eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › Kupiłbym silnik, w zasadzie dowolny ;)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12

  • 1. Data: 2009-08-01 08:11:00
    Temat: Kupiłbym silnik, w zasadzie dowolny ;)
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Witam.
    Kupiłbym, tak kupiłbym bo nie wiem czy kupię, ale poszukuję jakiegoś
    silnika, w zasadzie bliżej nieokreślony byle sprawny i min 40-50KM, cieczą
    chłodzony i z elektrycznym starterem. Jak ktoś ma jakieś dziwadło w garażu
    które nie będzie już do niczego potrzebnę chętnie przytulę.
    Ogólnie silniczek ma posłużyć jako jednostka napędowa do pojazdu który
    planuje sobie zbudować, coś ala gokart tylko ze znacznie większe. Ogólnie
    toczydełko te ma sprawiać masę funu z jazdy, główne przeznaczenie wariacje
    na lotnisku bądź dużym parkingu ;) Nie pytajcie dlaczego i nie komentujcie,
    tak mam chęć sobie coś takiego stworzyć, jak mi się uda podziele się
    materiałem filmowym ;)

    A moze ktoś ma jakieś rozbite stare moto, np gs500 z początków produkcji czy
    jakiej zzr400?

    Wymagania nie są wielkie byle sprawny silnik, dostępne części i za rozsądne
    pieniądze.

    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    red GSF 400 "pszedany"
    Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
    dB Race 145.5dB ;)


  • 2. Data: 2009-08-01 08:42:54
    Temat: Re: Kupiłbym silnik, w zasadzie dowolny ;)
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h50t7v$vai$1@news.onet.pl...
    > Witam.
    > Kupiłbym, tak kupiłbym bo nie wiem czy kupię, ale poszukuję jakiegoś
    > silnika, w zasadzie bliżej nieokreślony byle sprawny i min 40-50KM,
    > cieczą chłodzony i z elektrycznym starterem. Jak ktoś ma jakieś
    > dziwadło w garażu które nie będzie już do niczego potrzebnę chętnie
    > przytulę. Ogólnie silniczek ma posłużyć jako jednostka napędowa do
    > pojazdu który planuje sobie zbudować, coś ala gokart tylko ze znacznie
    > większe. Ogólnie toczydełko te ma sprawiać masę funu z jazdy, główne
    > przeznaczenie wariacje na lotnisku bądź dużym parkingu ;) Nie pytajcie
    > dlaczego i nie komentujcie, tak mam chęć sobie coś takiego stworzyć,
    > jak mi się uda podziele się materiałem filmowym ;)
    > A moze ktoś ma jakieś rozbite stare moto, np gs500 z początków produkcji
    > czy jakiej zzr400?
    > Wymagania nie są wielkie byle sprawny silnik, dostępne części i za
    > rozsądne pieniądze.

    Kojarzy ktoś te moto?
    istnieje chociaż odrobina nadzieji ze nie jest kradziony?
    http://moto.allegro.pl/item697361449_yamaha_xj_600.h
    tml

    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    red GSF 400 "pszedany"
    Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
    dB Race 145.5dB ;)


  • 3. Data: 2009-08-01 08:50:04
    Temat: Re: Kupiłbym silnik, w zasadzie dowolny ;)
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Lewis pisze:

    > istnieje chociaż odrobina nadzieji ze nie jest kradziony?
    > http://moto.allegro.pl/item697361449_yamaha_xj_600.h
    tml

    Opis jest czarujacy :)

    "bez prawa rejestracji,motocykl w ciągłej eksploatacji"

    Mysle ze od takiego kolesia to bym raczej nic nie kupil :)

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 4. Data: 2009-08-01 10:56:40
    Temat: [NTG] Re: Kupiłbym silnik, w zasadzie dowolny ;)
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message
    news:h50t7v$vai$1@news.onet.pl...
    > Ogólnie silniczek ma posłużyć jako jednostka napędowa do pojazdu który
    > planuje sobie zbudować, coś ala gokart tylko ze znacznie większe.

    Chodzi Ci o "szajowoz", albo "buggy"? Polecam zrezygnowac z silnika
    motocyklowego, zrobic calosc troche wieksza i kupic jednostke samochodowa.
    Proponuje np. fordowskiego diesla 1.6, albo renaultowskiego 1.5. W gronowie
    na szrocie proponowali mi tego pierwszego z osprzetem i skrzynia biegow za
    ok. 600zl... mysle, ze jeszcze cos bym wytargowal.

    No chyba, ze to ma byc taki wymiar posredni, to wtedy faktycznie
    motocyklowy. Powiedz cos wiecej, jakie rozmiary, wysokosc, nadwozie jak ma
    wygladac (czy sama rama na dole - gokart, czy jednak pelne orurowanie -
    baja).

    Ja zaczynalem od silnika z malucha i wersji baja... kupe frajdy w terenie,
    bo wazylo to tyle co nic... wlasnie ostatnio mialem sie zabierac za
    skladanie czegos takiego na jakims malym silniku samochodowym, ale
    wyskoczyly mi inne sprawy :|

    > Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
    > dB Race 145.5dB ;)

    Jak juz NTG'uje to powiedz na jakich klockach tyle wyciagnales?

    --
    pzdr:
    Ivam


  • 5. Data: 2009-08-01 15:10:04
    Temat: Re: [NTG] Re: Kupiłbym silnik, w zasadzie dowolny ;)
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Ivam" <f...@-...fm> napisał w
    wiadomości news:h517k1$iid$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message
    > news:h50t7v$vai$1@news.onet.pl...
    >> Ogólnie silniczek ma posłużyć jako jednostka napędowa do pojazdu który
    >> planuje sobie zbudować, coś ala gokart tylko ze znacznie większe.
    > Chodzi Ci o "szajowoz", albo "buggy"? Polecam zrezygnowac z silnika
    > motocyklowego, zrobic calosc troche wieksza i kupic jednostke
    > samochodowa. Proponuje np. fordowskiego diesla 1.6, albo
    > renaultowskiego 1.5. W gronowie na szrocie proponowali mi tego
    > pierwszego z osprzetem i skrzynia biegow za ok. 600zl... mysle, ze
    > jeszcze cos bym wytargowal.

    To ma być taki większy gokart, do latania bokiem po dużym równym placu bądź
    jakim torze, sztywna rama bez jakiegokolwiek zawieszenia koła 10" od quada
    opona 225/45 szosowa bądź slick ale rama na tyle duża zeby spokojnie wsadzić
    13" felge z oponą 185/65 do upalania. Max prędkość nie większa niż 70-80km/h
    zeby nie kusiło.


    > No chyba, ze to ma byc taki wymiar posredni, to wtedy faktycznie
    > motocyklowy. Powiedz cos wiecej, jakie rozmiary, wysokosc, nadwozie jak
    > ma wygladac (czy sama rama na dole - gokart, czy jednak pelne
    > orurowanie - baja).

    Sama dolna rama bez cage-a jedynie jakieś wsporniki zeby sie nie złamał.

    > Ja zaczynalem od silnika z malucha i wersji baja... kupe frajdy w
    > terenie, bo wazylo to tyle co nic... wlasnie ostatnio mialem sie
    > zabierac za skladanie czegos takiego na jakims malym silniku
    > samochodowym, ale wyskoczyly mi inne sprawy :|

    To ma służyć do upalania gumy i latania bokiem, tak takie dresiarskie zabawy
    ale lepiej zrobić do tego specjalny sprzęt niż kupować zdezelowaną beemkę i
    lansować się za wszelką cenę na publicznych drogach. Młody jestem i chcę się
    jeszcze czymś zabawić w międzyczasie ;)
    Przód tarcze hamulcowe, pompa i zaciski od pikoczento układ kierowniczy też
    pikoczento tył bez hamulców, no jeśli już to jakaś jedna mała tarcza na osi
    ze sterowaniem pewnie ręcznym.

    Koszt tego ustrojstwa sądze w granicach 2000zł jak kupie całe moto za
    załóżmy 2kzł część gratów sprzedam za jakieś 800 do 1000 więc silnik wyjdzie
    za grosze, koła po 150zł sztuka ostatnio na allegro widziałem, więc tylko
    trochę grubościennych rur plus własna praca i lakierowanie proszkowe u
    znajomego za czteropak. Mam nadzieję ze plan nie umrze za kilka tyg ;)

    W razie powodzenia pochwalę się ;)


    >> Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
    >> dB Race 145.5dB ;)
    > Jak juz NTG'uje to powiedz na jakich klockach tyle wyciagnales?

    2x Vibe Black Air 12" w skrzyni bass reflex około 98l zestrojnej na 47Hz, 1x
    Vibe Black Box Bass 5 zasilanie na szynach miedzianych w sumie 1600W RMS.

    Wcześniej 1x Black Death 15" skrzynia bass reflex około 140l zestrojona na
    58Hz i 4x Black Box Bass 5 w sumie z 6.5kW RMS i wynik 144.4dB...
    wystarczyło na wicemistrzostwo Polski wg nowych tabel EASCA na Sound Of
    Tunning w Lublinie 2009 w klasie profesjonalistra 1-2.

    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    red GSF 400 "pszedany"
    Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
    dB Race 145.5dB ;)


  • 6. Data: 2009-08-01 15:27:00
    Temat: Re: [NTG] Re: Kupiłbym silnik, w zasadzie dowolny ;)
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    Odpisze publicznie... moze nie dostane bana;)

    "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message
    news:h51los$lll$1@news.onet.pl...
    > To ma być taki większy gokart, do latania bokiem po dużym równym placu
    > bądź jakim torze, sztywna rama bez jakiegokolwiek zawieszenia koła 10" od
    > quada opona 225/45 szosowa bądź slick ale rama na tyle duża zeby spokojnie
    > wsadzić 13" felge z oponą 185/65 do upalania. Max prędkość nie większa niż
    > 70-80km/h zeby nie kusiło.

    To proponuje samochodowy silniczek - mala wysokoobrotowa benzyna, np.
    fiatowski 1.1, vw 1.4, ew. renault (np. z twingo chyba 1.2, albo 1.1).
    Odradze Ci motocyklowe ze wzgledu na skrzynie, sprzeglo, koniecznosc
    kombinowania z przegubami, itp. Powaznie mowie - gra nie warta swieczki.
    Motocyklowe np. 350 sa dobre do malych gokartow, ale jak chcesz cos
    wiekszego, to bedziesz zaraz ukrecal co popadnie;)

    > Sama dolna rama bez cage-a jedynie jakieś wsporniki zeby sie nie złamał.

    Zrob klatke - nawet prosta, cos w stylu
    _____
    | \

    Bo wiem, ze sie wydaje bezpiecznie, ale dosc latwo samodzielne konstrukcje
    wywalic... zwlaszcza jak sie bokiem chodzi.

    > Przód tarcze hamulcowe, pompa i zaciski od pikoczento układ kierowniczy
    > też pikoczento tył bez hamulców, no jeśli już to jakaś jedna mała tarcza
    > na osi ze sterowaniem pewnie ręcznym.

    Z hamulcami slabo. Wez z czegos wiekszego, albo czegos co hamuje - zebys
    mial zapas. Polecam cos z twingo, fiesty... odradzam lupo, seicento. No
    chyba, ze juz masz, to chociaz zaloz dobre klocki i zmien gumowe odcinki
    przewodu hamulcowego na te w oplocie. Co do hamulcow z tylu to proponuje
    osobny obieg, z osobna pompa i tez dobre hamulce - sporo frajdy to moze dac.
    Jak dasz dluga dzwignia (jak w rajdowkach) to da rade recznie tym sterowac.

    > Koszt tego ustrojstwa sądze w granicach 2000zł

    Tanio cos... zweryfikuj ta sume;)

    Jedyne zalety silnika motocyklowego w takim wynalazku to:
    - skrzynia biegow (mozna biegi zmieniac bez sprzegla)
    - mozesz zrobic z tylu sztywna os (bez dyferencjalu) i spokojnie zasuwac
    bokiem nawet przy 20km/h... na kazdej drodze;)

    > Wcześniej 1x Black Death 15" skrzynia bass reflex około 140l zestrojona na
    > 58Hz i 4x Black Box Bass 5 w sumie z 6.5kW RMS i wynik 144.4dB...

    Sporo watow na taki wynik... sedan? ;)

    > wystarczyło na wicemistrzostwo Polski wg nowych tabel EASCA na Sound Of
    > Tunning w Lublinie 2009 w klasie profesjonalistra 1-2.

    Gratulacje... zawsze podziwiam ludzi, ktorym sie chce w to bawic. Ja u
    siebie raz zalozylem, jezdze, slucham i ciagle narzekam na kabel RCA,
    ktorego nie chce mi sie zmienic;)

    --
    pzdr:
    Ivam


  • 7. Data: 2009-08-01 15:41:17
    Temat: Re: [NTG] Re: Kupiłbym silnik, w zasadzie dowolny ;)
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Ivam" <f...@-...fm> napisał w
    wiadomości news:h51n0a$jq9$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Odpisze publicznie... moze nie dostane bana;)
    > "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message
    > news:h51los$lll$1@news.onet.pl...
    >> To ma być taki większy gokart, do latania bokiem po dużym równym placu
    >> bądź jakim torze, sztywna rama bez jakiegokolwiek zawieszenia koła 10"
    >> od quada opona 225/45 szosowa bądź slick ale rama na tyle duża zeby
    >> spokojnie wsadzić 13" felge z oponą 185/65 do upalania. Max prędkość
    >> nie większa niż 70-80km/h zeby nie kusiło.
    > To proponuje samochodowy silniczek - mala wysokoobrotowa benzyna, np.
    > fiatowski 1.1, vw 1.4, ew. renault (np. z twingo chyba 1.2, albo 1.1).
    > Odradze Ci motocyklowe ze wzgledu na skrzynie, sprzeglo, koniecznosc
    > kombinowania z przegubami, itp. Powaznie mowie - gra nie warta swieczki.
    > Motocyklowe np. 350 sa dobre do malych gokartow, ale jak chcesz cos
    > wiekszego, to bedziesz zaraz ukrecal co popadnie;)
    >> Sama dolna rama bez cage-a jedynie jakieś wsporniki zeby sie nie złamał.
    > Zrob klatke - nawet prosta, cos w stylu
    > _____
    >> \
    > Bo wiem, ze sie wydaje bezpiecznie, ale dosc latwo samodzielne
    > konstrukcje wywalic... zwlaszcza jak sie bokiem chodzi.
    >> Przód tarcze hamulcowe, pompa i zaciski od pikoczento układ kierowniczy
    >> też pikoczento tył bez hamulców, no jeśli już to jakaś jedna mała tarcza
    >> na osi ze sterowaniem pewnie ręcznym.
    > Z hamulcami slabo. Wez z czegos wiekszego, albo czegos co hamuje - zebys
    > mial zapas. Polecam cos z twingo, fiesty... odradzam lupo, seicento. No
    > chyba, ze juz masz, to chociaz zaloz dobre klocki i zmien gumowe odcinki
    > przewodu hamulcowego na te w oplocie. Co do hamulcow z tylu to proponuje
    > osobny obieg, z osobna pompa i tez dobre hamulce - sporo frajdy to moze
    > dac. Jak dasz dluga dzwignia (jak w rajdowkach) to da rade recznie tym
    > sterowac.

    Myślałem o dostępności tego i kosztach części zamiennych, w takim razie
    zostaną wytypowane od swifta nacinane i nawiercane za 100zł sztuka nowe ;)

    >> Koszt tego ustrojstwa sądze w granicach 2000zł
    > Tanio cos... zweryfikuj ta sume;)

    Sądze ze da rade zapas 500zł ewentualnie


    > Jedyne zalety silnika motocyklowego w takim wynalazku to:
    > - skrzynia biegow (mozna biegi zmieniac bez sprzegla)

    O właśnie ;)


    > - mozesz zrobic z tylu sztywna os (bez dyferencjalu) i spokojnie zasuwac
    > bokiem nawet przy 20km/h... na kazdej drodze;)

    I to będzie sztywna oś bez dyfrów ;)

    To musi być silnik motocyklowy korci mnie ta XJ-ta co wrzóciłem linke,
    daleko mam i nie wiem czy gra warta świeczki może ktoś miałby bliżej? A jak
    trefne pochodzenie to wogóle sobie daruje.
    Duże przełożenie (vmax 80kmph) więc postawi go bokiem wcisnięcie gazu do
    dechy przy 6-8kobr/min w zależności od charakterystyki silnika. Waga całego
    pojazdu w granicach 200kg.


    >> Wcześniej 1x Black Death 15" skrzynia bass reflex około 140l
    >> zestrojona na 58Hz i 4x Black Box Bass 5 w sumie z 6.5kW RMS i wynik
    >> 144.4dB...
    > Sporo watow na taki wynik... sedan? ;)

    Avant, nie trafiona częstotliwość rezonansowa auta i jakos tak nie wiem czmu
    ale słaby wynik jak na tą moc.

    >> wystarczyło na wicemistrzostwo Polski wg nowych tabel EASCA na Sound Of
    >> Tunning w Lublinie 2009 w klasie profesjonalistra 1-2.
    > Gratulacje... zawsze podziwiam ludzi, ktorym sie chce w to bawic. Ja u
    > siebie raz zalozylem, jezdze, slucham i ciagle narzekam na kabel RCA,
    > ktorego nie chce mi sie zmienic;)

    Cywilnie mam 2x Black air w ciśnieniowej skrzyni gra o niebo lepiej i do
    tego monoblock JL-audio E1800D.

    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    red GSF 400 "pszedany"
    Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
    dB Race 145.5dB ;)


  • 8. Data: 2009-08-01 15:46:26
    Temat: Re: [NTG] Re: Kupiłbym silnik, w zasadzie dowolny ;)
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message
    news:h51nj0$ph4$1@news.onet.pl...
    > Myślałem o dostępności tego i kosztach części zamiennych, w takim razie
    > zostaną wytypowane od swifta nacinane i nawiercane za 100zł sztuka nowe ;)

    Miodzio.

    >> Jedyne zalety silnika motocyklowego w takim wynalazku to:
    >> - skrzynia biegow (mozna biegi zmieniac bez sprzegla)
    >
    > O właśnie ;)

    Troche wprawy i tez Ci sie bedzie udawalo szybko mieszac biegi na zwyklej
    skrzyni.

    > I to będzie sztywna oś bez dyfrów ;)

    Przewymiaruj ja... i to sporo - zmienne obciazenie i bedziesz ukrecal
    wszystko raz-dwa:P


    --
    pzdr:
    Ivam

    ps. tnij troche bardziej te cytaty;)


  • 9. Data: 2009-08-01 16:08:50
    Temat: Re: [NTG] Re: Kupiłbym silnik, w zasadzie dowolny ;)
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Ivam" <f...@-...fm> napisał w
    wiadomości news:h51o4o$m32$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message
    > news:h51nj0$ph4$1@news.onet.pl...

    >>> Jedyne zalety silnika motocyklowego w takim wynalazku to:
    >>> - skrzynia biegow (mozna biegi zmieniac bez sprzegla)
    >> O właśnie ;)
    > Troche wprawy i tez Ci sie bedzie udawalo szybko mieszac biegi na zwyklej
    > skrzyni.

    Do tego porównajmy masę takich silników ;)


    >> I to będzie sztywna oś bez dyfrów ;)
    > Przewymiaruj ja... i to sporo - zmienne obciazenie i bedziesz ukrecal
    > wszystko raz-dwa:P


    Oś będzie z pełnego pręta minimum 45mm średnicy, da rade, powinna... ;)
    Tył rozstaw ze 150cm przód ze 130-120 dlugość całego pojazdu około 200cm
    narazie dokładnie nie mierzyłem ale z grubsza cos takiego mi się widzi, na
    sam przód jeszcze jakiś obciążnik zeby nie wyrywał na gume ;)

    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    red GSF 400 "pszedany"
    Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
    dB Race 145.5dB ;)


  • 10. Data: 2009-08-02 18:17:08
    Temat: Re: [NTG] Re: Kupiłbym silnik, w zasadzie dowolny ;)
    Od: "Henio" <h...@m...mp>


    > To ma służyć do upalania gumy i latania bokiem, tak takie dresiarskie
    > zabawy
    > ale lepiej zrobić do tego specjalny sprzęt niż kupować zdezelowaną beemkę
    > i

    jak ma służyć do katowania, to odpuściłbym wszelkie silniki chlodzone
    powietrzem, olejaka też bym odpuścił.
    Bierz coś chłodzonego cieczą wstaw większą chlodnice i konkretny wentylator
    do niej.



strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: