  • 1. Data: 2013-06-07 16:20:49
    Temat: Jaki free anty-vir polecacie?
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    W komp. stacjonarnym używam Kasperskiego, ale chciałbym jakiś bezpłatny
    ściągnąć z sieci do laptopa. Wiem, że są różne trial'e, lecz wolałbym taki,
    którego będę mógł używać przynajmniej przez pół roku. A jeszcze: o jednym z
    programów antywirusowych usłyszałem onegdaj opinię, że sam w sobie jest
    programem "szpiegowskim". Hmm...

    Kto co używa, i może polecić?

    Zaś co do Kasperskiego: wygląda na to, że jest zabójczo skuteczny, ale...
    coś w nim mnie niepokoi. Mam dość szybkie łącze i-netowe, ale on aktualizuje
    się z szybkością ok. 50 kB/s - tak sam z siebie podaje. Aktualizacja trwa
    więc ok. 20 minut. Czy jest wykluczonym, aby on w tym czasie wysyłał coś z
    mojego komp. bez mojej wiedzy i zgody? Wszak "firma" w której wcześniej
    pracował pan Kasperski - zajmowała się - hmm - "zbieraniem danych" :)

    --
    Pozdrawiam - Rafał

  • 2. Data: 2013-06-07 16:34:25
    Temat: Re: Jaki free anty-vir polecacie?
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik (c)RaSz napisał:
> [...]
    > mojego komp. bez mojej wiedzy i zgody? Wszak "firma" w której wcześniej
    > pracował pan Kasperski - zajmowała się - hmm - "zbieraniem danych" :)

    Testuje Comodo, poki co bez zastrzezen :)

  • 3. Data: 2013-06-07 20:39:05
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2013-06-07 16:34:25 niejaki Mr. Misio napisał:
    > Testuje Comodo, poki co bez zastrzezen :)

    ja od lat - avira

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2013-06-07 20:58:02
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    "p0li" napisał w
    : T->Dnia 2013-06-07 16:34:25 niejaki Mr. Misio napisał:
    : > Testuje Comodo, poki co bez zastrzezen :)

    A długo już go testujesz? Podrzuć adres skąd go można pobrać....

    :
    : ja od lat - avira
    :
    To w mianowniku, czy w dopełniaczu?
    No i jak wyżej: WWW - adres?

    --
    Pozdrawiam - Rafał

  • 5. Data: 2013-06-07 21:30:36
    Od: "Janek Wlodak" <w...@n...pl>

    "(c)RaSz" <N...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    > : > Testuje Comodo, poki co bez zastrzezen :)
    >
    > A długo już go testujesz? Podrzuć adres skąd go można pobrać....

    Powiedz, tak trudno w google wbić "avira"? Czy naprawdę IQ ci nie wychodzi
    ponad 40?

  • 6. Data: 2013-06-07 21:50:21
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik (c)RaSz napisał:

    > "p0li" napisał w
    > : T->Dnia 2013-06-07 16:34:25 niejaki Mr. Misio napisał:
    > : > Testuje Comodo, poki co bez zastrzezen :)
    >
    > A długo już go testujesz? Podrzuć adres skąd go można pobrać....

    3 miesiace, dziala :)

    http://www.dobreprogramy.pl/Comodo-AntiVirus,Program
    ,Windows,20404.html

    http://www.dobreprogramy.pl/Comodo-Group-Inc,Produce
    nt,217.html

  • 7. Data: 2013-06-07 21:56:07
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-06-07 16:34, Mr. Misio pisze:

    > Testuje Comodo, poki co bez zastrzezen :)

    Z Comodo najlepiej od razu Internet Security: bardzo dobry personal
    firewall/sandbox i przeciętny antywirus, ale z niezaprzeczalną zaletą,
    że całość (jak i poszczególne składniki) to chyba jedyny tego typu
    pakiet darmowy również do zastosowań komercyjnych. Używam bez problemów
    ze 4 lata i jak na cenę 0 zł złego słowa nie mogę powiedzieć, z tym że
    raczej wiem co robię i nie uruchamiam każdego załącznika otrzymanego od
    nieznanej "słodkiej dziuni" czy nie łażę po stronach wiadomych.
    Dla komputerowych blondynek zalecany jednak pakiet z antywirusem o
    trochę lepszej skuteczności.

    --
    /MB

  • 8. Data: 2013-06-07 22:13:38
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michal" napisał w wiadomości grup
    > czy nie łażę po stronach wiadomych.

    Akurat te strony są najmniej zawirusowane.

  • 9. Data: 2013-06-08 00:18:48
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    MS Security Essentials sobie uzywam i cenie. tylko (albo: az) raz mi
    cos przeoczyl (tj. cos zalapalem, przez nienajnowsza /mea culpa/
    jave)- po przeskanowaniu wykryl i wywalil.
    dobrze jest tez sobie zainstalowac EMETa.

  • 10. Data: 2013-06-08 10:55:18
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    To zapytam z drugiej stony - wiem że to NTG, ale skoro już się taki
    wątek pojawił...
    Tak mnie ostatnio to zastanawiało, jak miałem jednemu dzieciakowi
    zainstalować antywirusa na komputerze.
    Czy świadomy, średnio zaawansowany user potrzebuje antywirusa na stałe
    do poruszania się w internecie?
    Pytam na serio - jakie są teraz zagrożenia i jak łatwo coś złapać?
    Wiem o istnieniu wirusów, rootkitów, trojanów, "podrabianych" stronach
    itp. Jednak co trzeba zrobić, żeby coś złapać? I gdzie?
    Ja rozumiem, że uruchomienie zainfekowanego pliku, instalacja trefnego
    softu, kliknięcie TAK na jakiejś stronie - to są warunki zainfekowania
    komputera. Tak jak udostępnianie ważnych danych na niezaszyfrowanych
    stronach.
    A jak ktoś nie wykona żadnej z tych rzeczy, to jak ma coś złapać?
    No dobra ktoś może się jeszcze włamać do naszego komputera, ale to już
    nie sprawa antywirusa, i sam nie wiem jak bardzo user musi tym "pomóc"
    swoim działaniem
    Zawsze, jak coś "łapałem" byłem świadomy, że uruchamiam potencjalnie
    niebezpieczny plik, albo wchodzę na stronę np. z crakami. Coś tam
    niegroźnego parę razy się znalazło w cache przeglądarki i tyle.
    Czy zatem nadal jest tak, że stopień ochrony jest związany z tym kto i
    jak używa komputera? Inaczej dla dziecka, inaczej dla dorosłego usera,
    który ogranicza się do poruszania po najpopularniejszych stronach,
    inaczej dla nazwijmy to zaawansowanego?
    Oczywiście mam antywirusa - przez większość czasu wyłączonego - oraz
    MalwarbytesAnti-malware i skanuję sciągane pliki oraz cały system co
    pewien czas. Do tego nieraz odpalam podejrzane pliki w sandboxie.