eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c132-112.icpne
    t.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Date: Fri, 18 Feb 2022 10:40:43 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <sunpiq$r1q$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <su3kkg$4j3$1$horizn@news.chmurka.net>
    <su5a62$8n7$1$horizn@news.chmurka.net> <1stn7dr2syev4$.dlg@myjk.org>
    <sudfk0$qq7$1$horizn@news.chmurka.net> <17hp5afrykmev$.dlg@myjk.org>
    <sudtvk$dqm$1$horizn@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <1lva9vn4rh50s$.1kri0i2z0ctbw$.dlg@40tude.net>
    <suflsg$lth$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <sug3ra$joc$1$Cav@news.chmurka.net>
    <glbee86sdjtz.1h5rfb6qiamt6$.dlg@40tude.net>
    <sug9lb$v40$1$Cav@news.chmurka.net>
    <620c3686$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
    <sui8cc$8sd$3$Cav@news.chmurka.net>
    <620d0985$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <sujt2l$q36$1$Cav@news.chmurka.net>
    <620e601f$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <sulr0d$bg0$1$Cav@news.chmurka.net>
    <620e7da0$0$6638$65785112@news.neostrada.pl>
    <suni1u$hhs$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1fz2n6idvgnpj$.2zyvn5ozc1gh.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: c132-112.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 18 Feb 2022 09:40:42 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c132-112.icpnet.pl:85.221.132.112";
    logging-data="27706";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.6.0
    In-Reply-To: <1fz2n6idvgnpj$.2zyvn5ozc1gh.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 220217-8, 17.2.2022), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701587
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 18-02-2022 o 09:45, J.F pisze:
    > On Fri, 18 Feb 2022 08:32:14 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 17-02-2022 o 17:53, nadir pisze:
    >>> W dniu 17.02.2022 o 16:52, Cavallino pisze:
    >>>> Ano.
    >>>> Ale czy jesteś pewien, że prąd generuje ten narzut w ilości 10 razy
    >>>> większej?
    >>>> Czyli 10 kWh energii na 1 wyprodukowaną kWh?
    >>>
    >>> Jestem pewien, że albo nie wiesz o czym piszesz, albo specjalnie
    >>> manipulujesz liczbami.
    >>> 7-10kWh energii jest szacunkowo potrzebne do wydobycia, wyprodukowania i
    >>> dostarczenie jednego litra paliwa, nie ważne oleju napędowego, nafty czy
    >>> benzyny.
    >>
    >> No właśnie.
    >>
    >>> Tyle tylko, że jeden litr paliwa, to tak z grubsze 10-11kWh energii.
    >>
    >> Tak jest.
    >
    > Chcesz powiedziec, ze aby zrobic litr paliwa dajacy energie 10-11kWh,
    > trzeba dostarczyc 7-10kWh, czyli prawie cala produkcja idzie na
    > potrzeby przemyslu paliwowego?
    > Ba, znacznie wiecej, bo przeciez silniki maja ograniczona sprawnosc.

    No na to wychodzi.....

    >
    > Czy nie tylko nic nie zostaje, a nawet trzeba dołożyc energii ...
    > czyzby z wegla?
    >
    > Cos tu chyba nie tak - i nie zastanawia Cie to?


    Bardzo.
    Bo wychodzi na to, że paliwo to tylko kiepski akumulator energii, a nie
    jej źródło.

    >
    >>> Policz sprawność i energochłonność całego łańcucha od wykopania tony
    >>> węgla do 1kWh w gniazdku to sam się przekonasz.
    >>
    >> Zakładam, że dla paliwa do napędzania szybów naftowych również tego się
    >> nie policzyło, bo dokładnie w ten sam sposób musi ono być wytworzone
    >> wcześniej....
    >
    > Z szybu, jak dobrze pojdzie, to sama ropa tryska.

    Nie jestem specjalistą, więc nie odniosę się.

    Ale "szyb naftowy" to był przykład, dokładnie to chodzi o cały łańcuch
    do produkcji PB95.

    >> Dla uproszczenia - zakładamy że wytworzenie prądu jest punktem zerowym,
    >> w obu przypadkach.
    >
    > A tu taka platforma morska pradu nie bierze.
    > Produkuje sobie na miejscu sama.

    I zamiast marnować je na wydobycie i przetworzenie paliw, zasmradzając
    przy okazji środowisko, wychodzi że lepiej od razu ją wykorzystać w inny
    sposób.

    Bo te kopaliny trzeba zmagazynować, przewieźć, zmagazynować,
    przetworzyć, znowu zmazynować, przewieźć, magazynować - to wszystko
    wymaga kolejnej porcji energii, a wychodzi na to że nie daje nic.

    Poza napędzeniem kasy ruskim, arabom, koncernom petrochemicznym i
    produkującym spaliniaki, oraz satysfakcji obrońców "na siłę"
    nieefektywnej technologii napędu.
    I totalnym zanieczyszczeniem środowiska i podgrzaniem klimatu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: