  • 101. Data: 2009-07-14 09:07:53
    Temat: Re: Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: Marx <M...@n...com>

    wwwojtek1 pisze:
    > O co chodzi z tymi Sony Alfa tak dokładnie? Poza tym że Sony przejęło
    > Minoltę...
    > O ile Nikon, Canon mają w miarę jednolite opinie w sieci, tak system
    > Sony Alpha budzi skrajne emocje. Cały czas mówimy o lustrzankach z
    > półki typu A200, A330, A350.
    >
    > Ceny w sklepach są bardzo zachęcające, stabilizacja w korpusie...
    > O kitach słyszy się same przekleństwa, podobno jakość wykonania różna,
    > itp.
    > Wiem że z akcesoriami jest problem.

    Sony jest w trakcie wymiany modeli entry level, stad stare modele mozna
    kupic wyraznie taniej od nowych. To dobry moment na kupno starego modelu.
    Nowe modele nie wnosza praktycznie nic godnego uwagi, taki face lifting
    skierowany do bylych wlascicieli kompaktow
    Z drugiej strony sa to pelnoprawne lustrzanki i zdjecia robia calkiem
    dobre.
    Na pewno stabilizacja w korpusie to duzy plus. Pojawil sie nowy kit,
    ktory jest wyraznie lepszy od starego (ja na starego nei narzekam ale
    trafil mi sie dobry egzemplarz) pod wzgledem jakosci zdjec, niestety
    zostal skrocony (55 a nie 70 mm)
    Jakosc wykonania jest taka sama jak w innych systemach, tu roznic nie ma
    i raczej jest to kwestia gustu.
    Mimo iz generalnei same body sa tansze, to niestety akcesoria sa
    drozsze. I to jedyny z nimi problem.
    Marx

  • 102. Data: 2009-07-14 09:14:24
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...
> [...]
    r25g2000vbn.googlegroups.com...

    > dlaczego zrezygnowac
    >
    > sa przeciez nakrecane na filtrynp gumowe - calkiem praktyczne

    No są, ale nie ma pewności,
    że szersza osłona osłoni tak samo dobrze
    przed bocznym światłem jak dedykowana.
    Musiałby dobierać metodą prób i błędów
    z kilku osłon o różnej głębokości.

    --
    JD

  • 103. Data: 2009-07-14 09:17:04
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 14 Lip, 11:02, Marx <M...@n...com> wrote:
    > q...@g...com pisze:

    Moj typ Alfa 200, dobry software+ Tamron 18-200

    > Jesli juz to Sigma, a nie Tamron
    > Marx
    To moze sobie poczytac.

    http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t
    =67805

    Pozdrawiam StaM

  • 104. Data: 2009-07-14 09:40:21
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>

    Użytkownik "wwwojtek1" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > HDR raczej sporadycznie :)
    > Autobracketing ekspozycji ma nawet moje obecne S9600 :)

    Dlatego zwróciłem na to uwagę, bo można się naciąć (np. Nikony D40/40x i D60
    nie mają tej funkcji).

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki
    http://foto.3n.com.pl/

  • 105. Data: 2009-07-14 09:44:09
    Od: Marx <M...@n...com>

    q...@g...com pisze:

    > Moj typ Alfa 200, dobry software+ Tamron 18-200
    > To moze sobie poczytac.
    >
    > http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t
    =67805

    przelecialem na szybko i potwierdzaja iz Sigma jest lepsza... Cos pominalem?
    Marx

  • 106. Data: 2009-07-14 09:49:30
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "JD" <j...@g...com> napisał:

    > Tele 55-200 też ma 52mm filtr
    > a stosując redukcję z 58 na 52
    > będziesz zmuszony zrezygnować z osłony przeciwsłonzcznej,
    > a ta w krajobrazie jest w zasadzie niezbędna.

    Niezbędna to może za mocno powiedziane, ale że często się przydaje to fakt.
    Z drugiej strony DA 55-300 ma lepszą jakość optyczną niż DA50-200 - zatem
    może jednak trzeba pogodzić się z koniecznościa noszenia 2 kompletów
    filtrów.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 107. Data: 2009-07-14 10:36:31
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości

    > Niezbędna to może za mocno powiedziane, ale że często się przydaje to
    > fakt.

    Osłonę mam stale na obiektywie,
    bo nie wiem kiedy coś ciekawego zobaczę w innym kierunku,
    a wtedy gdy przed niczym (światłem) nie osłania,
    to osłania szkło mechanicznie,
    i nie wplywa negatywnie na zdjęcia.

    > Z drugiej strony DA 55-300 ma lepszą jakość optyczną niż DA50-200 - zatem
    > może jednak trzeba pogodzić się z koniecznościa noszenia 2 kompletów
    > filtrów.

    Ja bym tak zrobił, dopłacił do dwóch kompletów. Dla wygody.

    JD

  • 108. Data: 2009-07-14 10:56:34
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "JD" <j...@g...com> napisał:

    > Osłonę mam stale na obiektywie,
    > bo nie wiem kiedy coś ciekawego zobaczę w innym kierunku,
    > a wtedy gdy przed niczym (światłem) nie osłania,
    > to osłania szkło mechanicznie,
    > i nie wplywa negatywnie na zdjęcia.

    Zgoda, ale... czy gdybyś np. wyjeżdżając gdzież na zdjęcia stwierdził po
    dojechaniu na miejsce, że osłony nie zabrałeś lub np. połamała się i nie
    nadaje się do użytku nie poradziłbyś sobie bez niej? Niektóre zdjecia da się
    zrobić bez osłony pzry praktycznie niezmienionej jakości, przy innych można
    ustawić się w cieniu, można spróbować osłonić obiektyw przed słońcem ręką
    (zakładam, ze używasz statywu) lub jakimś pzredmiotem. Dlatego właśnie
    napisałem, że jest przydatna, ale nie niezbędna.

    > Ja bym tak zrobił, dopłacił do dwóch kompletów. Dla wygody.
    >[...]

    Ja też tak zrobiłem. Ale - wszystko zależy od dysponowanego budżetu - a o
    tym już musi sam nabywca zdecydować.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 109. Data: 2009-07-14 11:20:52
    Od: "JD" <j...@g...com>

> [...]
    > ręką (zakładam, ze używasz statywu) lub jakimś pzredmiotem. Dlatego
    > właśnie napisałem, że jest przydatna, ale nie niezbędna.

    A to zgoda, wtedy trzeba po prostu uważac bardziej.

    JD

  • 110. Data: 2009-07-14 12:13:05
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 14 Jul., 11:14, "JD" <j...@g...com> wrote:
> [...]
    r25g2000vbn.googlegroups.com...

    > No są, ale nie ma pewności,
    > że szersza osłona osłoni tak samo dobrze

    dla rozpietych zoomow sa produkowane oslony dwustopniowe.
    mam taka jeszcze z czasow fotooptyki
    dla szerszych katow tutaj dla 55 mm czyli nie bardzo szeroko jest
    plytsza - dla tele mozna otworzyc drugi stopien i wydluzyc.
    z gumy - o tyle praktyczna , ze jest miekka i na wypadek lekkich
    uderzen obiektywem amortyzuje wstrzasy.