  • 11. Data: 2010-07-14 17:19:02
    Temat: Re: Lustrzanka, rozdzielczość matrycy a "duże" odbitki
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Ale my tu o 80 cm...

    No to wyskoczyłem jak Filip.
    Na drugi raz obiecuję chociaż na tytuł wątku zerknąć ;-)

    --
    Mirek

  • 12. Data: 2010-07-14 18:47:50
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > Dokładnie i z powodzeniem stosuję :)

    Nie wielkość, a technika!

  • 13. Data: 2010-07-14 19:27:51
    Od: "Kriss" <k...@a...pl>

    --
    Robiłes w życiu amatorze takie rzeczy ? Ja mam na koncie kupe zrobionych
    tego typu banerów, roll upów. Nie mówiac o grafikach na ścianach budynku.

    Krzysztof Wysocki
    ArtsDesign - projektowanie graficzne
    www.artsDesign.pl

  • 14. Data: 2010-07-14 19:52:55
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 14 Jul 2010 21:27:51 +0200, Kriss napisał(a):

    FYI: Pisanie treści po delimiterze źle wpływa na ilość czytających.

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 15. Data: 2010-07-14 20:01:15
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-07-14 15:46:48 +0200, "slawmir" <s...@w...pl> said:

    > Dobrze - więc bardziej ten punkt sprecyzuję: odbitka (wydruk) wielkości
    > 90cm x 60cm umieszczony (będący jednym z elementów) tablicy reklamowej
    > na stoisku reklamowym (na targach). Odległość oglądania - "dowolna" na
    > jaką podejdzie uczestnik targów - "może ją nawet dotknąć nosem".

    Dobra.
    Czy to targi, na które przyjdą zboczeńcy liczący piksele?
    Bo jak sprzedajesz śrubki, instalacje do zimnej syntezy, maszyny
    tkackie, czy cokolwiek nie mającego nic wspólnego z obrazowaniem, to se
    głowy nie zawracaj, bo i tak nikt na to nie zwróci uwagi.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2010-07-14 20:16:16
    Od: "Kriss" <k...@a...pl>

    > Jak w praktyce (do druku) jest wymagana "rzeczywista" (nieinterpolowana)
    > rozdzielczość zdjęcia i ile można na jego bazie interpolować np. w PS ?
    > Np. dla formatu 70:47cm rozdzielczość zdjęcia (JPG) 140dpi - interpolowana
    > w PS do 200dpi.
    > Czy dla dużych formatów i dobrej jakości odbitki (druku) wymogiem
    > minimalnym jest również 200dpi - czy ta granica schodzi w dół ?
    > Dochodzi tutaj pewnie kwestia odległości oglądania takiej odbitki
    > (wydruku) - ale nie znam zależności w tej kwesti.
    >
    > Pzdr, Sławek

    interpolować dla własnego samopoczucia możesz oczywiście, ale trzeba uważać
    na tworzące się przy tym rozmycie obrazu. Po za tym istnieje zależność ppi
    (rozdzielczość obrazu cyfrowego - zdjęcie w kompie) od dpi (rozdzielczość
    obrazu rastrowego-drukowanego - zadrukowana kartka)

    Mega krótko: jeśli 1 pixel twojego zdjęcia ma jakiś kolor to drukarka aby go
    wydrukować musi "kapnac" w to miejsce zazwyczaj 4 "kropki" tuszu. Czyli aby
    dobrze wydrukować twoje 150ppi musi mieć 600dpi. A popularny druk solwentowy
    na ok 150dpi -720 dpi.

    Nie ma sensu tworzyć ogromnych pixlowo plików bo RIP maszyny i tak zredukuje
    nasze "napompowane" ppi do liniatuty maszyny. Najlepiej spytat dokładnie tam
    gdzie zamierzasz drukować.

    Tu możesz poczytać:
    http://www.signs.pl/article.php?sid=1088

    Szczególnie ostatni akapit.

  • 17. Data: 2010-07-14 20:40:37
    Od: nb <n...@n...net>

    at Wed 14 of Jul 2010 19:13, John Smith wrote:

    > Za dużo pikseli jest jak jeżdżenie Hummerem po mieście :-)
    > Można, ale kosztowne: archiwizacja, czas obróbki (czytaj: dużo pali,
    > problemy z parkowaniem). A dupa mieści się w kompakcie.

    Rada praktycznie równie bezsensowna, jak to, żeby szukac zguby
    dokładnie w tym miejscu, w którym się ją zgubiło. Ale wówczas
    nie byłaby to zguba. Ja bym chciał mieć matrycę z miliardem
    pikseli, do tego adekwatnie ostry obiektyw itd.
    Mogę pokazać dziesiątki fotografii, gdzie złote samorodki
    przeleciały przez zbyt grube sito.

    --
    nb

  • 18. Data: 2010-07-15 00:06:52
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > Więcej pikseli jest lepiej, rzecz chyba dość oczywista :)

    Taaa... ;-)

    > Tylko chodzi o prawdziwe piksele, a te zależą od budowy matrycy,
    > obiektywu, warunków powstania zdjęcia i obróbki.

    Rosnąca liczba pikseli to spadająca ilość fotonów-elektronów
    przypadających na jeden piksel = spadająca "rozdzielczość świetlna"
    piksela - do przesady rosnąca kwantyzacja sygnału, rosnąca podatność na
    szum termiczny (a wraz z rosnącym skomplikowaniem układu dodatkowo
    jeszcze rosnący szum elektroniczny zniekształcający wyniki).

    Oprócz tego, zgodnie z "teorią sitka" (chyba Marka Wyszomirskiego),
    wraz ze wzrostem ilości pikseli musi (na danym etapie rozwoju
    technologii) spadać udział powierzchni światłoczułej w całkowitej
    powierzchni matrycy (ilość "ślepych" granic pikseli jest proporcjonalna
    do liczby pikseli).

    Dodatkowo wraz ze zmniejszaniem rozmiarów pojedynczego piksela można
    zakładać spadek jakości jego wykonania - technologiczną jednorodność,
    która ma dodatkowe znaczenie w matrycy bayerowskiej ze względu na
    interpolację koloru pomiędzy sąsiednimi pikselami.

    Wszystko to znakomicie widać np. w kompaktach 12 Mpix nawet jeśli
    szkiełko w nich nie jest najgorsze.

    > Tak na marginesie granica ''napakowania'' (czyli chwili, gdzie zaczną
    > się obiektywne kłopoty) dla ff to co najmniej 100Mpx.

    No i przynajmniej teoretycznie - superświatło: lepsze będzie Sony.
    Gorsze światło: lepszy Nikon:
    http://www.dxomark.com/index.php/eng/Camera-Sensor/S
    ensor-rankings

    I tak - wyłącznie dla FF, jeśli chodzi o fotografowanie w słabszym
    świetle, to Sonowe alfy 900 i 850 są gorsze nawet od staruszka Canona
    z 2004 roku (sic!) (o faktycznych wynikach Sony nie będę pisał, bo zaraz
    nam tu przyleci Ninik i natłucze wątku tyle, że aż wszystkim odechce
    się czytania... :))

    pozdrawiam serdecznie

    /-/

    Mariusz [mr.]

    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ladakhNAwp.pl

  • 19. Data: 2010-07-15 03:30:25
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Kriss" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Czytalem o tym na Naszej Klasie ;)

    Po pierwsze naucz sie czytac: "Odległość oglądania - "dowolna" na jaką
    podejdzie
    uczestnik targów - "może ją nawet dotknąć nosem".

    Pytacz pisze "nawet dotknąć nosem" a nie o bochomazach na scianie budynku.

    A co do druku to jakis pojecie mam, przynajmniej tak uwazaja moi klienci:
    http://www.skanowanie.com.pl/html/opin.html ale pewnie sie myla :)

    J.

  • 20. Data: 2010-07-15 05:56:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mariusz [mr.] pisze:
> [...]
    > interpolację koloru pomiędzy sąsiednimi pikselami.
    >
    > Wszystko to znakomicie widać np. w kompaktach 12 Mpix nawet jeśli

    No i wszystko to prawda ale przy gęstościach... wymnóżmy powierzchnię
    12Mpx z kompakta do rozmiarów ff. Na razie do takiego poziomu nam
    baaaardzo daleko więc problem chwilowo nieaktualny (na ff).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl