  • 1. Data: 2012-02-12 15:18:03
    Temat: Fwd: Re: Jak odpalić rozrusznik?
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...active.com>

    ------ Wiadomość oryginalna ------
    Temat: Re: Jak odpalić rozrusznik?
    Data: Sun, 12 Feb 2012 15:16:29 +0100
    Nadawca: Tomasz Wójtowicz <s...@s...active.com>
    Firma/Organizacja: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Grupy dyskusyjne: pl.misc.elektronika
    Odniesienia: <p...@n...chmurka.net>
    <jh8g1q$fln$1@news.icm.edu.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>

    > Co konkretnie wymaga homologacji? Bo mnie się przede wszystkom rzuciło
    > w oczy to, że na drodze publicznej nielegalny jest samochód z włączonym
    > silnikiem, a bez kierowcy.

    Wydaje mi się, że taki zdalny start silnika to jest grubsza sprawa. Bo
    wygląda na to, że autor wątku w ogóle nie rozpatrzył problemu, co jeśli
    samochód będzie pozostawiony na biegu, bez ręcznego, naprzeciwko placu
    zabaw. Może się okazać, że ruszy i nie będzie jak go zatrzymać. Tak więc
    taki układ musiałby posiadać od groma zabezpieczeń typu fail-safe,
    włączając w to możliwość zdalnego wyłączenia, o czym autor nie pisze.

    Ponadto mechanik samochodowy w warsztacie też chce mieć gwarancję, że
    samochód po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nie odpali sam. A może się to
    zdarzyć, jeśli ktoś nawet przycisk na pilocie zostanie wciśnięty w
    kieszeni niechcący. Jeśli mechanik straciłby przez to palce, to
    następnym pojazdem autora byłby wózek do zbierania złomu, po tym jak sąd
    mu dowali kPLN-y odszkodowania.