  • 41. Data: 2013-06-12 21:06:23
    Temat: Re: Jaki free anty-vir polecacie?
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "(c)RaSz" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:51b1ec40$0$1464$65785112@news.neostrada.pl...
    >W komp. stacjonarnym używam Kasperskiego, ale chciałbym jakiś bezpłatny

    MS Security Essentials albo podobnie...

    --
    marfi

  • 42. Data: 2013-06-12 23:26:41
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-06-12 11:49, $heikh el $hah pisze:

    > Już lepszym rozwiązaniem od Avasta jest brak jakiegokolwiek antywirusa.
    > Wiem, że niektórzy potrafią, a zwłaszcza kobiety (w tym moja siostra),
    > ale jakim cudem Wy łapiecie te wirusy?

    Ostatnim razem normalnego wirusa zdarzyło mi się na własnym komputerze
    złapać jeszcze w czasach MS-DOS i wymiany danych na dyskietkach 5,25",
    czyli gdy o rezydentnej ochronie mowy nie było. Bardziej obawiałbym się
    teraz zaawansowanych rootkitów/backdoorów, w tym rządowych albo takich
    które instalujesz "na własne życzenie" wiedząc że to zło, ale albo
    możesz pożegnać się ze współczesnym oprogramowaniem z DRM, albo klnąc
    pod nosem to akceptować. Swego czasu słynne były exploity na systemy DRM
    dostarczane przymusowo wraz z grami przez Sony, Ubisoft czy inny Origin.
    Co prawda te luki połatano, ale nie ma żadnej pewności że nie znajdzie
    się coś nowego - systemy DRM wnikają bardzo głęboko w system na wysokich
    uprawnieniach. Na dobrą sprawę powinno się mieć zupełnie osobną maszynę
    do pracy/bankowości elektronicznej itp (albo co najmniej bootowalnego
    linuksa) oraz konfigurację multimedialno rozrywkową.
    A z raportów o malware czasem zdarza się zobaczyć ostrzeżenia o
    szkodliwym kodzie java scritp nawet w niektórych sklepach internetowych.
    Inne źródło to np: popularne kiedyś trainery do gier, ale to na
    szczęście jest coraz mniej popularne - raz że wysokobudżetowe tytuły
    pisze się teraz tak, by przeciętny gracz nie odbił się od zbyt wysokiego
    poziomu trudności, a na każdym kroku pojawiają się
    ułatwienia/podpowiedzi. Poza tym w czasach powszechnej dystrybucji
    elektronicznej z DRM w rodzaju steam itp. nie używa się trainerów choćby
    dlatego, by nie dostać bana całego konta od VAC (nie tylko w multi -
    dotyczy to też singla i wstrzykiwania kodu w obszar dll/exe samej gry).

    --
    /MB

  • 43. Data: 2013-06-13 08:43:00
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-06-12 16:00, Budzik pisze:

    > Dodatkowo avast juz chyba nie jest darmowy?

    Wciąż jest.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 44. Data: 2013-06-13 16:19:29
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>

    Michal <s...@d...mailexpire.com> wrote:

    > Ostatnim razem normalnego wirusa zdarzyło mi się na własnym komputerze
    > złapać jeszcze w czasach MS-DOS i wymiany danych na dyskietkach 5,25",
    > czyli gdy o rezydentnej ochronie mowy nie było.

    Obecnie najlepiej jest używać określenia malware. Nie ma obecnie
    typowych wirusów choć są rodziny malware z funkcją infekcji plików.
    Najbardziej znane przykłady i zarazem najbliższe dawnym typowym wirusom
    to Sality i Virut.

    > A z raportów o malware czasem zdarza się zobaczyć ostrzeżenia o
    > szkodliwym kodzie java scritp nawet w niektórych sklepach internetowych.

    Taki kod javascript nawet nie musi być na konkretnej stronie. Często
    może być w reklamie serwowanej na wielu stronach. Dlatego tak ważne jest
    korzystanie z połatanej zarówno przeglądarki, jak i połatanych pluginów,
    które może ona uruchomić.

    > Inne źródło to np: popularne kiedyś trainery do gier

    Oraz wszelkiego rodzaju cracki, a także autostart w pendriwach na
    niepołatanych XP i Viście.

    --
    Piotr Borkowski

  • 45. Data: 2013-06-23 02:58:41
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:kp7vrp.ado.1@pb2004.pl...

    > Nieaktualnay plugin Javy w przeglądarkach jest źródlem większości
    > infekcji malware przy przeglądaniu stron www[1]. Praktycznie każdy
    > exploit pack najpierw serwuje exploity luk Javy bo one zapewniają
    > największe prawdopodobieństwo udanego uruchomienia kodu malware na
    > prawach użytkownika z pominięciem piaskownic przeglądarek. Do niedawna
    > Java była najłatwiejszym wechikułem do instalacji malware w systemie bez
    > wiedzy użytkownika.

    Ale zwykły użytkownik w zasadzie może wogóle się bez javy w przeglądarce
    obejść. I plugin javy można wtedy wyłączyć / odinstalować.

  • 46. Data: 2013-06-24 11:18:54
    Od: g...@g...com

    I am Gordon, we are cell phone producer.
    look for cooperator with powerful distribute channels, accept OEM orders (500pcs).
    Please call me 0086-755-23957435.
    Website: www.kenxinda.com
    Thanks & Best regards,
    Gordon

  • 47. Data: 2013-06-24 12:59:26
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>

    maX <a...@i...pl> wrote:

> [...]
    > Ale zwykły użytkownik w zasadzie może wogóle się bez javy w przeglądarce
    > obejść. I plugin javy można wtedy wyłączyć / odinstalować.

    Akurat u zu zwykle właśnie widzę JRE zainstalowane nie wiadomo po co.

    --
    Piotr Borkowski