  • 1. Data: 2012-04-26 11:38:07
    Temat: Doświadczenie z moich zakupów na e-bay
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    Witam,
    Jak już wcześniej się chwaliłem dokonałem zakupów poprzez e-bay od
    sprzedawcy z USA.
    Na poniżej przedstawionej aukcji kupiłem sobie palmrest do Lenovo T61
    http://www.ebay.pl/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ite
    m=251035341496&ssPageName=ADME:L:OU:PL:1123
    http://tnij.org/qgdb
    Palmrest już otrzymałem, ale jestem troszkę zniesmaczony.
    Ponieważ z angielskiego miałem 3 to proszę was o opinię czy palmrest
    wystawiany na tej aukcji jest nowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 2. Data: 2012-04-26 11:58:31
    Temat: Re: Doświadczenie z moich zakupów na e-bay
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 26/04/2012 10:38, Czeslawek wrote:
> [...]
    > Palmrest już otrzymałem, ale jestem troszkę zniesmaczony.
    > Ponieważ z angielskiego miałem 3 to proszę was o opinię czy palmrest

    Condition:New

    A jak pisałem w wątku o akumulatorach, żeby nie kupować takich pierdołów
    za oceanem to parę osób się śmiało. No to teraz odsyłaj do USA. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 3. Data: 2012-04-26 12:16:37
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-04-26 11:58, kamil pisze:

    > Condition:New

    To może opiszę jaki on jest "New".

    1 Faktura powierzchni palmrestu pod nadgarstkami jest inna niż na
    pozostałych plastikach laptopa. Na starym palmreście i na kilku innych,
    które widziałem, faktura była taka sama jak na innych plastikach.
    Wniosek - ślady użytkowania zostały usunięte poprzez chemiczne bądź
    mechaniczne czyszczenie.

    2 Od środka widać ślady ponownego montażu touchpada i fingerprinta :-)
    Oprócz tego elementy te chyba pochodziły z innego modelu laptopa bo
    tasiemki niezbyt pasują. Jedna tasiemka jest zbyt krótka a druga zagięta
    w nie odpowiednim miejscu. Po drobnym naciągnięciu tasiemek udało się
    zamontować. Zawsze mogę touchpada i fingerprinta przełożyć ze starego
    palmrestu.

    3 Jak na razie zakupiony palmrest działa.

    > A jak pisałem w wątku o akumulatorach, żeby nie kupować takich pierdołów
    > za oceanem to parę osób się śmiało. No to teraz odsyłaj do USA. :)

    To ja założyłem tamten wątek. Niestety palmrestu na allegro szukałem ok
    1 roku. Mój w wyniku upadku się połamał. Co prawda parę razy na allegro
    udało mi się znaleźć pasujący palmrest, ale one też posiadały wady w
    postaci pęknięć.

    Czy w waszej opinii warto zgłaszać jakieś zastrzeżenia? jeśli tak to do
    kogo sprzedawca, e-bay, paypal?

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 4. Data: 2012-04-26 12:30:05
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 11:38:07 +0200, Czeslawek napisał(a):

    > Palmrest już otrzymałem, ale jestem troszkę zniesmaczony.
    > Ponieważ z angielskiego miałem 3 to proszę was o opinię czy palmrest
    > wystawiany na tej aukcji jest nowy.

    Nie trza angielskiego, bo sam ebay o nim pisze tak:

    "Nowy inny (patrz szczegóły)

    Nowy i nieużywany przedmiot bez absolutnie żadnych znaków użytkowania.
    Przedmiotowi może brakować oryginalnego opakowania lub opakowanie było
    otwierane i nie jest już zapieczętowane. *Może być przedmiot w drugim
    gatunku lub nowy, nieużywany przedmiot z drobnymi wadami*. Aby sprawdzić
    szczegóły, zobacz opis podany przez sprzedającego, w tym *informacje o
    uszkodzeniach i wadach*"

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 5. Data: 2012-04-26 12:32:26
    Od: i...@g...com

    Mam ponad 150 transakcji na ebayu i czasami niestety zdarzaja sie niedomowienia.
    Jesli produkt ktory kupiles nie jest nowy a byl wystawiony jako nowy to domagaj sie
    zwrotu pieniedzy. Najpierw napisz do sprzedajacego. Pisz z konta ebay bo jesli to nie
    pomoze to zwracajac sie do ebaya warto miec jakas korespondencje. Ebay bardzo szybko
    reaguje na takie sprawy, jestem w 99% pewny ze pieniadze odzyskasz bardzo szybko.

    Pozdrawiam,

    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 6. Data: 2012-04-26 19:03:07
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "R.e.m.e.K" <g...@d...null> wrote in message news:7ms5elahr4tt$.dlg@hell.heaven...
> [...]
    > gatunku lub nowy, nieużywany przedmiot z drobnymi wadami*. Aby sprawdzić
    > szczegóły, zobacz opis podany przez sprzedającego, w tym *informacje o

    z drugiej strony sprzedajacy opisal go jako "nowy" i to wszystko

    jezeli nie dogadasz sie ze sprzedajacym zostaje ci otwarcie sporu,

    w przypadku otwarcia sporu na paypal:

    "W przypadku roszczeń dotyczących przedmiotów znacząco różniących się od opisu,
    sposób postępowania jest trochę bardziej skomplikowany. Zwykle sprzedający ma 10
    dni na ustosunkowanie się do roszczenia. Jeśli nie odpowie, sprawa zostanie
    zamknięta na korzyść kupującego. Jeśli wyrazi sprzeciw, rozpatrywanie sprawy
    będzie kontynuowane. Kupujący może zostać poproszony wówczas o dokumenty
    popierające twierdzenie, jakoby przedmiot różnił się od opisu umieszczonego na
    aukcji eBay. Jeśli dostarczone zostaną ważne dokumenty, roszczenie zostanie
    rozstrzygnięte na korzyść kupującego. Kupujący zostanie poproszony o odesłanie
    przedmiotu do sprzedawcy i dostarczenie ważnego numeru monitorowania przesyłki w
    trybie online. Jeśli kupujący numeru tego nie poda, roszczenie zostanie
    zamknięte a zwrot pieniędzy nie zostanie przyznany kupującemu. "

  • 7. Data: 2012-04-26 20:11:36
    Od: K <...@...c>

    W dniu 2012-04-26 12:16, Czeslawek pisze:

> [...]
    > postaci pęknięć.
    >
    > Czy w waszej opinii warto zgłaszać jakieś zastrzeżenia? jeśli tak to do

    Powiem tak, nie dosc ze kupiles trudno osiagalna czesc do starego parcha
    to jeszcze robisz zadyme.

  • 8. Data: 2012-04-26 23:01:41
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Czeslawek" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > postaci pęknięć.
    >
    > Czy w waszej opinii warto zgłaszać jakieś zastrzeżenia? jeśli tak to do

    Kolejność działań:
    1. zwróc sie z reklamacją do sprzedawcy (via eBay), opisz mu sprawe i
    zażądaj upustu.
    2. jesli sprzedawca odrzuci twoje żądania, to:
    a. otwórz spór na e Bay-u
    b. otwórz spór na PayPal'u
    ostatecznie, jeśli w/w działanie nie przyniosą pżądanego skutku, to:
    c. napisz mu negatyw na eBau'u
    d. zażądaj zwrotu kasy na PyPal'u, ale będziesz wtedy musiał odesłac sprzęt.
    PayPal ma tę zaletę, że poprzez niego można skutecznie dochodzić zwrotu
    gotówki, ale m usisz pilnowac termnów, co do odpowiednich działań.

  • 9. Data: 2012-04-26 23:24:46
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > z drugiej strony sprzedajacy opisal go jako "nowy" i to wszystko

    a ja u siebie widzę:
    Nowy: inny (zobacz szczegóły)

    a w szczegółach to co wyżej było zacytowane:
    "Stan: Nowy: inny (zobacz szczegóły): Nowy i nieużywany przedmiot bez
[...]
    przez sprzedającego, w tym informacje o uszkodzeniach i wadach. Wyświetl
    wszystkie definicje stanu przedmiotu-- otwiera się w nowym oknie lub
    nowej karcie... /Dowiedz się więcej na temat stanu przedmiotu/"

    a pod linkiem:

    Przem

  • 10. Data: 2012-04-27 15:46:52
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Przemek" <r...@o...pl> wrote in message news:jncefu$e7$1@inews.gazeta.pl...
    > a ja u siebie widzę:
    > Nowy: inny (zobacz szczegóły)

    [...]
    > Aby sprawdzić szczegóły, zobacz opis podany przez sprzedającego, w tym
    > informacje o uszkodzeniach i wadach.

    sprzedajacy w opisie napisal tylko ze jest NOWY i nic wiecej

    w najgorszym przypadku mozna by zalozyc demontaz z fabrycznie
    nowego laptopa czy cos podobnego (nie bedacego fabrycznie
    zapakowana nowa czescia z bezposredniej dystrybucji producenta),
    a nie uzywana i powycierana czesc