eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c132-112.icpne
    t.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Date: Fri, 18 Feb 2022 10:52:20 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <sunq8k$rqa$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <su3kkg$4j3$1$horizn@news.chmurka.net>
    <sudtvk$dqm$1$horizn@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <1lva9vn4rh50s$.1kri0i2z0ctbw$.dlg@40tude.net>
    <suflsg$lth$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <sug3ra$joc$1$Cav@news.chmurka.net>
    <glbee86sdjtz.1h5rfb6qiamt6$.dlg@40tude.net>
    <sug9lb$v40$1$Cav@news.chmurka.net>
    <620c3686$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
    <sui8cc$8sd$3$Cav@news.chmurka.net>
    <620d0985$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <sujmfg$7to$1@news.icm.edu.pl>
    <620d6073$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@4...net>
    <620e6118$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <sulr5b$bg0$4$Cav@news.chmurka.net>
    <g...@4...net>
    <sulsad$d0p$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <sunhom$h7q$1$Cav@news.chmurka.net>
    <q...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: c132-112.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 18 Feb 2022 09:52:20 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c132-112.icpnet.pl:85.221.132.112";
    logging-data="28490";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.6.0
    X-Antivirus: Avast (VPS 220217-8, 17.2.2022), Outbound message
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <q...@4...net>
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701588
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 18-02-2022 o 09:58, J.F pisze:

    >> A że jest ich tylko tyle to już pretensje do swoich ulubionych rządzących.
    >
    > Ja tam nie wiem, ale moze lepiej miec komin w Bełchatowie niz wiatrak
    > za oknem :-)


    Ja już jedną działkę koło wiatraka chciałem kupić, ale nie mogłem (zakaz
    budowy).
    Do Bełchatowa raczej bym się nie chciał wyprowadzać.
    Więc mam dokładnie odwrotne zdanie.

    >
    > Poza tym w kraju kupa pól, jest miejsce na sporo wiatrakow kilometr od
    > sasiadow.

    Wbrew pozorom - nie bardzo właśnie.

    >
    > No i te modne ostatnio morskie - kawałek od brzegu.
    > Odszukasz, ile energii wymaga produkja stali i cementu na czesc
    > podwodną ?

    Ciebie interesuje, to sobie szukaj.

    >> Z wyliczeń wynika właśnie tyle.
    >
    > Ale czy to wiarygodne wyliczenia.

    Pytaj autorów.


    > Bo jak ci dalem inne, to mowisz, ze nieprawda :-)

    Raczej że nie zrozumiałeś co podajesz.
    Szukaj raczej źródeł we własnym języku i to przeanalizowanych przez
    znawców tematu - będzie Ci łatwiej.


    >
    >>> Za to w niedalekiej przyszlosci ... jak rafinerie wybuduja
    >>> elektrocieplownie, to byc moze bedą ładowały elektryki przy okazji
    >>> produkcji paliw :-)
    >>
    >> Czyt. nadal marnowały część energii na produkcję paliwa i napędzania
    >> kasy ruskim.
    >
    > Nie mowie nie, ale beda marnowaly tylko polowe :-)

    Nie - tą część którą puszczą na produkcję paliwa, zmarnują w całości.

    >>> A elektryk w Polsce nie pojedzie bez wegla.
    >>
    >> Oczywiście że pojedzie.
    >> Większość właścicieli elektryków w Polsce ma pv i na upartego może
    >> ładować auta tylko ze słońca.
    >> Oczywiście że nie zawsze i nie w pełni komfortowo, ale jednak się da.
    >
    > Cos w tym jest - tylko widzisz "unijne statytyski dowodzą, ze ładują z
    > benzyny".

    Mylisz bev z phev.
    Bev z benzyny nie naładujesz, a już na pewno nie będzie to łatwiejsze.

    Ale nawet w przypadku phev, winą za całą sytuację ponoszą przepisy, a
    nie rodzaj napędu.

    To przepisy stanowią:
    - jak wyglądają testy emisji, że phev wyglądają w nich lepiej niż
    faktycznie powinny,
    - że firmom opłaca się kupić phev, gdy ich nie potrzebują,
    - że pracownik "obdarowyany" takim nabytkiem łatwiej zatankuje paliwo ze
    służbowej karty flotowej, niż naładuje prąd w swoim garażu,
    - za który to prąd jeszcze dodatkowo musiałby zapłacić z własnej
    kieszeni, albo wręcz dopłacić podatek, jeśli ktoś chciałby mu te koszty
    zwrócić.

    Phev jest dla kogoś, kto chce na własny koszt wydawać swoje pieniądze.



    >Poza tym ilu ma pv, a ilu nie ma warunkow - i co,

    I nic.
    Nikt nie mówi, że każdy ma mieć bev, czy samochód w ogóle.
    Im mniej ma tym lepiej.

    >zisci sie
    > twoj sen - puste drogi, do zapierdalania 100km/h ? :-P

    Chciałbym.

    >
    >> Większe sieci stacji ładowania oferują również wyłącznie prąd z zielonej
    >> energii.
    >
    > Na pewno nie.

    One twierdzą inaczej.

    >> Więc nie hejtuj aż tak głupio.
    >
    > A ty nie promuj tak glupio :-)

    Nie promuję - tylko piszę co dobre, a co złe.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: