  • 51. Data: 2010-11-02 14:20:57
    Temat: Re: Jak długo tarcze hamulcowe?
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    to wrote:
    > begin BQB

    > No Felicją na pewno. Więc po co Ci pseudosportowe tarcze?

    Bo miał ochotę. Normalnie przesłuchanie na grupie jak by ktoś go rozliczał z
    kosztów serwisu samochodu :| MIał chęć na nacinane tarcze to sobie kupił i
    koniec. Jego tarcze i jego klocki bez względu na to jak jeździ.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 52. Data: 2010-11-02 15:43:39
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-11-02 12:56, Pszemol pisze:
    > Jak nie masz nic konkretnego i ciekawego do powiedzenia to po co
    > zabierasz głos na grupie dyskusyjnej?

    Ale co ci nie pasuje? Napisal ze zuzyly mu sie te tarcze po 10tys km,
    oczekujez rozprawki na ten temat?

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 53. Data: 2010-11-02 15:47:25
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-01 21:04, Artur Maśląg pisze:

    > Byś się zdziwił, co ludzie potrafią robić w felach z silnikami 1.3.

    Ba, robiło się TO i w maluchu!

  • 54. Data: 2010-11-02 17:15:20
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał

    > Jeśli zależało Ci na trwałości to zrobiłeś zły wybór bo nacięcia
    > w tarczach są zaprojektowane do skutecznego skrobania klocków.

    A to ciekawe, bo producenci takich tarcz twierdzą, że robią to aby poprawić
    odprowadzanie ciepła, gazów i pyłów które powstają przy hamowaniu. Ale skoro
    tutaj piszesz to pewnie wiesz lepiej...

    Zbigniew Kordan

  • 55. Data: 2010-11-02 17:29:07
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał

    > Takie tarcze po pierwsze same są mniej wytrzymałe (bo są to zwykłe tarcze
    > tylko powiercone i ponacinane), a po drugie szybciej zużywają klocki.

    To, że na pierwszy rzut oka wydaje Ci się, że są to "zwykłe tarcze tylko
    powiercone i ponacinane", nie oznacza, że powinieneś tymi przemyśleniami
    karmić niewiedzących. To nie są zwykłe tarcze, są wykonywane są z
    mocnieszych stopów, bo ze względów konstrukcyjnych są słabsze a pracują w
    bardziej wymagających warunkach.
    A to, że nawiercanie i nacinanie szybciej zużywa klocki to jest szczyt
    finezji "chłopskiego rozumu". W jaki to niby sposób te otwory i frezy mają
    szybciej zużywać klocki?

    Zbigniew Kordan

  • 56. Data: 2010-11-02 17:38:14
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Hektor wrote:
> [...]
    > A to, że nawiercanie i nacinanie szybciej zużywa klocki to jest szczyt
    > finezji "chłopskiego rozumu". W jaki to niby sposób te otwory i frezy

    Dokładnie w taki sam jak "mam średnią 100km/h z jazdy po Polska" :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 57. Data: 2010-11-02 17:39:57
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Hektor wrote:
> [...]
    > poprawić odprowadzanie ciepła, gazów i pyłów które powstają przy
    > hamowaniu. Ale skoro tutaj piszesz to pewnie wiesz lepiej...

    On wie wyjątkowo dużo rzeczy i tak np. w czasie jazdy w deszczu komora
    silnika jest mokra bo woda przelatuje przez "otwory/użebrowanie" chłodnicy a
    wymiana płynu hamulcowego odbywa się poprz "wysączenie" starego co by układu
    nie zapowietrzyć. W celu weryfikacji tej i paru innych rewelacji odsylam do
    archiwum PMSu.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 58. Data: 2010-11-02 17:45:28
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-11-02 17:39, kml pisze:

    > starego co by układu nie zapowietrzyć. W celu weryfikacji tej i paru
    > innych rewelacji odsylam do archiwum PMSu.

    Albo temat jakoby nie dało się wyssać oleju przez prowadnicę bagnetu, w
    USA to S-F ;-)

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 59. Data: 2010-11-02 19:19:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-02 07:13, to pisze:
    > begin MarcinJM

    > Nie chodzi czasem o to, ze na szutrach jeżdżą pewnie na wyższym profilu i
    > po prostu większe tarcze nie weszłyby w felgę? 300 mm to typowa tarcza do
    > 16", 355 mm wymaga pewnie felgi 18".

    Tak właśnie jest.
    Hamulce dobiera się do wielkości felgi, a felgi na asfalt są większe niż
    na szuter.
    Z kolei na asfalcie hamulce mają znacznie więcej do roboty niż na
    szutrze i wszystko się zgadza.

  • 60. Data: 2010-11-02 19:24:20
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Albo temat jakoby nie dało się wyssać oleju przez prowadnicę bagnetu, w
    > USA to S-F ;-)

    Racja! Zapomniałem o tym, ale na swoje usprawiedliwienie mogę tylko
    napisać..... tyle tego było :> :)

    --
    pozdrawiam
    kml