    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fotografowaniee akcji policji i antyterrorystów
    Date: Mon, 04 May 2009 17:55:36 +0200

    Łukasz Bąk napisał(a) :
    > Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:gtmfq2$p0o$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak to się ma do omawianego przypadku? Czy policjant nakazujący o rozejście
    > się z miejsca wypadku, nakazujący nie wykonywania zdjęć nie działa przez
    > przypadek w zakresie swoich uprawnień porządkowych i w celu
    > zabezpiezpieczenia miejsca zdarzenia? Czy docenią Twoją niezłomną
    > obywatelską pomoc jeśli będą się wykłócać o to czy możesz czy nie możesz
    > fotografować?

    Cały czas rozchodzi się o to, że fotograf nie włazi celowo na
    miejsce akcji, chyba że już tam był, nie placze się pod nogami,
    nie utrudnia i nie błyska fleszem po oczach. Ma taki wpływ na
    wydarzenia, jak powietrze - nie ma go, nie widać, nie słychać.
    Jeśli jakiemuś nerwusowi jednak przeszkadza, to ciąg dalszy
    zależy tylko od zastraszenia fotografa bezprawną groźbą. Jeśli
    się uda. Jak ktoś nie zna przepisów, czy jest małolatem, to da
    się zastraszyć bez problemu. Władza deprawuje. Grunt to
    wypowiadać swoje polecenia nie znoszącym sprzeciwu głosem i z
    pewnością siebie. Strachliwi odpuszczą wtedy.

    > Zasłyszany przypadek sprzed wielu lat. Dotyczył wówczas jakiegoś ochroniarza
    > czy coś w tym stylu. Postrzelił jakiegoś fotografa.

    Po błysku fleszem? Z czym mu się błysk skojarzył? To chyba jakiś
    strasznie znerwicowany psychol był.

    > Nie wiem czy uda mi się
    > odkopać źródło tej informacji.

    > Aaaa więc pan poprostu jest ignorant. A ja się liczyłem z Twoimi opiniami...

    Nie ignorant, tylko znający co nieco prawo (nie jestem
    prawnikiem) i nie dający się zastraszyć byle tupeciarzowi
    wydającemu bezprawne rozkazy/polecenia.

    Nie żebym czatował na jakieś sytuacje z aparatem przy oku. Nie
    noszę go na co dzień. Nie przeszkadza to jednak nie dać zbić się
    z tropu pod byle pretekstem.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE