  • 1. Data: 2009-08-17 11:54:23
    Temat: Matysiaki
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jak ktoś chce robić karierę fotografa niech sobie przeczyta najpierw:
    http://www.press.pl/press/pokaz.php?id=1834

    Osobiście niczego nie żałuję. Gazety zeszły na psy zanim stało się to ze
    zdjęciami.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 2. Data: 2009-08-17 13:05:36
    Temat: Re: Matysiaki
    Od: "085" <z...@g...pl>

> [...]
    > http://www.press.pl/press/pokaz.php?id=1834
    >
    > Osobiście niczego nie żałuję. Gazety zeszły na psy zanim stało się to ze

    a mnie wk...wia to, ze wyborcza do kazdego pozaru wstawia zdjecie ciezkiego
    gasniczego z warszawskiej piatki, podpisanego 'straz pozarna' - na pewno
    bardziej to konstruktywne niz ilustrowanie artykulu kryminalnego zdjeciem
    kogutow radiowozu :]

    p, zul

  • 3. Data: 2009-08-17 13:19:46
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Janko Muzykant pisze:
> [...]
    > http://www.press.pl/press/pokaz.php?id=1834
    >
    > Osobiście niczego nie żałuję. Gazety zeszły na psy zanim stało się to ze

    Najgorsze że to dotyczy wszystkiego, telewizji, radia itd. Widział ktoś
    kiedyś jakiś dobry zaangażowany dokument wykonany za pieniądze TVN albo
    Polsatu. Reportaż w radiu to już w ogóle dawno umarł. A później się
    dziwią że na takim Antychryście von Trier co chwila sala wybucha salwą
    śmiechu.
    W ogóle ta cyfra to popycha ludzi do dziwnych kroków, nawet taki Lynch
    przy Inland Empire stwierdził że mu kolejna gęba do wyżywienia nie jest
    potrzeba i sam się wziął za zdjęcia. Wyszła totalna klapa moim skromnym
    zdaniem. Same zdjęcia może są i poprawne ale brakuje tego wypacykowania
    tak charakterystycznego dla poprzednich produkcji. Przez tą cyfre sami
    fachowcy teraz są ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 4. Data: 2009-08-17 13:40:02
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):
> [...]
    > http://www.press.pl/press/pokaz.php?id=1834
    >
    > Osobiście niczego nie żałuję. Gazety zeszły na psy zanim stało się to ze

    Tak to jest, jak się ludziom wydaje, że można hobby zamienić w lekką
    pracę :-)

    Forty-niners, trochę tak, jak z modą na studia typu "marketing i
    zarządzanie" i bezrobocie zaraz potem, bo wszystkim się zdawało, że to
    łatwy kawałek chleba i że tylko oni to wiedzą.

    Minie. Jak świński dołek :-)

    --
    Mirek

  • 5. Data: 2009-08-17 14:21:37
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 17 Sie, 15:40, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > Minie. Jak świński dołek :-)
    > Mirek
    Niektore jednak posuniecia sa nieodwracalne.
    Np. Produkcyjna bylejakosc, byle szybko i tanio.
    "Nowoczesne" zarzadzanie materialami, zakaz magazynowania, a to za ja
    czekam na sprowadzenie nikogo nie obchodzi.
    Likwidacja z trudem stwarzanych latami mediow publicznych,(i nie
    tylko) na ktore narzekamy, ale bez nich bedziemy z czegos okradzeni
    (czeste premiery teatralne n.p.)
    Czlowiek na szarym koncu, ale to przeciez tylko tam jaks sila
    "robocza"
    Pozdrawiam StaM

  • 6. Data: 2009-08-17 14:27:41
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    John Smith pisze:
    > Minie. Jak świński dołek :-)

    Optymista ;) skoro klient nie ma potrzeby na dobry reportaż czy zdjęcia
    to tym bardziej rynek nie będzie próbował zaspokoić takie potrzeby.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 7. Data: 2009-08-17 14:34:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    StaM pisze:
> [...]
    > Likwidacja z trudem stwarzanych latami mediow publicznych,(i nie
    > tylko) na ktore narzekamy, ale bez nich bedziemy z czegos okradzeni

    Cóż, dzięki niebiosom trochę tego powstało, a dzięki jak najbardziej
    nielegalnym działaniom garstka ludzi (jak tak dalej pójdzie, anonimowych
    bohaterów) ocala to wszystko i dzieli się tym korzystając z tak
    niewygodnego tej całej siły głupoty, wynalazku zwanego internetem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie ma już chleba, ale są czipsy/

  • 8. Data: 2009-08-17 14:41:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    cichybartko pisze:
> [...]
    > zdaniem. Same zdjęcia może są i poprawne ale brakuje tego wypacykowania
    > tak charakterystycznego dla poprzednich produkcji. Przez tą cyfre sami

    Ale nie cyfra jest powodem, a degradacja uwolnionych w demokrację
    mediów. Tak się złożyło, że nastała cyfra, która może zarówno budować
    jak i rujnować. Gdyby dziś nastąpiło ''stanienie'' technologii
    analogowej, bo cyfra z jakiegoś względu nie pojawiłaby się, byłoby
    podobnie. W końcu jakość tekstów nie spadł w skutek spadku cen długopisów :)
    A czasy i związane z tym możliwości techniczne poniekąd mają swe zalety:
    chcesz więcej - zasłuż. I to nie bynajmniej: zapłać; naucz się
    wyszukiwać dobra lepszej klasy w sposób zresztą nie zawsze legalny.

    Śmierć gazet i telewizji kontra narodziny dostępu do archiwów ludzkości.
    Mnie to odpowiada, żal mi trochę młodych, ale myślę, że ktoś z
    dzisiejszego śmietnika wyłowi, co warte tego i będzie tego mimo wszystko
    sporo.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /a patronem mym święty Niedaś i błogosławiona Nieochota.../

  • 9. Data: 2009-08-17 15:44:03
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    > Ale nie cyfra jest powodem, a degradacja uwolnionych w demokrację mediów.

    ale Cyfra i technologie komputerowe wprowadziły modę i ławtość na wile
    dziedzin które kiedyś były niszowe jak np. typografia, grafika na
    potrzeby plakatu, czy wręcz masowo fotografia. Nie ma co tragizować to
    fakt, ale łatwość obsługi narzędzi spowodowała zalew twórczością.
    Niestety wielu nie umie zrobić odpowiedniego przesiewu i mama coraz
    większe upośledzenie społeczeństwa pod względem kultury. Ale jest tak
    jak mówisz dzięki sieci wielu skorzystało dzięki właśnie dostępności do
    bardzo niszowych rzeczy pobudzając tym samym ich kreatywność. Przykładem
    pod względem muzyki jest chociażby taki portal jak www.lastfm.pl gdzie
    jest masa obcykanych dzieciaków i to właśnie dzięki sieci :). To samo z
    kinem czy literaturą :).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 10. Data: 2009-08-17 16:15:23
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    cichybartko napisał:

> [...]
    > potrzeby plakatu, czy wręcz masowo fotografia. Nie ma co tragizować to
    > fakt, ale łatwość obsługi narzędzi spowodowała zalew twórczością.

    Poza tym ta twórczość zawsze istniała tylko miała o wiele mniejszy
    zasięg (katowanie rodziny i znajomych odbitkami z wakacji - teraz wrzuca
    się do internetu).

    Jest taki cytat: "The world really isn't any worse. It's just that the
    news coverage is so much better." Dotyczy to wszystkich dziedzin życia.

> [...]
    > pod względem muzyki jest chociażby taki portal jak www.lastfm.pl gdzie
    > jest masa obcykanych dzieciaków i to właśnie dzięki sieci :). To samo z

    No właśnie, trzeba być optymistą: z drugiej strony wielu ludzi otrzymało
    też łatwiejszy dostęp do dobrych wzorców i może z nich korzystać.

    m.