  • 21. Data: 2010-07-15 06:22:03
    Temat: Re: Lustrzanka, rozdzielczość matrycy a "duże" odbitki
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

    > Czytalem o tym na Naszej Klasie ;)
    >
    > Po pierwsze naucz sie czytac: "Odległość oglądania - "dowolna" na jaką
    > podejdzie
    > uczestnik targów - "może ją nawet dotknąć nosem".

    Przecież to metafora. Każdą wspaniale jakościowo wydrukowaną pracę można
    obejrzeć pod lupa i powiedzieć, że mydło. Co jak co, ale Ty to powinieneś
    wiedzieć.

    Nie sądzę aby ktoś ogladał takie rzeczy z odległości mniejszej niż 1m.

    > Pytacz pisze "nawet dotknąć nosem" a nie o bochomazach na scianie budynku.
    >
    > A co do druku to jakis pojecie mam, przynajmniej tak uwazaja moi klienci:
    > http://www.skanowanie.com.pl/html/opin.html ale pewnie sie myla :)

    Pojęcie może masz, ale mylisz techniki druku. Wszystko do jednego wora
    wsadzasz.

  • 22. Data: 2010-07-15 06:26:07
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > wiedzieć.
    > Nie sądzę aby ktoś ogladał takie rzeczy z odległości mniejszej niż 1m.

    Z metra plik 60-80ppi nie bedzie dobrze wygladal jesli beda tam detale.
    Jesli to bedzie zdjecie nieba to moze byc i 30ppi ;)

    > Pojęcie może masz, ale mylisz techniki druku. Wszystko do jednego wora
    > wsadzasz.

    Przy dowolnej technice druku.

    Chyba ze wyciagniesz z lamusa jakis solwent z kropla wialkosci 1mm
    to wtedy faktycznie to 60ppi bedzie az nadto ;)

  • 23. Data: 2010-07-15 06:52:04
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

    > Z metra plik 60-80ppi nie bedzie dobrze wygladal jesli beda tam detale.
    > Jesli to bedzie zdjecie nieba to moze byc i 30ppi ;)

    A jaką masz ppi w monitorze ? Chyba siedzisz blizej niż metr ;-))) i jest
    ok. Jak pisałem materiał cyfrowy np. 80cm x 60cm w rozdzielczości 60-80ppi
    wyjdzie całkiem ładnie na maszynie 150dpi i więcej.

    Oczywiście jeśli materiał cyfrowy mamy większy (px), a maszyna da radę, nic
    nie stoi na przeszkodzie drukować jeszcze wyrażniej. Szczególnie możn się
    "bawic" przy wydruku artystycznym.

  • 24. Data: 2010-07-15 07:01:56
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > A jaką masz ppi w monitorze ? Chyba siedzisz blizej niż metr ;-))) i jest

    Okolo 100-110 "ppi" zalezy jak linijke przylozyc ;)

> [...]
    > nic nie stoi na przeszkodzie drukować jeszcze wyrażniej. Szczególnie
    > możn się "bawic" przy wydruku artystycznym.

    Z "byle jakiego" G1 przy 60x90cm dostaje 110ppi.
    Nie ma zadnego powodu, zeby to zmniejszac - wprost przeciwnie -
    warto ciut pokombinowac i zrobic z tego np. 180ppi.
    Roznice w druku bedzie widac golym okiem ;)

  • 25. Data: 2010-07-15 07:12:28
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

> [...]
    > warto ciut pokombinowac i zrobic z tego np. 180ppi.
    > Roznice w druku bedzie widac golym okiem ;)

    Nic nie mówiłem o zmniejszaniu, jedynie o zostawieniu ppi takiej jaka
    wyjdzie po zwiększeniu rozmiarów w cm. Bez ingerencji w ilość px

    2048px x 1536px i chcesz w 60x90cm otrzymac bez interpolacji otrzymać
    110ppi, jakim cudem.
    Mi wychodzi coś koło 57ppi

  • 26. Data: 2010-07-15 07:26:02
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Krzysztof W." <k...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2048px x 1536px i chcesz w 60x90cm otrzymac bez interpolacji otrzymać
    > 110ppi, jakim cudem. Mi wychodzi coś koło 57ppi

    Moje G1 daje pliki 4000x2672px ;)

    W zasadzie kazda aktualnie sprzedawana lustrzanka daje jeszcze wiecej.

  • 27. Data: 2010-07-15 07:38:47
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

    Krzysztof Wysocki
    ArtsDesign - projektowanie graficzne
    www.artsDesign.pl

    Zapraszam do odwiedzenia:
    www.artsdesign.pl/fotografia/fotografia.htm - fotografia
    www.flickr.com/photos/37618550@N02/ - fotografia
    http://plfoto.com/167249/autor.html - fotografia
    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Krzysztof W." <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Moje G1 daje pliki 4000x2672px ;)
    >
    > W zasadzie kazda aktualnie sprzedawana lustrzanka daje jeszcze wiecej.

    Lumix DMC-G1 tak, canon G1 nie

  • 28. Data: 2010-07-15 07:39:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Jul 2010, Jakub Jewuła wrote:

    > A co do druku to jakis pojecie mam, przynajmniej tak uwazaja moi klienci:
    > http://www.skanowanie.com.pl/html/opin.html ale pewnie sie myla :)

    Klienci przeważnie się mylą, ale grunt że płacą za to że się mylą ;)
    (w szczególności konsultanci poszliby z torbami, jakby to oni się
    mylili a nie klienci, i można sobie to odczytać na parę sposobów :))

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2010-07-15 07:43:40
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > No i wszystko to prawda ale przy gęstościach... wymnóżmy powierzchnię
    > 12Mpx z kompakta do rozmiarów ff. Na razie do takiego poziomu nam
    > baaaardzo daleko więc problem chwilowo nieaktualny (na ff).

    Po prostu producenci nie są samobójcami, żeby wypuszczać aż tak
    "przekręcone" matryce. Tylko na malutkich matrycach wyścig na Mpixele
    doprowadził do przegięcia i tam to widać najokazalej (choć moim zdaniem,
    jak lubię focić w świetle zastanym, tak już 12 Mpix na Olympusie jest
    przegięciem). Ale nie ma jakiejś idealnej granicy gęstości upakowania,
    dlatego wciąż płynnie poruszamy się między skrajnościami - więcej
    pikseli to teoretycznie większa rozdzielczość (w dobrym oświetleniu),
    ale spadająca czułość oraz obcinanie dynamiki.

    Nb.: Teoretycznie można sobie wyobrazić matrycę o fotokomórkach tak
    małych, że aż jednofotonowych (ponad poziom szumu). Brak fotonu - czerń,
    jeden foton - biel, dwa fotony - przepał. ;-)
    I tu już nie sprawdzi się twoja metoda interpolacji w dół (słuszna
    szczególnie w przypadku "nadmuchanych" kompaktów i scen o małej
    dynamice) - przepał interpolowany w dół wciąż pozostaje przepałem, a
    dynamika wcale nam nie wyskakuje jak diabeł z pudełka... ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 30. Data: 2010-07-15 07:48:03
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 14 Lip, 14:47, "slawmir" <s...@w...pl> wrote:
    > Witam,
    > Pytanie laika w temacie dużych formatów odbitek:
    >
    > Przy wymaganym formacie zdjęcia - np. dla formatu 3:2 i dłuższego boku 80cm
    > (do około 1m) - co będzie lepszym rozwiązaniem:
    > - lustrzanka z pełną klatką i "napakowaną matrycą" np, Sony A850 i 23MPx
    > - lustrzanka z pełną klatką i "nienapakowaną" matrycą np, Nikon 3D i 12MPx
    >
    > Do w/w opcji przewidziany "ostry" obiektyw 24-70mm/F2.8 w danym systemie
    > (Sony lub Nikon).
    > Pomijam kwestię ceny w/w zestawów.

    A może klasyczny średni obrazek? Jakaś Mamcia 67 lub coś podobnego.
    - wnioskowany format masz już z plaszczaka, w przeliczeniu na piksele
    będziesz miał tego około 30mega
    - z porządnego skanera do filmów zrobisz spokojnie i dwa razy większą
    odbitkę ( masz jakieś 100mega)
    - robiąc skan na bębnie masz kolejne podwojenie wymiarów ( i jakieś
    300mega lub więcej)

    i to wszystko przy założeniu, ze oglądasz z nosem przy odbitce.

    Jeśli chodzi o aspekt finansowy, to będzie on znacznie mniejszy niż ów
    "ostry" obiektyw systemowy ....