  • 11. Data: 2009-08-13 08:50:08
    Temat: Re: [NTG] Re: Kupiłbym silnik, w zasadzie dowolny ;)
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Lewis napisał(a):
    > Użytkownik "Ivam" <f...@-...fm> napisał w
    > wiadomości news:h51n0a$jq9$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    Aha.

    O ile fiatowskie FIRE sa fajne i od biedy moglyby sie nadawac, to
    Twingoskie zeliwne OHV sa do bani. W porownaniu oczywiscie :)

    [...]

    No nie wiem. Ja tam widze inne zalety motocyklowej (a wiec sekwencyjnej)
    skrzyni biegow:
    1. ciasniej zestopniowane przelozenia.
    2. Szybkosc zmiany biegow.

    > I to będzie sztywna oś bez dyfrów ;)
    >
    > To musi być silnik motocyklowy korci mnie ta XJ-ta

    Hmm... Ja bym wzial silnik ze pierwszej linii XJ - czy to 650, 750 czy
    moze najlepiej 900. Te z wyjsciem na kardan. Od tego puscic wal napedowy
    do tylnej osi z kantfiata czy borewicza i juz.
    Na poczatku lat 80 zeszlego wieku byl taki wyscigowy maluch: w miejscu
    pasazera byl silnik XJ650 polaczony walem z tylna osia od lady chyba. W
    celu umozliwienia chlodzenia tego silnika poprowadzono kanal powietrza
    od przodu.
    Moze gdzies na sieci beda zdjecia tego cudenka? :)

    > Duże przełożenie (vmax 80kmph) więc postawi go bokiem wcisnięcie gazu do
    > dechy przy 6-8kobr/min w zależności od charakterystyki silnika. Waga
    > całego pojazdu w granicach 200kg.

    Nie da rady przy takim silniku. IMO minimum wyjdzie 300kg.

  • 12. Data: 2009-08-13 09:38:54
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote in message

    > O ile fiatowskie FIRE sa fajne i od biedy moglyby sie nadawac, to
    > Twingoskie zeliwne OHV sa do bani. W porownaniu oczywiscie :)

    Ale przeciez w twingo byl tez OHC - ten sam, ktory ladowali do clio 2...
    chyba D7F i ew. 16V D4F... a fire, to faktycznie fajne silniki;)

    > No nie wiem. Ja tam widze inne zalety motocyklowej (a wiec sekwencyjnej)
    > skrzyni biegow:
    > 1. ciasniej zestopniowane przelozenia.

    ok;)

    > 2. Szybkosc zmiany biegow.

    Toc to napisalem... "mozna biegi zmieniac bez sprzegla" - znaczy szybciej.

    > Hmm... Ja bym wzial silnik ze pierwszej linii XJ - czy to 650, 750 czy
    > moze najlepiej 900. Te z wyjsciem na kardan. Od tego puscic wal napedowy
    > do tylnej osi z kantfiata czy borewicza i juz.

    Tu (jesli musi byc motocyklowy) to sie zgadzam, ale odpuscilbym sobie 650;)

    --
    pzdr:
    Ivam