  • 371. Data: 2013-06-29 12:19:20
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 11:31:28 +0200, Atlantis napisał(a):

    > Problemem nie są kiepscy uczniowie. Problemem są agresywne, pyskate
    > szczeniaki. Dezorganizuje taki lekcję, ale wywalić na korytarz go nie
    > wolno.

    Ale u nas chyba jeszcze nie Bronx ("najlepsi uczniowie to ci co zaloza
    sluchawki, odpala walkmana i wiecej nie przeszkadzaja").

    > Znęca się nad kolegami podczas przerw, ale nikt go nie tknie, bo
    > on ma zaświadczenie od psychologa o "nadpobudliwości".

    Ale to nie IMO nie przeszkadza ukarac za agresywnosc.

    Ale ... efekty
    http://www.youtube.com/watch?v=wNBc8xIht-U
    P.S. Z tymi jajkami to nie takie proste.

    Hm, to jakie byly wyniki tych testow ? 3/4 niedostatecznie ?
    A nie, czesc przyrodnicza 60%, matematyczna ~50%, na wsiach nieco
    mniej, w duzych miastach nieco wiecej.
    http://www.cke.edu.pl/pl/66-informacje-o-wynikach.ht
    ml

    > Z drugiej strony mamy edukacyjną bańkę spekulacyjną. Odkąd pamiętam
    > wciskało się dzieciakom do głowy, że trzeba się piąć po szczeblach
    > edukacji, bo dyplomy są kluczami do kariery zawodowej. Cały czas
    > deprecjonowano znaczenie dobrego wykształcenia zawodowego, na które
    > zawsze będzie miejsce na rynku pracy...

    Szewcow juz nie ma, naprawiaczy telewizorow tez nie, "fizyczni"
    dostaja grosze,
    ale kafelkarz czy spawacz kwalifikowany to ciagle dobry zawod :-)

    Egzaminy zawodowe sa, to mnie troche zaskoczylo ..
    http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/927303,absurd
    alne-egzaminy-zawodowe-nagrania-dla-nieslyszacych-zd
    jecia-dla-niedowidzacych,id,t.html

    J.

  • 372. Data: 2013-06-29 12:56:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Atlantis napisał:

    > Z drugiej strony mamy edukacyjną bańkę spekulacyjną. Odkąd pamiętam
    > wciskało się dzieciakom do głowy, że trzeba się piąć po szczeblach
    > edukacji, bo dyplomy są kluczami do kariery zawodowej.

    Ucz się dziecię, ucz
    Nauka to do potęgi klucz
    A im więcej kluczy zdobędziesz
    Tym lepszym woźym będziesz

    Ja to jeszcze ze szkoły pamiętam. A przecież od tego czasu minęły wieki.

    --
    Jarek

  • 373. Data: 2013-06-29 13:01:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Atlantis napisał:

    > Swoją drogą jakiś czas temu przeglądałem ofertę sklepów edukacyjnych,
    > szukając prostego (tradycyjnego) dzwonka elektrycznego. Widząc ceny
    > zaniemówiłem:

    Więc zaszło nieporozumienie, bo oni chcieli, żeby *zamówić*.

    > http://tinyurl.com/njah65w

    Dzwonek kosztuje 6 zł (plus VAT). 150 złotych jest za wydanie atestów
    stwierdzających, że można dać dziecku przystęp do tego urządzenia.

    --
    Jarek

  • 374. Data: 2013-06-29 14:39:45
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 09:34:37 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Użytkownik "Stachu Chebel" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    m.googlegroups.com...

> [...]
    >
    > która w większości elektroników jest kompletnie zbyteczna, ale jeżeli
    >
    > ktoś zna podstawy elektroniki i zasadę pracy tranzystorów polowych to
    >
    > szybko zrozumie zasadę pracy lamp. Jeżeli gość był kumaty to myślę, że
    >
    > gdybyś mu dał 2-3 dni to mógłby Cię nawet nieźle "pozaginać" w temacie
    >
    > lamp. Ty po prostu gościa skreśliłeś i nie dałeś mu szansy, tylko
    >
    > dlatego, że nie posiadał wiedzy tej, której Ty się uczyłeś.
    >

    > Tu świetnie to ujął Sebastian, który napisał:
    >
    > "Zadawać zaginające pytania można z każdej dziedziny i o niczym to nie

    A niechaj Ci będzie, że starym zrzędą jestem!! Zostawmy te stare lampucery
    elektronowe, przejdźmy więc np. do tematu FPGA (jak kończyłem studia, nie było FPGA,
    były lampucery elektronowe, tranzystory i TTL'e. I wiedziałem co jest co!!). Zadaję
    jakieś tam pytanie w temacie FPGA, facet albo wymięka na "dzień dobry", albo
    kombinuje (to już jest ORZEŁ!!), że jest to zrobione na pamięciach... Gdzieś tam,
    coś tam dzwonki biją, nie w tej kaplicy, ale przynajmniej facet nie robi "kociej
    mordy" i coś kombinuje.. Jakieś tam pytanko dotyczące konstrukcji wzmacniacza
    odwracającego bądź nieodwracającego xN na operacyjnym, to już tylko dla "orłów". A
    HITEM jest pytanie o prawo Ohma!! Wystarczy zapytać o interpretację wzoru R=U/I !!
    90+% odpowiada, że opór jest wprost proporcjonalny do przyłożonego napięcia i
    odwrotnie proporcjonalny do płynącego prądu!! A na pytanie jakie jest widmo sygnału
    A*sin(w*t), normalką jest odpowiedź, że są na to "specjalne programy". I nie ma się
    co dziwić, dlaczego techniczne uczelnie z Dalekiego Wschodu są w rankingach na TOPIE,
    a UW, UJ, WAT itp.. w czwartej setce..

  • 375. Data: 2013-06-29 18:36:57
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Przede wszystkim, od pewnego czasu laptop + program typu "ableton live"
    > (umożliwiający samplowanie i składanie do kupy dźwięku bez właściwie
    > żadnej znajomości zagadnienia) wystarcza, żeby kogoś określać jako
    > "muzyka, twórcę, kompozytora".

    A to fakt, ale ja kojarzę zjawisko raczej z treścią, a nie jakością.

    > Na szczęście jednak nadal są tacy, którzy kończą chociażby Point Blank w
    > Londynie,zanim zaczną się reklamować jak "realizator".
    > I zapewniam, że ci ludzie tworzą muzykę na poziomie dokładnie takim
    > samym jak najlepszy poziom światowy. Nic nie przesadzam.
    > I to zarówno pod względem technicznym jak i artystycznym.

    W tym wątku pisałeś o różnicy pomiędzy naszą a zagraniczną jakością (w
    skrócie). Myślę, że jest jeszcze gorzej.

    Dawno temu był sobie koncert Dawida Byrna (w W-wie), jako rozgrzewkę
    zapodali Tilt z tego co pamiętam.
    Patrzyłem jak rosły chłop miota się po scenie spocony, pot z czoła leci.
    Muzyka rani uszy (tak zapiaszczonych blach to chyba nigdy więcej nie
    słyszałem). Na szczęście to tylko wstępniak i goście zwinęli swój sprzęt
    na koniec - pojawił się nowy.
    Pomijając fakt, że muzyka inna i o guście nie należy rozmawiać -
    zupełnie inna jakość. Przyjemnie było posłuchać.
    Do teraz pamiętam różnicę jak widzisz.
    Podobnie było z Manam - wyszedłem, gdyż nic nie mogłem z wokalu
    zrozumieć, a nogawki w spodniach "ocierały o golenie" przy każdym ruchu
    pałkarza.

    > Zresztą nie zgadzam się, że wszystko w naszej (nawet popularnej) muzyce
    > w radio jest zrobione do d..y.
    > Czasem słyszę nagrania bardzo przyjemne (realizacyjnie i brzmieniowo).

    No właśnie. Mnie zaskoczyła płyta Brathanki na ten przykład. No i ta
    dykcja... :) Aż się wierzyć nie chce że spoza PL.

    > Jako przykład - jeszcze przed "wypłynięciem" Blue Cafe słuchałem ich
    > pierwszej nagranej płyty - było tam parę świetnych kawałków - zupełnie
    > nieobecnych później. Śpiewanych przez Tatianę zresztą zupełnie inaczej,
    > niż w przyjętej później "konwencji". Wg. mnie o niebo lepiej to brzmiało.

    Tutaj też wspomnienia. Pytałem kiedyś Miłosza S. (bywał na grupie) o
    pewnego rodzaju "manierę" Tatiany, ale już nie pamiętam co mi
    odpowiedział. W każdym razie jest dobrze, się przyzwyczaiłem.

    > Taka zagadka - do kogo (na zachodzie) można porównać stylistykę i głos
    > pani Tatiany znany do dziś ? Ztcw, koncerny (w Polsce) nie chcą "odkryć"
    > - wolą "kopie" zachodnich gwiazd. I po prostu często mówią do artystów ;
    > "niee, tak to sobie możesz śpiewać u siebie w domu. Ale - masz głos
    > podobny do ...Adele. Musisz się tylko bardziej postarać - wtedy będzie OK!"

    A czy przypadkiem nie jest tak, że po pewnym czasie odchodzi się od
    naśladownictwa? Może jest coś w tym z metody sukcesu...

    > Ach, to temat rzeka... I to rzeka z bardzo brudną wodą niestety.

    Pewnie tak, to co, myjemy rączki po kąpieli? ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 376. Data: 2013-06-29 18:45:33
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ale ... efekty
    > http://www.youtube.com/watch?v=wNBc8xIht-U
    > P.S. Z tymi jajkami to nie takie proste.

    Zabiło mnie to, już wiem dlaczego nie mogę skompletować kadry. Wymagam
    myślenia! :(

    Miłego.
    Irek.N.

  • 377. Data: 2013-06-29 21:39:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 18:45:33 +0200, Irek N. napisał(a):

    > Zabiło mnie to, już wiem dlaczego nie mogę skompletować kadry. Wymagam
    > myślenia! :(

    No ale przeciez oni tam nie myslenie, tylko encyklopedyczne wiadomosci
    testowi. Ile dni ma rok, jaki jest wzor na pole kwadratu - przeciez to
    google znajdzie w minute :-)

    J.

  • 378. Data: 2013-06-30 07:47:58
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-06-29 21:39, J.F. pisze:
    >>> http://www.youtube.com/watch?v=wNBc8xIht-U

    Widziałeś?
    http://www.youtube.com/watch?v=d4EIj86S3PE

    > No ale przeciez oni tam nie myslenie, tylko encyklopedyczne wiadomosci
    > testowi. Ile dni ma rok, jaki jest wzor na pole kwadratu - przeciez to
    > google znajdzie w minute :-)

    Szkoła od wielu lat nie przygotowuje do niczego poza testami końcowymi.
    Dobry nauczyciel to ten, który przygotuje do testu/egzaminu. Reszta się
    nie liczy. Dobrze, że są jeszcze szkoły funkcjonujące inaczej, ale to
    rodzynki. Tylko że ich uczniowie mają gorszy start, bo liczy się wynik z
    matury, a nie wiedza.

    Pozdrawiam

    DD

  • 379. Data: 2013-06-30 08:25:33
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > funkcjonujące inaczej, ale to rodzynki. Tylko że ich uczniowie mają
    > gorszy start, bo liczy się wynik z matury, a nie wiedza.

    Polskie szkoły od czasów PRL miały zasadę 4xZ
    Zakuć, Zdać, Zapić, Zapomnieć.
    Programy szkolne zawsze były nastawiane na zapamiętywanie ogromnej
    ilości haseł i definicji bez ich zrozumienia. Na egzaminach liczyło się
    tylko to czy uczeń potrafi wyrecytować formułki z podręczników, słowo w
    słowo tak jak były one napisane. Szkoła nigdy nie uczyła uczniów jak się
    mają uczyć.
    Wszystko przez to, że Polska od zawsze była wielką prowizorką.
    Dlatego też mamy rządy, którym się płaci za "uchwalanie", a nie za
    "uchwalenie" ustawy, przez co ustawy zmieniane są nawet w przeciągu roku
    kilkakrotnie, a z ich interpretacją mają problem prawnicy.
    Lekarzom się płaci za badanie i leczenie, a nie za wyleczenie.
    Drogowcom za budowanie dróg, a nie za wybudowanie.
    i tak można wymieniać po kolei wszystkie dziedziny, aż do nauczycieli,
    którym się płaci za uczenie, a nie za nauczenie.

  • 380. Data: 2013-06-30 12:37:57
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-06-30 08:25, uzytkownik pisze:
    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości

    > Polskie szkoły od czasów PRL miały zasadę 4xZ
    > Zakuć, Zdać, Zapić, Zapomnieć.

    Nie szkoły, tylko uczniowie. Szkoła tylko pozwalała na takie podejście.
    Ale to wynik m. in. zwiększonego zapotrzebowania na wykształconych
    ludzi, przez co jakość kształcenia mocno spadła - musiała, bo i
    nauczycieli brakowało, i "materiału" czyli uczniów z odpowiednią postawą
    i zdolnościami. Ale tego po prostu się nie przeskoczy. Dopóki nauczyciel
    będzie zarabiał grosze, nie będzie z czego wybierać. A uczniowie - sam
    się zastanawiam czy to w ogóle da się jakoś rozwiązać - chyba jak w USA,
    że nauka po prostu kosztuje, ale masz z tego jakieś korzyści. Kwestia
    jak to osiągnąć.

> [...]
    > tylko to czy uczeń potrafi wyrecytować formułki z podręczników, słowo w
    > słowo tak jak były one napisane. Szkoła nigdy nie uczyła uczniów jak się

    Nie wiem, może Ty do takiej chodziłeś. Ja tak nie mogę powiedzieć. Ale
    ja miałem szczęście i do szkół, i do nauczycieli, no i sporo lat już
    minęło.

    > Wszystko przez to, że Polska od zawsze była wielką prowizorką.

    Każde państwo jest "prowizorką", bo świat się zmienia, dlatego są
    parlamenty i inne instytucje, które mają państwo dostosowywać do
    zmieniającego się stanu rzeczy. I bardzo wiele zależy od skuteczności
    owych "zmieniaczy", a na to jeszcze wiele lat musimy poczekać. I tak
    uważam, że jest nieźle biorąc pod uwagę punkt wyjścia.
    A próby zrobienia czegoś na kształt "stabilnego" państwa widzieliśmy
    przez kilkadziesiąt lat - ja nie tęsknię do tego.

> [...]
    > i tak można wymieniać po kolei wszystkie dziedziny, aż do nauczycieli,
    > którym się płaci za uczenie, a nie za nauczenie.

    Ok, tylko politykę zostawmy dla innych grup - tu jest elektronika, a z
    tych tekstów nic nie wynika.

    Pozdrawiam

    DD