eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!newsreader4.netcolog
    ne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.
    ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.p
    l!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
    .POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 20 Feb 2022 12:38:17 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.6.0
    Subject: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <su3kkg$4j3$1$horizn@news.chmurka.net> <1jkh4okljsety$.dlg@myjk.org>
    <su5a62$8n7$1$horizn@news.chmurka.net> <1stn7dr2syev4$.dlg@myjk.org>
    <sudfk0$qq7$1$horizn@news.chmurka.net> <17hp5afrykmev$.dlg@myjk.org>
    <sudtvk$dqm$1$horizn@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <1lva9vn4rh50s$.1kri0i2z0ctbw$.dlg@40tude.net>
    <suflsg$lth$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <sug3ra$joc$1$Cav@news.chmurka.net>
    <glbee86sdjtz.1h5rfb6qiamt6$.dlg@40tude.net>
    <sug9lb$v40$1$Cav@news.chmurka.net>
    <620c3686$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
    <sui8cc$8sd$3$Cav@news.chmurka.net>
    <620d0985$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <sujt2l$q36$1$Cav@news.chmurka.net>
    <620e601f$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <sulr0d$bg0$1$Cav@news.chmurka.net>
    <620e7da0$0$6638$65785112@news.neostrada.pl>
    <suni1u$hhs$1$Cav@news.chmurka.net>
    From: nadir <n...@h...org>
    In-Reply-To: <suni1u$hhs$1$Cav@news.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 33
    Message-ID: <6212282a$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 95.160.179.103
    X-Trace: 1645357098 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 475 95.160.179.103:41175
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3162
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701608
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 18.02.2022 o 08:32, Cavallino pisze:

    >> Tyle tylko, że jeden litr paliwa, to tak z grubsze 10-11kWh energii.
    >
    > Tak jest.
    > I elektrykowi wystarcza to średnio na 50 km.
    > A ice na 10 km.
    >
    > Żeby przejechał 100 km, musi zużyć 10 l paliwa, więc zmarnować około 100
    > kWh energii włożone w jego produkcje.
    >
    >> Skąd więc wyczarowałeś 10kWh na jedną wyprodukowaną kWh?

    A nie, tak to faktycznie można wszytko udowodnić. Nawet to, że Jezus po
    wodzie chodził w Air Jordanach.


    > Zakładam, że dla paliwa do napędzania szybów naftowych również tego się
    > nie policzyło, bo dokładnie w ten sam sposób musi ono być wytworzone
    > wcześniej....

    To źle zakładasz. Oto cytat z jakiegoś portalu pertohejterów:
    "Zgodnie z obliczeniami dra Guido Weissmanna, cały proces, od momentu
    znalezienia źródeł, przez wydobycie ropy naftowej, jej rafinację, aż do
    transportu do stacji benzynowej, wymaga dostarczenia aż 7 kilowatogodzin
    energii na każdy jej litr."

    > Dla uproszczenia - zakładamy że wytworzenie prądu jest punktem zerowym,
    > w obu przypadkach.

    A skąd takie uproszczenie? Żebyś z gniazdka elektrycznego odebrał jedną
    kilowatogodzinę, drugą trzeba zmarnować. A w drodze do silnika
    elektrycznego samochodu zachodzą dodatkowe straty.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: