  • Data: 2009-04-23 12:21:33
    Temat: Jak działa magnetowid Video8
    Od: Gienek <g...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chodzi mi o skład sygnału.
    W normalnej telewizji analogowej D/K sygnał wizyjny składa się z 625
    linii i jest podzielony na dwa pół obrazy po 312,5 linii nadawane z
    częstotliwością 50Hz. Jedna linia trwa 64us co daje nam częstotliwość
    linii 15625Hz i częstotliwość ramki 50Hz. W wikipedia podaje, że dla
    systemu zapisu video8 rozdzielczość wynosi 260linii. Jak odbiornik
    synchronizuje taki sygnał? Jeśli jedna linia trwa 64us a obraz składa
    się z dwóch półobrazów po 130 linii każdy to częstotliwość ramki
    musiałaby wynosić 120,19Hz. Jeśli natomiast częstotliwość ramki miałaby
    50Hz to jedna linia musiałaby trwać około 153,8us co daje nam
    częstotliwość linii 6500Hz. Myślę że tak nie jest ponieważ żaden
    telewizor CRT nie byłby w stanie tego zsynchronizować. Jak to jest z tym
    zespolonym sygnałem video w przypadku magnetowidów?