-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c132-112.icpne
t.pl!not-for-mail
From: Cavallino <C...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Date: Fri, 18 Feb 2022 10:40:43 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <sunpiq$r1q$1$Cav@news.chmurka.net>
References: <su3kkg$4j3$1$horizn@news.chmurka.net>
<su5a62$8n7$1$horizn@news.chmurka.net> <1stn7dr2syev4$.dlg@myjk.org>
<sudfk0$qq7$1$horizn@news.chmurka.net> <17hp5afrykmev$.dlg@myjk.org>
<sudtvk$dqm$1$horizn@news.chmurka.net> <1...@m...org>
<1lva9vn4rh50s$.1kri0i2z0ctbw$.dlg@40tude.net>
<suflsg$lth$1$Cav@news.chmurka.net>
<1...@4...net>
<sug3ra$joc$1$Cav@news.chmurka.net>
<glbee86sdjtz.1h5rfb6qiamt6$.dlg@40tude.net>
<sug9lb$v40$1$Cav@news.chmurka.net>
<620c3686$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
<sui8cc$8sd$3$Cav@news.chmurka.net>
<620d0985$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
<sujt2l$q36$1$Cav@news.chmurka.net>
<620e601f$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
<sulr0d$bg0$1$Cav@news.chmurka.net>
<620e7da0$0$6638$65785112@news.neostrada.pl>
<suni1u$hhs$1$Cav@news.chmurka.net>
<1fz2n6idvgnpj$.2zyvn5ozc1gh.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: c132-112.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 18 Feb 2022 09:40:42 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
posting-host="c132-112.icpnet.pl:85.221.132.112";
logging-data="27706";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.6.0
In-Reply-To: <1fz2n6idvgnpj$.2zyvn5ozc1gh.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 220217-8, 17.2.2022), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701587
[ ukryj nagłówki ]W dniu 18-02-2022 o 09:45, J.F pisze:
> On Fri, 18 Feb 2022 08:32:14 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 17-02-2022 o 17:53, nadir pisze:
>>> W dniu 17.02.2022 o 16:52, Cavallino pisze:
>>>> Ano.
>>>> Ale czy jesteś pewien, że prąd generuje ten narzut w ilości 10 razy
>>>> większej?
>>>> Czyli 10 kWh energii na 1 wyprodukowaną kWh?
>>>
>>> Jestem pewien, że albo nie wiesz o czym piszesz, albo specjalnie
>>> manipulujesz liczbami.
>>> 7-10kWh energii jest szacunkowo potrzebne do wydobycia, wyprodukowania i
>>> dostarczenie jednego litra paliwa, nie ważne oleju napędowego, nafty czy
>>> benzyny.
>>
>> No właśnie.
>>
>>> Tyle tylko, że jeden litr paliwa, to tak z grubsze 10-11kWh energii.
>>
>> Tak jest.
>
> Chcesz powiedziec, ze aby zrobic litr paliwa dajacy energie 10-11kWh,
> trzeba dostarczyc 7-10kWh, czyli prawie cala produkcja idzie na
> potrzeby przemyslu paliwowego?
> Ba, znacznie wiecej, bo przeciez silniki maja ograniczona sprawnosc.
No na to wychodzi.....
>
> Czy nie tylko nic nie zostaje, a nawet trzeba dołożyc energii ...
> czyzby z wegla?
>
> Cos tu chyba nie tak - i nie zastanawia Cie to?
Bardzo.
Bo wychodzi na to, że paliwo to tylko kiepski akumulator energii, a nie
jej źródło.
>
>>> Policz sprawność i energochłonność całego łańcucha od wykopania tony
>>> węgla do 1kWh w gniazdku to sam się przekonasz.
>>
>> Zakładam, że dla paliwa do napędzania szybów naftowych również tego się
>> nie policzyło, bo dokładnie w ten sam sposób musi ono być wytworzone
>> wcześniej....
>
> Z szybu, jak dobrze pojdzie, to sama ropa tryska.
Nie jestem specjalistą, więc nie odniosę się.
Ale "szyb naftowy" to był przykład, dokładnie to chodzi o cały łańcuch
do produkcji PB95.
>> Dla uproszczenia - zakładamy że wytworzenie prądu jest punktem zerowym,
>> w obu przypadkach.
>
> A tu taka platforma morska pradu nie bierze.
> Produkuje sobie na miejscu sama.
I zamiast marnować je na wydobycie i przetworzenie paliw, zasmradzając
przy okazji środowisko, wychodzi że lepiej od razu ją wykorzystać w inny
sposób.
Bo te kopaliny trzeba zmagazynować, przewieźć, zmagazynować,
przetworzyć, znowu zmazynować, przewieźć, magazynować - to wszystko
wymaga kolejnej porcji energii, a wychodzi na to że nie daje nic.
Poza napędzeniem kasy ruskim, arabom, koncernom petrochemicznym i
produkującym spaliniaki, oraz satysfakcji obrońców "na siłę"
nieefektywnej technologii napędu.
I totalnym zanieczyszczeniem środowiska i podgrzaniem klimatu.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.22 10:52 Cavallino
- 18.02.22 14:37 RoMan Mandziejewicz
- 18.02.22 16:48 J.F
- 18.02.22 17:01 J.F
- 18.02.22 17:08 J.F
- 18.02.22 17:46 Cavallino
- 18.02.22 23:07 Cavallino
- 20.02.22 12:33 Myjk
- 20.02.22 12:38 nadir
- 20.02.22 13:16 Cavallino
- 21.02.22 11:23 Mirek Ptak
- 21.02.22 11:28 J.F
- 21.02.22 11:30 Cavallino
- 21.02.22 12:01 Cavallino
- 21.02.22 12:59 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=