-
11. Data: 2009-08-13 08:50:08
Temat: Re: [NTG] Re: Kupiłbym silnik, w zasadzie dowolny ;)
Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
Lewis napisał(a):
> Użytkownik "Ivam" <f...@-...fm> napisał w
> wiadomości news:h51n0a$jq9$1@atlantis.news.neostrada.pl...
>> "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message
>> news:h51los$lll$1@news.onet.pl...
>>
>>> To ma być taki większy gokart, do latania bokiem po dużym równym
>>> placu bądź jakim torze, sztywna rama bez jakiegokolwiek zawieszenia
>>> koła 10"
>>> od quada opona 225/45 szosowa bądź slick ale rama na tyle duża zeby
>>> spokojnie wsadzić 13" felge z oponą 185/65 do upalania. Max prędkość
>>> nie większa niż 70-80km/h zeby nie kusiło.
Aha.
>> To proponuje samochodowy silniczek - mala wysokoobrotowa benzyna, np.
>> fiatowski 1.1, vw 1.4, ew. renault (np. z twingo chyba 1.2, albo 1.1).
O ile fiatowskie FIRE sa fajne i od biedy moglyby sie nadawac, to
Twingoskie zeliwne OHV sa do bani. W porownaniu oczywiscie :)
>> Odradze Ci motocyklowe ze wzgledu na skrzynie, sprzeglo, koniecznosc
>> kombinowania z przegubami, itp. Powaznie mowie - gra nie warta
>> swieczki. Motocyklowe np. 350 sa dobre do malych gokartow, ale jak
>> chcesz cos wiekszego, to bedziesz zaraz ukrecal co popadnie;)
[...]
>> Jedyne zalety silnika motocyklowego w takim wynalazku to:
>> - skrzynia biegow (mozna biegi zmieniac bez sprzegla)
No nie wiem. Ja tam widze inne zalety motocyklowej (a wiec sekwencyjnej)
skrzyni biegow:
1. ciasniej zestopniowane przelozenia.
2. Szybkosc zmiany biegow.
>> - mozesz zrobic z tylu sztywna os (bez dyferencjalu) i spokojnie
>> zasuwac bokiem nawet przy 20km/h... na kazdej drodze;)
>
> I to będzie sztywna oś bez dyfrów ;)
>
> To musi być silnik motocyklowy korci mnie ta XJ-ta
Hmm... Ja bym wzial silnik ze pierwszej linii XJ - czy to 650, 750 czy
moze najlepiej 900. Te z wyjsciem na kardan. Od tego puscic wal napedowy
do tylnej osi z kantfiata czy borewicza i juz.
Na poczatku lat 80 zeszlego wieku byl taki wyscigowy maluch: w miejscu
pasazera byl silnik XJ650 polaczony walem z tylna osia od lady chyba. W
celu umozliwienia chlodzenia tego silnika poprowadzono kanal powietrza
od przodu.
Moze gdzies na sieci beda zdjecia tego cudenka? :)
> Duże przełożenie (vmax 80kmph) więc postawi go bokiem wcisnięcie gazu do
> dechy przy 6-8kobr/min w zależności od charakterystyki silnika. Waga
> całego pojazdu w granicach 200kg.
Nie da rady przy takim silniku. IMO minimum wyjdzie 300kg.
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)
-
12. Data: 2009-08-13 09:38:54
Temat: Re: [NTG] Re: Kupiłbym silnik, w zasadzie dowolny ;)
Od: "Ivam" <f...@-...fm>
"zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote in message
news:h60k2m$rnu$1@news.onet.pl...
>>> To proponuje samochodowy silniczek - mala wysokoobrotowa benzyna, np.
>>> fiatowski 1.1, vw 1.4, ew. renault (np. z twingo chyba 1.2, albo 1.1).
>
> O ile fiatowskie FIRE sa fajne i od biedy moglyby sie nadawac, to
> Twingoskie zeliwne OHV sa do bani. W porownaniu oczywiscie :)
Ale przeciez w twingo byl tez OHC - ten sam, ktory ladowali do clio 2...
chyba D7F i ew. 16V D4F... a fire, to faktycznie fajne silniki;)
>>> Jedyne zalety silnika motocyklowego w takim wynalazku to:
>>> - skrzynia biegow (mozna biegi zmieniac bez sprzegla)
>
> No nie wiem. Ja tam widze inne zalety motocyklowej (a wiec sekwencyjnej)
> skrzyni biegow:
> 1. ciasniej zestopniowane przelozenia.
ok;)
> 2. Szybkosc zmiany biegow.
Toc to napisalem... "mozna biegi zmieniac bez sprzegla" - znaczy szybciej.
> Hmm... Ja bym wzial silnik ze pierwszej linii XJ - czy to 650, 750 czy
> moze najlepiej 900. Te z wyjsciem na kardan. Od tego puscic wal napedowy
> do tylnej osi z kantfiata czy borewicza i juz.
Tu (jesli musi byc motocyklowy) to sie zgadzam, ale odpuscilbym sobie 650;)
--
pzdr:
Ivam