-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
Date: Thu, 4 Feb 2010 18:34:03 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 149
Message-ID: <hkf0e9$tqu$1@news.onet.pl>
References: <l...@4...com>
<d...@o...googlegroups.com>
<c...@4...com>
<4...@g...googlegroups.com>
<5...@4...com>
<a...@3...googlegroups.com>
<0...@4...com>
<0...@n...googlegroups.com>
<v...@4...com>
<0...@n...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: azh125.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="ISO-8859-1"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Trace: news.onet.pl 1265304841 30558 83.27.145.125 (4 Feb 2010 17:34:01 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 4 Feb 2010 17:34:01 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2252498
[ ukryj nagłówki ]Uzytkownik "JAM" <j...@y...com> napisal
On Feb 3, 6:58 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Tylko ze Opel Insignia ma w Polsce silniki od 1.6 do 2.8l, a
>> Buick La
>> Cross 3.0 lub 3.6 L, a dawniej 3.8 lub 5.3.
>> Takie dobre te amerykanskie silniki, ze az trzeba opracowywac na
>> europe o 200ccm mniejszy [choc mocniejszy] ? :-)
>> A, i ten nowy 3l silnik dla Amerykanow jest DOHC :-)
>Stary LaCrosse to inna platforma. W nowym silnik jest "ten sam"
>tylko
>w USA jest odprezony i powiekszony aby chodzil na benzynie 86
Odprezenie rozumiem .. ale po co go rozwiercac czy powiekszac ?
Albo czemu w Europie nie rozwiercaja ?
>> Tylko dawnie tak mi sie wydawalo ze cena z manualem to tak
>> gdzies na
>> uboczu jest podawana, jakby w ogole nie bylo zainteresowania.
>> A teraz u Hondy - co najmniej rownorzedna :-)
>Nie jest rownorzeda. Opcja automatu w Civic kosztuje $800 dolarow
>wiecej.
Owszem, drozej, ale chodzilo mi o wyglad - klikasz na strone,
wyskakuja obie ceny.
Ta sama czcionka, to samo okienko, nie tak jak dawniej - gdzies
wstydliwie podali cene z manualem, bo to przeciez nikogo nie
interesuje.
Albo odwrotnie - auto ponizej 20k$, tzn 19995, a wstydliwie
dopisane "doplata do automata $700".
> 27mpg ? czyli 8.7 l/100km ? Tyle to nawet mocniejszy 1.4 z
> manualel
> nie pali, jak uczciwie goniony :-)
Przejedz test EPA to porozmawiamy.
No coz, ja wiem ile pala mniejsze silniki i juz widac ze nie
przystaje :-)
Czasem jakis posiadacz amerykanca z automatem chlapnie ile to
naprawde mu pali.
Oczywiscie gdzies jest mozliwosc ze ten czterolitrowy silnik pali
niewiele wiecej niz np 2.5l, ale wierzyc bez sprawdzenia mi sie nie
chce :-)
Probowalem zobaczyc na spritmonitor.de, ale tamte wyniki nie sa
wiarygodne niestety.
>> http://moto.onet.pl/5909831,0,4,filmy.html
>> Jesli wierzyc naszym dziennikarzom [a tego robic nie nalezy], to
>> Honda
>> wlasnie zostala pozwana, bo jej hybryda pali 7.5/100 a nie 5.
>Raczej kaczka dziennikarska. Test ma tak zwany "disclaimer",
>twierdzacy, ze aktualne zuzycie mocno zalezy od sposobu
>uzytkowania
>przez klienta. Prawnik raczej nie wygra.
Generalnie bym Ci przyznal racje, ale informacja zdaje sie
potwierdzac :-)
>> P.S. No prosze, 1.3 litra, hybryda a prawie 8 pali
>Jak widac spokojne jezdzenie po miescie to nie to co test EPA.
>Mowiles, ze zaniza wyniki :-)
No i podtrzymuje ze test EPA zaniza wyniki.
> Szkoda ze nie tekstem, ale maksymalne przyspieszenie w city
> 3.3 mph/sec to chyba za malo. 10s przyspieszania do 50km/h ?
> Moge zgrac log z GPS :-)
>Jarku. Ty mozesz byc wyjatkiem :-) Raczej udaj sie do wydzilau
>transportu Politechniki Warszawskiej i spytaj o pomiar
>statystyczny z
>ulic warszawskich. Wtedy pogadamy jaki procent kierowcow ile
>przyspiesza.
Bylem niedawno w Warszawie. Nie jestem wyjatkiem :-)
Moze i statystyczna srednia nizsza, ale sporo warszawiakow szybciej
jezdzi niz ja :-)
> >Co do wymiany baterii, doswiadczenia Toyoty wskazuje, ze w
> >Priusie
> >niektorzy klienci wracaja do dealera aby wymienic baterie po
> >uplywie
> >6-7 lat od zakupu pojazdu i wcale po tym czasie nie jest to
> >jeszcze
> >masowe. [...] Koszt wymiany baterii w Priusie to okolo $2300.
>
> No to brzmi rozsadnie. Ciekawie czy w Europie bedzie podobnie.
>Nie widze powodu (moze poza srednio zimniejszym klimatem) aby bylo
>specjalnie inaczej.
cla, podatki, rezerwy kursowe, oplaty odpadowe i recyklingowe ..
sporo rzeczy w europie znacznie drozszych. Chyba nawet BMW i
Mercedesy :-)
> No ale sam piszesz ze 40 mil wystarcza zeby 90% nie odpalalo
> silnika.
> Jako drugi pojazd w rodzinie sie nada, a i tak pol dnia czeka w
> garazu.
>To nie tak. Nawet ludzie jezdzacy male dystanse no codzien nie
>kupia
>pojazdu, ktory po przejechaniu 90 mil musi stanac na kilka godzin
>aby
>sie naladowac. Wiekszosc normalnych ludzi raz w miesiacu czy raz
>na
>kwartal musi pojechac gdzies dalej, liczy sie z tym, ze pojedzie
>tam
>gdzie jest zima itp.
No to mowie - drugi pojazd w rodzinie.
>> >Taki
>> >samochod moze najwyzej produkowac z zyskiem garazowa firma
>> >butikowa,
>> >ktorej nie obciazaja liczne koszty wlasne jakie maja wielkie
>> >koncerny.
>> A do zwyklych samochodow sie to nie odnosi ? :-)
>Nie duze koncerny maja spore koszta wlasne. Male serie sie nie
>oplacaja. Popatrz na casus Smarta. Ile lat Merceds tracil na nim
>pieniadze ?
Ja tam nie wiem, ale on chyba nadal jest robiony ?
>> A projektantow .. skierowano do hybryd, czy wyp* na zbity pysk i
>> za
>> pare lat zatrudniono nowych do gonienia Japonczykow ?
>Jest sporo nowinek do pracy 42 volty, hybrydy, elektryczne
>wspomaganie. Nie sadze aby stracili prace naukowcy pracujacy nad
>EV1.
>To generalnie ludzxie posiadajacy wysoka wiedze. Nie warto takich
>ludzi zwalniac.
Ale przez pare lat nie bylo dla nich kompletnie nic do roboty - EV
juz nie, a hybryda jeszcze nie. Trzymali na etacie ?
Tobie chyba latwiej sprawdzic - ale jesli sie okaze ze ich jednak
zwolniono - czy nie bedzie to cos na poparcie tezy "kill EV" ?
A przeciez oni chyba by bez problemow mogli juz wtedy zrobic
hybryde ..
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.02.10 13:56 JAM
- 05.02.10 16:35 J.F.
- 05.02.10 18:15 jacek2v
- 06.02.10 02:19 JAM
- 06.02.10 13:58 Robert Rędziak
- 06.02.10 14:07 J.F.
- 06.02.10 13:55 J.F.
- 06.02.10 14:22 DoQ
- 06.02.10 14:47 Robert Rędziak
- 07.02.10 05:41 JAM
- 07.02.10 11:51 J.F.
- 13.02.10 08:00 jacek2v
- 13.02.10 08:17 jacek2v
- 13.02.10 08:02 jacek2v
Najnowsze wątki z tej grupy
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=