  • 41. Data: 2013-04-17 11:31:33
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Nie wiem czy zauważyłeś, ale temat nie dotyczy ustawiania opcji czytnika.
    Ale skoro już przy temacie to owe ustawianie też jest przykładem czegoś na
    co choruje dzisiejsza technika , a osobliwie informatyka.
    Pierdylion opcji, które 99% użytkowników są do niczego niepotrzebne.
    I nie mam najmniejszej ochoty (ani potrzeby) studiowania wszystkich
    możliwych opcji np. po to aby Pakistańczyk ,który wejdzie na polską grupę
    dyskusyjną miał informację o sposobie kodowania.
    Ja z czytaniem postów innych użytkowników nie mam żadnych problemów.
    Oprócz ciebie na moje posty też nikt się nie skarży.
    Czyli jest to przywiązywanie przez ciebie wagi do rzeczy bez znaczenia.
    Co więcej.
    Umiejętność ustawienia opcji czytnika nie świadczy o szczególnej
    kreatywności, znajomości informatyki , a o tym jest tutaj mowa.
    Podobnie jak nie jest znajomością informatyki pisanie listu w Wordzie,
    obsługa wystawiania faktur, wymiana zasilacza i inne podobne czynności
    wypełniane skrupulatnie w CV.
    Natomiast owszem cenna jest umiejętność rozumienia zjawisk fizycznych bez
    czego nie ma mowy o kreatywnym uczestnictwie w jakimkolwiek projekcie.

    Bęc.

  • 42. Data: 2013-04-17 11:50:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.04.2013 11:31, zapinio pisze:

    > Ja z czytaniem postów innych użytkowników nie mam żadnych problemów.
    > Oprócz ciebie na moje posty też nikt się nie skarży.

    Bo teraz kodujesz poprawnie.

    W tamtym jednym przypadku coś ci ironicznie "omsklo sie" (ciekawe kto
    rozpozna cytat z klasyka ;) )

  • 43. Data: 2013-04-17 11:59:36
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 17.04.2013 11:09, Andrzej Lawa wrote:
    > Ale jak ustawić prawidłowo oznakowanie kodowanie to już nie szkolili.
    >
    > I nie widzisz tej pięknej ironii - krytykujesz braki w wiedzy
    > technicznej, a sam nie potrafisz tak podstawowej rzeczy zrobić.

    I nie widzisz tej pięknej ironii - krytykujesz braki w wiedzy
    technicznej, a sam wykazujesz jej brak:

    Deklaracja kodowania z postu zapinio:

    Imo zgodna z rfc3977 i rfc2045.

    Michoo

  • 44. Data: 2013-04-17 12:09:35
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Luke" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > A jakby im zabrać "siszarpa i dotneta" to będą próbowali w pajtonie
    > dociągając jakieś biblioteki o nazwach zbliżonych do PyPyryPy.
    >
    > :)

    Pyry, to ja z kwaśnym mlikiem (1) zaprawiam :))
    (1) nie poprawiać.
    Najlepsze mleko zsiadłe piłem u górali po drodze, (ale kawał przed), do
    schroniska na Ornaku:)) Niesamowite było!! Cztery jedno po drugim opchnąłem,
    duże, zimne kubany, absolutne zero jakichkolwiek sensacji po tym. Pyszny
    elektrolit, jeśli to ma mieć jakiś związek z tematem :)

  • 45. Data: 2013-04-17 12:11:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.04.2013 11:59, Michoo pisze:

    > I nie widzisz tej pięknej ironii - krytykujesz braki w wiedzy
    > technicznej, a sam wykazujesz jej brak:

    > Deklaracja kodowania z postu zapinio:
    >
    > Imo zgodna z rfc3977 i rfc2045.

    A widziałeś nagłówek pierwotnego postu?

    I tyle.

    A teraz ładnie zaszczekaj.

  • 46. Data: 2013-04-17 12:21:26
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    wiadomości news:kkljng$pg4$1@node2.news.atman.pl...
    > Chociaż z drugiej strony brak wiedzy o lampach próżniowych z termokatodą
    > (że istnieją i że płynie przez tę "próżnię" prąd) to już może lekkie
    > przegięcie.

    Dla mnie to skrajne przegięcie. Może nie mieć praktyki w dziedzinie
    konstrukcji układów na nich opartych, ale inżynier bez praktyki,
    przynajmniej do pentody, powinien mieć działanie każdej z elektrod (i
    zależności między nimi rzecz oczywista) w ćwiartce czubka małego palca,
    śpiewać na kacu zbudzony o 3 rano. Jak pisałem, dla mnie nie musi mieć
    praktyki, nie musi tego w ogóle używać. Ale podstawową wiedzę powinien mieć
    bezwzględnie i nieodwołalnie. Oczywiście, jeśli jest inżynierem z praktyką,
    to powinien w małym paluszku mieć lampę do n->oo elektrod. A może przy
    rozwiązywaniu gdzieś jakiegoś problemu przydatne nawet wprost okaże się
    oparcie na zależnościach zachodzących w jakiejś lampie - i problem 10 razy
    szybciej i taniej rozwiąże Wojtek pasjonat po zawodówce, niż jęrzyńjer po
    stódjah (nie poprawiać), bo Wojtek rzetelnie, z pasją, zamiłowaniem,
    podchodzi do swojej wiedzy... i wie naprawdę. A to obciach dla takiego
    wykształciucha - powtórzę - kto mu zaliczył egzamin?

  • 47. Data: 2013-04-17 12:34:02
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:at72c6FrvutU1@mid.uni-berlin.de...

    > Ej tam. Ja pracuję w szpitalu uniwersyteckim na laryngologii. Diagnozy
    > chorób zaburzeń równowagi robi mój kolega i ja. Obaj absolwenci
    > elektrotechniki. Lekarze tylko przepisują do komputera i gotowe. Tylko
    > jedna (z 8) lekarek ma blade pojęcie na ten temat. Tak, że następnym razem
    > patrz, czy u lekarza są inżynierowie ;-)

    Ale zadania wasze są jasno określone. Jeśli leczyć będzie mnie np. inżynier
    chemik, czy taki od elektroniki cyfrowej, ale będzie robić to dobrze, to
    wolę to od lekarza, który np. nie wie, co to jest angina, albo który będzie
    utożsamiał migrenę (1) z bólem głowy... to ja od niego spieprzam do naszego
    inżyniera chemika.
    Inżynierowie muszą być wszędzie, bo kto lekarzowi zaprojektuje
    cud-mniut-malina najnowszego rentgena z tomografią, super-rezonans, czy
    aparat do EKG o rozdzielczości "włosa"? Inżynier! Nam wszystkim biega o to,
    by umiał to zrobić (żeby nie było jak u Stacha Chebla, że nowy nie wiedział,
    jak dziala lampa) i zrobił to dobrze. Mnie kiedyś lekarze mało nie
    wykończyli... miałeś kiedyś tak, że nie miałeś już siły za przeproszeniem,
    puścić pawia? Ja miałem. 2 lekarzy, w tym jeden był kierownikiem przychodni,
    leki, cuś tam, temperatura sprintem w górę, siły sprintem w dół, na drugi
    dzień drugi lekarz, podobnie (ten był kierownikiem właśnie), na trzeci
    dzień, już prawie nieprzytomny (chyba już nawet temperatura zaczęła spadać,
    z braku sił), ale jeszcze z kontaktem, do trzeciego lekarza. Młoda, nieco
    opryskliwa lekarka, ale diabelnie skuteczna, całkiem nowy "garnitur leków",
    nawet bez zastrzyków, migiem mnie na nogi postawiła, ale 9 dni zwolnienia
    miałem... Wolę młodą nieco opryskliwą (choć wtedy nawet była w miarę miła),
    ale skuteczną, niż niemal nadskakującego mi, który tylko mnie dobijał złym
    leczeniem...

    Tak więc- jeśli swoje zadania robicie rzetelnie, uczciwie, z wiedzą, to ja
    przecież nie mam do was żadnych "ale"...

  • 48. Data: 2013-04-17 12:36:37
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2013-04-17 12:21, Anerys pisze:

> [...]
    > śpiewać na kacu zbudzony o 3 rano. Jak pisałem, dla mnie nie musi mieć
    > praktyki, nie musi tego w ogóle używać. Ale podstawową wiedzę powinien

    Lepiej się pogódź, że jesteś dinozaurem i wiedza o lampach
    _przeciętnemu_ inżynierowi jest tak potrzebna jak ... (tu wpisać dowolne
    powiedzenie).

  • 49. Data: 2013-04-17 12:37:45
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Bool" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > Co do głównego wątku, to z tym dzielnikiem f dał ciała, ale czy wy
    > naprawdę uważacie że na studiach powinno się uczyć lamp? To nie jest
    > historia tylko elektronika.

    Tak, póki lampy są stsowane, to minimum do pentody (ale wolałbym jednak
    wyżej, znacznie wyżej), wszelkie zależności powinny siedzieć w malutkim
    palcu. KAŻDY inż. elektronik. Nawet, jeśli ani razu nie użyje lamp. Inaczej
    będzie tak, jakby lekarz dermatolog, czy okulista, nie był uczony zasad
    pierwszej pomocy, nie umiał ich. Tak, jak elektronik lampy, tak KAŻDY lekarz
    zasady pierwszej pomocy.

  • 50. Data: 2013-04-17 12:40:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.04.2013 12:36, Zbych pisze:

    > Lepiej się pogódź, że jesteś dinozaurem i wiedza o lampach
    > _przeciętnemu_ inżynierowi jest tak potrzebna jak ... (tu wpisać dowolne
    > powiedzenie).

    Wiesz, lampy jak lampy, ALE podstawy fizyki to... podstawa ;) i powinien
    je chwytać.

    A akurat lampy próżniowe są znakomitym sposobem na zademonstrowanie
    kilku ciekawych rzeczy i "za moich czasów" chyba nawet w programie
    podstawówki (8-klasowej) były (muszę sprawdzić - gdzieś mam zachowany na
    pamiątkę podręcznik fizyki dla klasy ósmej ;) )