  • 41. Data: 2012-04-30 19:36:19
    Temat: Re: Linux compiz grafika
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.04.2012 14:46, R.e.m.e.K pisze:
    > A co Cie to boli? To problem urzednikow, nie Twoj.

    A urzędnicy za czyje pieniądze to przygotowują?

    > Hm, serio? Co jest niewygodne, klikanie czy pisanie?

    A faktycznie, da się zapisać. Wydawało mi się, że miałem jakiś tako, co
    się nie zapisywał. Ale on chyba był robiony w OłpenOfisie. Możliwe, że
    jak faktycznie użyto komercyjnego softu Adobe to się da.

    Choć i owszem, kłopotliwe nieco było, bo musiałem doinstalować Adobe
    Reader.

    > http://www.e-deklaracje.gov.pl/index.php?page=formul
    arze_bpk_edek2

    Ano te PITy są. Ale to raczej wyjątek potwierdzający regułę. Ostatnio
    walczyłem z CEIDG-1.
    Na szczęście za niewielką kwotę był w Drukach IPS.

    > Rewelacje piszesz, KAZDY edytor (a w zasadzie procesor) tekstu je obsluje,
    > nawet taki napisany wczoraj, wiec skad te lata '80?

    No wiem, że jak zapisałem w RTF coś kiedyś, to się rozlazło, jak
    wczytałem ponownie do tego samego edytora. Może to nie wina RTF tylko
    edytora.

    Zróbmy więc mały test....

    Bierzemy pismo:
    http://dokumenty.b7.pl/smieci/2012-01-09-wniosek.o.u
    rlop.ojcowski.odt
    na moim OpenOffice 3.2 wygląda ono tak:
    http://dokumenty.b7.pl/smieci/2012-01-09-wniosek.o.u
    rlop.ojcowski.pdf

    Nie jest jakoś specjalnie skomplikowane, prawdaż? Mam takich pism na
    gigabajty, bo to standardowy szablon pisma. To znaczy wstawiłem jeszcze
    zdjęcie, tabelkę i numerację, żeby sprawdzić kompleksowo.

    Zapiszemy go jako RTF:
    http://dokumenty.b7.pl/smieci/2012-01-09-wniosek.o.u
    rlop.ojcowski.rtf

    Otwieramy ponownie w OpenOffice i co mamy:
    http://dokumenty.b7.pl/smieci/2012-01-09-wniosek.o.u
    rlop.ojcowski-rtf.pdf

    > Poza tym to format wspierajacy obrazki, tabele etc. Piszesz zatem nieprawde.

    No to widać implementacja w OpenOffice jest zwalona.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 42. Data: 2012-04-30 20:04:28
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

> [...]
    > http://dokumenty.b7.pl/smieci/2012-01-09-wniosek.o.u
    rlop.ojcowski.rtf

    > Otwieramy ponownie w OpenOffice i co mamy:

    A żeby ktoś nie powiedział, że to Staaary OpenOffice, to analogiczny
    test na LibreOffice 3.5.1.2 Rozjazd jest inny, ale równie ciekawy:

    http://dokumenty.b7.pl/smieci/2012-01-09-wniosek.o.u
    rlop.ojcowski-libre.rtf
    http://dokumenty.b7.pl/smieci/2012-01-09-wniosek.o.u
    rlop.ojcowski-libre.pdf

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 43. Data: 2012-04-30 20:28:16
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 30 Apr 2012 19:36:19 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Choć i owszem, kłopotliwe nieco było, bo musiałem doinstalować Adobe
    > Reader.

    Ja uzywam lekkiego PFF X-Change Viewer. Ponadto potrafi dodatkowo cuda na
    kiju przy Acrobat Readerze (mozna np. do dowolnego PDA dopisac tekst lub
    dorysowac obiekty typu ramki, linie etc.)

> [...]
    rlop.ojcowski.pdf

    > Nie jest jakoś specjalnie skomplikowane, prawdaż? Mam takich pism na

    Nie jest, choc uzywasz fontow niestandardowych i u mnie sa inne w ich
    miejscu.

> [...]
    > http://dokumenty.b7.pl/smieci/2012-01-09-wniosek.o.u
    rlop.ojcowski-rtf.pdf

    > No to widać implementacja w OpenOffice jest zwalona.

    Tak mi sie wydaje. Z tym, ze nie mam teraz czasu na zabawy, bo sie pakuje na
    wyjazd relaksacyjny (hurra!).

    Tak czy owak nie jestem za wciskaniem MSO do urzedow, ale tez nie uwazam, ze
    OO sie nadaje jako dobra i pewna alternatywa. Jest imho wciaz mocno
    niedorobiony. Zatem sprawa jest trudna do rozstrzygniecia.
    Moze uzywanie w urzedach LaTexa byloby wyjsciem ;-) Ma darmowe narzedzia na
    kazda platforme, w tym Windows (http://www.latexeditor.org/), gwarantuje
    ZAWSZE taki sam wyglad bez wzgledu na system i platforme. _Jedynie_
    urzednikow czekaloby trudne szkolenie, ktorego nikle efekty, podejrzewam,
    polozylyby caly pomysl na plecy :-|

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 44. Data: 2012-04-30 20:28:57
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.04.2012 08:38, Jacek Maciejewski pisze:
    > (No, chyba że urząd dostarczy
    > darmo oprogramowanie).

    Nie ma nic darmo. Za wszystko ktoś musi zapłacić. A w przypadku urzędów,
    tym kimś są obywatele.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 45. Data: 2012-04-30 20:34:00
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.04.2012 20:28, R.e.m.e.K pisze:
    > Ja uzywam lekkiego PFF X-Change Viewer. Ponadto potrafi dodatkowo cuda na
    > kiju przy Acrobat Readerze (mozna np. do dowolnego PDA dopisac tekst lub
    > dorysowac obiekty typu ramki, linie etc.)

    Ale wymaga płatnego systemu :D

    rlop.ojcowski.odt
    rlop.ojcowski.pdf
    > Nie jest, choc uzywasz fontow niestandardowych i u mnie sa inne w ich
    > miejscu.

    No, uwielbiam Antykwę. Jest darmo do pobrania z GUST.

    > Tak mi sie wydaje.

    Co jednak nadal obala twierdzenia, że RTF jest pacaneum na problem.

    > Tak czy owak nie jestem za wciskaniem MSO do urzedow, ale tez nie uwazam, ze
    > OO sie nadaje jako dobra i pewna alternatywa. Jest imho wciaz mocno
    > niedorobiony.

    Ano.

    > Moze uzywanie w urzedach LaTexa byloby wyjsciem ;-)

    No na pewno... A może C++? Mniej więcej tak samo pasuje do tego
    zastosowania.

> [...]
    > ZAWSZE taki sam wyglad bez wzgledu na system i platforme. _Jedynie_
    > urzednikow czekaloby trudne szkolenie, ktorego nikle efekty, podejrzewam,

    LaTeX to system składu (DTP) publikacji naukowych. Nijak się nie nadaje
    do czegokolwiek w urzędach, a już do udostępniania formularzy do
    komputerowego wypełniania najmniej.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 46. Data: 2012-04-30 20:34:07
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 30 Apr 2012 19:21:19 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > A wiesz jakiej to mocy wymaga? W tej chwili płatnik po stronie klienta
    > na słabszym sprzęcie męczy i męczy i męczy. Do tego dane są szyfrowane,
    > więc takie rozwiązanie musiałoby pobrać, odszyfrować i weryfikować.
    > Pomnóż to przez wszystkich wysyłających w całej Polsce, zwłaszcza że
    > wysyłają rzutami, konkretnego dnia, jak przychodzi termin. Masakra.

    Znowu boli Cie nie Twoj problem. Jestes jakims mesjaszem, ze musisz cierpiec
    za miliony?

    > W tej chwili jest weryfikacja po stronie klienta, potem szyfrowanie po
    > stronie klienta, potem wysłanie małego pakietu ala mejla, potem serwery
    > ZUS to odszyfrują i przetworzą. Może nawet z dużym opóźnieniem, tego już
    > obywatel nie wie. Ma co prawda potwierdzenie przyjęcia, ale to może być
    > tylko wstępna weryfikacja integralności paczki... Skoro paczkę nadał
    > zaufany klient, to weryfikacji już w zasadzie nie trzeba przeprowadzać.

    Te wszystkie wydumane problemy sa do rozwiazania systemowego, ale nie chce
    mi sie tu o tym pisac, to juz za duzy offtop.

    > Tylko kto by za to zapłacił? Naród!

    A teraz kto placi za te wszystkie bzdurne prace wykonywane w urzedach
    zapelnionych etatami robiacymi "robote glupiego"? Kosmici? Do tego za
    systemy o jakich pisalem placi sie raz, a potem je tylko utrzymuje za ulamek
    kwoty, a urzedasow i biurokracje oplaca sie caly czas sowicie i to coraz
    wiekszymi kwotami. Tego juz nie dostrzegasz?

    > Ale tam jest nieco inna zasada, a poza tym, za to płacą klienci Allegro.

    A podatki i skladki i clo i tysiac innych oplat placa "klienci" panstwa -
    zasada identyczna.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 47. Data: 2012-04-30 20:50:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.04.2012 20:34, R.e.m.e.K pisze:
    > Znowu boli Cie nie Twoj problem.

    Jak nie mój? Póki mieszkam w Polsce i płacę haracze polskim urzędasom,
    to sposób w jaki wydają moje i moich współobywateli pieniądze jest mój.

    > Te wszystkie wydumane problemy sa do rozwiazania systemowego, ale nie chce
    > mi sie tu o tym pisac, to juz za duzy offtop.

    E tam :D Od czego jest KILL w czytniku.

> [...]
    > kwoty, a urzedasow i biurokracje oplaca sie caly czas sowicie i to coraz
    > wiekszymi kwotami. Tego juz nie dostrzegasz?

    Nie widzę związku.

    Obecna sytuacja: Płatnik po stronie klienta, wykorzystuje moc komputera
    obywatela. System ZUS przyjmuje gotową zweryfikowaną i zaszyfrowaną paczkę.

    Proponowana przez ciebie sytuacja: WebAPI, które przyjmuje od klienta
    zaszyfrowane i niezweryfikowane dane i wykonuje na żywo pewne działania.

    Co to ma do urzędasów, biurokracji i innych rzeczy. To, że Program
    Płatnika przeniosą na WebApi czy inne takie cokolwiek zmienia w tym
    zakresie?

    > A podatki i skladki i clo i tysiac innych oplat placa "klienci" panstwa -
    > zasada identyczna.

    Owszem. Tylko klienci Allegro są dobrowolni, a klienci ZUS nie. Jak
    Allegro ma chęć podnosić ceny i wprowadzać różne rzeczy, to jest jego
    korporacyjna sprawa. Natomiast moją sprawą jest już to, że ZUS będzie za
    moje pieniądze implementował coś, co zrobi dobrze tym 10 osobom w
    Polsce, które się zaparły i robią płace na linuksie i nie mają ani
    kawałka Windowsa do obsługi Płatnika, a jednocześnie mają dość kasy,
    żeby zapłacić komuś, kto zaimplementuje im Nowego Twojego Płatnika pod
    linuksami.

    Zresztą, popatrzmy na rozliczenia Szpitali i Jednostek Medycznych z NFZ.
    Otóż jeszcze bodajże 5 lat temu był taki układ jak z ZUS. NFZ miał
    system po swojej stronie i dawał darmowego klienta systemu. Jak grzebali
    w systemie, to sami uaktualniali klienta. Potem jednak NFZ uznał, że ma
    to w dupie, że każdy ma się samodzielnie zaopatrzyć w klientów, bo oni
    swojego nie aktualizują więcej. I co? Zamiast darmowego klienta
    robionego przez NFZ (koszt dla narodu: 1x) pojawiły się płatne klienty i
    np. Szpital X (na sakiewce narodu przecież) musi kupić licencję (kwota
    dwucyfrowa albo trzycyfrowa przed tysiącami) oraz miesięczny abonament
    na aktualizację (kwota jedno lub dwucyfrowa przez tysiącami). I
    przemnóżmy to przez wszystkie szpitale w Polsce oraz dodajmy to, że jak
    Niezależny Producent nie nadąża za zmianami w NFZ to robią się dziwne
    rzeczy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 48. Data: 2012-04-30 21:00:16
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 30 Apr 2012 20:34:00 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Ale wymaga płatnego systemu :D

    A no tak, bo Acrobat nie wymaga!

    > Co jednak nadal obala twierdzenia, że RTF jest pacaneum na problem.

    To kwestia doboru narzedzi, z pewnoscia jakies sa kompatybilne z formatem
    RTF w wystarczajacym stopniu, aby zapis i odczyt dawal bardzo podobny
    dokument. Akurat OO nie jest najlepszym wzorem.

    > No na pewno... A może C++? Mniej więcej tak samo pasuje do tego
    > zastosowania.

    Chyba nie wiesz co to jest C++

    > LaTeX to system składu (DTP) publikacji naukowych. Nijak się nie nadaje
    > do czegokolwiek w urzędach, a już do udostępniania formularzy do
    > komputerowego wypełniania najmniej.

    Formularze najlepiej robi sie na www, a dokumenty wymagajace identycznego
    pokazania na dowolnym systemie i platformie w PDF lub TeXie. Nic na to nie
    poradze.
    Dodatkowo LaTeX jako format tekstowy latwo poddaje sie wersjonowaniu co
    znacznie ulatwia wprowadzaie i publikacje nowych wersji dokumentow.
    Ponadto dokument stworzony w tak mocno sformalizowanym i jednoznacznym
    formacie dosc latwo jest skonwertowac na inne formaty juz na
    platformie/systemie docelowym. To tez jest plus.

    ps. moj znajomy pisal prace mgr w LaTeXie, poczatkowo szlo ciezko bo
    ogarnial skladnie, dzis twierdzi, ze nie wyobraza sobie czegos lepszego do
    bardziej skomplikowanych dokumentow, wlacznie z OO i MSO.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 49. Data: 2012-04-30 21:30:56
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Nie ma nic darmo. Za wszystko ktoś musi zapłacić. A w przypadku urzędów,
    > tym kimś są obywatele.

    nieprawda. Tzn ktoś musi zawsze zapłacić, ale makroekonomicznie
    najdroższym wydatkiem są miliony licencji na windows.
    inaczej. wyobraź sobie, że nagle ktoś mądry ale zboczony zaczyna mieszać
    w polskiej informatyce. wszystkie urzędy przechodzą na jakiś dziwny
    system operacyjny. Wszystkie dokumenty wymagają ich systemu. Dlaczego?
    bo jest bezpieczny.
    Co byś zrobił? Oczywiście że windows jest najpopularniejszy, i o ile
    _musimy_ jako naród finansować program działający pod _konkretnym_
    systemem, to piszemy program na windows - zgadzamy się? Ale powiedz nam
    wszystkim, co do jasnej cholery jest takiego że program nie może
    "działać" na www albo _musi_ być pisany pod jeden system?

    ToMasz

  • 50. Data: 2012-04-30 21:39:28
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 30 Apr 2012 20:50:52 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Jak nie mój? Póki mieszkam w Polsce i płacę haracze polskim urzędasom,
    > to sposób w jaki wydają moje i moich współobywateli pieniądze jest mój.

    To czemu nie pikietujesz pod sejmem? Przeciez od lat sejm i cala piramida
    urzedow przewala Twoja kase szybciej niz w kasynie.

> [...]
    >
    > Co to ma do urzędasów, biurokracji i innych rzeczy. To, że Program
    > Płatnika przeniosą na WebApi czy inne takie cokolwiek zmienia w tym

    Diametrialnie. W koncu platformy u obywateli bylyby tylko uproszczone do
    klawiatur i plikow. Zero klopotow z kompatybilnoscia, szybka i bezproblemowa
    praca, komfort i wygoda.

> [...]
    > kawałka Windowsa do obsługi Płatnika, a jednocześnie mają dość kasy,
    > żeby zapłacić komuś, kto zaimplementuje im Nowego Twojego Płatnika pod

    Nie chodzi o Linuksa, taka zmiana otwiera nowy poziom mozliwosci, nie tylko
    dla obywateli, ale takze dla panstwa, administracji i antybiurokracji.

> [...]
    > przemnóżmy to przez wszystkie szpitale w Polsce oraz dodajmy to, że jak
    > Niezależny Producent nie nadąża za zmianami w NFZ to robią się dziwne

    Nie znam problemu, ale z wielu powodow mysle, ze mocno go demonizujesz.
    Zmiany w prawie podatkowym sa rownie czeste a jakos systemy ksiegowe
    nadazaja. To samo w innych dziedzinach. Poza tym ceny systemu za 3 cyfrowe
    kwoty w tysiacach dla jednej placowki medycznej to bzdura. Wolny i otwarty
    rynek zlikwiduje takie po(d)mioty od razu. Firm piszacych software sa w PL
    setki, wiele z nich chetnie zajeloby sie tym tematem i konkurencja
    ograniczylaby takie zachowania. Chyba, ze jest jakas blokada prawna lub inna
    rownie madra i tylko znajomi krolika moga sobie monopolizowac ten rynek -
    ale w takim wypadku to juz patologia, a nie o tym pisalem.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K