  • 21. Data: 2009-05-04 12:51:42
    Temat: Re: Fotografowaniee akcji policji i antyterrorystów
    Od: "Łukasz Bąk" <m...@g...com>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    news:gtmnej$squ$1@inews.gazeta.pl...

    > "Lukasz Bąk" <m...@g...com> wrote in message

    > Albo takie pstrykanie pociagow. Brandzluja sie ludziska, bo widzieli sklad
    > numer EB120489 na czterdziestym piatym kilometrze trasy ze swinoujscia do
    > torunia i zrobili nawet zdjecie wagonowi restauracyjnemu.

    To gdzieś w Szczecinie będzie... farciarze. ;)

    > Tez, kurna, bez sensu. Ale takie kurna maja hobby i to ich problem.

    Zgadzam się, to też hobby ale jakoś ostatnio wybitnie modny temat. Coś się
    chyba grubego szykuje. A jakby do fotografowania wypadków dodać to, że
    lepiej analogiem to myślę, że wątek zrobi karierę.

    Jednak jakoś mnie nie przekonuje latanie za wypadkami czy fotografowanie
    tych zdarzeń. Jakie by okoliczności nie były - z terrorystami czy bez nich.
    Może dlatego, że się naoglądałem takich zdarzeń i najlepiej by było gdybym
    mógł sobie je z pamięci wykasować.

    Pewnie robiący zdjęcia z tematów sex.*filia to też hobbyści i też mają
    problem.

    Łukasz Bąk

  • 22. Data: 2009-05-04 13:10:36
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Zgadzam się, to też hobby ale jakoś ostatnio wybitnie modny temat. Coś się
    > chyba grubego szykuje. A jakby do fotografowania wypadków dodać to, że
    > lepiej analogiem to myślę, że wątek zrobi karierę.

    Najgorsze jest chyba to, ze wszyscy zatrzymuja sie popatrzec, a nikt nie
    pomoze. Trafilem kiedys na film na youtube z rosji bodajze, naprawde solidny
    wypadek na drodze, ofiary jecza i ruszaja sie na asfalcie, z jednego
    samochodu probowala wyjsc kobieta w wyraznej ciazy, wytrzymalem moze z 10
    sekund. A swiadkowie? Trzech kretynow filmuje to komorkami, zamiast ruszyc
    dupy i cos zrobic. Nie wiem, czy to kwestia braku przeszkolenia medycznego,
    czy po prostu ludzkie skurczysynstwo, ale mozna stracic wiare w ludzi. :-(

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 23. Data: 2009-05-04 14:18:46
    Od: lightsensitive <l...@g...pl>

    j...@a...at pisze:

    > RP jest czlonkiem uni

    Czego członkiem?

    --
    lightsensitive

  • 24. Data: 2009-05-04 14:39:48
    Od: "Łukasz Bąk" <m...@g...com>

    > Najgorsze jest chyba to, ze wszyscy zatrzymuja sie popatrzec, a nikt nie
    > pomoze.

    Tak dla tych którym po głowie chodzi tylko jego prawo autorskie: art 162 KK
    oraz art 44 KD. Jeśli jeszcze kogoś interesuje wątek prawny w tym temacie.

> [...]
    > dupy i cos zrobic. Nie wiem, czy to kwestia braku przeszkolenia
    > medycznego, czy po prostu ludzkie skurczysynstwo, ale mozna stracic wiare

    Ciężko powiedzieć czy to wina braku przeszkolenia medycznego. To w zasadzie
    wyłaniająca się pewna choroba z jaką mamy do czynienia. Zaistnienie w
    serwisie internetowym stawia się w zasadzie na pierwszym miejscu. Podobnie z
    innymi "materiałami a la paparazzi". Błyśnięcie na plfoto z czarnobiałym
    zdjęciem gdzie wyszopowało się czerwień krwi na szybie jakiegoś
    nieszczęśnika to prawdziwy "wypas". Taka postawa to efekt uboczny wielkiej
    medializacji. Stąd też domniemanie, że prawo jest nawet po stronie łapaczy
    sensacji, tych którzy widzieli i wiedzą itp. Ja bym takie rozdrapywanie
    pozostawił "profesjonalistom" dziennikarstwa niech się w tym babrzą po uszy
    a nie przekonywał amatora o słuszności idiotycznych zachowań, nawet jeśli
    jest jakiś paragraf który ten idiotyzm może zatuszować. Obserwując
    doniesienia prasowe z wypadków, nie widziałem nigdy masakrycznych
    prezentacji za to na pracach wystawianych przez amatorów wypadków można było
    zwymiotować...

    Ale to jest sztuka... ech. Można by tak godzinami.

    Łukasz Bąk

    --
    "Niektórym ludziom wciąż się wydaje, że każdy kto wygłasza opinię
    równocześnie chce z niej zrobić wykładnię prawa obowiązującego."

  • 25. Data: 2009-05-04 15:55:36
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Łukasz Bąk napisał(a) :
    > Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:gtmfq2$p0o$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak to się ma do omawianego przypadku? Czy policjant nakazujący o rozejście
    > się z miejsca wypadku, nakazujący nie wykonywania zdjęć nie działa przez
    > przypadek w zakresie swoich uprawnień porządkowych i w celu
    > zabezpiezpieczenia miejsca zdarzenia? Czy docenią Twoją niezłomną
    > obywatelską pomoc jeśli będą się wykłócać o to czy możesz czy nie możesz
    > fotografować?

    Cały czas rozchodzi się o to, że fotograf nie włazi celowo na
    miejsce akcji, chyba że już tam był, nie placze się pod nogami,
    nie utrudnia i nie błyska fleszem po oczach. Ma taki wpływ na
    wydarzenia, jak powietrze - nie ma go, nie widać, nie słychać.
    Jeśli jakiemuś nerwusowi jednak przeszkadza, to ciąg dalszy
    zależy tylko od zastraszenia fotografa bezprawną groźbą. Jeśli
    się uda. Jak ktoś nie zna przepisów, czy jest małolatem, to da
    się zastraszyć bez problemu. Władza deprawuje. Grunt to
    wypowiadać swoje polecenia nie znoszącym sprzeciwu głosem i z
    pewnością siebie. Strachliwi odpuszczą wtedy.

    > Zasłyszany przypadek sprzed wielu lat. Dotyczył wówczas jakiegoś ochroniarza
    > czy coś w tym stylu. Postrzelił jakiegoś fotografa.

    Po błysku fleszem? Z czym mu się błysk skojarzył? To chyba jakiś
    strasznie znerwicowany psychol był.

    > Nie wiem czy uda mi się
    > odkopać źródło tej informacji.

    > Aaaa więc pan poprostu jest ignorant. A ja się liczyłem z Twoimi opiniami...

    Nie ignorant, tylko znający co nieco prawo (nie jestem
    prawnikiem) i nie dający się zastraszyć byle tupeciarzowi
    wydającemu bezprawne rozkazy/polecenia.

    Nie żebym czatował na jakieś sytuacje z aparatem przy oku. Nie
    noszę go na co dzień. Nie przeszkadza to jednak nie dać zbić się
    z tropu pod byle pretekstem.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 26. Data: 2009-05-04 16:06:28
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał
> [...]
    > małolatem, to da się zastraszyć bez problemu. Władza deprawuje. Grunt to
    > wypowiadać swoje polecenia nie znoszącym sprzeciwu głosem i z pewnością

    Wiesz, jest jeszcze coś takiego jak bezpieczeństwo osób postronnych, za
    które w jakimś zakresie odpowiada właśnie Policja.
    Wyobraź sobie, że dochodzi do wymiany ognia i będąc nawet w bezpiecznej
    odleglości dostajesz kulkę - wszystko jedno od kogo ale powiedzmy, że od
    ATeka. W jakiej sytuacji jest Policja ? A może ATek ma się rozglądać
    bardziej zanim pociągnie za spust bo nie udało się wystarczająco oczyścić
    okolicy bo każdy ma prawo stać się i gapić ?
    Jak do akcji wchodzi AT to lepiej spierniczać gdzieś albo przykucnąć za
    przeszkodą, a nie czekać na rozwój wydarzeń - chyba, ze jesteś kuloodporny
    albo masz refleks i potrafisz uskoczyć przed serią jak Neo.

    adam

  • 27. Data: 2009-05-04 16:31:54
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    adam napisał(a) :
    > Wyobraź sobie, że dochodzi do wymiany ognia

    (ciach beletrystykę)

    Przeczytaj jeszcze raz co napisał wątkotwórca. Nie został
    poproszony o legnięcie plackiem na ziemi i niewychylanie nosa
    spoza koła z powodu nisko latających kul, lecz bezprawnie
    zabroniono mu robić zdjęcia.
    Jak będziemy rozpatrywać każdy hipotetyczny przypadek, to życia
    nie starczy.

    W sumie nawet nie wiemy co to za gościu do niego podbiegł. Czy
    Policjant, czy AT, czy jakiś zastrachany cywil.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 28. Data: 2009-05-04 18:10:13
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

> [...]
    > starczy.
    >
    > W sumie nawet nie wiemy co to za gościu do niego podbiegł. Czy Policjant,

    No i co z tego ?
    To nie pierwszy w usenecie wątek w którym właściwe nikt nie wie co się stało
    (niewykluczone, że nic się nie wydarzyło), ale wszyscy mają coś do dodania,
    koniecznie w kontrze do poprzednika i finalnie i tak skoczy się na
    wyzwiskach i plonkach ; )))))

    A do meritum - ja nie komentowałem występu wątkotwórcy ale Twoją wypowiedź,
    która była dość ogólna w swej naturze.

    adam

  • 29. Data: 2009-05-04 18:30:54
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

> [...]
    > redaktor" tutaj by pytania nie zadawał. Trzeba poczuć się jak papparazzi
    > co? Takie dowartościowanie? Adrenalinka?[...]

    Hmmm...
    Ciekawe co sobie myslisz o fotoreporterach wojennych
    - szczegolnie, tych ktorzy juz nie zyja...
    --
    see_you

  • 30. Data: 2009-05-04 18:48:36
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    <j...@a...at> wrote in message
    nie terefere
    tylko pisze o sytuacji w pantwach uni ( nie wyminiam o ktorych mi
    wiadomo , gdyz na ten temat nie mam informacji pelnej)
    sa takie regulacje i juz
    nie wolno naruszac fotograficznie sfery intymnej lub prywatnej , a
    takze fotografowac urzednikow panstwowch jak policja w trakcie
    pracy.
    A akurat mam to w glowie , gdyz dokladnie na ten temat czytalem w tym
    tygodniu artykul/poradnik w zwiazku z wyjazdem na urlop.

    Czlowieku, nie opowiadaj tu bajek, bo ludzie to czytaja i jeszcze uwierza.
    Wiesz ile mam fotek brytyjskich policjantow?
    Jakos, brytyjscy (tez w UE) policjanci na moje pytanie
    - czy zabronione jest fotografowanie policjantow w UK,
    zawsze odpowiadali, ze "nie jest zabronione i moge sobie ich fotografowac".
    --
    see_you