  • 51. Data: 2009-08-18 20:27:49
    Temat: Re: Matysiaki
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 18.08.2009, o godzinie 20.25.53, na pl.rec.foto.cyfrowa, Janko
    Muzykant napisał(a):

    > Nie widzi, nie słyszy, nie czuje, nie myśli... i fajnie, im więcej
    > imbecyli tym jakoś człowiek się mądrzejszy czuje...

    Problemy i zalety z imbecylami są takie, że łatwo nimi sterować.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 52. Data: 2009-08-18 20:55:28
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    > Nie widzi, nie słyszy, nie czuje, nie myśli... i fajnie, im więcej
    > imbecyli tym jakoś człowiek się mądrzejszy czuje...

    Tylko jak ci się już uda zrobić coś dobrego to kto cię doceni?
    Artystyka tworzona do szuflady?

    Wydaje mi się, że nastapuje współcześnie zamiana ról.
    Amator to taki czowiek który robi z potrzeby serca i zamiłowania.
    Zawodowiec to taki, który robi pod publikę, tylko za pieniądze i często jest
    gorszy od amatora.

  • 53. Data: 2009-08-18 21:58:23
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Marek Dyjor pisze:

> [...]
    >
    > te zdjęcia gwiazd z wielka głową i krótkimi nóżkami, te setki bez sensu
    > skadrowanych gniotów, te "sesje" foto młodych "gwiazdek" które wyglądają
    > jak rodzinne zdjęcia. Boszz
    >
    > Ten upadek obrazu jest koszmarny, mam jednak wrażenie że 90% ludu nie
    > widzi różnicy, ostatnio ktoś mi pokazywał zdjęcia z jakiegoś magazyny
    > podróżniczego (polskiego), mówię mu że zdjęcia takie se pokazuje błędy i
    > jak by zdjęcie mogło zyskać (delikatne przekadrowanie czasem) a on
    > przecież jakby nie były dobre to by sie w magazynie nie pojawiły.

    A to inna historia. Nadal jeśli coś jest wydrukowane czy w telewizji
    powiedzieli to świętość. Mogą gadać bzdury totalne, ale w telewizji
    jest, więc musi być mądre.
    Teraz mediami rządzi target. Im większy, tym lepiej. Więc trzeba tak
    pisać, dawać takie informacje, żeby jak najwięcej osób było w stanie je
    przyswoić. Gazety były kiedyś elitarne, podobnie telewizja. Nie chcę już
    tu wchodzić w teorię komunikacji masowej, więc bez szczegółów. Gazety
    przegrywają z Internetem, bo zbyt wolno informują. Spadek przychodów
    oznacza cięcie kosztów. Fotografia jest na pierwszym miejscu, bo można
    cokolwiek zamieścić. Co ciekawsze taki Fakt wydaje sporo kasy na
    szykowanie jakiś grafik 3D do bzdurnych artykułów.
    Tzw. "dziennikarstwo obywatelskie" to kolejny sposób na obcięcie
    kosztów. Przysyłają ludzie focie (bo to zdjęcia nie są) z jakiś zdarzeń,
    bo mają przy sobie komórę z aparatem. I robią to za darmo, bo są dumni z
    tego, że ktoś opublikuje ich zdjęcie. Fotoreporterzy przegrywają z
    tłumami komórkowiczów, bo nie są w stanie być wszędzie. Obecnie życie
    newsa to godziny, a czasami minuty, kiedyś news to było coś na kilka dni.
    A poziom zdjęć będzie się obniżał, to co prezentują tabloidy na
    okładkach, jakieś dwa szare cienie podpisane Piosenkarka X wsiada bez
    majtek do samochodu to kierunek w którym to zmierza.

    wer

  • 54. Data: 2009-08-18 21:59:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    m0w pisze:

    > Tylko jak ci się już uda zrobić coś dobrego to kto cię doceni?
    > Artystyka tworzona do szuflady?

    To jest nawet wygodne. Nikogo nie zawiedziesz, elastyczny grafik i można
    strzelać focha do woli... :)

> [...]
    > Amator to taki czowiek który robi z potrzeby serca i zamiłowania.
    > Zawodowiec to taki, który robi pod publikę, tylko za pieniądze i często

    Ano. To w wymiarze ogólnym będzie dobre dla sztuki, już dziś pełen
    podziwu jestem dla anonimowych ludków wystawiających się tu czy tam.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 55. Data: 2009-08-18 22:15:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    b...@n...pl pisze:
> [...]
    > okładkach, jakieś dwa szare cienie podpisane Piosenkarka X wsiada bez
    > majtek do samochodu to kierunek w którym to zmierza.

    Tak sobie przeleciałem właśnie przez rss-y kilkunastu miejsc typu
    ''wybiórcza'' i... chyba to wypieprzę. Włączyłem to jeszcze w czasach,
    gdy ktoś tam pisał sensowny kilka zdań czasem, żeby jakieś fakty
    (przeinaczone, ale do kupy znoszące się) czasem poznać w odrealnionym
    życiu, ale obecnie... ''nasza klasa padła na dwie godziny, zostawił w
    taxi skrzypce za pół miliona, jak widać Chicago z setnego piętra,
    wylosowano szóstkę w lotto...'' No, kuźwa - to są newsy dnia, o których
    warto napisać na głównej stronie dziennika czytanego przez miliony?

    Tylko skąd za chwile przyjdzie mi się dowiedzieć o trzeciej wojnie
    światowej? Z jednego z wzajemnie przedrukowujących się portali foto?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /umiera się tylko raz/

  • 56. Data: 2009-08-19 07:03:27
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 18 sierpień (wtorek), gdy o godzinie 23:59 *Janko Muzykant* w pocie
    czoła naskrobał(a):

    przestaniesz się rozwijać...

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-08-19 09:02:39

  • 57. Data: 2009-08-19 08:04:48
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    b...@n...pl pisze:
    [...]
    > A to inna historia. Nadal jeśli coś jest wydrukowane czy w telewizji
    > powiedzieli to świętość. Mogą gadać bzdury totalne, ale w telewizji
    > jest, więc musi być mądre.

    Nie robiłem takich badań, nie wątpię, że i tacy ludzie istnieją, ale
    bardzo wątpię, żeby ich była większość.

    [...] Gazety były kiedyś elitarne,

    Hę? Rze co? Naprawdę nie widziałeś polskiej prasy przedwojennej?

    Elitarna prasa zawsze była czubkiem góry lodowej.

    > podobnie telewizja.

    Nigdy. Podobnie jak i radio.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek/

  • 58. Data: 2009-08-19 08:06:35
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Janko Muzykant pisze:
    [...]
> [...]
    > wylosowano szóstkę w lotto...'' No, kuźwa - to są newsy dnia, o których
    > warto napisać na głównej stronie dziennika czytanego przez miliony?

    Ciesz się, że żyjesz w Drugim (tak naprawdę prawie Pierwszym) Świecie,
    gdzie *to* są newsy.

    > Tylko skąd za chwile przyjdzie mi się dowiedzieć o trzeciej wojnie
    > światowej? Z jednego z wzajemnie przedrukowujących się portali foto?

    Naprawdę ważne wiadomości zawsze jakoś przeciekną...

  • 59. Data: 2009-08-19 08:29:08
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2009-08-19 00:15, Janko Muzykant pisze:
    > (...)
    > Tylko skąd za chwile przyjdzie mi się dowiedzieć o trzeciej wojnie
    > światowej? Z jednego z wzajemnie przedrukowujących się portali foto?

    Za pośrednictwem Twittera chociażby, który sprawdził się podczas zamieszek w Iranie.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 60. Data: 2009-08-19 10:13:39
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <h6ddsk$tcq$1@news.onet.pl> Andrzej Smereka napisał(a):

> [...]
    97,Wypadek_szybowca_w_Kujawsko_Pomorskiem.html

    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,67322
    11,mazury__pieciolatek_podpalil_stodole__straty_to_1
    20.html

    I jeszcze tutaj: http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,6788047,Bez_
    pradu__za_to_z_nadmiarem_wody_i_szerszeni.html

    Jak widać, do wszystkiego pasuje ;-)

    --
    pozdrawiam, Konrad Stachańczyk
    mailto(ROT13): z...@i...prgv.cy