    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Linux compiz grafika
    Date: Mon, 30 Apr 2012 20:50:52 +0200
    <jnb8h3$mtm$1@inews.gazeta.pl> <jnb8mh$lv4$2@inews.gazeta.pl>
    <jnb8qn$nmt$1@inews.gazeta.pl> <jnb8u5$np9$1@inews.gazeta.pl>
    <jnc2oa$q7h$1@inews.gazeta.pl> <jnhgae$a4f$1@inews.gazeta.pl>
    <211k4kzqg48d$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>
    <jnipr9$j95$1@inews.gazeta.pl>
    <17c9a8agjhkr0$.7lcxinoaks07$.dlg@40tude.net>
    <jnj329$7a3$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@m...przemekryk.no-ip.info>
    <jnkm85$qhq$1@inews.gazeta.pl> <qbbav8km8a42$.dlg@hell.heaven>
    <jnmhmf$nla$1@inews.gazeta.pl> <s...@h...heaven>

    W dniu 30.04.2012 20:34, R.e.m.e.K pisze:
    > Znowu boli Cie nie Twoj problem.

    Jak nie mój? Póki mieszkam w Polsce i płacę haracze polskim urzędasom,
    to sposób w jaki wydają moje i moich współobywateli pieniądze jest mój.

    > Te wszystkie wydumane problemy sa do rozwiazania systemowego, ale nie chce
    > mi sie tu o tym pisac, to juz za duzy offtop.

    E tam :D Od czego jest KILL w czytniku.

    > A teraz kto placi za te wszystkie bzdurne prace wykonywane w urzedach
    > zapelnionych etatami robiacymi "robote glupiego"? Kosmici? Do tego za
    > systemy o jakich pisalem placi sie raz, a potem je tylko utrzymuje za ulamek
    > kwoty, a urzedasow i biurokracje oplaca sie caly czas sowicie i to coraz
    > wiekszymi kwotami. Tego juz nie dostrzegasz?

    Nie widzę związku.

    Obecna sytuacja: Płatnik po stronie klienta, wykorzystuje moc komputera
    obywatela. System ZUS przyjmuje gotową zweryfikowaną i zaszyfrowaną paczkę.

    Proponowana przez ciebie sytuacja: WebAPI, które przyjmuje od klienta
    zaszyfrowane i niezweryfikowane dane i wykonuje na żywo pewne działania.

    Co to ma do urzędasów, biurokracji i innych rzeczy. To, że Program
    Płatnika przeniosą na WebApi czy inne takie cokolwiek zmienia w tym
    zakresie?

    > A podatki i skladki i clo i tysiac innych oplat placa "klienci" panstwa -
    > zasada identyczna.

    Owszem. Tylko klienci Allegro są dobrowolni, a klienci ZUS nie. Jak
    Allegro ma chęć podnosić ceny i wprowadzać różne rzeczy, to jest jego
    korporacyjna sprawa. Natomiast moją sprawą jest już to, że ZUS będzie za
    moje pieniądze implementował coś, co zrobi dobrze tym 10 osobom w
    Polsce, które się zaparły i robią płace na linuksie i nie mają ani
    kawałka Windowsa do obsługi Płatnika, a jednocześnie mają dość kasy,
    żeby zapłacić komuś, kto zaimplementuje im Nowego Twojego Płatnika pod
    linuksami.

    Zresztą, popatrzmy na rozliczenia Szpitali i Jednostek Medycznych z NFZ.
    Otóż jeszcze bodajże 5 lat temu był taki układ jak z ZUS. NFZ miał
    system po swojej stronie i dawał darmowego klienta systemu. Jak grzebali
    w systemie, to sami uaktualniali klienta. Potem jednak NFZ uznał, że ma
    to w dupie, że każdy ma się samodzielnie zaopatrzyć w klientów, bo oni
    swojego nie aktualizują więcej. I co? Zamiast darmowego klienta
    robionego przez NFZ (koszt dla narodu: 1x) pojawiły się płatne klienty i
    np. Szpital X (na sakiewce narodu przecież) musi kupić licencję (kwota
    dwucyfrowa albo trzycyfrowa przed tysiącami) oraz miesięczny abonament
    na aktualizację (kwota jedno lub dwucyfrowa przez tysiącami). I
    przemnóżmy to przez wszystkie szpitale w Polsce oraz dodajmy to, że jak
    Niezależny Producent nie nadąża za zmianami w NFZ to robią się dziwne
    rzeczy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek