  • 41. Data: 2012-02-14 10:16:50
    Temat: Re: Jak odpalić rozrusznik?
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pme.1329079262@news.chmurka.net...
    > In pl.misc.elektronika nom <n...@u...gazeta.pl> wrote:
    >
    > Silnik, czy rozrusznik?

    Trudno jednoznacznie powiedzieć, bo cała komora silnika była po prostu
    spalona. Prawdopodobnie coś musiało iskrzyć i doszło do zapalenia,
    akumulator był cały stopiony, kable, gumowe węże tak samo. Ludzie, którzy to
    widzieli i którzy zawiadomili straż pożarną, mówili, że iskry leciały spod
    samochodu właśnie z komory silnika. Może klema akumulatora słabo była
    przykręcona i iskrzyła, cholera wie. :-)

    PS. jakby miał słaby akumulator to daleko by nie zajechał i pewnie nic by
    się nie stało, poza wyładowaniem akumulatora do zera.

  • 42. Data: 2012-02-14 11:18:12
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 13.02.2012 16:39, Adam Wysocki pisze:

    > Oj nie, ryzyko przebicia zbyt duże. A tranzystory mają tą brzydką cechę,
    > że jak się przebiją, to przewodzą :(

    W przeciwieństwie do przekaźników, którym zazwyczaj styki się sklejają a
    nie upalają i ... przewodzą?

    Michoo

  • 43. Data: 2012-02-14 12:59:41
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Tyrystory też.
    Stara metoda: bezpiecznik za nim tyrystor. W przypadku alarmu, tyrystor
    zwiera i pali bezpiecznik.

    --
    Desoft

  • 44. Data: 2012-02-14 20:51:29
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > W przeciwieństwie do przekaźników, którym zazwyczaj styki się sklejają a

    Na takie "dictum" na mojej centrali "GCI" przekaźniki na to narażone miały
    styczki z palladem w składzie. Na pźniejszym Strowgerze takich "dobroci" nie
    było i był problem z zestykami, które podlegając erozji w końcu się
    sczepiały, trzeba było ręcznie rozdzielać.

    > nie upalają i ... przewodzą?

    Ostrożności nigdy za wiele.

  • 45. Data: 2012-02-15 23:13:23
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    > W kwestii prawno technicznej: kolega jak rozumiem ani nie zamierza
    > _pozostawiac_, ani _oddalac_ sie, a chyba zblizac :-)
    >
    > No i moze odpalac na wlasnym podworku, wtedy ustawa zasadniczo nie
    > obowiazuje.

    Także obowiązuje: Ustawa o Ochronie Środowiska oraz Prawo Energetyczne,
    które narzuca obowiązek poszanowania źródeł energii.

  • 46. Data: 2012-02-15 23:49:37
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pme.1329079262@news.chmurka.net...

    > Dlatego taką wagę przywiązuję do tego, żeby skutecznie ten rozrusznik
    > wyłączyć.

    Nie ma skutecznej metody wyłączenia rozrusznika.
    Rozrusznik posiada swój automat (przekaźnik z bendiksem), który po podaniu
    napiecia zasilającego na cewkę tego automatu wysuwa bendiks i zwiera styki
    zasilające rozrusznik wprost z akumulatora.
    Poza tym co zrobisz z biegami?
    Musisz mieć pewność, że nie będzie się dało uruchomić rozrusznika, kiedy
    samochód będzie stał na biegu. W okresie zimowym bardzo często pozostawia
    się samochody na biegu, żeby nie zamarzały hamulce ręczne. Chyba, że jest to
    nowoczesne auto z automatycznym hamulcem postojowym.
    Montowanie takich patentów jest po pierwsze bardzo niebezpieczne, a po
    drugie niezgodne z prawem. Każde zamontowane urządzenie w samochodzie musi
    posiadać atesty i homologacje oraz certyfikaty bezpieczeństwa. Ponadto po
    każdej takiej przeróbce prawo zobowiazuje do wykonania przeglądu, gdzie
    uprawniony diagnosta stwierdza czy dane urzadzenia posiadają ww atesty,
    homologacje oraz certyfikaty, a także czy zostało zamontowane w sposób
    prawidłowy i bezpieczny - mówiąc w skrócie czy spełnia warunki techniczne.
    Mówią o tym: Prawo o Ruchu Drogowym, rozporządzenia ministrów w sprawie
    warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia, a także
    szereg norm.

    Zamiast kombinować "jak łysy koń pod górę" to poszukał byś webasta do tego
    modelu lub pasującego i je zamontował tak jak powinno być fabrycznie.
    Oczywiście po montażu na przegląd.

  • 47. Data: 2012-02-16 00:35:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 15 Feb 2012 23:49:37 +0100, Plumpi napisał(a):

    > samochód będzie stał na biegu. W okresie zimowym bardzo często pozostawia
    > się samochody na biegu, żeby nie zamarzały hamulce ręczne.

    W Twojej wyobraźni pewnie tak, Jacusiu. Tymczasem normalni ludzie wiedzą,
    że hamulec ręczny nie zamarza, kiedy jest używany i przesmarowany.

    --
    ___________ (R)

  • 48. Data: 2012-02-16 16:51:51
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.misc.elektronika Desoft <N...@i...pl> wrote:

    > Tyrystory też.
    > Stara metoda: bezpiecznik za nim tyrystor. W przypadku alarmu, tyrystor
    > zwiera i pali bezpiecznik.

    To w sumie chyba najbardziej niezawodny pomysł.

    --
    gof

  • 49. Data: 2012-02-16 19:51:03
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 16.02.2012 00:35, Adam Płaszczyca wrote:

    > W Twojej wyobraźni pewnie tak, Jacusiu. Tymczasem normalni ludzie wiedzą,
    > że hamulec ręczny nie zamarza, kiedy jest używany i przesmarowany.

    Wskaż mi serwis, który smaruje linkę od ręcznego.
    Teraz robią linki z "teflonem", które są tak skonstruowane, żeby się ich
    nasmarować nie dało, a teflon się rozlatuje po zaprogramowanym czasie.

    Mirek.

  • 50. Data: 2012-02-17 00:08:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 16 Feb 2012 19:51:03 +0100, Mirek napisał(a):

    > Wskaż mi serwis, który smaruje linkę od ręcznego.

    Robioni samodzielni

    > Teraz robią linki z "teflonem", które są tak skonstruowane, żeby się ich
    > nasmarować nie dało, a teflon się rozlatuje po zaprogramowanym czasie.

    A co mnie teraz. ja mam stare auto :D

    --