  • 11. Data: 2011-02-17 23:51:31
    Temat: Re: Instalacje LPG - jakie obecnie polecane?
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Niezle herezje wyglaszasz... matrixy to najbardziej awaryjne wtryskiwacze
    > na rynku! Nawet z zamontowanymi odolejaczami itp padaja jak muchy.

    Jezdze na listwach Matrix XJ cztery lata, w sumie sa w samochodzie od
    siedmiu lat i troche juz przejezdzily bez wiekszych problemow.
    Zdarzaja sie przypadki przepalenia cewek w tych listwach, ale nie jest to
    znowu jakies nagminne i zwykle jest zwiazane z zapetleniem wtryskiwaczy.
    Nie wiem natomiast co ma odolejacz do padania wtryskiwaczy. Co najwyzej jak
    sa brudne to sie zaklejaja, a nie padaja. Mozna zrobic podgrzewacz albo co
    jakis czas rozebrac i wyczyscic - pol godziny roboty.
    Nie slyszalem natomiast o zaklejaniu sie HS-ow. Byc moze dlatego, ze jest
    ich stosunkowo malo.

    > Ponadto na temat magicjetow tez masz nieco odmienne zdanie niz gro
    > instalatorow...

    Biorac stosunek ceny do jakosci to Magic Jety wypadaja niezle. Biorac
    natomiast pod uwage sama jakosc to w porownaniu np. do Hana to juz kiepsko
    to wyglada.

    > Mozesz napisac cos wiecej o klopotach z magicjetami? Co to oznacza, ze
    > wtryskiwacz sie rozkalibrowuje?

    To znaczy, ze zmienia sie jego charakterystyka pracy - podaje inna ilosc
    gazu przy niezmiennych ustawieniach sterownika i reduktora. Wiaze sie to z
    tym, ze kazdy cylinder pracuje na innym skladzie mieszanki. Co jakis czas
    powinno sie w nich wiec robic kalibracje. Po szczegoly zapraszam na fora
    dotyczace LPG. Tam rowniez mozna znalezc wiecej informacji o problemach z
    nimi.

    Pozdrawiam

    DJ

  • 12. Data: 2011-02-18 11:14:13
    Od: "Pa_blo" <jajco|@bajco.py.ly>

    Użytkownik "DJ" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jak sa brudne to sie zaklejaja, a nie padaja. Mozna zrobic podgrzewacz
    > albo co jakis czas rozebrac i wyczyscic - pol godziny roboty.

    A - pala sie na potege cewki
    B - elementy wykonawcze wykonane niemal z papieru wycieraja sie

    > Biorac stosunek ceny do jakosci to Magic Jety wypadaja niezle. Biorac
    > natomiast pod uwage sama jakosc to w porownaniu np. do Hana to juz kiepsko
    > to wyglada.

    Napisze krotko - padles ofiara zwyklego Amplifingu, Hana to w miare nowy
    produkt na naszym rynku i obecnie producent placi dosc sowicie za chwalenie
    tych produktow na wszelakich forach internetowych.

> [...]
    > dotyczace LPG. Tam rowniez mozna znalezc wiecej informacji o problemach z

    Jaka jest geneza takiego stanu rzeczy - co konkretnie sie zuzywa/dzieje ?

    --
    Picasso

  • 13. Data: 2011-02-18 11:46:19
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Co forum, co grupa to inne opinie ;)

    Takze co polecasz- Ty? Silnik do 50KM/gar. Obecnie zamontowalem ponownie
    "Waldemary" czerwone i oprocz tego ze sa ciut glosne (gazownicy nie zamontowali
    u mnie tych podkladek z guma...) to silnik dziala dobrze, ciagnie sympatycznie.
    Wolne obroty - jak na "benie" czyli bez drgan i szarpniec. Waldemary kosztuja
    120zl a wszysktie matrixy 350+ a hana 2000 - z 500+ zl bym musial wybulic +
    przerobka instalacji (zasilania tych "Hanek"). Troche nie oplacalne jesli
    "waldemar" po prostu dziala. Do waldemara dodalem podgrzewacz - i faktycznie
    pomaga, nie ma problemu "kleju". Choc sam podgrzewacz KME jest tak sobie
    zaprojektowany (za mala moc powoduje ze sie nigdy nie osiagnie temp. wylaczenia
    tegoz podgrzewacza... ).

    Ino boje sie ze "Waldki" sie rozklepia, rozkalibruja i mi cos w silniku pojdzie
    ale powiedzmy sobie szczerze ze to tylko moja fobia. 100tys juz na gazie
    pokonane!

    Na benzynie bylby to koszt ok 40 000zl, na gaz wydaje polowe wiec "tylko" 20
    000 ale troche trzeba dodac na filtry, serwis (teraz juz robie co umiem sam) no
    i troche benzyny idzie na rozruch (najwiekszy koszt dodatkowy). Mysle ze 18000
    zl jak nic w kieszeni!
    Takze TAK dla LPG jesli ktos robi duzo km to nie ma co sie wahac.

    Troche sie rozpisalem ale moze nie taki waldemar straszny. Kalibracji i
    pomiarow jego wydatku nigdy nie robilem bo nie mam odpowiednich
    narzedzi/miernikow. Moglbym tylko zrobic generator do otwieranie cewek w sposob
    sekwencyjny (albo uzyc ECU lpg) i podlaczyc wezyki do dlugich rurek szklanych
    zalanych woda. I tak niech pracuje przez minute - prosty pomiar ilosci gazu w
    cylindrach da odpowiedz nt wydatku.

  • 14. Data: 2011-02-18 14:28:04
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > A - pala sie na potege cewki

    Jesli chodzi o XJ niech bedzie, moge sie zgodzic. Co do HD i HS nie.
    Skad masz takie informacje? Ile przejechales na nich i ile sie spalilo?

    > B - elementy wykonawcze wykonane niemal z papieru wycieraja sie

    Rozbierales kiedys te listwy? Co tam jest takiego nietrwalego? Ktore
    elementy wykonawcze masz na mysli?
    Wlasnie to sa moim zdaniem wtryski w ktorych nie ma za bardzo poza cewkami
    co sie uszkodzic ani zuzyc.

    > Napisze krotko - padles ofiara zwyklego Amplifingu, Hana to w miare nowy
    > produkt na naszym rynku i obecnie producent placi dosc sowicie za
    > chwalenie tych produktow na wszelakich forach internetowych.

    Chetnie bym przygarnal te sowite nagrody. Napisz z kim sie dogadac w tej
    sprawie. Z Koreanczykami czy z polskimi dystrybutorami?

    Poszukaj chocby na www.lpg-forum.pl.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 15. Data: 2011-02-18 14:42:42
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Ino boje sie ze "Waldki" sie rozklepia, rozkalibruja i mi cos w silniku
    > pojdzie ale powiedzmy sobie szczerze ze to tylko moja fobia. 100tys juz na
    > gazie pokonane!

    Moj pierwszy samochod to byl gaznikowy Polonez z instalacja LPG I generacji.
    Zero elektroniki, bardzo prymitywne sterowanie mechaniczne reduktora
    podcisnieniem i sruba na dolocie do gaznika. Jak go kupilem to mial 50 tys.
    przebiegu (mozliwe, ze cofany licznik). Przejezdzilem na gazie 130 tys. km i
    silnik nadal dzialal. A to wszystko mimo pracy silnika na mieszance dalekiej
    od optymalnej.
    Tak wiec zgadzam sie z tym, ze nawet na kiepskich wtryskach zywotnosc
    silnika nie bedzie jakas mocno ograniczona. Zreszta przy montazu LPG czesto
    do silnika trafiaja wiory i silniki tez to jakos przezywaja.

    Problem jest tylko taki, ze ja bardzo nie lubie jezdzic samochodem, gdy
    wiem, ze cos moze nie dzialac tak jak powinno. W Polonezie nie mialem
    wyboru. Teraz mam i nie montuje byle czego. Pare stowek dla mnie nie gra
    roli.
    Napisales, ze zaoszczedziles jezdzac na gazie 18 tys. zl. Czy przy tych
    oszczednosciach to naprawde taki wielki problem kupic wtryskiwacze za 350
    czy nawet troche wiecej zamiast za 120?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 16. Data: 2011-02-19 17:36:38
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > rurek szklanych zalanych woda. I tak niech pracuje przez minute -
    > prosty pomiar ilosci gazu w cylindrach da odpowiedz nt wydatku.

    Uzywam magicjetow + scorpion + stag... mniej problemowego kompletu nie
    uzywalem.
    Wczesniej ludzie jezdzili na instalkach 1, 2 i 3 generacji i jakos nic sie
    nie dzialo jesli instalacja byla regulanie przegladana. Rozkalibrowywanie
    sie wtryskiwaczy mozna miedzy bajki wlozyc i jesli nawet takowe wystepuje,
    to wplyw na prace silnika ma znikome. Wtrysk fazy lotnej jest na tyle
    niedoskonaly, ze takie drobnostki niespecjalnie wplywaja na prace calego
    ukladu.

    Jesli juz chcesz sie przygladac wtryskiwaczom, to wystarczy fukcja
    uruchamiania pojedynczych wtryskiwaczy i obserwowanie odczytow z sond
    lambda. Jesli ktorys wtryskiwacz zacznie nawalac, to bedziesz w stanie
    latwo go wyeliminowac.

    --
    Picasso

  • 17. Data: 2011-02-19 17:48:15
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Jesli chodzi o XJ niech bedzie, moge sie zgodzic. Co do HD i HS nie.
    > Skad masz takie informacje? Ile przejechales na nich i ile sie spalilo?

    Wystarczy, ze spalily mi sie raz - wypierdolilem to gowno i nigdy nie
    wrocilem.

    > Rozbierales kiedys te listwy? Co tam jest takiego nietrwalego? Ktore
    > elementy wykonawcze masz na mysli?

    Ile takie blaszki z puszki po piwie moga wytrzymac?

    http://skocz.pl/dcnvu

    > Chetnie bym przygarnal te sowite nagrody. Napisz z kim sie dogadac w tej
    > sprawie. Z Koreanczykami czy z polskimi dystrybutorami?

    Zabraklo jednego slowa - prawdopodobnie. Zapewne dystrybutor ma w tym
    najwiekszy interes i to on przepycha te przedrozone elektrozaworki...

    > Poszukaj chocby na www.lpg-forum.pl.

    Pisales o "forach" - na ktorych jeszcze o tym pisza?

    --
    Picasso

  • 18. Data: 2011-02-19 18:09:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Feb 2011 17:48:15 +0100, P_ablo wrote:

    >Wystarczy, ze spalily mi sie raz - wypierdolilem to gowno i nigdy nie
    >wrocilem.

    jedna sztuka (czy 4 ?) to chyba troche za malo zeby pisac "na potege".

    J.

  • 19. Data: 2011-02-20 11:57:28
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > jedna sztuka (czy 4 ?) to chyba troche za malo zeby pisac "na potege".

    Kupilem auto z tym wynalazkiem, ponadto obijaly mi sie wczesniej o oczy (na
    forum staga) narzekania na matrixy a na aukcjach z zestawami naprawczymi
    zawsze panowal spory ruch...

    --
    Picasso

  • 20. Data: 2011-02-20 16:56:28
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Rozkalibrowywanie sie wtryskiwaczy mozna miedzy bajki wlozyc ...

    Tak? Pewnie rowniez to, ze Ziemia sie obraca wokol Slonca takze...

    Pisze po raz setny. Poczytaj forum. Co najmniej jeden z forumowiczow posiada
    urzadzenie do testowania wtryskiwaczy i co jakis czas zamieszcza wyniki dla
    roznych wtryskow z roznym przebiegiem. Ale pewnie wiesz lepiej, bo skoro
    twoj samochod jakos jezdzi to na pewno wszystko jest idealnie. A te
    wszystkie urzadzenia diagnostyczne to mozna miedzy bajki wlozyc.

    Pozdrawiam

    Darek