eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 168

  • 101. Data: 2022-02-18 10:40:43
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-02-2022 o 09:45, J.F pisze:
    > On Fri, 18 Feb 2022 08:32:14 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 17-02-2022 o 17:53, nadir pisze:
    >>> W dniu 17.02.2022 o 16:52, Cavallino pisze:
    >>>> Ano.
    >>>> Ale czy jesteś pewien, że prąd generuje ten narzut w ilości 10 razy
    >>>> większej?
    >>>> Czyli 10 kWh energii na 1 wyprodukowaną kWh?
    >>>
    >>> Jestem pewien, że albo nie wiesz o czym piszesz, albo specjalnie
    >>> manipulujesz liczbami.
    >>> 7-10kWh energii jest szacunkowo potrzebne do wydobycia, wyprodukowania i
    >>> dostarczenie jednego litra paliwa, nie ważne oleju napędowego, nafty czy
    >>> benzyny.
    >>
    >> No właśnie.
    >>
    >>> Tyle tylko, że jeden litr paliwa, to tak z grubsze 10-11kWh energii.
    >>
    >> Tak jest.
    >
    > Chcesz powiedziec, ze aby zrobic litr paliwa dajacy energie 10-11kWh,
    > trzeba dostarczyc 7-10kWh, czyli prawie cala produkcja idzie na
    > potrzeby przemyslu paliwowego?
    > Ba, znacznie wiecej, bo przeciez silniki maja ograniczona sprawnosc.

    No na to wychodzi.....

    >
    > Czy nie tylko nic nie zostaje, a nawet trzeba dołożyc energii ...
    > czyzby z wegla?
    >
    > Cos tu chyba nie tak - i nie zastanawia Cie to?


    Bardzo.
    Bo wychodzi na to, że paliwo to tylko kiepski akumulator energii, a nie
    jej źródło.

    >
    >>> Policz sprawność i energochłonność całego łańcucha od wykopania tony
    >>> węgla do 1kWh w gniazdku to sam się przekonasz.
    >>
    >> Zakładam, że dla paliwa do napędzania szybów naftowych również tego się
    >> nie policzyło, bo dokładnie w ten sam sposób musi ono być wytworzone
    >> wcześniej....
    >
    > Z szybu, jak dobrze pojdzie, to sama ropa tryska.

    Nie jestem specjalistą, więc nie odniosę się.

    Ale "szyb naftowy" to był przykład, dokładnie to chodzi o cały łańcuch
    do produkcji PB95.

    >> Dla uproszczenia - zakładamy że wytworzenie prądu jest punktem zerowym,
    >> w obu przypadkach.
    >
    > A tu taka platforma morska pradu nie bierze.
    > Produkuje sobie na miejscu sama.

    I zamiast marnować je na wydobycie i przetworzenie paliw, zasmradzając
    przy okazji środowisko, wychodzi że lepiej od razu ją wykorzystać w inny
    sposób.

    Bo te kopaliny trzeba zmagazynować, przewieźć, zmagazynować,
    przetworzyć, znowu zmazynować, przewieźć, magazynować - to wszystko
    wymaga kolejnej porcji energii, a wychodzi na to że nie daje nic.

    Poza napędzeniem kasy ruskim, arabom, koncernom petrochemicznym i
    produkującym spaliniaki, oraz satysfakcji obrońców "na siłę"
    nieefektywnej technologii napędu.
    I totalnym zanieczyszczeniem środowiska i podgrzaniem klimatu.


  • 102. Data: 2022-02-18 10:52:20
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-02-2022 o 09:58, J.F pisze:

    >> A że jest ich tylko tyle to już pretensje do swoich ulubionych rządzących.
    >
    > Ja tam nie wiem, ale moze lepiej miec komin w Bełchatowie niz wiatrak
    > za oknem :-)


    Ja już jedną działkę koło wiatraka chciałem kupić, ale nie mogłem (zakaz
    budowy).
    Do Bełchatowa raczej bym się nie chciał wyprowadzać.
    Więc mam dokładnie odwrotne zdanie.

    >
    > Poza tym w kraju kupa pól, jest miejsce na sporo wiatrakow kilometr od
    > sasiadow.

    Wbrew pozorom - nie bardzo właśnie.

    >
    > No i te modne ostatnio morskie - kawałek od brzegu.
    > Odszukasz, ile energii wymaga produkja stali i cementu na czesc
    > podwodną ?

    Ciebie interesuje, to sobie szukaj.

    >> Z wyliczeń wynika właśnie tyle.
    >
    > Ale czy to wiarygodne wyliczenia.

    Pytaj autorów.


    > Bo jak ci dalem inne, to mowisz, ze nieprawda :-)

    Raczej że nie zrozumiałeś co podajesz.
    Szukaj raczej źródeł we własnym języku i to przeanalizowanych przez
    znawców tematu - będzie Ci łatwiej.


    >
    >>> Za to w niedalekiej przyszlosci ... jak rafinerie wybuduja
    >>> elektrocieplownie, to byc moze bedą ładowały elektryki przy okazji
    >>> produkcji paliw :-)
    >>
    >> Czyt. nadal marnowały część energii na produkcję paliwa i napędzania
    >> kasy ruskim.
    >
    > Nie mowie nie, ale beda marnowaly tylko polowe :-)

    Nie - tą część którą puszczą na produkcję paliwa, zmarnują w całości.

    >>> A elektryk w Polsce nie pojedzie bez wegla.
    >>
    >> Oczywiście że pojedzie.
    >> Większość właścicieli elektryków w Polsce ma pv i na upartego może
    >> ładować auta tylko ze słońca.
    >> Oczywiście że nie zawsze i nie w pełni komfortowo, ale jednak się da.
    >
    > Cos w tym jest - tylko widzisz "unijne statytyski dowodzą, ze ładują z
    > benzyny".

    Mylisz bev z phev.
    Bev z benzyny nie naładujesz, a już na pewno nie będzie to łatwiejsze.

    Ale nawet w przypadku phev, winą za całą sytuację ponoszą przepisy, a
    nie rodzaj napędu.

    To przepisy stanowią:
    - jak wyglądają testy emisji, że phev wyglądają w nich lepiej niż
    faktycznie powinny,
    - że firmom opłaca się kupić phev, gdy ich nie potrzebują,
    - że pracownik "obdarowyany" takim nabytkiem łatwiej zatankuje paliwo ze
    służbowej karty flotowej, niż naładuje prąd w swoim garażu,
    - za który to prąd jeszcze dodatkowo musiałby zapłacić z własnej
    kieszeni, albo wręcz dopłacić podatek, jeśli ktoś chciałby mu te koszty
    zwrócić.

    Phev jest dla kogoś, kto chce na własny koszt wydawać swoje pieniądze.



    >Poza tym ilu ma pv, a ilu nie ma warunkow - i co,

    I nic.
    Nikt nie mówi, że każdy ma mieć bev, czy samochód w ogóle.
    Im mniej ma tym lepiej.

    >zisci sie
    > twoj sen - puste drogi, do zapierdalania 100km/h ? :-P

    Chciałbym.

    >
    >> Większe sieci stacji ładowania oferują również wyłącznie prąd z zielonej
    >> energii.
    >
    > Na pewno nie.

    One twierdzą inaczej.

    >> Więc nie hejtuj aż tak głupio.
    >
    > A ty nie promuj tak glupio :-)

    Nie promuję - tylko piszę co dobre, a co złe.


  • 103. Data: 2022-02-18 14:37:03
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, February 18, 2022, 9:45:40 AM, you wrote:

    [...]

    >>> 7-10kWh energii jest szacunkowo potrzebne do wydobycia, wyprodukowania i
    >>> dostarczenie jednego litra paliwa, nie ważne oleju napędowego, nafty czy
    >>> benzyny.
    >> No właśnie.
    >>> Tyle tylko, że jeden litr paliwa, to tak z grubsze 10-11kWh energii.
    >> Tak jest.
    > Chcesz powiedziec, ze aby zrobic litr paliwa dajacy energie 10-11kWh,
    > trzeba dostarczyc 7-10kWh, czyli prawie cala produkcja idzie na
    > potrzeby przemyslu paliwowego?
    > Ba, znacznie wiecej, bo przeciez silniki maja ograniczona sprawnosc.
    > Czy nie tylko nic nie zostaje, a nawet trzeba dołożyc energii ...
    > czyzby z wegla?
    > Cos tu chyba nie tak - i nie zastanawia Cie to?

    Nie potrafisz liczyć - przy stosunku 1:1 sprawność procesu wynosi 50%
    a nie 0% - poła możliwej energii idzie na produkcję paliwa
    wyjściowego.

    >>> Policz sprawność i energochłonność całego łańcucha od wykopania tony
    >>> węgla do 1kWh w gniazdku to sam się przekonasz.
    >> Zakładam, że dla paliwa do napędzania szybów naftowych również tego się
    >> nie policzyło, bo dokładnie w ten sam sposób musi ono być wytworzone
    >> wcześniej....
    > Z szybu, jak dobrze pojdzie, to sama ropa tryska.

    Ale najpierw trzeba się dokopac. Trzeba rozdzielić ropę, wodę i gaz...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 104. Data: 2022-02-18 16:48:32
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Feb 2022 14:37:03 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    > Friday, February 18, 2022, 9:45:40 AM, you wrote:
    > [...]
    >>>> 7-10kWh energii jest szacunkowo potrzebne do wydobycia, wyprodukowania i
    >>>> dostarczenie jednego litra paliwa, nie ważne oleju napędowego, nafty czy
    >>>> benzyny.
    >>> No właśnie.
    >>>> Tyle tylko, że jeden litr paliwa, to tak z grubsze 10-11kWh energii.
    >>> Tak jest.
    >> Chcesz powiedziec, ze aby zrobic litr paliwa dajacy energie 10-11kWh,
    >> trzeba dostarczyc 7-10kWh, czyli prawie cala produkcja idzie na
    >> potrzeby przemyslu paliwowego?
    >> Ba, znacznie wiecej, bo przeciez silniki maja ograniczona sprawnosc.
    >> Czy nie tylko nic nie zostaje, a nawet trzeba dołożyc energii ...
    >> czyzby z wegla?
    >> Cos tu chyba nie tak - i nie zastanawia Cie to?
    >
    > Nie potrafisz liczyć - przy stosunku 1:1 sprawność procesu wynosi 50%
    > a nie 0% - poła możliwej energii idzie na produkcję paliwa
    > wyjściowego.

    Ale koledzy liczbami rzucaja.
    paliwa maja cieplo spalania 40-42 MJ/kg. czyli 11-11.6 kWh/kg.

    Ale ze litr beznyny wazy ok 0.775kg, to juz tylko 9kWh/L.

    Jakby produkcja kazdego litra miala potrzebowac 10kWh,
    to skad ta energia mialaby pochodzic?

    A jak 7kWh, to zobacz jaka sprawnosc by wyszla.

    >>>> Policz sprawność i energochłonność całego łańcucha od wykopania tony
    >>>> węgla do 1kWh w gniazdku to sam się przekonasz.
    >>> Zakładam, że dla paliwa do napędzania szybów naftowych również tego się
    >>> nie policzyło, bo dokładnie w ten sam sposób musi ono być wytworzone
    >>> wcześniej....
    >> Z szybu, jak dobrze pojdzie, to sama ropa tryska.
    >
    > Ale najpierw trzeba się dokopac. Trzeba rozdzielić ropę, wodę i gaz...

    Jak jednak widac biznes sie oplaca :-)

    J.


  • 105. Data: 2022-02-18 17:01:27
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Feb 2022 10:52:20 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 18-02-2022 o 09:58, J.F pisze:
    >>> A że jest ich tylko tyle to już pretensje do swoich ulubionych rządzących.
    >>
    >> Ja tam nie wiem, ale moze lepiej miec komin w Bełchatowie niz wiatrak
    >> za oknem :-)
    >
    > Ja już jedną działkę koło wiatraka chciałem kupić, ale nie mogłem (zakaz
    > budowy).

    Z powodu wiatraka ?

    > Do Bełchatowa raczej bym się nie chciał wyprowadzać.

    Ale przeciez nie zakladam przeprowadzki :-)

    > Więc mam dokładnie odwrotne zdanie.

    A wialo, jak dzialke oglądaleś?

    Bo podobno wiatraki halasują nieprzyjemnie.

    >>> Z wyliczeń wynika właśnie tyle.
    >> Ale czy to wiarygodne wyliczenia.
    > Pytaj autorów.

    Autorow nie podales.

    >> Bo jak ci dalem inne, to mowisz, ze nieprawda :-)
    > Raczej że nie zrozumiałeś co podajesz.
    > Szukaj raczej źródeł we własnym języku i to przeanalizowanych przez
    > znawców tematu - będzie Ci łatwiej.

    U nas juz niewielu specow od wydobycia ropy zyje.

    >>>> Za to w niedalekiej przyszlosci ... jak rafinerie wybuduja
    >>>> elektrocieplownie, to byc moze bedą ładowały elektryki przy okazji
    >>>> produkcji paliw :-)
    >>>
    >>> Czyt. nadal marnowały część energii na produkcję paliwa i napędzania
    >>> kasy ruskim.
    >>
    >> Nie mowie nie, ale beda marnowaly tylko polowe :-)
    >
    > Nie - tą część którą puszczą na produkcję paliwa, zmarnują w całości.

    No nie, bo paliwo uzyteczne.
    A jakby mialy prad produkowac, to by powstalo cieplo odpadowe, i nie
    wiadomo czy uzyteczne.

    >>>> A elektryk w Polsce nie pojedzie bez wegla.
    >>>
    >>> Oczywiście że pojedzie.
    >>> Większość właścicieli elektryków w Polsce ma pv i na upartego może
    >>> ładować auta tylko ze słońca.
    >>> Oczywiście że nie zawsze i nie w pełni komfortowo, ale jednak się da.
    >>
    >> Cos w tym jest - tylko widzisz "unijne statytyski dowodzą, ze ładują z
    >> benzyny".
    >
    > Mylisz bev z phev.

    A kupuje BEV ten kto ma PV na dachu, czy ten, komu sie wydaje, ze to
    nowoczesne i ekologiczne ? :-)

    > Bev z benzyny nie naładujesz,

    Wiec naladujesz z wegla.

    >a już na pewno nie będzie to łatwiejsze.

    Pamietasz te ładowarke na szybko postawioną? :-)

    > Ale nawet w przypadku phev, winą za całą sytuację ponoszą przepisy, a
    > nie rodzaj napędu.
    > To przepisy stanowią:
    > - jak wyglądają testy emisji, że phev wyglądają w nich lepiej niż
    > faktycznie powinny,

    Czemu? Daje sie zajechac z Zakopanego do Krakowa na 1 litrze paliwa?

    > - że firmom opłaca się kupić phev, gdy ich nie potrzebują,
    > - że pracownik "obdarowyany" takim nabytkiem łatwiej zatankuje paliwo ze
    > służbowej karty flotowej, niż naładuje prąd w swoim garażu,

    powienien miec firmowy garaz z firmowym gniazdkiem.
    Z weglowym prądem :-(

    > - za który to prąd jeszcze dodatkowo musiałby zapłacić z własnej
    > kieszeni, albo wręcz dopłacić podatek, jeśli ktoś chciałby mu te koszty
    > zwrócić.
    > Phev jest dla kogoś, kto chce na własny koszt wydawać swoje pieniądze.

    A BEV ?

    >>zisci sie twoj sen - puste drogi, do zapierdalania 100km/h ? :-P
    >
    > Chciałbym.

    No ba, nie dziwie sie, ze chcialbys, tylko dziwie sie, ze przez lata
    ani razu nie pomyslales, ze to Tobie moga zabronic :-)

    >>> Większe sieci stacji ładowania oferują również wyłącznie prąd z zielonej
    >>> energii.
    >> Na pewno nie.
    > One twierdzą inaczej.

    twierdzic, to sobie mogą :-)

    Ktora siec ?

    >>> Więc nie hejtuj aż tak głupio.
    >> A ty nie promuj tak glupio :-)
    > Nie promuję - tylko piszę co dobre, a co złe.

    No to sprawa jest taka, ze dobre to bedzie w przyszlosci.
    A na razie trzeba nam troche OZE.

    J.


  • 106. Data: 2022-02-18 17:08:49
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Feb 2022 10:40:43 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 18-02-2022 o 09:45, J.F pisze:
    >> On Fri, 18 Feb 2022 08:32:14 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 17-02-2022 o 17:53, nadir pisze:
    >>>> W dniu 17.02.2022 o 16:52, Cavallino pisze:
    >>>>> Ano.
    >>>>> Ale czy jesteś pewien, że prąd generuje ten narzut w ilości 10 razy
    >>>>> większej?
    >>>>> Czyli 10 kWh energii na 1 wyprodukowaną kWh?
    >>>>
    >>>> Jestem pewien, że albo nie wiesz o czym piszesz, albo specjalnie
    >>>> manipulujesz liczbami.
    >>>> 7-10kWh energii jest szacunkowo potrzebne do wydobycia, wyprodukowania i
    >>>> dostarczenie jednego litra paliwa, nie ważne oleju napędowego, nafty czy
    >>>> benzyny.
    >>>
    >>> No właśnie.
    >>>
    >>>> Tyle tylko, że jeden litr paliwa, to tak z grubsze 10-11kWh energii.
    >>>
    >>> Tak jest.
    >>
    >> Chcesz powiedziec, ze aby zrobic litr paliwa dajacy energie 10-11kWh,
    >> trzeba dostarczyc 7-10kWh, czyli prawie cala produkcja idzie na
    >> potrzeby przemyslu paliwowego?
    >> Ba, znacznie wiecej, bo przeciez silniki maja ograniczona sprawnosc.
    >
    > No na to wychodzi.....
    >
    >>
    >> Czy nie tylko nic nie zostaje, a nawet trzeba dołożyc energii ...
    >> czyzby z wegla?
    >>
    >> Cos tu chyba nie tak - i nie zastanawia Cie to?
    >
    >
    > Bardzo.
    > Bo wychodzi na to, że paliwo to tylko kiepski akumulator energii, a nie
    > jej źródło.

    Akumulatorem bym tego nie nazwal.

    Ale nie przyjdzie ci na mysl, ze cos pomyliles ...

    >>>> Policz sprawność i energochłonność całego łańcucha od wykopania tony
    >>>> węgla do 1kWh w gniazdku to sam się przekonasz.
    >>>
    >>> Zakładam, że dla paliwa do napędzania szybów naftowych również tego się
    >>> nie policzyło, bo dokładnie w ten sam sposób musi ono być wytworzone
    >>> wcześniej....
    >>
    >> Z szybu, jak dobrze pojdzie, to sama ropa tryska.
    >
    > Nie jestem specjalistą, więc nie odniosę się.

    Czasem sie taki szyb zapala.
    I nie tak latwo go wyłączyc, a przeciez wystarczyloby odciac kabel
    zasilajacy pompę :-)

    > Ale "szyb naftowy" to był przykład, dokładnie to chodzi o cały łańcuch
    > do produkcji PB95.

    To moze policz koszty.

    >>> Dla uproszczenia - zakładamy że wytworzenie prądu jest punktem zerowym,
    >>> w obu przypadkach.
    >>
    >> A tu taka platforma morska pradu nie bierze.
    >> Produkuje sobie na miejscu sama.
    >
    > I zamiast marnować je na wydobycie i przetworzenie paliw, zasmradzając
    > przy okazji środowisko, wychodzi że lepiej od razu ją wykorzystać w inny
    > sposób.

    No jak? Nie ma platformy, to nie ma pradu z niej.

    > Bo te kopaliny trzeba zmagazynować, przewieźć, zmagazynować,
    > przetworzyć, znowu zmazynować, przewieźć, magazynować - to wszystko
    > wymaga kolejnej porcji energii, a wychodzi na to że nie daje nic.

    Jezdzisz na koncu - wiec daje.

    > Poza napędzeniem kasy ruskim, arabom, koncernom petrochemicznym i

    Przeliczyc nie przeliczysz jednak.

    > produkującym spaliniaki, oraz satysfakcji obrońców "na siłę"
    > nieefektywnej technologii napędu.
    > I totalnym zanieczyszczeniem środowiska i podgrzaniem klimatu.

    Podgrzanie - trudno powiedziec - jest czy nie ma.
    Ale zanieczyszczenie ... w Plocku mieszkasz, ze narzekasz? :-)

    A jak zanieczyszczaja PV i wiatraki, to sie jeszcze kiedys dowiemy ..

    J.


  • 107. Data: 2022-02-18 17:46:10
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-02-2022 o 17:01, J.F pisze:
    > On Fri, 18 Feb 2022 10:52:20 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 18-02-2022 o 09:58, J.F pisze:
    >>>> A że jest ich tylko tyle to już pretensje do swoich ulubionych rządzących.
    >>>
    >>> Ja tam nie wiem, ale moze lepiej miec komin w Bełchatowie niz wiatrak
    >>> za oknem :-)
    >>
    >> Ja już jedną działkę koło wiatraka chciałem kupić, ale nie mogłem (zakaz
    >> budowy).
    >
    > Z powodu wiatraka ?

    No a z jakiego?
    Te same działki, ale kilkaset metrów dalej od wiatraka już takich
    problemów nie miały.

    > A wialo, jak dzialke oglądaleś?

    Nie.
    Ale jak wieje, to i w domu mi tak gwiżdże, że wiatrak wielkiej różnicy
    by nie zrobił. ;-)

    >>>> Z wyliczeń wynika właśnie tyle.
    >>> Ale czy to wiarygodne wyliczenia.
    >> Pytaj autorów.
    >
    > Autorow nie podales.

    I co w związku tym?
    W życiu nie ma nic za darmo, interesuje Cię, to sobie szukaj.

    >> Raczej że nie zrozumiałeś co podajesz.
    >> Szukaj raczej źródeł we własnym języku i to przeanalizowanych przez
    >> znawców tematu - będzie Ci łatwiej.
    >
    > U nas juz niewielu specow od wydobycia ropy zyje.

    Ale Ty pisałeś o rafinacjach tylko....

    >> Nie - tą część którą puszczą na produkcję paliwa, zmarnują w całości.
    >
    > No nie, bo paliwo uzyteczne.

    Jak widać nie bardzo.
    Jeszcze mniej niż myślałem.
    Nawet jako nośnik energii jest mocno nieefektywne/

    > A kupuje BEV ten kto ma PV na dachu, czy ten, komu sie wydaje, ze to
    > nowoczesne i ekologiczne ? :-)

    Powiem tak - nie znam nikogo z BEV kto nie miałby PV.
    No może oprócz właścicieli stad uberów, z rosyjskojęzycznymi kierowcami,
    okupujących później darmowe ładowarki.
    >
    >> Bev z benzyny nie naładujesz,
    >
    > Wiec naladujesz z wegla.

    Można z wielu źródeł - to je różni.


    >
    >> a już na pewno nie będzie to łatwiejsze.
    >
    > Pamietasz te ładowarke na szybko postawioną? :-)

    Którą "tę"?

    >> - jak wyglądają testy emisji, że phev wyglądają w nich lepiej niż
    >> faktycznie powinny,
    >
    > Czemu? Daje sie zajechac z Zakopanego do Krakowa na 1 litrze paliwa?

    A przepisy mają badać spalanie między Zakopanem i Krakowem, czy średnie
    w ogóle?


    >
    >> - że firmom opłaca się kupić phev, gdy ich nie potrzebują,
    >> - że pracownik "obdarowyany" takim nabytkiem łatwiej zatankuje paliwo ze
    >> służbowej karty flotowej, niż naładuje prąd w swoim garażu,
    >
    > powienien miec firmowy garaz z firmowym gniazdkiem.

    Dokładnie tak.
    I to PRZED zakupem phev dla niego.

    >> Phev jest dla kogoś, kto chce na własny koszt wydawać swoje pieniądze.
    >
    > A BEV ?

    Już bardziej dla wszystkich, bo nim się smrodzić nie da, nawet mając
    kartę na paliwo i dużego lenia.

    > No ba, nie dziwie sie, ze chcialbys, tylko dziwie sie, ze przez lata
    > ani razu nie pomyslales, ze to Tobie moga zabronic :-)

    Po co się martwić na zapas?

    > twierdzic, to sobie mogą :-)
    >
    > Ktora siec ?

    Google zamknęli?


    >
    >>>> Więc nie hejtuj aż tak głupio.
    >>> A ty nie promuj tak glupio :-)
    >> Nie promuję - tylko piszę co dobre, a co złe.
    >
    > No to sprawa jest taka, ze dobre to bedzie w przyszlosci.

    Nie - dobre to jest teraz.
    W przeszłości było jeszcze lepsze, w przyszłości może być tylko gorsze.


  • 108. Data: 2022-02-18 23:07:26
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-02-2022 o 17:08, J.F pisze:

    >>> Chcesz powiedziec, ze aby zrobic litr paliwa dajacy energie 10-11kWh,
    >>> trzeba dostarczyc 7-10kWh, czyli prawie cala produkcja idzie na
    >>> potrzeby przemyslu paliwowego?
    >>> Ba, znacznie wiecej, bo przeciez silniki maja ograniczona sprawnosc.
    >>
    >> No na to wychodzi.....
    >>
    >>>
    >>> Czy nie tylko nic nie zostaje, a nawet trzeba dołożyc energii ...
    >>> czyzby z wegla?
    >>>
    >>> Cos tu chyba nie tak - i nie zastanawia Cie to?
    >>
    >>
    >> Bardzo.
    >> Bo wychodzi na to, że paliwo to tylko kiepski akumulator energii, a nie
    >> jej źródło.
    >
    > Akumulatorem bym tego nie nazwal.


    >
    > Ale nie przyjdzie ci na mysl, ze cos pomyliles ...

    A co tu pomylić?
    https://elektrowoz.pl/transport/ile-energii-trzeba-d
    o-wyprodukowania-benzyny-az-35-7-kwh-na-kazdy-litr/

    To jest sama produkcja i dystrybucja.
    Nie bilansuje się, lepiej do aku do wcisnąć od razu.

    >> I zamiast marnować je na wydobycie i przetworzenie paliw, zasmradzając
    >> przy okazji środowisko, wychodzi że lepiej od razu ją wykorzystać w inny
    >> sposób.
    >
    > No jak? Nie ma platformy, to nie ma pradu z niej.

    Prąd może być, bez potrzeby wierteł, rur itd.


    >
    >> Bo te kopaliny trzeba zmagazynować, przewieźć, zmagazynować,
    >> przetworzyć, znowu zmazynować, przewieźć, magazynować - to wszystko
    >> wymaga kolejnej porcji energii, a wychodzi na to że nie daje nic.
    >
    > Jezdzisz na koncu - wiec daje.

    Na tej samej zasadzie co produkcja z tej energii wodoru.
    Tyle że chociaż przy jego zużywaniu nie produkuje się syfu...
    >> produkującym spaliniaki, oraz satysfakcji obrońców "na siłę"
    >> nieefektywnej technologii napędu.
    >> I totalnym zanieczyszczeniem środowiska i podgrzaniem klimatu.
    >
    > Podgrzanie - trudno powiedziec - jest czy nie ma.

    Orkany co 2 tygodnie mówią co innego.
    Kiedyś były co 5 lat....


    > Ale zanieczyszczenie ... w Plocku mieszkasz, ze narzekasz? :-)

    Wystarczyło jak do pracy pieszo chodziłem (w sensie z parkingu po
    drugiej stronie rzeki) i smród z diesli wąchałem.


  • 109. Data: 2022-02-20 12:33:19
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 17 Feb 2022 18:14:55 +0100, J.F

    > Domyslam sie, ze nie wychodzi.

    Ale tak sugeruje ten test, co jest kompletną bzdurą. Zresztą nie wiadomo
    czy ten test tak właśnie mówi, czy tylko pismak tak odfiltrował dane, bo
    się źródła od autora tego wątku, nie doczekałem. Co było zresztą do
    przewidzenia.

    > A jak sie zjezdzi baterie, to i 1L, patrz test skody.
    > Ale potem trzeba naładować.

    Przy mojej jeździe (20tkm/rok), uwzględniając paliwo + prąd->paliwo,
    wychodzi mi zużycie na poziomie 3-4L/100km. Nadal jest to przepaść w
    stosunku do Outlandera ICE który ma spalanie na poziomie 10L.

    > Fotowoltaika w nocy wcale nie dziala.
    > A i wiatr czesto ustaje.
    > Wiec skup sie raczej na tym, ze "co prawda w dzien jade do pracy,
    > ale mam tam gniazdko, i sobie laduje, a w domu mam panele,
    > wiec tak jakby ładuje prądem ze Słonca."

    Nie musi pracować w nocy, pracuje w dzień gdy zapotrzebowanie jest
    najwyższe a moce konwencjonalnych elektrowni ograniczane przez wysokie
    temperatury, zaś EV się ładuje w nocy gdy nie ma problemów wytwórczyć a
    węgiel, czy się prąd w nocy zużyje czy nie, i tak pójdzie z dymem. Tyle
    razy już ci to tłumaczyłem, a ty skutecznie to ignorujesz. Normalnie jesteś
    jak beton silnie uzbrojony, po zęby.

    > Za to przy slabym na pewno nie bija :-)

    Z pewnością pracują lepiej niż przy huraganowym wietrze.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 110. Data: 2022-02-20 12:38:17
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.02.2022 o 08:32, Cavallino pisze:

    >> Tyle tylko, że jeden litr paliwa, to tak z grubsze 10-11kWh energii.
    >
    > Tak jest.
    > I elektrykowi wystarcza to średnio na 50 km.
    > A ice na 10 km.
    >
    > Żeby przejechał 100 km, musi zużyć 10 l paliwa, więc zmarnować około 100
    > kWh energii włożone w jego produkcje.
    >
    >> Skąd więc wyczarowałeś 10kWh na jedną wyprodukowaną kWh?

    A nie, tak to faktycznie można wszytko udowodnić. Nawet to, że Jezus po
    wodzie chodził w Air Jordanach.


    > Zakładam, że dla paliwa do napędzania szybów naftowych również tego się
    > nie policzyło, bo dokładnie w ten sam sposób musi ono być wytworzone
    > wcześniej....

    To źle zakładasz. Oto cytat z jakiegoś portalu pertohejterów:
    "Zgodnie z obliczeniami dra Guido Weissmanna, cały proces, od momentu
    znalezienia źródeł, przez wydobycie ropy naftowej, jej rafinację, aż do
    transportu do stacji benzynowej, wymaga dostarczenia aż 7 kilowatogodzin
    energii na każdy jej litr."

    > Dla uproszczenia - zakładamy że wytworzenie prądu jest punktem zerowym,
    > w obu przypadkach.

    A skąd takie uproszczenie? Żebyś z gniazdka elektrycznego odebrał jedną
    kilowatogodzinę, drugą trzeba zmarnować. A w drodze do silnika
    elektrycznego samochodu zachodzą dodatkowe straty.

strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 ... 17


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: