  • 31. Data: 2012-02-13 07:43:53
    Temat: Re: Jak odpalić rozrusznik?
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 12 Feb 2012 20:31:05 +0000 (UTC),
    g...@n...invalid (Adam Wysocki) wrote:

    Chciałem napisać dłuższą odpowedź, ale napiszę krócej - zastanów się
    dlaczego takiej opcji nie oferują producenci samochodów, w końcu
    technicznie jest to trywialne. Są, jak widać z postów, układy do
    samodzielnego montażu, tylko jeszcze nikt nie dał ci stuprocentowej
    odpowiedzi można czy nie.

    Bo tu prawdziwym problemem są regulacje prawne i zapewnienie
    odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, sprawy konkretnych rozwiązań
    technicznych są najmniej istotne.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 32. Data: 2012-02-13 09:13:24
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Nie mam prawnika ale trudno wyobrazić mi sobie żeby samochód sam ruszył,
    > jeżeli nie jest na biegu - a na biegu nie zostawiam go nigdy.

    Co do pomysłu wydaje mi się do zrealizowania. W USA jest stosowane, a
    prawników tam nie brak.
    Jednak czepiłbym się tego słowa "nigdy". Albo jest czujnik na skrzyni
    biegów, albo "nigdy" może zadziałać.

    --
    Desoft

  • 33. Data: 2012-02-13 09:24:45
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 12 Feb 2012 20:31:05 +0000 (UTC),
    Adam Wysocki <g...@n...invalid> screamed:

    > Odkąd jeżdżę zostawiam na ręcznym, taki nawyk, nigdy mi się nie zdarzyło
    > zostawić na biegu. Zresztą odpalam też bez sprzęgła (zły nawyk), więc
    > jakby się zdarzyło to na pewno bym zauważył :)

    Tak mi przyszło do głowy - a co z immobilizerem?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:217B ]
    [ 09:24:18 user up 13077 days, 21:19, 1 user, load average: 0.30, 0.61, 0.99 ]

    Don't let the computer bugs bite!

  • 34. Data: 2012-02-13 13:15:13
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > A auto ma skrzynię automatyczną, oczywiście, bo inaczej nie
    > wyobrażam sobie zdalne odpalenie auta na 1-ce lub wstecznym...

    Słabo z wyobraźnią coś. Ja sobie nawet nie muszę wyobrażać tylko po prostu wspominam
    jak się to robi gdy padnie sprzęgło...

  • 35. Data: 2012-02-13 15:16:14
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pme.1329053828@news.chmurka.net...
    > pewność, że ten przekaźnik się nie zapiecze i że po tych 1.5 sekundach
    > rozrusznik zostanie odłączony. Więc układ musi być zaprojektowany tak,
    > żeby żadna jego awaria nie doprowadziła do ciągłej pracy rozrusznika.

    A może MOSFET? teraz jest tyle tranzystorków które zniosą prądy cewki
    automatu rozrusznika.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 36. Data: 2012-02-13 16:38:20
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/02/2012 14:44, Grzegorz Krukowski wrote:
> [...]
    > zdalnego uruchamiania będziesz miał pewnie unieruchomiony samochód za
    > pomocą hamulca ręcznego.
    > 4. Kwestia bezpieczeństwa nr 3: w jaki pewny sposób zabezpieczysz się
    > przed uruchomieniem samochodu przez niepowołane osoby.
    > 5. Kwestia bezpieczeństwa nr 4: masz dobrego prawnika?
    > 6. Myśl o bezpieczeństwie innych!
    > 7. Potem o swojej wygodzie i oszczędnościach.
    >
    > 0. Kup se ogrzewanie postojowe bo o to ci pewnie chodzi.
    >
    > PS. Gdzieś mi się obiło o uszy że coś takiego jest w USA
    > stosowane/dozwolone, ale żadnych szczegółów ci nie podam.

    Nie wiem jak w USA, ale miałem kieydś alarm z funkcją zdalnego startu
    homologowany do montażu i użytku w UK. Tylko że to był konkretny produkt
    założony przez dealera, a nie jakaś samoróbka na kablu od odkurzacza..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 37. Data: 2012-02-13 16:39:55
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.misc.elektronika Ukaniu <l...@g...pl> wrote:

    > A może MOSFET? teraz jest tyle tranzystorków które zniosą prądy cewki
    > automatu rozrusznika.

    Oj nie, ryzyko przebicia zbyt duże. A tranzystory mają tą brzydką cechę,
    że jak się przebiją, to przewodzą :(

    --
    gof

  • 38. Data: 2012-02-13 16:52:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-12 15:44, Grzegorz Krukowski pisze:
> [...]
    >
    > PS. Gdzieś mi się obiło o uszy że coś takiego jest w USA
    > stosowane/dozwolone, ale żadnych szczegółów ci nie podam.

    Nie wiem czy w USA jest dozwolone, w ogóle nie wiem, czy i gdzie,
    niemniej spotkałem się z takimi rozwiązaniami, ale tylko w
    samochodach z automatycznymi skrzyniami biegów itd.
    W sumie przy dzisiejszych rozwiązaniach to tak naprawdę problemem
    może być jedynie kwestia prawda i podejrzewam, że będzie to
    ekologia :)

  • 39. Data: 2012-02-14 06:25:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message

    > Słabo z wyobraźnią coś. Ja sobie nawet nie muszę wyobrażać
    > tylko po prostu wspominam jak się to robi gdy padnie sprzęgło...

    To sobie teraz wyobraź rachunek od lakiernika gdy sąsiadowi
    wjedziesz w ten sposób w drzwi albo swoim samochodem w ścianę.

  • 40. Data: 2012-02-14 09:44:20
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pme.1329147595@news.chmurka.net...

    > Oj nie, ryzyko przebicia zbyt duże. A tranzystory mają tą brzydką cechę,
    > że jak się przebiją, to przewodzą :(

    Tak to fakt no ale zabezpieczyć zawsze można. No i ew do zabezpieczania
    dopiero zastosować przekaźnik.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz