  • 1. Data: 2009-08-17 10:27:51
    Temat: dylemat - zmiana obiektywu czy systemu,
    Od: PS <s...@g...com>

    Dzień dobry,

    Mam następujący zestaw:
    Canon 300d z "crackiem", kitowy obiektyw 18-55, oraz Canon 50 1,8,
    kilka kart Compact Flash, 2 akumulatory.
    Nie zarabiam na zdjeciach, zdjecia robie dla siebie i ew. rodziny -
    zdarzyly sie juz 2 sluby, 3 komunie i chrzciny :-) ok. 90% zdjec robie
    obiektywem 50 mm, kitowego obiektywu uzywam dla szerokiego kata. Nie
    uzywam JPG, tylko CRW. Lampy nie uzywam.

    Denerwuje mnie to, ze moja 50 -tka nie zawsze trafia tam gdzie trzeba.
    Chcialbym miec skuteczniejszy AF. Czasami jest FF, ale przymykam
    obiektyw do 2,5 i jest ok. Choc czasami brakuje mi ISO z mniejszymi
    szumami to generalnie z mojego 300d jestem zadowolony. Pomimo
    plastikowosci nic nie trzeszczy, nie odpada, wszystko dobrze sie
    trzyma, a ergonomia jest lepsza niz w nowszych trzycyfrowych Canonach.

    Co zrobic? Justowac body + obiektyw w serwisie? Nie chce mi sie
    walczyc z serwisantami.

    Myslalem zeby dokupic Canona 85 1,8 a moze i za jakis czas uzywane
    40d...

    A moze zmienic system na Nikona? Lepszy AF mnie przyciaga :-) Chyba
    max co moglbym kupic to uzywany 90d i kitowy obiektyw + 50 1,8.

    Co byscie mi doradzili w takiej sytuacji? Pozegnac sie z Canonem?
    Dzięki.

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2009-08-17 11:21:52
    Temat: Re: dylemat - zmiana obiektywu czy systemu,
    Od: John Smith <u...@e...net>

    PS napisał(a):
> [...]
    >
    > Denerwuje mnie to, ze moja 50 -tka nie zawsze trafia tam gdzie trzeba.
    > Chcialbym miec skuteczniejszy AF. Czasami jest FF, ale przymykam

    Próbowałeś już tego? :
    http://www.bord-studio.com/article_01eng.php

    --
    Mirek