  • 1. Data: 2012-02-12 06:53:52
    Temat: Klucz dynamometryczny
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Ile kosztuje klucz dynamometryczny do przykręcania kół i gdzie go kupić?

    Czy mając taki klucz trzeba mieć także zwykły (do odkręcania) czy można
    odkręcać tym?

    W jaki sposób można wyregulować (czy choćby sprawdzić regulację)
    nastawienie takiego klucza, aby dokręcał takim momentem, jaki ustawimy?

    Czy taki klucz wymaga jakiejś konserwacji?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2012-02-12 09:21:20
    Temat: Re: Klucz dynamometryczny
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:jh7k5l$na7$2@inews.gazeta.pl...

    > Ile kosztuje klucz dynamometryczny do przykręcania kół i gdzie go kupić?

    myśle, ze granicach 100-300zł

    > Czy mając taki klucz trzeba mieć także zwykły (do odkręcania) czy można
    > odkręcać tym?

    trzeba, bo zwykle do odkręcenie trzeba więcej siły niż do przykręcenia. Poza
    tym nie zawsze odkręcasz koła przykręcone tym kluczem. Jak ktoś przed Tobą
    przykręci koła zbyt dużą siłą to wtedy kończy sie koniecznością używania
    przedłużek i innych tego typu wynalazków. Klucz dynamometryczny ma swoje
    ograniczenia.

    > W jaki sposób można wyregulować (czy choćby sprawdzić regulację)
    > nastawienie takiego klucza, aby dokręcał takim momentem, jaki ustawimy?

    nie reguluje sie. Póki nie przekroczysz jego maksymalnych momentów, klucz po
    prostu działa.

    > Czy taki klucz wymaga jakiejś konserwacji?

    Przede wszystkim nie przeciążać.

  • 3. Data: 2012-02-12 09:48:23
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    > Ile kosztuje klucz dynamometryczny do przykręcania kół i gdzie go kupić?

    Nie wiem, np. na allegro. Wcześniej sprawdź jakim momentem dokręca się
    śruby w kołach.

    > Czy mając taki klucz trzeba mieć także zwykły (do odkręcania) czy można
    > odkręcać tym?

    Ogólnie to nie zaleca się używania kluczy dynamometrycznych do
    odkręcania śrub ze względu na obciążenie mechanizmu pomiarowego w drugą
    stronę (klucze jednokierunkowe) lub przekroczenie maksymalnego momentu,
    na który został skonstruowany mechanizm pomiarowy (klucze lewo-prawo).

    > W jaki sposób można wyregulować (czy choćby sprawdzić regulację)
    > nastawienie takiego klucza, aby dokręcał takim momentem, jaki ustawimy?

    Klucze dynamometryczne powinno oddawać się do kalibracji, co ileś tam
    kliknięć lub co jeden rok. W zależności od jakości i wielkości klucza
    liczba kliknięć jest różna.

    > Czy taki klucz wymaga jakiejś konserwacji?

    Tak, jw.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 4. Data: 2012-02-12 10:15:24
    Od: Gabriel'wilk' <g...@g...pl>

> [...]
    > nastawienie takiego klucza, aby dokręcał takim momentem, jaki ustawimy?
    >
    > Czy taki klucz wymaga jakiejś konserwacji?
    Ja właśnie wczoraj kupiłem klucz z linku z przedłużką i zestawem 3
    długich nasadek 17/19/21 - z przesyłką wyszło równe 200pln
    Na klucz 24 miesiące gwarancji a na nasadki i przedłużkę Coval gwarancja
    dożywotnia.
    (http://allegro.pl/show_item.php?item=2093278354-auk
    cja nie moja :-) )
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 5. Data: 2012-02-12 11:50:48
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/12/2012 06:53 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Ile kosztuje klucz dynamometryczny do przykręcania kół i gdzie go kupić?

    Zależy jakiej firmy, można kupić juz od 100 PLN ale wypadałoby sobie
    sprawdzić dokładnośc takiego klucza.

    > Czy mając taki klucz trzeba mieć także zwykły (do odkręcania) czy można
    > odkręcać tym?

    Najlepiej tak.

    > W jaki sposób można wyregulować (czy choćby sprawdzić regulację)
    > nastawienie takiego klucza, aby dokręcał takim momentem, jaki ustawimy?

    Klucz w imadło + odważnik(i).

    > Czy taki klucz wymaga jakiejś konserwacji?

    Raz na jakiś czas kalibracji, ale używany tak sporadycznie żadnej.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2012-02-12 20:53:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kuba (aka cita)" jh7sq4$buj$...@i...gazeta.pl

> [...]

    koniecznością używania przedłużek i innych tego
    > typu wynalazków. Klucz dynamometryczny ma swoje ograniczenia.

    Sam będę przykręcał, węc nie będzie przykręcania na oko.
    Jeśli przykręcę momentem 130 Nm -- jakiego mam użyć do odkręcania za pół roku?

    > nie reguluje sie. Póki nie przekroczysz jego maksymalnych momentów, klucz po prostu
    działa.

    Rok, dziesięć lat? 100 dokręceń, 10 tysięcy?
    Czy może zależy to od jakości klucza?

    > Przede wszystkim nie przeciążać.

    Te klucze zazwyczaj mają maksymalny moment 2 razy większy
    od potrzebnego, więc nie ma potrzeby przeciążania.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2012-02-12 20:57:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Gabriel'wilk'" jh7vvl$jo9$...@i...gazeta.pl

    > (http://allegro.pl/show_item.php?item=2093278354-auk
    cja nie moja :-) ) pozdrawiam

    Nie chcę takiego -- będą go mylił z telefonem. ;)

    Podąłeś zły link. Można prosić o poprawny?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2012-02-12 21:09:19
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Sam będę przykręcał, węc nie będzie przykręcania na oko.
    > Jeśli przykręcę momentem 130 Nm -- jakiego mam użyć do odkręcania za pół
    > roku?

    LOL - takiego żebyś dał radę odkręcić?

    --
    pozdr. Rzędzimir

  • 9. Data: 2012-02-12 21:10:26
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Eneuel Leszek Ciszewski

    > Sam będę przykręcał, węc nie będzie przykręcania na oko. Jeśli przykręcę
    > momentem 130 Nm -- jakiego mam użyć do odkręcania za pół roku?

    Dobrze się czujesz?

  • 10. Data: 2012-02-12 21:21:43
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/12/2012 09:10 PM, to wrote:

    > Dobrze się czujesz?

    Już mu raz powiedziałem, że jeżeli ktoś nie ma minimum wiedzy
    technicznej to nie powinien się zabierać za "mechanikowanie".

    --
    Artur
    ZZR 1200