  • 41. Data: 2010-02-02 02:39:47
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Feb 1, 5:16 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No ale dlaczego producent ich nawet nie probuje sprzedac ?

    Sprzedaje sie to co jest popularne na danym rynku. Corvette po
    zaplaceniu europejskich cel kosztowaloby blisko $100,000 a za ta cene
    sprzeda sie zbyt malo aby pokryc koszty obslugi. Natomiast
    europejczycy kupuja liczne samochody amerykanskie. Przykladodo kupujac
    Saab 3 kupujesz Pontiacka G6, kupujac Opla GT kupujesz Pontiacka
    Solstice. Kupujac Opla Insignia kupujesz Buicka LaCrosse, kupujac Opla
    Antara kupujsz po prostu Chevroleta Equinox itd. Ford sprzedaje kilka
    takich samych modeli pod ta sama nazwa po obu stronach Atlantyku.

    > VW sie sprzedaje,

    Akurat chyba najgorzej z niemieckich :-)

    > ale wiadomo - Amerykanie lubia samochody olbrzymie,
    > z mocnymi silnikami, bo ich stac na to horendalne spalanie :-)

    No coz. Tu nie ma horrendalnych podatkow od paliwa sztucznie
    zmieniajacych podaz i popyt.

    > Ale jak barylka byla 140$, to napisz ile sie np hondy civic sprzedalo.
    > I ilu pozalowalo 800$ na automat :-)

    Na automat wcale nie tak duzo. Tu malo kto potrafi jezdzic manualnym.
    W 2009 roku Honda sprzedala 260,000 sztuk modelu Civic wogole. To
    nizely wynik, ale daje temu modelowi dopiero 5 miejsce na liscie
    najlepiej sprzedajacych sie w 2009 roku.

    > A to jak najbardziej chetnie sie dowiem.
    > Tylko zacznijmy od tego czy w tescie EPA czy w warunkach drogowych ?

    Co to znaczy w warunkach drogowych ? Test EPA nie dosc ze jest
    jednakowy dla wszystkich to ma na celu symulacje wlasnie typowych
    warunkow drogowych.
    Mozesz raczej zapytac jak samochody te sprawuja sie gdy wykorzystywana
    jest ich moc czyli tak jak to robia podobno wszyscy w Polsce :-)
    Niektore magazyny robia takie porownania. Corvette zwykle wypada w
    nich niezle. Tu masz jeden przyklad:

    http://www.popularmechanics.com/automotive/new_cars/
    4217681.html?page=1

    Porsche wypadlo bardzo dobrze ale to turbo. Audi R8 natomiast w
    porownaniu do Corvette Z06 juz niezbyt dobrze. Ani mocy ani
    oszczednosci w paliwie. A przeciez silnik w R8 to niemiecki
    "majstersztyk" :-)

    > Bo wiemy ze to glupota i bezsens :-) Przynajmniej jeszcze teraz.

    Nie to po prostu propaganda europejskich producentow, ktorzy przespali
    hybrydy. Wszyscy liczacy sie producenci europejscy maja w tej chwili
    na gwalt projekty pojazdow hybrydowych ale tego sie nie da zrobic na
    jutro. O odpowiedniku Volta w rynkowej wersji raczej poczekasz kilka
    lat. Chyba, ze kupisz Opla :-)

    > To sie tylko w US moze sprzedac :-)

    Gdyby tak bylo, to ani Renault ani Citroen nie zawracalby sobie glowy
    ich projektowaniem.

    > A teraz spojrz na US - California sobie wymyslila bzdurny pomysl wiele
    > lat temu .. i tylko GM dal sie nabrac. Zrobil tego EV1, wyszedl mu
    > chyba dobrze .. wiec po latach caly projekt zaoral do dna.
    > Robi cokolwiek jeszcze elektrycznego ?

    Calkowicie elektryczne robi Tesla. GM uruchamia produkcje hybrydy
    nowej generacji - Volta dostepnej w sprzedazy od polowy tego roku
    (podobnej w dzialaniu do butikowego Friskera). Bedzie go mozna kupic w
    EU pod marka Opla.

    > J.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 42. Data: 2010-02-02 08:28:41
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    Użytkownik "limken" <l...@x...xx> napisał w wiadomości
    > bez turbo????????

    Na to nie zwróciłem uwagi, no to niech będzie ta Mazda RX-8 z silnikiem 1,3
    (rotacyjnym) :-P

  • 43. Data: 2010-02-02 12:19:04
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    gosmo wrote:

    > Na to nie zwróciłem uwagi, no to niech będzie ta Mazda RX-8 z
    > silnikiem 1,3 (rotacyjnym) :-P

    wysiliłeś się - ale nie wiem po co
    nawet dzieci w przedszkolu wiedzą, że silniki rotacyjne mają lepsze
    parametry

    tylko co ma silnik wankla do silnika v8 - nie wiem...

    --
    limken polimken

  • 44. Data: 2010-02-02 20:41:33
    Od: DoQ <p...@g...com>

    limken pisze:

    > wysiliłeś się - ale nie wiem po co
    > nawet dzieci w przedszkolu wiedzą, że silniki rotacyjne mają lepsze
    > parametry

    Z tym ze zbudwanie dobrego, trwalego silnika rotacyjnego jest prawdziwą
    sztuką....

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 45. Data: 2010-02-02 21:23:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Feb 2010 17:39:47 -0800 (PST), JAM wrote:

    >Sprzedaje sie to co jest popularne na danym rynku. Corvette po
    >zaplaceniu europejskich cel kosztowaloby blisko $100,000 a za ta cene
    >sprzeda sie zbyt malo aby pokryc koszty obslugi.

    Clo to tylko 10%. inne podatki obciazaja tez europejskie wozki.
    A te porszawki sie sprzedaja jak glupie :-)

> [...]
    >Saab 3 kupujesz Pontiacka G6, kupujac Opla GT kupujesz Pontiacka
    >Solstice. Kupujac Opla Insignia kupujesz Buicka LaCrosse, kupujac Opla

    Ale z innymi silnikami ? Nie upieram sie przy vette, moga byc tez inne
    marki, ale cos chyba te oszczedne i dopracowane amerykanskie silniki
    nie moga sie przebic przez Atlantyk :-)

> [...]
    >nizely wynik, ale daje temu modelowi dopiero 5 miejsce na liscie
    >najlepiej sprzedajacych sie w 2009 roku.

    5 miejsce tez niezle. Ale jak widzialem oferowane sa wersje z
    automatem i manualem, ciekawe ile czego schodzi :-)

    >Co to znaczy w warunkach drogowych ? Test EPA nie dosc ze jest
    >jednakowy dla wszystkich to ma na celu symulacje wlasnie typowych
    >warunkow drogowych.

    Mam co do tego watpliwosci :-)

    >Nie to po prostu propaganda europejskich producentow, ktorzy przespali
    >hybrydy.

    Pozwole sobie twierdzic ze propagandy nie slucham, a nawet jakby
    sluchal to by do mnie nie przemawiala zbyt glosno.
    W zasadzie popieram fajne hybrydami .. ale jak ich nie mozna doladowac
    z gniazdka (swoja droga - to jakis tajny uklad japonczykow z rzadem
    USA ?), akumulatory trzeba bedzie wkrotce wymienic i beda kosztowac
    fortune, zasieg z miesiaca na miesiac spada .. nie, trzeba jeszcze
    troche poczekac.
    Moze jak opanuja te silniki w kolach i przy okazji zrobia najlepszy
    naped 4x4 ..

    >Calkowicie elektryczne robi Tesla.

    Ale Tesla to jakas niszowa manufaktura, mnie interesuje czemu GM to
    zaoral do dna.

    J.

  • 46. Data: 2010-02-03 18:08:14
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Feb 2, 3:23 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Clo to tylko 10%. inne podatki obciazaja tez europejskie wozki.
    > A te porszawki sie sprzedaja jak glupie :-)

    Ty piszesz o clach dla pryawtnego importera. Dla producenta sa inne
    stawki. Europa bardzo chroni swoj rynek. Dwa kraje, ktore faktycznie
    rzadza EU to Francja i Niemcy. Oba sa silnie zainteresowane aby nie
    dopuszczac konkurencji na rynek, ktory opanowali. GM musialby budowac
    fabryki na miejscu i kupowac ponad polowe podzespolow, zeby ominac
    wysokie bariery celne. W przypadku samochodow duzych to zbyt duza
    inwestycja na zbyt maly popyt. Ze wzgledu na ceny paliwa, w Europie
    samochody duze, o duzej mocy sprzedaja sie w malych ilosciach wogloe.
    Popatrz na ulice Warszawy. 90% samochodow to samochody klasy Fiat
    Panda z silnikem odpowiednim do klasy :-)

    > Ale z innymi silnikami ?

    To zalezy. Ten najmniejsze silniki ponizej 1.8 l sa rzeczewiscie
    lokalne w tym sensie, ze to rodzina silnikow Ecotec amerykanskich ale
    w USA sprzedaje sie jedynie wersje 2.0 l i wieksze. Amerykanie po
    prostu nie kupuja samochodow w tej klasie, ktorym brakuje mocy. To
    zreszta nic specjalnego. BMW rowniez nie sprzedaje w USA modeli serii
    3 z malymi silnikami. Seria 3 zaczyna sie w USA od modelu 325 z
    silnikiem 6-cio cylindrowym. Koszmarne podatki od paliwa niewatpliwie
    nie pozostaja bez skutkow. Natomaist te silniki, ktore maja 2.0l i
    wiecej oraz silniki V6 w tych samochodach nie sa "europejskie" tylko
    jednakowe po obu stronach Atlantyku. Widzisz Jarku, jak propaganda
    potrafi zamieszac w glowie :-) Juz myslales, ze masz takie wspaniale
    Oplowskie, "jewropejskie" cudo V6 pod maska a to zwykly high feature
    V6 rodem z Chevroleta. Ani Opel ani Saab nie maja obecnie swoich
    silnikow V6. To co uzywaja to wylacznie konstrukcje amerykanskie.
    Jedynie diesle sa czysto europejskie Amerykanie nie lubia diesli i nie
    konstuuja takowch praktycznie wogole do samochdow osobowych.

    > Nie upieram sie przy vette, moga byc tez inne
    > marki, ale cos chyba te oszczedne i dopracowane amerykanskie silniki
    > nie moga sie przebic przez Atlantyk :-)

    Jakos sie przebijaja, tyle ze pod marka Opel :-). Ford tez z
    powodzeniem sprzedaje pare jedankowych silnikow po obu stronach
    kaluzy. Fordowi nawet udalo sie przebic przez propagande bez potrzeby
    udawania ze sie jest "niemiecka" firma o innej nazwie.

    > 5 miejsce tez niezle. Ale jak widzialem oferowane sa wersje z
    > automatem i manualem, ciekawe ile czego schodzi :-)

    Manuali schodzi malo. Jak popatrzysz na rynek USA manuale maja prawie
    wylacznie samochody najtansze i wersja z manualem jest zwykle duzo
    gorzej wyposazona. Chodzi tu o to, ze manuale kupuja ludzie, ktorych
    po prostu nie bardzo stac na nic innego i musza oszczedzic nawet na
    skrzyni biegow. Generalnie to pierwszy samochod, ktory rodzice kupuja
    studentowi. To zwykle okolo $700 oszczednosci. Hondy Civic sa dla tych
    ludzi zwykle zbyt drogie. Taniej jest kupic jakas Kia wiec ci
    oszczedni raczej wybiora Kia niz Honde. Ci co kupuja Civic zwykle stac
    ich na automat.

    > Mam co do tego watpliwosci :-)

    Nie wiedzialem, ze jestes ekspertem :-)
    Tu masz przebieg testu:

    http://www.fueleconomy.gov/FEG/fe_test_schedules.sht
    ml

    Napisz, jak nalezaloby zmienic ten przebieg, aby byl bardziej
    "miarodajny". Wysle do EPA jako sugestie :-)

> [...]
    > USA ?), akumulatory trzeba bedzie wkrotce wymienic i beda kosztowac
    > fortune, zasieg z miesiaca na miesiac spada .. nie, trzeba jeszcze

    Chevrolet Volt - hybryda drugiej generacji, wlasnie dokladnie tak ma
    dzialac. W nocy ladujesz z gniazdka i masz samochod, ktory wylacznie
    na bateriach ma przejechac 40 mil w trybie miejskim. Silnik
    elektryczny wlaczy sie dopiero po 40 milach jezeli wogole zajdzie taka
    potrzeba. Dla 90% uzytkownikow w 90% dni uzytkowych taki przebieg
    spowoduje, ze wogole nie beda uzywac silnika spalinowego. W USA bedzie
    dostepny w drugiej polowie tego roku. W EU bedziesz mial szanse sobie
    taki kupic pod marka Opla.

    Co do wymiany baterii, doswiadczenia Toyoty wskazuje, ze w Priusie
    niektorzy klienci wracaja do dealera aby wymienic baterie po uplywie
    6-7 lat od zakupu pojazdu i wcale po tym czasie nie jest to jeszcze
    masowe. Brakuje niestety dalszych statystyk bo Prius nie ma wiecej lat
    za pasem na to aby miec pelniejsza statystyke. Koszt wymiany baterii w
    Priusie to okolo $2300.

    > Moze jak opanuja te silniki w kolach i przy okazji zrobia najlepszy
    > naped 4x4 ..

    > Ale Tesla to jakas niszowa manufaktura, mnie interesuje czemu GM to
    > zaoral do dna.

    Pisalem juz o tym. EV1 mial przebieg do 90 mil przy bardzo spokojnej
    jezdzie w cieply letni dzien. Ten przebieg spadal do 7 - 9 mil w
    czasie jazdy zimowej a czas ladowania takiego samochodu po wyczerpaniu
    baterii siegal od kilku do kilkunastu godzin w zaleznosci od tego
    jakie gniazdko miales w dostepne (110V czy 220V). Samochod o takich
    parametrach uzytkowych jest tworem kompletnie nie nadajacym sie do
    masowej sprzedazy. GM szacowal, ze sprzedaz EV1 w ciagu calej swojej
    produkcji nie przekroczy kilkunastu tysiecy pojazdow przez 5 lat
    produkcji i przyniesie producentowi wylacznie olbrzymie straty. Taki
    samochod moze najwyzej produkowac z zyskiem garazowa firma butikowa,
    ktorej nie obciazaja liczne koszty wlasne jakie maja wielkie koncerny.
    Samochod mozna produkowac, gdy przynosi chwilowo niewielkie straty ale
    moze przyniesc zysk, gdy poprawi sie rynek. Zaden koncern nie moze
    sobie pozowlic aby latami produkowac pojazd, ktory przynosi wylacznei
    olbrzymie straty. Nie sugeruje sie propagandowka pod tytulem "Kto
    zabil elektryczny samochod". To byl film zrobiony przez grupke
    aktywistow Green Peace i nie mial nic wspolnego z ekonomiczna
    rzeczewistoscia.

  • 47. Data: 2010-02-04 00:58:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 Feb 2010 09:08:14 -0800 (PST), JAM wrote:

    >Ty piszesz o clach dla pryawtnego importera. Dla producenta sa inne
    >stawki.

    Nic mi o tym nie wiadomo. IMHO stawki sa jedne.

    >Europa bardzo chroni swoj rynek.

    Podobnie jak kiedys pisales o USA - ta ochrona ma swoje granice. 10%.

    Zawsze mozna tez otworzyc salon w jakims kraju nieunijnym i ulatwic
    prywatny import.

    >GM musialby budowac
    >fabryki na miejscu i kupowac ponad polowe podzespolow, zeby ominac
    >wysokie bariery celne.

    Tego tez nie jestem pewien, bo to sie jakos skomplikowalo.

> [...]
    >Popatrz na ulice Warszawy. 90% samochodow to samochody klasy Fiat
    >Panda z silnikem odpowiednim do klasy :-)

    No ale ja wlasnie o tym pisze - ze te amerykanskie silniki wcale nie
    sa takie oszczedne jak piszesz, bo jak spojrzec w testy, to moglyby
    miec 10% udzialu w rynku :-)

    Przy czym to co piszesz ma IMO inne przyczyny. Rodakow nie stac na
    srednie samochody. Wiec kupuja Pandy.
    Ale w lepszej Europie wiecej zarabiaja. A jednak samochodziki podobnej
    klasy sie tam sprzedaja, a nawet Smarty :-)

    Jak jeszcze bylo Daewoo to sie okazalo ze samochody z duzym i mocnym
    silniem [1.6l 100KM :-)] tez sie swietnie w kraju sprzedaja.

> [...]
    >Jedynie diesle sa czysto europejskie Amerykanie nie lubia diesli i nie
    >konstuuja takowch praktycznie wogole do samochdow osobowych.

    Tylko ze Opel Insignia ma w Polsce silniki od 1.6 do 2.8l, a Buick La
    Cross 3.0 lub 3.6 L, a dawniej 3.8 lub 5.3.

    Takie dobre te amerykanskie silniki, ze az trzeba opracowywac na
    europe o 200ccm mniejszy [choc mocniejszy] ? :-)
    A, i ten nowy 3l silnik dla Amerykanow jest DOHC :-)

    P.S. Gdzies mi tam na stronie Buicka mignela informacja o 2.4l Ecotek.
    W Polsce do insigni nie oferuja. Moze jakis inny model.

> [...]
    >gorzej wyposazona. Chodzi tu o to, ze manuale kupuja ludzie, ktorych
    >po prostu nie bardzo stac na nic innego i musza oszczedzic nawet na

    Tylko dawnie tak mi sie wydawalo ze cena z manualem to tak gdzies na
    uboczu jest podawana, jakby w ogole nie bylo zainteresowania.
    A teraz u Hondy - co najmniej rownorzedna :-)

    >Nie wiedzialem, ze jestes ekspertem :-)

    27mpg ? czyli 8.7 l/100km ? Tyle to nawet mocniejszy 1.4 z manualem
    nie pali, jak uczciwie goniony :-)

    http://moto.onet.pl/5909831,0,4,filmy.html

    Jesli wierzyc naszym dziennikarzom [a tego robic nie nalezy], to Honda
    wlasnie zostala pozwana, bo jej hybryda pali 7.5/100 a nie 5.

    A moze jednak wierzyc
    http://hybridreview.blogspot.com/2009/12/honda-civic
    -hybrid-lawsuit.html
    Straty pojda w miliony :-)

    P.S. No prosze, 1.3 litra, hybryda a prawie 8 pali

> [...]
    tml
    >Napisz, jak nalezaloby zmienic ten przebieg, aby byl bardziej
    >"miarodajny". Wysle do EPA jako sugestie :-)

    Szkoda ze nie tekstem, ale maksymalne przyspieszenie w city
    3.3 mph/sec to chyba za malo. 10s przyspieszania do 50km/h ?
    Moge zgrac log z GPS :-)

    >Chevrolet Volt - hybryda drugiej generacji, wlasnie dokladnie tak ma
    >dzialac.

    Ma ? To ja sie pytam czemu od dawna tak nie dzialaja.

    32mpg ? Panda pali mniej, choc nie jest hybryda :-)

> [...]
    >6-7 lat od zakupu pojazdu i wcale po tym czasie nie jest to jeszcze
    >masowe. [...] Koszt wymiany baterii w Priusie to okolo $2300.

    No to brzmi rozsadnie. Ciekawie czy w Europie bedzie podobnie.

    >Pisalem juz o tym. EV1 mial przebieg do 90 mil przy bardzo spokojnej
    >jezdzie w cieply letni dzien. Ten przebieg spadal do 7 - 9 mil w
    >czasie jazdy zimowej

    Ogrzewanie ? Przeciez sa stany w ktorych ogrzewac nawet w zimie nie
    trzeba. Mozna tez pomyslec nad odwroceniem klimy.

> [...]
    >jakie gniazdko miales w dostepne (110V czy 220V). Samochod o takich
    >parametrach uzytkowych jest tworem kompletnie nie nadajacym sie do

    No ale sam piszesz ze 40 mil wystarcza zeby 90% nie odpalalo silnika.
    Jako drugi pojazd w rodzinie sie nada, a i tak pol dnia czeka w
    garazu.
    Czytalem uzytkownikow - byli zadowoleni. Chcieli to odkupic [bo nie
    byly sprzedawane, tylko w leasingu], ale nie pozwolono im.
    Mozna bylo uzywac w ochronie, mozna bylo zajezdzic chocby w
    komunikacji wewnatrzfabrycznej - ale nie, wszystkie poszly na
    przemial.

    >GM szacowal, ze sprzedaz EV1 w ciagu calej swojej
    >produkcji nie przekroczy kilkunastu tysiecy pojazdow przez 5 lat
    >produkcji i przyniesie producentowi wylacznie olbrzymie straty.

    "In 1994, GM debuted 50 hand-built Impacts to use in a consumer study.
    The cars would be lent to drivers for periods of one to two weeks,
    under the agreement that their experiences would be logged; the
    program was known as PrEView, and organized by GM's Sean McNamara.
    Volunteers had to own a garage where a high-current charging unit
    could be installed by an electric company. McNamara expected at most
    eighty volunteers in the Los Angeles area, but was forced to close the
    phone lines after 10,000 people called in. In metropolitan New York,
    14,000 callers responded before the lines were closed."

    Byc moze pozniej, jak doszlo do placenia, to przestali dzwonic.

    >Taki
    >samochod moze najwyzej produkowac z zyskiem garazowa firma butikowa,
    >ktorej nie obciazaja liczne koszty wlasne jakie maja wielkie koncerny.

    A do zwyklych samochodow sie to nie odnosi ? :-)

> [...]
    >zabil elektryczny samochod". To byl film zrobiony przez grupke
    >aktywistow Green Peace i nie mial nic wspolnego z ekonomiczna

    A jednak .. oprzyrzadowanie produkcji juz bylo, GM opracowal druga
    wersje .. nikt nie policzyl oplacalnosci wczesniej ?

    A projektantow .. skierowano do hybryd, czy wyp* na zbity pysk i za
    pare lat zatrudniono nowych do gonienia Japonczykow ?

    J.

  • 48. Data: 2010-02-04 05:12:02
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Feb 3, 6:58 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > europe o 200ccm mniejszy [choc mocniejszy] ? :-)
    > A, i ten nowy 3l silnik dla Amerykanow jest DOHC :-)

    Stary LaCrosse to inna platforma. W nowym silnik jest "ten sam" tylko
    w USA jest odprezony i powiekszony aby chodzil na benzynie 86
    oktanowej. Pisalem juz kiedys na ten temat. 86 oktanowa benzyna jest o
    $0.20 tansza w USA i ma to znaczenie w sprzedazy. Jedna z przyczyn
    kiepskiej wielu modeli EU (szczegolnie tych tanszych) jest fakt, ze
    wymagaja benzyny premium.

    > P.S. Gdzies mi tam na stronie Buicka mignela informacja o 2.4l Ecotek.
    > W Polsce do insigni nie oferuja. Moze jakis inny model.

    Ten sam zabieg. Konstrukcja ta sama, tylko rozwiercona i odprezona aby
    chodzic na tanszym paliwie.

    > Tylko dawnie tak mi sie wydawalo ze cena z manualem to tak gdzies na
    > uboczu jest podawana, jakby w ogole nie bylo zainteresowania.
    > A teraz u Hondy - co najmniej rownorzedna :-)

    Nie jest rownorzeda. Opcja automatu w Civic kosztuje $800 dolarow
    wiecej.

    > 27mpg ? czyli 8.7 l/100km ? Tyle to nawet mocniejszy 1.4 z manualem
    > nie pali, jak uczciwie goniony  :-)

    Przejedz test EPA to porozmawiamy.

    > http://moto.onet.pl/5909831,0,4,filmy.html
    >
    > Jesli wierzyc naszym dziennikarzom [a tego robic nie nalezy], to Honda
    > wlasnie zostala pozwana, bo jej hybryda pali 7.5/100 a nie 5.

    Raczej kaczka dziennikarska. Test ma tak zwany "disclaimer",
    twierdzacy, ze aktualne zuzycie mocno zalezy od sposobu uzytkowania
    przez klienta. Prawnik raczej nie wygra. Prius sprzedaje juz 7 lat a
    poprzedni test EPA bardzo slabo korelowal dla hybryd i Toyota jakos
    nie przegrala procesu. Jest to jedna z przyczyn, dla ktorych EPA
    zostala zmuszona do zmiany testu i dostosowania jego wynikow do
    obecnych statystyk uzytkowania pojazdu. Generalnie tego typu testy
    zmienia sie niechetnie, bo trudno jest potem porownywac wyniki sprzed
    zmiany z tymi po zmianie.

    > A moze jednak wierzychttp://hybridreview.blogspot.com/2009/12/hond
    a-civic-hybrid-lawsuit.html
    > Straty pojda w miliony :-)
    >
    > P.S. No prosze, 1.3 litra, hybryda a prawie 8 pali

    Jak widac spokojne jezdzenie po miescie to nie to co test EPA.
    Mowiles, ze zaniza wyniki :-)

    > Szkoda ze nie tekstem, ale maksymalne przyspieszenie w city
    > 3.3 mph/sec to chyba za malo.  10s przyspieszania do 50km/h ?
    > Moge zgrac log z GPS :-)

    Jarku. Ty mozesz byc wyjatkiem :-) Raczej udaj sie do wydzilau
    transportu Politechniki Warszawskiej i spytaj o pomiar statystyczny z
    ulic warszawskich. Wtedy pogadamy jaki procent kierowcow ile
    przyspiesza. Popatrz na high speed test. Jak duzy jest procent
    samochodow w Polsce, ktory wogole jest w stanie osiagnac 100 km/h w
    7.4 s ?

    > Ma ? To ja sie pytam czemu od dawna tak nie dzialaja.

    Projektowanie nowej technologii zabiera czas. Powazny koncern to nie
    firma krzak, ktora sprzeda produkt i zniknie z rynku aby potem nie
    musiec go naprawiac, servisowac i brac odpowiedzialnosci jak cos
    pojdzie nie tak.

    > 32mpg ? Panda pali mniej, choc nie jest hybryda :-)

    Ponownie polecam, abys najpierw przejechal test EPA a potem
    porownywal. Porownywanie wynikow dwoch kompletnie roznych testow jest
    nonsensowne.

    > No to brzmi rozsadnie. Ciekawie czy w Europie bedzie podobnie.

    Nie widze powodu (moze poza srednio zimniejszym klimatem) aby bylo
    specjalnie inaczej.

    > Ogrzewanie ? Przeciez sa stany w ktorych ogrzewac nawet w zimie nie
    > trzeba. Mozna tez pomyslec nad odwroceniem klimy.

    EV1 z chodzaca klima tez mial duzo mniejszy przebieg. Problem w tym,
    ze nawet 90 mil przebiegu polaczone z wymogiem kilkugodzinnego
    ladowania jest nie do przzyjecia dla normalnych ludzi. Spodziewana
    sprzedaz EV1 to kilka tysiecy narwanych aktywistow Green Peace i
    koniec. Realia ekonomiczne rynku motoryzacyjnego nie dopuszczaja na
    tego typu pojazdy.

    > No ale sam piszesz ze 40 mil wystarcza zeby 90% nie odpalalo silnika.
    > Jako drugi pojazd w rodzinie sie nada, a i tak pol dnia czeka w
    > garazu.

    To nie tak. Nawet ludzie jezdzacy male dystanse no codzien nie kupia
    pojazdu, ktory po przejechaniu 90 mil musi stanac na kilka godzin aby
    sie naladowac. Wiekszosc normalnych ludzi raz w miesiacu czy raz na
    kwartal musi pojechac gdzies dalej, liczy sie z tm, ze pojedzie tam
    gdzie jest zima itp. W Volcie po prostu po 40 milach wlaczy sie silnik
    spalinowy i nie tylko doladuje ci baterie, ale spokojnie jedziesz
    dalej bez zatrzymywania sie a przejscie z jednego napedu na drugi jest
    kompletnie plynne. Wedlug testu EPA Volt bedzie mial wynik 200 mil/
    gal. Sprobuj to pobic najlepszym dieslem europejskim w samochodzie o
    rozmiarach i masie Opla Astra i osiagach, ktorych wymaga test EPA. W
    EV1 po prostu stajesz i szukasz w polu gniazdka z napieciem co
    najmniej 110V (8 godzin czekania) lub 220V (rzadkosc w USA) i 4-6
    godzin czekania. To jest kompletnie nie do przyjecia dla normalnych
    klientow. EV1 mogle jedynie liczyc na waska grupke aktywistow, pare
    gwiazd Holywwod, ktorzy kupia go dla szpanu itp.

> [...]
    > Mozna bylo uzywac w ochronie, mozna bylo zajezdzic chocby w
    > komunikacji wewnatrzfabrycznej - ale nie, wszystkie poszly na

    Ponownie czytales propagande aktywistow. Jarku, takie sa realia
    prawne. Producenci nie moga rozdawac pojazdow bez brania
    odpowiedzialnosci za nie. Rozdanie aktywistom kilku tysiecy sztuk EV1
    to proszenie sie o sprawy sadowe kilka lat pozniej za zaniedbanie
    klienta w obsludze, serwisie itp. GM testuje liczne pojazdy na swoich
    torach testowych. Zaden z tych pojazdow nie moze potem zostac
    sprzedany publicznosci, nawet jezeli nie zrobiono w nim zadnej
    przerobki ekserymentalnej. Wszystkie pojazdy ida na przemial. Tak
    zreszta robia dokladnie wszyscy producenci i nie tylko w USA.

> [...]
    > 14,000 callers responded before the lines were closed."
    >
    > Byc moze pozniej, jak doszlo do placenia, to przestali dzwonic.

    Dokladnie tak. Policzono wszystkie telefony. Znana sztuczka. Ludzie
    dzwonia aby sie zapytac o szczegoly wcale nie majac zamiaru jeszcze na
    nic. Przewaznie wietrzac okazje, ze sobie za darmo potestuja samochod
    przez 3 miesiace. Zreszta byc moze w pierwszym okresie znalazlbys
    kilku tysiecy frajerow. Reklama czyni cuda. O 9 milach w zimie sie nie
    pisze, o tym, ze po 90 milach samochod staje i wymaga kilku do
    kilkunastu godzin postoju tez nie. To dopiero wychodzi w czasopismach
    motoryzacyjnych i w dziennikach telewizyjnych po fakcie. I nagle z
    14,000 telefonow nie zglasza sie potem juz nikt. Najwyzej banda
    prawnikow wietrzaca okazje typu "Honda oszukala w hybrydach".

    > A do zwyklych samochodow sie to nie odnosi ? :-)

    Nie duze koncerny maja spore koszta wlasne. Male serie sie nie
    oplacaja. Popatrz na casus Smarta. Ile lat Merceds tracil na nim
    pieniadze ?

    > A jednak .. oprzyrzadowanie produkcji juz bylo, GM opracowal druga
    > wersje .. nikt nie policzyl oplacalnosci wczesniej ?

    Nie. To byl samochod eksperymentalny. Nie byla planowana produkcja
    wielkoseryjna. Poszukaj sobie artykulow na temat samochodow na ogniwa
    paliwowe. Kilkaset sztuk Hondy, GM, Toyoty jezdzi w Kaliforni. Zaden z
    tych samochodow nie zostanie sprzedany chetnym. Wszystkie sa
    eksperymentalne. Po doswiadczeniach GM z EV1 firmy jedynie nauczyly
    sie, aby nie eksperymentowac na szerokiej publicznosci. Te na ogniwa
    paliwowe sa jedynie leasingowane lokalnym wladzom miejskim i stanowym.
    Zaden prywatny obywatel nie moze go wziasc w leasing,

    > A projektantow .. skierowano do hybryd, czy wyp* na zbity pysk i za
    > pare lat zatrudniono nowych do gonienia Japonczykow ?

    Jest sporo nowinek do pracy 42 volty, hybrydy, elektryczne
    wspomaganie. Nie sadze aby stracili prace naukowcy pracujacy nad EV1.
    To generalnie ludzxie posiadajacy wysoka wiedze. Nie warto takich
    ludzi zwalniac.

  • 49. Data: 2010-02-04 18:34:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "JAM" <j...@y...com> napisal

    >Stary LaCrosse to inna platforma. W nowym silnik jest "ten sam"
    >tylko
    >w USA jest odprezony i powiekszony aby chodzil na benzynie 86

    Odprezenie rozumiem .. ale po co go rozwiercac czy powiekszac ?
    Albo czemu w Europie nie rozwiercaja ?

    >Nie jest rownorzeda. Opcja automatu w Civic kosztuje $800 dolarow
    >wiecej.

    Owszem, drozej, ale chodzilo mi o wyglad - klikasz na strone,
    wyskakuja obie ceny.
    Ta sama czcionka, to samo okienko, nie tak jak dawniej - gdzies
    wstydliwie podali cene z manualem, bo to przeciez nikogo nie
    interesuje.
    Albo odwrotnie - auto ponizej 20k$, tzn 19995, a wstydliwie
    dopisane "doplata do automata $700".

    > 27mpg ? czyli 8.7 l/100km ? Tyle to nawet mocniejszy 1.4 z
    > manualel
    > nie pali, jak uczciwie goniony :-)

    Przejedz test EPA to porozmawiamy.

    No coz, ja wiem ile pala mniejsze silniki i juz widac ze nie
    przystaje :-)
    Czasem jakis posiadacz amerykanca z automatem chlapnie ile to
    naprawde mu pali.
    Oczywiscie gdzies jest mozliwosc ze ten czterolitrowy silnik pali
    niewiele wiecej niz np 2.5l, ale wierzyc bez sprawdzenia mi sie nie
    chce :-)

    Probowalem zobaczyc na spritmonitor.de, ale tamte wyniki nie sa
    wiarygodne niestety.

    >Raczej kaczka dziennikarska. Test ma tak zwany "disclaimer",
    >twierdzacy, ze aktualne zuzycie mocno zalezy od sposobu
    >uzytkowania
    >przez klienta. Prawnik raczej nie wygra.

    Generalnie bym Ci przyznal racje, ale informacja zdaje sie
    potwierdzac :-)

    >Jak widac spokojne jezdzenie po miescie to nie to co test EPA.
    >Mowiles, ze zaniza wyniki :-)

    No i podtrzymuje ze test EPA zaniza wyniki.

> [...]

    >statystyczny z
    >ulic warszawskich. Wtedy pogadamy jaki procent kierowcow ile

    Bylem niedawno w Warszawie. Nie jestem wyjatkiem :-)
    Moze i statystyczna srednia nizsza, ale sporo warszawiakow szybciej
    jezdzi niz ja :-)

    > No to brzmi rozsadnie. Ciekawie czy w Europie bedzie podobnie.

    >Nie widze powodu (moze poza srednio zimniejszym klimatem) aby bylo
    >specjalnie inaczej.

    cla, podatki, rezerwy kursowe, oplaty odpadowe i recyklingowe ..
    sporo rzeczy w europie znacznie drozszych. Chyba nawet BMW i
    Mercedesy :-)

> [...]

    >na
    >kwartal musi pojechac gdzies dalej, liczy sie z tym, ze pojedzie

    No to mowie - drugi pojazd w rodzinie.

    >Nie duze koncerny maja spore koszta wlasne. Male serie sie nie
    >oplacaja. Popatrz na casus Smarta. Ile lat Merceds tracil na nim
    >pieniadze ?

    Ja tam nie wiem, ale on chyba nadal jest robiony ?

> [...]
    >EV1.
    >To generalnie ludzxie posiadajacy wysoka wiedze. Nie warto takich

    Ale przez pare lat nie bylo dla nich kompletnie nic do roboty - EV
    juz nie, a hybryda jeszcze nie. Trzymali na etacie ?
    Tobie chyba latwiej sprawdzic - ale jesli sie okaze ze ich jednak
    zwolniono - czy nie bedzie to cos na poparcie tezy "kill EV" ?

    A przeciez oni chyba by bez problemow mogli juz wtedy zrobic
    hybryde ..

    J.

  • 50. Data: 2010-02-05 13:56:50
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Feb 4, 12:34 pm, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Odprezenie rozumiem .. ale po co go rozwiercac czy powiekszac ?
    > Albo czemu w Europie nie rozwiercaja ?

    To kwestia turbo. Amerykanski rynek niezbyt lubi silniki turbo.
    Obecnie pewnie nieslusznie, ale kiedys turbo bylo kojarzone z powazna
    zwloka reakcji silnika no is wymagal od silnika obrotow, ktore sie
    przekladaja na halas i wibracje. Cisza wnetrza kabiny to jeden z
    wazniejszych elementow komercyjnych samochodow amerykanskich. 2.8 brez
    turbo bybly silnikiem slabszym. To widac dobrze na przykladzie Opla
    Antara / Saturn Vue. Opel tez ma mniejszy silnik niz jego odpowiednik
    amerykanski (z tej samej rodziny silnikowej) i oba sa bez turbo.
    Saturn ma wiecej mocy.

> [...]
    > interesuje.
    >  Albo odwrotnie - auto ponizej 20k$, tzn 19995, a wstydliwie

    Jarku. Jest kryzys. Trzeba przyciagac klienta szczegolnie teraz, wiec
    firmy motoryzacyjne chwytaja sie kazdego sposobu. Przyciaga sie
    krzyczaca niska cena po czym jak juz klient pojawi sie u dealera, to
    mu sie sprzedaje "opcje". To znana sztuczka w USA. Statystyki mowia
    wyraznie, ze jak klient pofatyguje sie juz do dealera i przekona sie o
    swojej "pomylce" to duzy procent z nich doplaci do zakupu i kupi to
    czego sie po reklamie spodziewali dostac taniej. W kryzysie widzisz
    jedynie jej "tworcze" rozwiniecie. Sam fakt, ze pisza malym drukiem to
    ile wiecej bedzie kosztowal automat to wlasnie dowod na stosowanie tej
    sztuczki. Wierz mi. Jak ktos nie potrafi jezdzic manualem, to nie chce
    takiego nawet sprobowac juz u dealera. Zreszta nawet gdyby sprobowal,
    to efekty beda raczej odstraszajace. Manual wymaga jednak praktyki aby
    go polubic.

    > Przejedz test EPA to porozmawiamy.
    >
    > No coz, ja wiem ile pala mniejsze silniki i juz widac ze nie
    > przystaje :-)

    Zgoda, zgoda. 1.4 pali malo. Wloz go do dwutonowego BMW serii 3 albo 5
    i sprobuj sobie pojezdzic. Bedziesz mial duzo frajdy usilujac sie
    rozpedzic do 100 km/h :-) Motorower marki Komar mial jeszcze lepsze
    spalanie paliwa juz w latach 60-tych poprzedniego wieku.

    > Czasem jakis posiadacz amerykanca z automatem chlapnie ile to
    > naprawde mu pali.

    Jak posiada stary krazownik, to tak. Tamte samochody palily duzo.
    Mowimy o nowych konstrukcjach z tej deakdy.

> [...]
    > chce :-)
    >
    > Probowalem zobaczyc na spritmonitor.de, ale tamte wyniki nie sa

    Tu masz testy brytyjskie:

    http://www.carpages.co.uk/

    Brytyjski galon jest wiekszy od amerykanskiego.

    > Generalnie bym Ci przyznal racje, ale informacja zdaje sie
    > potwierdzac :-)

    Honda moglaby najwyzej ponosic odpowiedzialnosc, gdyby oszukiwala w
    tescie EPA. EPA nie testuje wszystkich samochodow sama. Wiele
    samochodow testuje producent wedlug testu EPA i podaje wyniki. Jezeli
    teoretycznie oszuka, to moglby byc pociagniety do sadu pozwem
    cywilnym. Tyle tylko, ze wtedy byloby to jego najmniejszym
    zmartwieniem. Oszukiwanie wladz federalnych w USA jest traktowane
    bardzo powaznie przez wladze. Taki producent mialby na glowie duzo
    wiecej zmartwien niz pozew cywilny. Natomaist nie jest wielka
    tajemnica, ze stary test EPA zle korelowal dla hybryd. Byl silny
    nacisk publiczny na rzad aby test zmienil i dostosowal do nowych
    konstrukcji.

    > No i podtrzymuje ze test EPA zaniza wyniki.

    Zgdzamy sie w tym punkcie, ze bedziemy miec odmienne zdanie :-)

    > Bylem niedawno w Warszawie. Nie jestem wyjatkiem :-)
    > Moze i statystyczna srednia nizsza, ale sporo warszawiakow szybciej
    > jezdzi niz ja :-)

    Nie projektuje sie testow dla mniejszosci. Projektuje sie test tak aby
    dobrze oddawal srednie zuzycie paliwa w skali spolecznej. Dla
    spolecznosci jest istotne, ile trzeba bedzie wyprodukowac paliw aby
    napedzic posiadany park samochodowy. To, ile kto zuzyje paliw
    indywidualnie bedzie natomiast regulowane tym, ile kto zaplaci
    indywidualnie za paliwo.

    > cla, podatki, rezerwy kursowe, oplaty odpadowe i recyklingowe ..
    > sporo rzeczy w europie znacznie drozszych. Chyba nawet BMW i
    > Mercedesy :-)

    Baterie w hybrydach w USA sa 100% recyklingowane przez producentow.
    Dlatego wogole nie kupisz na rynku modulu baterii do Priusa. Mozesz je
    jedynie wymienic u autoryzowanego dilera i stara bateria waca do
    Toyoty. Toyota tak zrobila z Priusem i wszyscy konkurenci pozli w ich
    slady. Tak wiec problem oplat recyclingowych nie wchodzi tu w rachube.

    > No to mowie - drugi pojazd w rodzinie.

    Ja mam 4 w rodzinie i nie kupilbym EV1. Co innego hybryda II
    generacji.

    > Ja tam nie wiem, ale on chyba nadal jest robiony ?

    Nie pisze, ze teraz jest nieoplacalny. Pewnie jest. Chodzi o to, ze
    przez lata to byl bardzo nieoplacalny samochod. Zreszta Smart w USA
    mial co najmniej kilka artykulow w prasie, gdzie dziennikarze go
    testowali i wszyscy byli zaskoczeni, jak (relatywnie) duzo im ten
    samochod spalil. Po jego rozmiarach i braku mocy wszyscy sie
    spodziewali duzo mniejszego zuzycia paliwa. To jedno z najwiekszych
    negatywnych zaskoczen prasy motoryzacyjnej w USA na temat tego
    samochodu.

    Co do nieoplacalnej produkcji, to musisz brac pod uwage to, ze
    zamkniecie produckji kosztuje olbrzymi majatek. Masz podpisane
    kontrakty z dostawacami na dostawe okreslonej liczby czesci na wiele
    lat produkcji pojazdu, masz podpisane umowy podatkowe z wladzami
    lokalnymi, ze bedziesz mial fabryke dajaca zatrudnienie i placaca
    podatki (w zamian za pocztkowe ulgi podatkowe w inwestycji), masz
    podpisane umowy ze zwiazkami zawodowymi, masz zamowiony transport,
    wynajete magazyny, umowy z dilerami itp. Zamkniecie tego z dnia na
    dzien pociagneloby za soba kolosalne kary umowne.

> [...]
    > Tobie chyba latwiej sprawdzic - ale jesli sie okaze ze ich jednak
    > zwolniono - czy nie bedzie to cos na poparcie tezy "kill EV" ?

    W tamtych czasach GM praktycznie nikogo nie zwalnial. Naukowcy
    zajmujacy sie badaniami nad systemami elektrycznymi pojazdu maja duzo
    do roboty. Ostanie 20 lat to kolosalny postep w elektronizacji i
    elektryfikacji pojazdu nawet gdy nie pracujesz ani nad EV ani nad
    hybryda. Poza naukowcami masz projektantoew i inzynierow, ktorzy z
    powodzeniem moga zajac sie projektowaniem bardziej klasycznych
    konstrukcji. GM przeszedl przez fale zwolnienen jedynie podczas
    zeszlorocznego bakructwa.

    > A przeciez oni chyba by bez problemow mogli juz wtedy zrobic
    > hybryde ..

    Ano mogli. Wiele jest wynalazkow, ktore z perspektywy czasu wydaja sie
    dziecinnie proste tylko, ze robie je ktos inny :-) Inercja umyslowa
    fachowcow to jest fakt psychologiczny znany od wiekow :-) Nie ulega
    watpliwosci, ze Prius to byl strzal w dziesiatke Toyoty i zaskoczyl
    praktycznie wszystkich nie wykluczajac japonskiej konkurencji Toyoty.
    Prawie wszyscy w pierwszych kilku latach po Priusie usilowali cos na
    chybcika wypchnac na rynek aby Toyocie odpowiedziec. Dlatego
    interesujace jest to, ze koncerny europejskie, znane dotad z odwagi we
    wprowadzaniu technologicznych nowinek, nie tylko przespaly
    Japonczykow, ale nawet Amerykanow. Zwykle to Amerykanie byli
    konserwatywni i niechetnie wporwadzali nowinki techniczne. Co ciekawe,
    w ramach samej Europy wydaje sie ze znane dotad z najwiekszej
    technologicznej innowacyjnosci firmy niemieckie zdaja sie zostawac w
    tyle za Francuzami. W prasie fachowej pisze sie, ze zarowno Renault
    jak i Citroen zaiwestowaly powaznie w program badawczy nad hybrydami
    natomiast Niemcy zdaja sie je dalej ignorowac. Pierwsze niemieckie
    jaskolki EV pokazal jedynie w formie studium Audi na tegorocznej
    wystawie samochodowej ww Detroit.