  • 231. Data: 2009-07-16 21:04:42
    Temat: Re: Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia 16 Jul 2009 22:13:11 +0200, januszek napisał(a):

    > Śmiej się śmiej ale lustrzanką póki co nie można nigdzie zadzwonić ;P
    >
    > j.

    Eee tam, tylko wymaga dzwonu dołączanego :)

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 232. Data: 2009-07-17 05:40:31
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    > A czy jest wymóg sprzętu nowego? Bo jeśli nie, to dołożyłbym K10D -
    > ergonomia niemal K20D (dużo lepsza niż K200D) z matrycą K200D za cenę niższą
    > niż K200D...

    Generalnie nie ma...ale po analizie finansowo-praktyczno-pragmatycznej
    raczej będę szukał nowego, ze względu na prawdopodobnie zakup ratalny.
    Do tego oklepane hasła w przypadku używek w stylu gwarancja, serwis,
    migawka, przebieg, etc :)

    Ale w używanych też się rozlądnę.

  • 233. Data: 2009-07-17 05:46:19
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    Drodzy Koledzy... zamykamy temat :)

    1. Mam conajmniej wystarczającą jasność czego mam szukać.
    2. Teraz muszę się skupić na ostatecznej kwestii finansowej i źródle
    pozyskania sprzętu.
    3. No i muszę zorganizować pierwszą wyprawę.... szlakiem sklepów w
    celach "macankowych" :)

    Wszystkim gorąco i serdecznie dziękuję za rzeczową (może z małymi
    wyjątkami :P) dyskusję, która jak widac okazała się pomocna.

    Mam nadzieję, ze kolejne wątki będą związane albo z prezentacja prac,
    albo z ewentualnymi pytaniami szczegółowymi co do samego sprzętu i zeń
    korzystania.

    A niniejszy temat na pewno stanie się skarbnicą wiedzy dla innych.

    Pozdrawiam,
    wwwojtek1
    (Wojciech Hauschild)

  • 234. Data: 2009-07-17 06:23:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    wwwojtek1 napisał(a):

    > Drodzy Koledzy... zamykamy temat :)

    Och, tak? ;P

    j.

  • 235. Data: 2009-07-19 07:45:31
    Temat: Re: [LONG] Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Wojtek pisze:
    > Profesjonalistów w porównaniu ze świadomymi amatorami, kórych stać na
    > wydanie 18 złotych na klisze i 10 na jej wywołanie było i jest znacznie
    > mniej. Żeby kupić kliszę profi, w sensie porządną, nie trzeba mieć
    > żadnych legitymacji że jest się profesjonalistą.
    > Więc firmy zarabiały na amatorach a nie na profesjonalistach

    Śmiem wątpić. Ludzie którzy napędzali branże przechodzą na cyfrę albo
    już dawno przeszli. Chodzi o skale. Ile robisz rolek tygodniowo?
    Na Fashion to było fajnie zobrazowane przy tych budżetach nikt nie
    liczył filmów i dalszej obróbki, jedna sesja a filmu szły dziesiątki
    rolek średniego formatu tak samo jak dziś na cyfrze lustra kłapały.
    Myślisz że branże utrzymają pasjonaci którzy analizują każdy kadr
    godzinę bo filmu nie wypada marnować ;) bo to sacrum ;).
    Ile jest tłoczni winyli na rynku a ile firm produkujących materiały
    światłoczułe i chemie do nich? Uważasz że filmy da się opłacalnie
    produkować w manufakturach ;). Poza tym i tak liczy się to co jest na
    zdjęciu a nie jego forma ;).
    Mówisz że firmy zarabiały na amatorach i sam sobie odpowiedziałeś że

    > A przeciętny Kowalski kupował na wycieczkę małpkę za 200 PLN i kliszę za 7 złotych
    z wliczonym wywołaniem i 6o groszy za odbitkę
    > Teraz kupuje małpkę cyfrową lub robi telefonem i odbitek raczej nie robi.

    Pozdrawiam.
    Bartko.

    PS. piękne czasy, wystarczy nie mieć telewizora by poczuć się wybranym ;).

  • 236. Data: 2009-07-19 10:59:56
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Na dniach padnie - śmieci na matrycy jak muszych kup na żarówce w
    > korytarzu. Idzie nowe i na pewno nie Canon :)

    ależ Ty szybko zmieniasz te miłości ;)

    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 237. Data: 2009-07-19 11:02:18
    Od: cichybartko <c...@g...com>

  • 238. Data: 2009-07-19 11:22:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    cichybartko pisze:

    > ależ Ty szybko zmieniasz te miłości ;)

    Ja się tylko przyjaźnię i to chłodno ;)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 239. Data: 2009-07-21 16:03:09
    Od: q...@o...pl

    > Polski dystrybutor Pentaxa, jak mozna wyczytac na forach uzytkownikow
    > systemu ma w zwyczaju nie honorowac gwarancji miedzynarodowych i co za
    > tym idzie w razie czego trzeba samemu odsylac sprzet za granice. To
    > generuje ogromne koszta. Wez to pod uwage ;)

    Można oddać do naprawy gwarancyjnej polskiego dystrybutora, ale sprzęt wysyłany
    jest do Niemczech. Trzeba opłacić 50 euro za transport.