  • 1. Data: 2010-07-13 11:21:14
    Temat: Jak PTTK szuka frajerow...
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Konkurs: http://www.fwpn.org.pl/?module=articles&id=585&lng=p

    */ [...] zamierzeniem jest pokazanie najpiękniejszych miejsc i celów
    wycieczkowych w Polsce związanych z historią i kulturą kraju oraz z
    relacjami polsko-niemieckimi [...] /*

    Na konkurs należy przesyłać prace prezentujące dowolnie *wybrane*
    obiekty *wyszczególnione w załączniku* nr 1 (spis obiektów).

    Pierwsze podejrzenie -- dlaczego tylko *wybrane*?

    Kukamy w zalacznik nr 1
    (http://www.fwpn.org.pl/etc/_gfi/polskanieznanaZdjec
    ie_wordPL_1.pdf) i
    juz po wchwili wiadomo, ze spis na pewno nie zawiera wszystkich miejsc
    (obiektow) zwiazanych z historycznymi relacjami polsko-niemieckimi.

    Drugie podejrzenie -- brakuje im zdjec i szukaja frajerow, ktorzy w
    zamian za "otwarcie wystawy" (i pewnie nocleg w schronisku
    mlodziezowym), zrobia to za nich.

    Klikamy w regulamin, i dostajemy potwierdzenie podejrzen:

    Par. 7 pkt 2
    [...] 2. Wybrane prace zostaną wykorzystane jako ilustracje do
    przewodnika turystycznego. [...]

    Oraz:

    [...] Prawa do prac konkursowych
    1. Z chwilą wydania nagrody Organizatorzy nabywają, bez odrębnej
    odpłatności, całość
    autorskich praw majątkowych do nagrodzonych prac konkursowych oraz prawo do
    rozporządzania i korzystania z opracowań prac konkursowych (prawo
    zależne), bez
    jakichkolwiek ograniczeń czasowych czy terytorialnych na wszystkich
    znanych w
    chwili organizowania Konkursu polach eksploatacji, [...]

    3. Po zakończeniu wystaw i pokazów, prace zgłoszone do konkursu,
    pozostają do
    dyspozycji Organizatorów i do dalszego wykorzystania - a wybrane zostaną
    włączone
    do archiwum fotograficznego Centrum Fotografii Krajoznawczej PTTK w
    Łodzi oraz
    Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej w Warszawie. [...]

    Wiekszosc organizatorow konkursow nie jest do konca fair wobec autorow
    zdjec, czasami trafiaja sie wpadki formalne, ktore moga byc roznie
    interpretowane, czasami chec pozyskania zwycieskich zdjec jest w jakis
    sposob kamuflowana, ale przynajmniej daja za to sensowne nagrody. Jednak
    tak bezczelnej propozycji wycyckania, dawno juz nie spotkalem.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 2. Data: 2010-07-13 11:41:43
    Temat: Re: Jak PTTK szuka frajerow...
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    marcin.STIG.saldat wrote:
> [...]
    > sposob kamuflowana, ale przynajmniej daja za to sensowne nagrody.
    > Jednak tak bezczelnej propozycji wycyckania, dawno juz nie spotkalem.

    No i wolisz, żeby było kamuflowane i ludzie orientowali się po fakcie? Nie
    lepiej jak z góry wiadomo o co chodzi? Aż taki z Ciebie krętacz?

    Tomek

  • 3. Data: 2010-07-13 11:42:53
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Znowu przynudzanie...

    Nie pasuje? To w czym problem?

  • 4. Data: 2010-07-13 11:44:13
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Jednak tak bezczelnej propozycji wycyckania, dawno juz nie spotkalem.

    Nie, zebym sie jakos szczegolnie mocno czepial, ale PTTK tak jakby
    jest organizacja pozytku publicznego a nie, dajmy na to, firma handlowa.

    Nie przyszlo Ci do glowy, ze ktos moze cos chcec zrobic dla nich
    bezinteresownie? Ot tak? Dla wsparcia idei? A nie kisic swoje bezcenne
    zdjecia w szufladzie, w nadziei, ze ktos jego drogocenna i wysoce
    artystyczna wlasnosc zanabedzie za dwie dychy na jakims stocku?

    Ironia celowa.

    Pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 5. Data: 2010-07-13 11:47:30
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > No i wolisz, żeby było kamuflowane i ludzie orientowali się po fakcie?
    > Nie lepiej jak z góry wiadomo o co chodzi?

    :) Zle sie wyrazilem...
    Chodzilo mi o to, ze nawet jesli w regulaminie taka mozliwosc
    (pozniejszego nieodplatnego wykorzystania pracy) zakopana, to chociaz
    nagrody rekompensuja zwyciezcom te ewentualnosc. A tu? Co to za nagroda,
    "otwarcie wystawy"?

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 6. Data: 2010-07-13 11:48:58
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > zdjecia w szufladzie, w nadziei, ze ktos jego drogocenna i wysoce
    > artystyczna wlasnosc zanabedzie za dwie dychy na jakims stocku?

    Dwie dychy to chyba w pakietach po dziesiec gniotow ;)

  • 7. Data: 2010-07-13 11:49:40
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Nie przyszlo Ci do glowy, ze ktos moze cos chcec zrobic dla nich
    > bezinteresownie? Ot tak? Dla wsparcia idei?

    To chyba powinni oglosic to jako program oparty na takiej szczytnej
    idei, zamiast nazywac to konkursem. :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 8. Data: 2010-07-13 12:12:21
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > To chyba powinni oglosic to jako program oparty na takiej
    > szczytnej idei, zamiast nazywac to konkursem. :)

    Coz... marketing podstawa sukcsu ;)

    Niemniej - regulamin jest czytelny do bolu, a sam konkurs
    adresowany raczej do tych, ktorym sie chce z kompakcikiem,
    plecakiem i w wytartych kamaszach per pedes podrozowac po
    Polsce niz tych, co jada wlasnym pickup'em wypakowanym
    sprzetem specjalnie zdjecie zrobic, wiec jakos nie mam serca
    sie czepiac.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    Gdybym byl w okolicy sam chetnie wyslalbym jakiegos knota
    od razu z pisemnym przeniesieniem praw majatkowych...
    W koncu ile by mnie to to kosztowalo?
    No... chyba, ze kontrargumentem jest psucie rynku temu,
    co tam przyjechal tym pickup'em wlasnie... ;P

  • 9. Data: 2010-07-13 20:27:48
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    [ciach]

    Gnoje!

  • 10. Data: 2010-07-13 22:24:12
    Od: q...@o...pl

    Sprawa prosta - masz regulamin, więc "gały widzą co biorą".

    Dla mnie ciekawe jest najwyżej to, że organizator w dość prymitywny sposób
    daje poznać, że konkurs chyba rzeczywiście służy uzupełnieniu braków w jego
    bazie zdjęć.
    Bo dlaczego z góry decyduje, że obiektem zdjęć do wystawy o nazwie "Polska
    nieznana" mają być wybrane przez organizatora ujęcia wybranych obiektów,
    np: "Wschowa, Kościół klasztorny (wnętrze), klasztor", albo "Niepołomice,
    Zamek Królewski (dziedziniec wewnętrzny)". Tak jakby do tematyki wystawy nie
    pasowały zdjęcia wnętrza zamku w Niepołomicach. Wnętrza kościóła we Wschowej
    za to są już OK. Ale w tym przypadku zdjęcia z zewnątrz nie pasują :).
    Trochę to śmieszne :).