  • 11. Data: 2022-02-11 06:27:09
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.02.2022 o 22:44, Myjk pisze:

    > Przecież piszę m.in. temu baranowi że Outlander w wersji PHEV pali w
    > mieście 3-5L mniej niż ekwiwalent ICE (silnik spalinowy dokładnie ten sam w
    > obydwu samochodach), bo nie kotłuje silnika na światłach, odzyskuje energię
    > z hamowania, nie ma skrzyni biegów, a ten dalej swoje mundrości snuje.

    I gdzie w tym tłumaczeniu wyjaśnienie odkrywczego (choć nieco
    antynaukowego) twierdzenia jakoby masa w miescie nie miała znaczenia?

    > Literalnie silnik nigdy nie chodzi na jałowo jak w spaliniaku tylko by
    > napędzić pompę wody, wentylator, sprężarkę -- albo napędza silniki
    > elektryczne, albo pakuje energię do baterii, albo to i to.

    Podobnie jak spalinka w trasie nie chodzi na jałowym. Pierdolisz od
    rzeczy i nie na temat a innych wyzywasz od kretynów.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 12. Data: 2022-02-11 08:07:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > z hamowania, nie ma skrzyni biegów, a ten dalej swoje mundrości snuje.

    Do tego często w mieście elektryki palą więcej niż w trasie.

    Zwłaszcza zimą i gdy "trasa" oznacza plątanie się niskim tempem po
    wąskich drogach w okolicach miasta.....

    Skutki grzania....

  • 13. Data: 2022-02-11 10:27:29
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/02/2022 18:40, Myjk wrote:
    > Thu, 10 Feb 2022 18:13:36 +0000, K

    > Ciesz się ciesz...

    Ja sie nie ciesze bo nie ma z czego. Tylko jest to kolejny dowod na to,
    ze hybrydy taki sam walek jak blue diesel od VW.

> [...]
    > wyjeździli tego co naładowali do baterii, idioci, i taki wynik
    > przedstawiali z "testu" spalania.
    >
    > Tymczasem aby tryb CHARGE miał ręce i nogi, trzeba go stosować >70/h, czyli
    > w trasie, tj. przed wjazdem do miasta, kiedy to ICE się może zapiąć
    > bezpośrednio pod koła i nadwyżką mocy z najwyższą sprawnością ładować
    > baterię. Nie wiem jakim idiotą trzeba być aby w mieście, niektórzy to
    > jeszcze na światłach, ładować baterie.
    >
    > Ja tym sposobem (używając trybu CHARGE lub lepiej SAVE jak jest jazda z
    > częstym hamowaniem) nie mam nigdy spalania większego niż 7L/100 z całej

    I tu jest pies pogrzebany. Jesli hybrydy na to pozwalaja to sobie
    wlasnie tym kopia grob. Innymi slowy sa gorsze od dowolnego diesla euro6

    > To jest wierutne kłamstwo wyssane z brudnego palucha jakiegoś pismaka. Mój
    > PHEV (akurat "mierzony" Outlander) pali 7-8L w miejskim trybie HEV (start z
    > pustą baterią) vs 10-11L wersja spalinowa (z tym samym silnikiem co u
    > mnie). Masa nie ma znaczenia w mieście, zresztą poza miastem PHEV do 120/h
    > też pali mniej niż ICE.

    A moj diesel produkuje czyste powietrze ze spalin ;)

  • 14. Data: 2022-02-11 20:57:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 11 Feb 2022 09:27:29 +0000, K

    > Ja sie nie ciesze bo nie ma z czego. Tylko jest to kolejny dowod na to,
    > ze hybrydy taki sam walek jak blue diesel od VW.

    Ty jesteś jakimś alterego szreka, czy z rodziny?

    Tłumaczę ci jak debilowi, po raz ostatni. Nijak się mają PHEV do "wałka
    blue diesel", bo tryb CHARGE jest trybem ZAWSZE wymuszonym przez
    użytkownika, a skoro użytkownik ma w dupie czy jeździ na prądzie czy na
    silniku w takim PHEV (jak postawiona była teza pismaka), to i trybu CHARGE
    nie używa, szczególnie że silnik wtedy chodzi na wysokich obrotach i przy
    każdym wciśnięciu gazu jeszcze te obroty podbija na poziom 4-5k obrotów
    przez co jazda jest zwyczajnie nieprzyjemna. W trybie SAVE czy HEV niczym
    się nie różni od zwykłych HEV, za to ma znaczną przewagę nad klasycznymi
    ICE, szczególnie nad klekotami.

    > I tu jest pies pogrzebany. Jesli hybrydy na to pozwalaja to sobie
    > wlasnie tym kopia grob. Innymi slowy sa gorsze od dowolnego diesla euro6

    Pogrzebany to jest ewidentnie twój umysł.

    > A moj diesel produkuje czyste powietrze ze spalin ;)

    Do tego parzy kawę i wiąże sznurówki.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2022-02-12 08:39:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 11.02.2022 o 20:57, Myjk pisze:
> [...]
    > się nie różni od zwykłych HEV, za to ma znaczną przewagę nad klasycznymi

    Nie bardzo znam te hybrydy plug in. Pojęcia nie miałem, że mają jakieś
    tryby przełączane ręcznie. Wg mnie powinno w ogóle nie być trybu
    "charge". Przecież w tych plug-inach ma chodzić o to, żeby dużą baterię
    ładować z gniazdka a silnikiem to co najwyżej na 3 km - jak w zwykłych
    HEV'ach.

    --
    MN

  • 16. Data: 2022-02-12 08:41:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 10.02.2022 o 22:33, Myjk pisze:
    > Thu, 10 Feb 2022 20:37:13 +0100, Mateusz Bogusz

    > Te tynkowe nowości to niczym Wankel. Niby prze-łom, a jednak z-łom, bo ma
    > więcej wad niż zalet. Zresztą większość z tych nowości i tak nadaj się
    > głównie jako prądnica. Np. Liquid piston.

    Gdzieś obiło mi się o uszy, że nowe silniki spalinowe potrafią być
    bardzo lekkie (podobno 10x lżejsze niż obecne) i świetnie będą się
    nadawać do napędzania np. dronów.

    --
    MN

  • 17. Data: 2022-02-12 12:23:23
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 10.02.2022 22:33, Myjk wrote:
> [...]
    > więcej wad niż zalet. Zresztą większość z tych nowości i tak nadaj się
    > głównie jako prądnica. Np. Liquid piston.

    Pomijając zady i walety to jednak LiquidPiston dosyć pomysłowy jest.

  • 18. Data: 2022-02-12 18:35:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-02-2022 o 08:39, Marcin N pisze:

    > Nie bardzo znam te hybrydy plug in. Pojęcia nie miałem, że mają jakieś
    > tryby przełączane ręcznie. Wg mnie powinno w ogóle nie być trybu
    > "charge".

    Mylisz się, ten tryb ma sens.
    Służy do tego, żeby naładować baterię ze spaliniaka PRZED wjazdem do
    miasta, a w mieście już jechać na prądzie i nie smrodzić.

  • 19. Data: 2022-02-12 21:17:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 12 Feb 2022 08:39:32 +0100, Marcin N

> [...]
    > "charge". Przecież w tych plug-inach ma chodzić o to, żeby dużą baterię
    > ładować z gniazdka a silnikiem to co najwyżej na 3 km - jak w zwykłych

    W PHEVach (Outlander) jest mała bateria, raptem 12kWh,
    wystarcza w grubych porywach na 50km. Tryb CHARGE ma
    jak najbardziej uzasadnienie jeśli ktoś wyjeżdża
    z miasta zjeżdżając w tym czasie cały prąd naładowany
    z gniazdka i jedzie trasą do drugiego miasta. W trasie
    może doładować baterię by w drugim mieście jechać znowu
    na prądzie i nie smrodzić ludziom prosto w nos. Jak mam
    dłuższą trasę to tak właśnie robię, siłą rzeczy jak tylko
    mogę to korzystam z tego trybu, czyli się przydaje jak
    najbardziej powinien być.

    Jak wszystkiego, tak i z tego trybu, trzeba korzystać
    z głową -- a nie jak pismaki, vide taki zachar, co włączą
    tryb CHARGE na postoju i się dziwią że spalanie wychodzi
    15L/100km. No a ile ma wychodzić skoro silnik się wtedy
    kręci na 3000-4400 obrotów/min.? I żeby było ciekawiej
    to jeszcze nie wyjadą tego co naładowali, a przecież
    średnia zużycia paliwa wtedy by spadła.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2022-02-12 21:21:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 12 Feb 2022 08:41:00 +0100, Marcin N

    > Gdzieś obiło mi się o uszy, że nowe silniki spalinowe potrafią być
    > bardzo lekkie (podobno 10x lżejsze niż obecne) i świetnie będą się
    > nadawać do napędzania np. dronów.

    To właśnie Liquid Piston. Problem z nim taki, że hałasuje jak pierun aby
    uzyskac moc (podobnie jak Wankiel) i ma problem z regulacją obrotów.
    Zresztą niby są modele, ale mało o nim słychać.

    Jest jeszcze Omega1 ale to jakiś koncept tylko i mało realnie brzmi.

    --
    Pozdor
    Myjk