    From: "Ivam" <f...@-...fm>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [NTG] Re: Kupiłbym silnik, w zasadzie dowolny ;)
    Date: Sat, 1 Aug 2009 17:27:00 +0200

    Odpisze publicznie... moze nie dostane bana;)

    "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message
    > To ma być taki większy gokart, do latania bokiem po dużym równym placu
    > bądź jakim torze, sztywna rama bez jakiegokolwiek zawieszenia koła 10" od
    > quada opona 225/45 szosowa bądź slick ale rama na tyle duża zeby spokojnie
    > wsadzić 13" felge z oponą 185/65 do upalania. Max prędkość nie większa niż
    > 70-80km/h zeby nie kusiło.

    To proponuje samochodowy silniczek - mala wysokoobrotowa benzyna, np.
    fiatowski 1.1, vw 1.4, ew. renault (np. z twingo chyba 1.2, albo 1.1).
    Odradze Ci motocyklowe ze wzgledu na skrzynie, sprzeglo, koniecznosc
    kombinowania z przegubami, itp. Powaznie mowie - gra nie warta swieczki.
    Motocyklowe np. 350 sa dobre do malych gokartow, ale jak chcesz cos
    wiekszego, to bedziesz zaraz ukrecal co popadnie;)

    > Sama dolna rama bez cage-a jedynie jakieś wsporniki zeby sie nie złamał.

    Zrob klatke - nawet prosta, cos w stylu
    _____
    | \

    Bo wiem, ze sie wydaje bezpiecznie, ale dosc latwo samodzielne konstrukcje
    wywalic... zwlaszcza jak sie bokiem chodzi.

    > Przód tarcze hamulcowe, pompa i zaciski od pikoczento układ kierowniczy
    > też pikoczento tył bez hamulców, no jeśli już to jakaś jedna mała tarcza
    > na osi ze sterowaniem pewnie ręcznym.

    Z hamulcami slabo. Wez z czegos wiekszego, albo czegos co hamuje - zebys
    mial zapas. Polecam cos z twingo, fiesty... odradzam lupo, seicento. No
    chyba, ze juz masz, to chociaz zaloz dobre klocki i zmien gumowe odcinki
    przewodu hamulcowego na te w oplocie. Co do hamulcow z tylu to proponuje
    osobny obieg, z osobna pompa i tez dobre hamulce - sporo frajdy to moze dac.
    Jak dasz dluga dzwignia (jak w rajdowkach) to da rade recznie tym sterowac.

    > Koszt tego ustrojstwa sądze w granicach 2000zł

    Tanio cos... zweryfikuj ta sume;)

    Jedyne zalety silnika motocyklowego w takim wynalazku to:
    - skrzynia biegow (mozna biegi zmieniac bez sprzegla)
    - mozesz zrobic z tylu sztywna os (bez dyferencjalu) i spokojnie zasuwac
    bokiem nawet przy 20km/h... na kazdej drodze;)

    > Wcześniej 1x Black Death 15" skrzynia bass reflex około 140l zestrojona na
    > 58Hz i 4x Black Box Bass 5 w sumie z 6.5kW RMS i wynik 144.4dB...

    Sporo watow na taki wynik... sedan? ;)

    > wystarczyło na wicemistrzostwo Polski wg nowych tabel EASCA na Sound Of
    > Tunning w Lublinie 2009 w klasie profesjonalistra 1-2.

    Gratulacje... zawsze podziwiam ludzi, ktorym sie chce w to bawic. Ja u
    siebie raz zalozylem, jezdze, slucham i ciagle narzekam na kabel RCA,
    ktorego nie chce mi sie zmienic;)

    --
    pzdr:
    Ivam