  • 21. Data: 2013-06-08 21:36:30
    Temat: Re: Jaki free anty-vir polecacie?
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/7/2013 10:20 AM, (c)RaSz wrote:
    > W komp. stacjonarnym używam Kasperskiego, ale chciałbym jakiś bezpłatny
    > ściągnąć z sieci do laptopa. Wiem, że są różne trial'e, lecz wolałbym taki,
    > którego będę mógł używać przynajmniej przez pół roku. A jeszcze: o jednym z
    > programów antywirusowych usłyszałem onegdaj opinię, że sam w sobie jest
    > programem "szpiegowskim". Hmm...
    >
    > Kto co używa, i może polecić?

    takie cos mi wlasnie wpadlo na ekran. nie recze jednak, za rzeczowosc
    tej strony.
    http://www.matousec.com/projects/proactive-security-
    challenge/results.php
    <rs>

  • 22. Data: 2013-06-11 18:59:34
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Piotr B. (pb2004) pisze:

    > Akurat czy dany użytkownik potrzebuje program antywirusowy jest bardzo
    > łatwo sprawdzić. Wystarczy zbadać aktualność systemu, przeglądarek i
    > wtyczek Javy, Flasha, czytnika pdf. Jeśli któraś z tych rzeczy nie
    > będzie aktualna, ze szczególnym uwzględnieniem javy, taki użytkownik
    > potrzebuje bezwzględnie programu antywirusowego, najlepiej płatnego. Gdy

    Dlaczego tak duży nacisk kładziesz na javę? Jeśli chodi o aplikacje
    desktopowe to jest to mały odział w rynku. Jeśli zaś o aplikacje www to
    też niewiele aplikacji korzysta z appletów.

    pozdrwiam
    Piotr

  • 23. Data: 2013-06-11 19:03:38
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    (c)RaSz pisze:

    > Kto co używa, i może polecić?

    Przez rok używałem AdAware. Dziś wyrzuciłem bo okazało się że to własnie
    on był przyczyną zamarzania komputera. Przykładowo po restarcie maszyny,
    proces SBAMsvc.exe potrafił zająć czas procesora na 40 minut (średnie
    obciążenie procesora core i5 520M - pomiędzy 50 a 100 %). Okazuje się,
    że problem z obciążaniem CPU jest znany od długiego czasu (pierwsze
    wzmianki 4 lata temu). Do dziś nie ma poprawki.

    Teraz zainstalowałem Comodo Internet Security wersję darmową. Zobaczymy
    jak sobie poradzi

    pozdrawiam
    Piotr

  • 24. Data: 2013-06-11 20:19:31
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>

    Piotr Rezmer <p...@b...pl> wrote:

    > Dlaczego tak duży nacisk kładziesz na javę? Jeśli chodi o aplikacje
    > desktopowe to jest to mały odział w rynku. Jeśli zaś o aplikacje www to
    > też niewiele aplikacji korzysta z appletów.

    Nieaktualnay plugin Javy w przeglądarkach jest źródlem większości
    infekcji malware przy przeglądaniu stron www[1]. Praktycznie każdy
    exploit pack najpierw serwuje exploity luk Javy bo one zapewniają
    największe prawdopodobieństwo udanego uruchomienia kodu malware na
    prawach użytkownika z pominięciem piaskownic przeglądarek. Do niedawna
    Java była najłatwiejszym wechikułem do instalacji malware w systemie bez
    wiedzy użytkownika.

    1.
    http://blogs.technet.com/b/mmpc/archive/2013/05/12/u
    pdated-data-shows-prevalence-of-java-malware-in-2012
    .aspx
    --
    Piotr Borkowski

  • 25. Data: 2013-06-12 11:02:15
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Piotr Rezmer pisze:

    > Teraz zainstalowałem Comodo Internet Security wersję darmową. Zobaczymy
    > jak sobie poradzi

    Znalazłem problem w Comodo, polegający na tym, że jeżeli zostawimy
    włączoną domyślnie opcję "Blokada zachowań" to nie działa prawidłowo
    aplikacja TortoiseGit. Nie da się wykonać istotnych funkcji takich jak
    dodanie pliku do repozytorium, operacja pull.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 26. Data: 2013-06-12 11:20:05
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-06-08 10:55, pueblo pisze:
    > [...]
    > Ja rozumiem, że uruchomienie zainfekowanego pliku, instalacja trefnego
    > softu, kliknięcie TAK na jakiejś stronie - to są warunki zainfekowania
    > komputera. Tak jak udostępnianie ważnych danych na niezaszyfrowanych
    > stronach.
    > A jak ktoś nie wykona żadnej z tych rzeczy, to jak ma coś złapać?

    Sposobów jest więcej niż myślisz. Prosta rzecz, z którą sam się kiedyś
    spotkałem (na szczęście Avast zareagował od razu): wchodzę na stronę i
    na samym początku jej htmla jest javascript pobierany z zewnątrz, który
    coś tam próbuje uruchomić. Nie wiem co, bo zablokowało, ale przez
    javascript można dziś zdziałać całkiem sporo. Gdyby nie antywirus, to
    skrypt by się uruchomił od razu po wejściu na stronę.
    Co lepsze, uruchomienie tego skryptu dopisywało się samo podczas
    wrzucania htmli na serwer przez ftp u znajomego, który miał już
    działającego wirusa. W ten sposób infekował odwiedzających swoją stronę
    i nawet o tym nie wiedział, bo w wersji lokalnej pliku html nie miał nic
    podejrzanego.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 27. Data: 2013-06-12 11:22:34
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-06-12 11:20, GAD Zombie pisze:
    > Sposobów jest więcej niż myślisz. Prosta rzecz, z którą sam się kiedyś
    > spotkałem (na szczęście Avast zareagował od razu): wchodzę na stronę i

    Aha, ale samego Avasta za bardzo nie polecam. Co prawda go używam, bo
    darmowy, ale nie przepadam za nim. Po kilka latach używania zrobił się
    ciężki, ma pełno zbędnych ficzerów, działa wolno, spowalnia działanie i
    uruchamianie się innych aplikacji, a do tego potrafił znaleźć wirusy w
    plikach, w których wcale ich nie było.
    Niemniej na razie nie znalazłem nic darmowego, co byłoby znacząco od
    niego lepsze, więc korzystam...

  • 28. Data: 2013-06-12 11:49:54
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-06-12 11:22, GAD Zombie pisze:
> [...]
    > plikach, w których wcale ich nie było.
    > Niemniej na razie nie znalazłem nic darmowego, co byłoby znacząco od

    Już lepszym rozwiązaniem od Avasta jest brak jakiegokolwiek antywirusa.
    Wiem, że niektórzy potrafią, a zwłaszcza kobiety (w tym moja siostra),
    ale jakim cudem Wy łapiecie te wirusy?
    Dla świętego spokoju mam Eset Smart Security, lecz gdy raz, po ok. roku
    od instalacji, zerknąłem do plików dziennika i statystyk, to nie
    znalazłem ŻADNEGO rzeczywistego wirusa/zagrożenia. A stron z torrentami,
    warezami, xxx itp. nie omijam szerokim łukiem.
    http://i.imgur.com/7fBnA0i.jpg

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 29. Data: 2013-06-12 12:09:21
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-06-12 11:49, $heikh el $hah pisze:
    > Już lepszym rozwiązaniem od Avasta jest brak jakiegokolwiek antywirusa.

    Nie przesadzajmy.

> [...]
    > znalazłem ŻADNEGO rzeczywistego wirusa/zagrożenia. A stron z torrentami,
    > warezami, xxx itp. nie omijam szerokim łukiem.

    Na przestrzeni ostatnich z 6 czy 7 lat, bo więcej nie sięgam pamięcią,
    złapałem coś 1 raz i poradziłem sobie z tym bez antywirusa w ciągu 2
    godzin może.
    Ale są tacy, którzy regularnie coś łapią. Ostatnio bardzo modne są
    wirusy z facebooka i potrafią się nimi zarazić nawet ludzie znający się
    na rzeczy. Ja z facebooka nie korzystam, ale widziałem takie przypadki w
    "sąsiedztwie".

    Generalnie na tej grupie często widzę podejście: "wszyscy muszą być tacy
    jak ja". Skoro Ty nie łapiesz wirusów, to czemu sądzisz, że inni też nie
    łapią? Jednak jakoś łapią. Każdy robi w sieci coś innego, na inne
    sposoby, korzysta z innego oprogramowania.

  • 30. Data: 2013-06-12 12:16:34
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-06-12 12:09, GAD Zombie pisze:
    > Skoro Ty nie łapiesz wirusów, to czemu sądzisz, że inni też nie łapią?

    Przeczytaj raz jeszcze. Tam nie ma zdania osądzającego/twierdzącego.
    Ja się po prostu zastanawiam. Konto na fb miałem. A i tak nic nie
    złapałem. No i odnosiłem się do Avasta, bo swego czasu siostra miała
    archaicznego desktopa, który ledwo XP uruchamiał, a szwagier z uporem
    maniaka instalował jej Avasta, a jako przeglądarkę zostawiał IE.
    No i ile się nasłuchałem, że jej INTERNET tak wolno chodzi, że jedna
    strona ładuje się 5 minut. Raz jej zainstalowałem Chrome, zmieniłem
    ikonę na tę IE, po jakimś czasie zaglądam, a ona z powrotem ma IE...

    --