  • From: "Papkin" <s...@s...net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Instalacje LPG - jakie obecnie polecane?
    Date: Fri, 18 Feb 2011 11:46:19 +0100

    Co forum, co grupa to inne opinie ;)

    Takze co polecasz- Ty? Silnik do 50KM/gar. Obecnie zamontowalem ponownie
    "Waldemary" czerwone i oprocz tego ze sa ciut glosne (gazownicy nie zamontowali
    u mnie tych podkladek z guma...) to silnik dziala dobrze, ciagnie sympatycznie.
    Wolne obroty - jak na "benie" czyli bez drgan i szarpniec. Waldemary kosztuja
    120zl a wszysktie matrixy 350+ a hana 2000 - z 500+ zl bym musial wybulic +
    przerobka instalacji (zasilania tych "Hanek"). Troche nie oplacalne jesli
    "waldemar" po prostu dziala. Do waldemara dodalem podgrzewacz - i faktycznie
    pomaga, nie ma problemu "kleju". Choc sam podgrzewacz KME jest tak sobie
    zaprojektowany (za mala moc powoduje ze sie nigdy nie osiagnie temp. wylaczenia
    tegoz podgrzewacza... ).

    Ino boje sie ze "Waldki" sie rozklepia, rozkalibruja i mi cos w silniku pojdzie
    ale powiedzmy sobie szczerze ze to tylko moja fobia. 100tys juz na gazie
    pokonane!

    Na benzynie bylby to koszt ok 40 000zl, na gaz wydaje polowe wiec "tylko" 20
    000 ale troche trzeba dodac na filtry, serwis (teraz juz robie co umiem sam) no
    i troche benzyny idzie na rozruch (najwiekszy koszt dodatkowy). Mysle ze 18000
    zl jak nic w kieszeni!
    Takze TAK dla LPG jesli ktos robi duzo km to nie ma co sie wahac.

    Troche sie rozpisalem ale moze nie taki waldemar straszny. Kalibracji i
    pomiarow jego wydatku nigdy nie robilem bo nie mam odpowiednich
    narzedzi/miernikow. Moglbym tylko zrobic generator do otwieranie cewek w sposob
    sekwencyjny (albo uzyc ECU lpg) i podlaczyc wezyki do dlugich rurek szklanych
    zalanych woda. I tak niech pracuje przez minute - prosty pomiar ilosci gazu w
    cylindrach da odpowiedz nt wydatku.