  • 91. Data: 2009-07-14 07:15:43
    Temat: Re: Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    > wwwojtek1 pisze:

    > Z Twoim budżetem, to raczej bym się rozglądał za analogowym korpusem +
    > oszklenie, a klisze w zależności od fotografowanego motywu. (z negatywów
    > Fuji Reala, Kodak Ektar 100 (wysycony i kontrastowy jak Velvia), Seria
    > Fuji Pro
    > Dynax 7 można chyba kupić teraz w okolicach 500 PLN, do tego 24-50/4 za
    > jakieś 500 PLN, 17-35 to wydatek rzędu 900 PLN
    > Jeszcze stałka 50/1.7. Ceny gripa do tego korpusu nie znam.
    >
    > Innych systemów nie znam za bardzo, więc nie mogę Ci pomóc.
    > Wojtek
    Kupi filmy coraz drozsze...no i pstryknie zdjecie, a nastepnie co
    dalej. Dokupic pozostaje scaner do filmow za jakies 4000, lub oddawac
    do labu. Jaka to bedzie jakosc. Musze tez przyznac ze mnie moja 50-
    letnie praktyka w fotografii analogowej, raczej obecnie przeszkadza w
    fotografii cyfrowej.
    Moj typ Alfa 200, dobry software+ Tamron 18-200

    http://cgi.ebay.de/SONY-ALPHA-200-Tamron-18-200-4GB-
    Tasche-A-200-SET_W0QQitemZ220451386656QQcmdZViewItem
    QQptZDE_Elektronik_Computer_Foto_Camcorder_Digitalka
    meras_PM?hash=item3353ed3520&_trksid=p3286.c0.m14&_t
    rkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1229|293%3A1|294%
    3A50

    http://fotoforum.gazeta.pl/72,2,932,84288162,8495502
    7.html

    pozdrawiam StaM

  • 92. Data: 2009-07-14 07:27:31
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > fotografii cyfrowej.
    > Moj typ Alfa 200, dobry software+ Tamron 18-200

    Taaaa :) Zdecydowanie przeszkadza ;)

  • 93. Data: 2009-07-14 07:35:38
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 14 Lip, 09:27, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:

    > Taaaa :) Zdecydowanie przeszkadza ;)

    ...a nie? Nie moge sie do cen przyzwyczaic.

    Nikon F5 placilem $1800,00 gdy byl na topie, a ile teraz trzeba wydac
    na Nikon Nikon D3x ? ;-(

    StaM

  • 94. Data: 2009-07-14 07:51:39
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Z pewnością nie krajobrazem. To już było i mało kogo jeszcze kręci.

    Ostatnio w moje łapki wpadła (i już została :-)) klasyka :
    http://www.amazon.com/Ansel-Adams-400-Photographs/dp
    /0316117722

    Kręci bez wątpienia, chociaż też uważałem, że fotografia krajobrazu
    generalnie jest kiczowata albo nudna. Teraz myślę, że po prostu trudna.

    --
    Mirek

  • 95. Data: 2009-07-14 07:57:42
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    > wszystkie lustrzanki jakie widzisz na polkach sklepowych w tym samym
    > stopniu nadaja sie do fotografii krajobrazu , albo inaczej mowiac  nie
    > ma takiej , o ktorej producent pisze w instrukcji , ze do
    > fotografowania krajobrazu sie nie nadaje.
    > masz do wyboru :
    > sony
    > pentax
    > canon
    > samsung

    Ten wybór pozostaje

    > przy ograniczonym budgecie i jesli juz masz filtry - innymi slowy
    > jesli chcesz dobrac sprzet do posiadanych filtrow

    Owszem, ale filtry mam dobrej jakości (choć z drugiej ręki): Marumi,
    HOYA (fioletowa i brązowa). Nowy obiektyw - sprzedaję te i kupuję
    nowe. Nakład finansowy niewielki. Więc filtry nie są tu w żadnym
    wypadku problemem.

    > IS to fajny wynalazek ale bez tez mozna sie obejsc.
    > Ja tam wole obiektyw 2,8 bez IS  niz np 5,6 z IS

    Racja. I tak na ogniskowych tele to albo b. krótki czas, albo statyw.
    Co nie oznacza, ze IS jest bez sensu :)
    Dlatego pewnie lepiej korpus ze stabilizacją.

  • 96. Data: 2009-07-14 08:05:03
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    > Musze tez przyznac ze mnie moja 50-
    > letnie praktyka w fotografii analogowej, raczej obecnie przeszkadza w
    > fotografii cyfrowej.

    Zawsze mam Prakticę PLC-3 ojca z Pentacon'em 1.8 50mm Electric :)

    > Moj typ Alfa 200, dobry software+ Tamron 18-200

    O co chodzi z tymi Sony Alfa tak dokładnie? Poza tym że Sony przejęło
    Minoltę...
    O ile Nikon, Canon mają w miarę jednolite opinie w sieci, tak system
    Sony Alpha budzi skrajne emocje. Cały czas mówimy o lustrzankach z
    półki typu A200, A330, A350.

    Ceny w sklepach są bardzo zachęcające, stabilizacja w korpusie...
    O kitach słyszy się same przekleństwa, podobno jakość wykonania różna,
    itp.
    Wiem że z akcesoriami jest problem.

  • 97. Data: 2009-07-14 08:19:23
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    wwwojtek1 napisał(a):

    > Zawsze mam Prakticę PLC-3 ojca z Pentacon'em 1.8 50mm Electric :)

    Podobnego Pentacona (bez electric) podłączyłem do pentaxa k-m i wychodzi
    coś takiego (przy pełnym otworze):

    http://www.mimuw.edu.pl/~janek/kot_i_trawa.jpg

    Ostrzenie ręczne na słuch - aparat dżwiękiem sygnalizuje potwierdzenie
    ostrości.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 98. Data: 2009-07-14 08:37:20
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "wwwojtek1" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    > Fakt, 52mm to bardzo popularny rozmiar i niedrogi. Boję się tylko
    > żeby tak dobrać 2 obiektywy, żeby mi się średnica nie zmieniła. Choć
    > na tele ~55-200 redukcja nie powinna dać winietowania.

    Tele 55-200 też ma 52mm filtr
    a stosując redukcję z 58 na 52
    będziesz zmuszony zrezygnować z osłony przeciwsłonzcznej,
    a ta w krajobrazie jest w zasadzie niezbędna.

    JD

  • 99. Data: 2009-07-14 09:00:23
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 14 Jul., 10:37, "JD" <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > a stosując redukcję z 58 na 52
    > będziesz zmuszony zrezygnować z osłony przeciwsłonzcznej,
    > a ta w krajobrazie jest w zasadzie niezbędna.

    dlaczego zrezygnowac

    sa przeciez nakrecane na filtrynp gumowe - calkiem praktyczne

  • 100. Data: 2009-07-14 09:02:15
    Od: Marx <M...@n...com>

    q...@g...com pisze:
    > Moj typ Alfa 200, dobry software+ Tamron 18-200

    Jesli juz to Sigma, a nie Tamron
    Marx