  • 1. Data: 2009-08-17 08:44:24
    Temat: technika- lampa+ostre slonce
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    Witam
    A wiec. Jak to zrobic.
    Miejsce akcji - sloneczna plaza
    Zdjecie robione pod slonce
    I... Sytuacja z dnia wczorajszego. Aparat w trybie preselekcji przeslony
    f/2,8( taka chcialem ) dobieral czas srednio ok 2500. czyli bardzo krotki.
    Do tego chcialem dopalic lampa pierwszy plan ( slonce za plecami modela ) i
    niestety. Widze bialooo. Wiadomo, lampa (wbudowana) bedzie miala synchro 250
    a nie 2500 zeby dobrze naswietlic. Czyli tak czy siak, nie da rady na 2,8
    naswietlic prawidlowo z lampa przy takim sloncu. Zatem, jak to zrobic, aby z
    lampa i takim dlugim czasem synchronizacji naswietlac prawidlowo na duzych
    dziurach ?. Wiem ze spokojnie zmiana dziury na mniejsza w takim wypadku ( w
    moim wczorajszym przypadku f/7-9 wystarczylo)spokojnie da rade z prawidlowo
    naswietlona klatka, ale co zrobic przy tak duzych rozpietosciach
    symchronizaci lampy przy naswietlaniu ?

    pozdr

    CeZ__134

  • 2. Data: 2009-08-17 08:50:16
    Temat: Re: technika- lampa+ostre slonce
    Od: XX YY <f...@g...com>

    miala synchro 250
> [...]
    > moim wczorajszym przypadku  f/7-9 wystarczylo)spokojnie da rade z prawidlowo
    > naswietlona klatka, ale co zrobic przy tak duzych rozpietosciach

    kup lampe speedlite- synchronizuja one z kazdym czasem

    albo zamiast lampy stosuj ekran podswietlajacy -
    np rozwin kanapki z folii aluminiowej i jej mozesz uzyc.
    po skonczonej pracy spokojnie wydmuchujesz piasek z kanapek i je
    zawijasz ponownie w folie:-)

    XXX

  • 3. Data: 2009-08-17 09:01:00
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...
    miala synchro 250

> [...]
    >np rozwin kanapki z folii aluminiowej i jej mozesz uzyc.
    >po skonczonej pracy spokojnie wydmuchujesz piasek z kanapek i je

    ... i folia, biala koszulka, cokolwiek innego co odbije swiatlo i go nie
    zabarwi bedzie znacznie lepszym rozwiazaniem. Z lampa wychodzi znacznie
    sztuczniej niz przy uzyciu odbitego swiatla.

    Ptas

  • 4. Data: 2009-08-17 09:05:01
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rade z prawidlowo naswietlona klatka, ale co zrobic przy tak duzych
    > rozpietosciach symchronizaci lampy przy naswietlaniu ?
    jak masz ostre słońce to kup blende i skoro światło za plecami modela to
    łądnie je odbijesz na jego twarz...

  • 5. Data: 2009-08-17 09:07:48
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    > jak masz ostre słońce to kup blende i skoro światło za plecami modela to
    > łądnie je odbijesz na jego twarz...

    Belnde i jej mozliwosci znam :) Chcialem sie jedynie dowiedziec jakie sa
    inne mozliwosci z poziomu nastaw aparatu :) Ale jak widac, nie ma :)

    pozdr

    CeZ__134

  • 6. Data: 2009-08-17 09:24:57
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 17 Sie, 11:07, "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> wrote:

    > Belnde i jej mozliwosci znam :) Chcialem sie jedynie dowiedziec jakie sa
    > inne mozliwosci z poziomu nastaw aparatu :) Ale jak widac, nie ma :)

    No to jeszcze zostaje filtr szary.
    Pozdro Marcin

  • 7. Data: 2009-08-17 10:18:39
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Uzytkownik "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl> napisal w wiadomosci
    > ... i folia, biala koszulka, cokolwiek innego co odbije swiatlo i go nie
    > zabarwi bedzie znacznie lepszym rozwiazaniem.
    Dlaczego zaraz nie zabarwi?

  • 8. Data: 2009-08-17 10:20:22
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Uzytkownik <d...@v...pl> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...

    > No to jeszcze zostaje filtr szary.
    > Pozdro Marcin

    Na sloncu :)

    Czesto stosowana praktyka (serio). Ekran przyciemnia obiekt, i mozna go
    dogodnie doswietlic - lampa lub blenda

  • 9. Data: 2009-08-17 11:18:15
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    Uzytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > Dlaczego zaraz nie zabarwi?

    A takie uproszczone stwierdzenie. Mozna oczywiscie od bialego, srebrnego,
    zlotego, pewno zoltego (nie probowalem) ale tak standardowo to juz od
    niebieskiego albo zielonego nie bedzie z korzyscia dla cery. Z drugiej
    strony nadinterpretacja z mojej strony, CeZ nie wspominal o fotografowaniu
    czlowieka wiec rozne kolory moga miec zastosowanie :)

    Ptas

  • 10. Data: 2009-08-18 11:40:21
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > moim wczorajszym przypadku f/7-9 wystarczylo)spokojnie da rade z prawidlowo
    > naswietlona klatka, ale co zrobic przy tak duzych rozpietosciach
    > symchronizaci lampy przy naswietlaniu ?

    Musisz uzyc opcji synchronizacji lampy z krotkimi czasami, w roznych
    systemmach ma to rozna nazwe, ale we wszystkich systemach te sama ceche
    - zdecydowanie spada moc lampy. Ale daje szanse blysnac przy 1/2500sek.
    Na delikatne zniwelowanie cieni czasami wystarcza.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl