    From: "Łukasz Bąk" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fotografowaniee akcji policji i antyterrorystów
    Date: Mon, 4 May 2009 16:39:48 +0200

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    news:gtmpge$8cb$1@inews.gazeta.pl...

    > Najgorsze jest chyba to, ze wszyscy zatrzymuja sie popatrzec, a nikt nie
    > pomoze.

    Tak dla tych którym po głowie chodzi tylko jego prawo autorskie: art 162 KK
    oraz art 44 KD. Jeśli jeszcze kogoś interesuje wątek prawny w tym temacie.

    > Trafilem kiedys na film na youtube z rosji bodajze, naprawde solidny
    > wypadek na drodze, ofiary jecza i ruszaja sie na asfalcie, z jednego
    > samochodu probowala wyjsc kobieta w wyraznej ciazy, wytrzymalem moze z 10
    > sekund. A swiadkowie? Trzech kretynow filmuje to komorkami, zamiast ruszyc
    > dupy i cos zrobic. Nie wiem, czy to kwestia braku przeszkolenia
    > medycznego, czy po prostu ludzkie skurczysynstwo, ale mozna stracic wiare
    > w ludzi. :-(

    Ciężko powiedzieć czy to wina braku przeszkolenia medycznego. To w zasadzie
    wyłaniająca się pewna choroba z jaką mamy do czynienia. Zaistnienie w
    serwisie internetowym stawia się w zasadzie na pierwszym miejscu. Podobnie z
    innymi "materiałami a la paparazzi". Błyśnięcie na plfoto z czarnobiałym
    zdjęciem gdzie wyszopowało się czerwień krwi na szybie jakiegoś
    nieszczęśnika to prawdziwy "wypas". Taka postawa to efekt uboczny wielkiej
    medializacji. Stąd też domniemanie, że prawo jest nawet po stronie łapaczy
    sensacji, tych którzy widzieli i wiedzą itp. Ja bym takie rozdrapywanie
    pozostawił "profesjonalistom" dziennikarstwa niech się w tym babrzą po uszy
    a nie przekonywał amatora o słuszności idiotycznych zachowań, nawet jeśli
    jest jakiś paragraf który ten idiotyzm może zatuszować. Obserwując
    doniesienia prasowe z wypadków, nie widziałem nigdy masakrycznych
    prezentacji za to na pracach wystawianych przez amatorów wypadków można było
    zwymiotować...

    Ale to jest sztuka... ech. Można by tak godzinami.

    Łukasz Bąk

    --
    "Niektórym ludziom wciąż się wydaje, że każdy kto wygłasza opinię
    równocześnie chce z niej zrobić wykładnię prawa obowiązującego."