    From: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki free anty-vir polecacie?
    Date: Wed, 12 Jun 2013 11:20:05 +0200

    W dniu 2013-06-08 10:55, pueblo pisze:
    > [...]
    > Ja rozumiem, że uruchomienie zainfekowanego pliku, instalacja trefnego
    > softu, kliknięcie TAK na jakiejś stronie - to są warunki zainfekowania
    > komputera. Tak jak udostępnianie ważnych danych na niezaszyfrowanych
    > stronach.
    > A jak ktoś nie wykona żadnej z tych rzeczy, to jak ma coś złapać?

    Sposobów jest więcej niż myślisz. Prosta rzecz, z którą sam się kiedyś
    spotkałem (na szczęście Avast zareagował od razu): wchodzę na stronę i
    na samym początku jej htmla jest javascript pobierany z zewnątrz, który
    coś tam próbuje uruchomić. Nie wiem co, bo zablokowało, ale przez
    javascript można dziś zdziałać całkiem sporo. Gdyby nie antywirus, to
    skrypt by się uruchomił od razu po wejściu na stronę.
    Co lepsze, uruchomienie tego skryptu dopisywało się samo podczas
    wrzucania htmli na serwer przez ftp u znajomego, który miał już
    działającego wirusa. W ten sposób infekował odwiedzających swoją stronę
    i nawet o tym nie wiedział, bo w wersji lokalnej pliku html nie miał nic
    podejrzanego.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/