  • 1. Data: 2009-07-31 19:24:40
    Temat: Protest na autostradzie
    Od: Jacek <j...@o...pl>

    W ostatnim ŚM felietonista sprytnie podpowiedział przeprowadzenie
    protestu przeciwko wysokim opłatom za motocykle na polskich
    autostradach. Rzecz szybko doszła do skutku.
    Ale ja o czym innym.
    W Faktach TVN ani słowa, a to niby taka nowoczesna tv. A w Wiadomościach
    na 1 i owszem była informacja i w dodatku bez jadu cieknącego z
    telewizorni na motocyklistów.
    Czyżby zmiany ...

    Pozdrawiam
    jacek

  • 2. Data: 2009-07-31 21:22:59
    Temat: Re: Protest na autostradzie
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > W Faktach TVN ani słowa, a to niby taka nowoczesna tv. A w Wiadomościach
    > na 1 i owszem była informacja i w dodatku bez jadu cieknącego z

    Nie wszystko po staremu. Nie ma zmian. Sprawa była na tyle głośna że ktoś musiał
    to w wiadomościach umieścić. Ale że była bardzo niewygodna to tylko w jednym
    dzienniku w dziale ciekawostek obok psa z dwoma głowami i gadającej żabie. O
    sprawie ludkowie mają jak najszybciej zapomnieć. Jak by protest się nie udał i
    by doszło do przepychanek policji z motocyklistami to by wszystkie dzienniki dwa
    dni trąbiły że chuligani na motocyklach spowodowali burdy i porządek
    zdecydowanymi działaniami wprowadziła policja. W trakcie zamieszek zatrzymano by
    najbardziej agresywnych motocyklistów, którzy okazali się notowani w kartotekach
    policyjnych. 12 było by pod wpływem alkoholu a u dwóch znaleziono by
    niedozwolone substancje. Agresywnym chuliganom zostały by postawione zarzuty
    czegoś tam a dwóm groziła by kara do 8 lat więzienia za spowodowanie uszkodzeń
    ciała u policjantów. Dodatkowo rzecznik prasowy właściciela autostrady
    oświadczył by że będzie dochodził odszkodowania za spowodowane straty w
    wysokości pincet myloionow. WAM SIĘ UDAŁO. Za co należą się gratulacje. Władza
    okazała się bezsilna. Mogla zrobić jedną rzecz i ją zrobiła. Postarała się
    przekierować ruch na jedną bramkę. I w publikatorach określić ja jako marginalną
    i nie mająca żadnego wpływu na nic. Akcję powinniście powtarzać do osiągnięcia
    zamierzonego celu. W każdej następnej akcji powinniście obniżać akceptowalną dla
    was kwotę za przejazd. Żeby nie dać się zepchnąć na jedną bramkę powinniście
    takie akcje przeprowadzać razem z samochodziarzami. My też możemy mieć postulat
    obniżenia bardzo wysokich opłat. Teraz nie musi być już tyle osób. Pokazaliście
    że może być was dużo. I na razie wystarczy. Gratulacje do pomysłodawców i
    organizatorów akcji. O akcjach zawsze informujcie. Nawet o tych których nie
    zamierzacie przeprowadzać. Jak wojna to wojna. Nie deklaruję się że wspomogę was
    w następnych akcjach. W pobliżu Łodzi nie ma płatnych autostrad. Ale jak by były
    to na pewno bym pojechał z woreczkiem jednogroszówek.

  • 3. Data: 2009-07-31 21:54:26
    Od: Arni <a...@N...spam>

    Jacek pisze:
> [...]
    > W Faktach TVN ani słowa, a to niby taka nowoczesna tv. A w Wiadomościach
    > na 1 i owszem była informacja i w dodatku bez jadu cieknącego z

    http://www.tvn24.pl/12690,1612565,0,1,motocyklisci-z
    ablokowali-a4-gigantyczne-nerwy-i-korki,wiadomosc.ht
    ml

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 4. Data: 2009-07-31 23:56:02
    Od: xwx <w...@g...com>

    On 31 Lip, 23:54, Arni <a...@N...spam> wrote:
> [...]

    Pewnie wiekszosc z Was kojarzy swego czasu bezsensowny pomysl obroncow
    praw zwierzat zachecajacych do kupowania karpi od sprzedawcow i
    wypuszczania ich na wolnosc. Czy obeszlo to hodowcow i handlarzy?
    Napewno ich to obeszlo, bo poczuli, ze kasa sie zgadza i w nastepnym
    roku liczyli na powtorke tej akcji, z jeszcze wiekszym rozmachem,
    najlepiej z zakupem hurtowym calego stawu. No i nie przeliczyli sie. A
    ryby i tak ladowaly potem w miejskiej rzece, gdzie wiekszosc z nich
    zdychala nieprzystosowana do zycia w nurcie rzeki bez regularnego
    dokarmiania.
    Dlaczego o tym pisze?
    Czytajac felieton od razu pomyslalem, ze predzej koncesjonariusz
    ucieszyl sie ze zwiekszonego obrotu dziennego niz przerazil sie echem
    tej akcji w postaci solidarnego odzewu kierowcow aut, ktorzy zazadaja
    zniesienia oplat za motocykle. Pomysl niedobry w naszym kraju.
    Raz - nie wiadomo czy uderzenie w zarzadce autostrady ma jakikolwiek
    sens, skoro nikt na nim nie moze wymusic zadnej decyzji, a on sam nie
    zamierza sie uginac i pewnie liczy na powtorki akcji.
    Dwa - powtorki przynajmniej zapewnia mu staly rosnacy dochod, w
    stosunku do raczej skromnego udzialu codziennych uzytkownikow (wiem,
    ze autostrada swieci na codzien pustkami, bo mieszkam przy poznanskim
    odcinku i ruch zamiera za ostatnimi zjazdami w obie strony)
    Trzy - moze to kogos zupelnie nie obchodzic, ale czy to jest fair
    zachowanie wobec puszkarzy?

    Wiem, wiem, opro spoleczny i takie tam, ale kogo oprocz nas to
    ruszylo?
    Pozdrawiam
    xwx

    P.S. Jestem stanowczo przeciwko kupowaniu karpi! Zeby nie bylo
    watpliwosci:) Moze pora przestac stawac na bramkach autostrady i z
    tego zrobic sensowna akcje?

  • 5. Data: 2009-08-01 04:22:48
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    xwx napisał(a):
> [...]
    [...]
    > Dlaczego o tym pisze?
    [...]
    > Trzy - moze to kogos zupelnie nie obchodzic, ale czy to jest fair
    > zachowanie wobec puszkarzy?

    Bardzo fair. Spojrz w przeciwnym kierunku.

    > Moze pora przestac stawac na bramkach autostrady i z
    > tego zrobic sensowna akcje?

    Lamanie prawa nie jest sensowna akcja.

  • 6. Data: 2009-08-01 05:09:56
    Od: scibor1 <s...@e...pl>

    On 1 Sie, 06:22, zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
    wrote:
    > xwx napisał(a):

    > Bardzo fair. Spojrz w przeciwnym kierunku.

    ale tu nie chodzi o dokuczenie puszkarzom, ale o zmniejszenie zyskow
    wlasciciela autostrady poprzez powoooooooolne regulowanie naleznosci
    za przejazd - jezeli w tym samym czasie przez bramke zamiast 100
    samochodow przejedzie 20 motocykli to efekt bedzie dla Stalexportu
    odczuwalny - pytanie, ile pojazdow dziennie wjezdza na bramki, zeby
    faktycznie nie zrobic wlascicielowi dobrze:/

    > Lamanie prawa nie jest sensowna akcja.

    ze niby prawo nakazuje jezdzenie autostrada? bo mozna to zrozumiec
    jako albo przelatywanie przez bramki czysta na gumie, i wtedy to jest
    lamanie prawa, albo jako niepojawianie sie na autostradzie i
    korzystanie z innych drog - ciekawe jaki protest wtedy wymysla
    mieszkancy wsi przez ktore bedzie sie omijac autostrade?:/

    scibor
    czarna perla CBF500

  • 7. Data: 2009-08-01 07:04:46
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "xwx" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    > ryby i tak ladowaly potem w miejskiej rzece, gdzie wiekszosc z nich
    > zdychala nieprzystosowana do zycia w nurcie rzeki bez regularnego
    > dokarmiania.

    Możesz to rozwinąć. To ciekawa koncepcja, nie słyszałem o takiej.

    --
    Grzybol

  • 8. Data: 2009-08-01 07:26:23
    Od: Jacek <j...@o...pl>

    kogutek pisze:
> [...]
    > w następnych akcjach. W pobliżu Łodzi nie ma płatnych autostrad. Ale jak by były
    > to na pewno bym pojechał z woreczkiem jednogroszówek.

    Obejrzałem sobie zdjęcia z protestu myślę że następny należy
    zorganizować w tygodniu bo szkoda os wyjeżdżających na weekend. Akcja
    MUSI uderzyć w właścicieli i ustawodawcę a nie w kierowców
    Oczywiście bez nerwów sie nie obędzie ale należy to zminimalizować

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 9. Data: 2009-08-01 08:16:00
    Od: PB <p...@b...pl>

    Fri, 31 Jul 2009 22:09:56 -0700 (PDT), na pl.rec.motocykle, scibor1
    napisał(a):

> [...]
    > odczuwalny - pytanie, ile pojazdow dziennie wjezdza na bramki, zeby
    > faktycznie nie zrobic wlascicielowi dobrze:/

    Ja bym zaporponowal na przyszlosc lepsze przygotowanie sie do akcji
    -czyli dokonanie zebrania woreczka zółtych pieniążków. Żeby nie bylo
    łatwo - 1,2,5 gr w róznych proporcjach. Z tego uskładac 12,98 zł i
    nasypać do woreczka. Wywalić to na bramce i niech licza. Jak sie
    dolicza ze za mało - przeprosić, powiedziec ze sie mialo nadzieje ze
    starczy, wyjac banknot np. 50 zł i oczekiwac spokojnie na reszte.

    Takie dzialanie bedzie mistrzowsko powolne;-))) Stu motocyklistow,
    kazdy z taką sakiewką - cały dzień niewyjęty. Bym busa z hot-dogami i
    grillem ustawil przed bramkami;-)

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 10. Data: 2009-08-01 14:34:47
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    PB <p...@b...pl> wrote:

    >łatwo - 1,2,5 gr w róznych proporcjach. Z tego uskładac 12,98 zł i
    >nasypać do woreczka. Wywalić to na bramce i niech licza.

    Widziales kiedys wage do bilonu? Bardzo szybkie narzedzie;)

    >dolicza ze za mało - przeprosić, powiedziec ze sie mialo nadzieje ze
    >starczy, wyjac banknot np. 50 zł i oczekiwac spokojnie na reszte.

    I przeliczac recznie te reszte, ktora bys dostal?:) Wszystkie
    uzbierane wczesniej 1 groszowki;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10