  • 41. Data: 2011-02-06 22:21:47
    Temat: Re: Dyskusje o niczym
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-02-06 17:26, Przemyslaw Fik pisze:
    > Czytam to i się dziwię. Większość na coś narzeka lub próbuje
    > dyskutować o gustach (swoich). Czy ktoś zapytał się autorów jak to
    > zostało zrobione? Czy ktoś chciał dowiedzieć się jak coś takiego się
    > wykonuje? Czy ktoś chciał skorzystać z ich wiedzy w tym temacie?
    > [...]

    Ale po co? Ja się chcę uczyć od tych, którzy tworzą coś, co mnie
    zachwyca. W przypadku, gdy uzyskany efekt mi nie odpowiada - po co mam
    się uczyć jak coś takiego wyprodukować?
    I nie deprecjonuję tu pracy autorów - na pewno włożyli w swój film wiele
    wysiłku. Jestem też w pełni świadomy, że ja bym takiego filmu zrobić nie
    potrafił. Ale - ja się wcale nie pragnę się rozwijać w tym kierunku -
    wolę w swoim, zdecydowanie innym.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 42. Data: 2011-02-06 22:45:54
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 6, 5:16 pm, "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Czy widzisz w jakiej roli występujesz pisząc w ten sposób? Na wyjściu stawiasz
    > się na pozycji straconej. Czynisz się pokrzywdzonym tylko dlatego, że inni
    > ludzie uważają, że posiadają określoną wiedzę, posługują się słowami typu
    > twórca, dzieło.. nie mmm bzzzz, yyyy tylko dzieło, twórczość.. Wylewasz
    > krokodyle łzy za siebie i za kogoś, udajesz. A może po prostu napisz: nie mam
    > odwagi powiedzieć w taki czy inny sposób... jestem zirytowany określoną
    > postawą lub swoją własną niemocą. Umiesz mówić Tak, umiesz mówić Nie? Umiesz
    > mówić po ludzku, polskim językiem?

    Takiego belkotu dawno tu nie czytalem.

  • 43. Data: 2011-02-06 23:28:01
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Takiego belkotu dawno tu nie czytalem.

    Maże mało czytasz?
    Przynajmniej mówisz wprost.

    marek

  • 44. Data: 2011-02-07 00:04:54
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 6, 6:28 pm, "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Maże mało czytasz?

    Raczej czytam duzo, tylko nie zawsze mam czas na dyskusje.

    > Przynajmniej mówisz wprost.

    To jest jedna z moich glownych wad.

    Dla jasnosci musze dodac, ze chyba pierwszys raz, taki belkot
    zauwazylem w Twoim wykonaniu.

  • 45. Data: 2011-02-07 00:28:50
    Od: Przemyslaw Fik <f...@g...com>

    On Feb 6, 6:30 pm, "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>
    wrote:

    > A czemu nie założysz, że wiedza czyjaś może być dostrzegalna i oceniona jako
    > niewielka?

    Drogi Marku. Ponieważ mam mówiąc skromnie wiedzę na ten temat i zdaję
    sobie sprawę, ile trzeba wykonać pracy i jaką posiąść wiedzę aby coś
    takiego zrealizować.
    Nie będę ciągnął dyskusji i udowadniał CI że to co piszesz wynika z
    Twojej kompletnej niewiedzy w tym temacie. Dlatego dajmy temu wątkowi
    spokój.

    > A czy autor wyzwał kokoś na pojedynek na realizację w temacie?

    Należy zapytać autora.
    Jeżeli chodzi o mnie:
    Można krytykować Wajdę że robi teraz słabe filmy. Łatwo się krytykuje
    siedząc w fotelu przy kominku. Trudniej wsiąść się w garść i zrobić
    cokolwiek. Jeszcze trudniej zrobić parę genialnych filmów samemu. A
    jak już zrobisz te parę genialnych filmów to zapewne okazuje się że
    coraz trudniej skrytykować Andrzeja Wajdę.
    Krytyka powinna być konstruktywna. Jeżeli coś się nie podoba to należy
    napisać dlaczego i podać przykłady dobrych przykładów. Wtedy krytyka
    ma sens i pod taką krytyką się podpisuję. Czyli potrzeba mieć wiedzę w
    temacie żeby móc krytykować. Wpis typu: to mi się nie podoba nie ma
    żadnego znaczenia. Nic nie wnosi, no chyba że ktoś chciałby dowiedzieć
    się jakie są preferencje Pana Marka. Opinie typu: to jest świetne -
    wnoszą tylko tyle że cieszą Twórcę (w tym kraju tego typu pochwały są
    tak rzadkie że nie ma ryzyka że ktoś popadnie w samozachwyt...)
    Najbardziej cenne są opinie które wnoszą nową wiedzę do tematu.

    > Świetnie.

    Chciałbym też coś pozytywnego usłyszeć od Ciebie. Podpowiedź (gdyby to
    miało być trudne):
    Ta realizacja jest słaba, proszę zobaczyć ten przykład lub moja
    realizację - uniknąłem błędów autora itd, itd.
    Powodzenia!!!

    > Chcesz wymusić odzew pozytywny?

    Ja nie muszę nic wymuszać. Zobaczysz program i sam ocenisz czy mam
    rację czy nie. Powinno być pod koniec następnego tygodnia.
    Bardzo jednak chciałbym aby rozmowy w PL poziomem dorównywały tym z
    UK, USA, Kanady. U nas w większości przypadków kończy się to
    utarczkami na słowa i udowadnianiu kto ma rację i kto jest większy i
    lepszy. Trochę szkoda, że ktoś chce się dzielić swoim doświadczeniem,
    oplują jego a później zaczną się naparzać między sobą. U Kanadyjczyków
    jak spytasz się co słychać? To powiedzą: dobrze nawet żeli jest źle.
    je. W Polsce powiedzą źle nawet jeżeli jest dobrze.
    Szkoda że ludzie w tym kraju marnują potencjał na niszczenie, zamiast
    na budowanie...

    > W Polsce ludzie marudzą, to fakt, ale może czasem warto się zastanowić
    > dlaczego. Czy zwolennicy filmu są w stanie powiedzieć coś sensownego na jego
    > temat, czy tylko ogromna pasja, chylę czoła, dobre rzemiosło...?

    To dobry zarzut. Masz rację, i trochę to smutne.

    > A ja życzę autorom, żeby się otrząsnęli z tej popeliny i ewentualnie traktując
    > ją jako punkt wyjścia stworzyli coś rzeczywiście sensownego.

    Napisałem tu coś złośliwego na Twój komentarz, ale postanowiłem
    skasować bo wtedy sam zacząłbym bić pianę. Ja życzę autorom aby każdy
    następny film być do kwadratu lepszy od poprzedniego.
    Jeżeli gdzieś Cię zdenerwowałem Marek, to przepraszam.

  • 46. Data: 2011-02-07 00:39:07
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 6, 7:28 pm, Przemyslaw Fik <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > następny film być do kwadratu lepszy od poprzedniego.
    > Jeżeli gdzieś Cię zdenerwowałem Marek, to przepraszam.

    Na tej grupie najbardziej trzeba przepraszac za to, ze sie napisze
    prawde, zastepnie za to ze sie zyje.
    Jesli sie pisze prawde z zagranicy, to juz zadne przeprosiny nie
    pomoga, bo wybaczania takiej zniewagi nie ma.

  • 47. Data: 2011-02-07 01:57:10
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > To jest jedna z moich glownych wad.

    To jest zaleta, choć rozumiem, że ciężko z nią żyć:)

    > Dla jasnosci musze dodac, ze chyba pierwszys raz, taki belkot
    > zauwazylem w Twoim wykonaniu.

    Teraz powinienem zapytać dlaczego uważasz, że to belkot, ale jestem
    niecierpliwy i nie chce mi się czekać na odpowiedź:)
    To nie jest belkot ponieważ odniosłem się wprost do konkretnej wypowiedzi i
    jej stylu. Zakładam, że w jakiś sposób identyfikujesz się z adalem, czego
    ślady znajduję w Twoich stwierdzeniach typu ..prawdziwa sztuka panie..
    Odebrałeś osobiście moje słowa do niego. Zaszedł wk.rw:) Reakcją było
    stwierdzenie o belkocie.

    Postawa pod tytułem ..prawdziwa sztuka panie.. lub ..niesamowita ilość
    fantastycznie kreatywnych twórców.. po pierwsze jest jałowa. Nie ma sensu się
    nad nią zastanawiać inaczej niż poprzez jej genezę. A genezę tą jest
    frustracja spowodowana poczuciem niższości w stosunku do czegoś.

    Załóżmy sytuację. Ja wypowiadam następujące zdanie: ..Twoja wiedza jest
    nikła..
    Zdanie to pisane jest otwartym tekstem i w tym tkwi jego siła. To zdanie nie
    zakłada niczego innego jak odpowiedzi otwartej. Może być nią np. ..Od.wal
    się.., co zamyka sprawę. Można też podjąć rzuconą rękawicę i odpowiedzieć tym
    samym. W każdym bądź razie, jeśli piszę otwarcie, muszę zakładać, że cała
    rozmowa będzie otwarta. I muszę brać pod uwagę swoją porażkę. Nawet jeśli jej
    nie akceptuję to ponosząc ją przynajmniej odczuwam jej smak. I czegoś się uczę.
    Teraz. Jeśli spotykam się z odpowiedzią ..Ty to jesteś mistrz....klekajcie
    narody.. od razu widzę kogoś kto chowa się za ironią ze strachu przed
    odpowiedzialnością za swoje słowa.
    A przy okazji. Ja wystarczająco mocno czuję własne ograniczenia i swoją
    glupotę. Nie rusza mnie czyjaś ironia bo mogę mówić do siebie wprost, bez
    owijania w bawełnę. Po prostu słyszę swoje słowa. Jestem w stanie skaleczyć
    się o siebie dziesięć razy mocniej niż o czyjąś słabość. A ja chcę się
    kaleczyć bo chcę wiedzieć więcej. Dlatego tłumaczę adalom co należy zrobić.

    Może tego nie rozumiesz, może uznajesz za belkot właśnie z tego powodu. Ja
    jednak wiem co mówię i wiem do kogo i po co. I dlatego mówię;)

    marek

  • 48. Data: 2011-02-07 04:43:35
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 6, 8:57 pm, "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    > ślady znajduję w Twoich stwierdzeniach typu ..prawdziwa sztuka panie..
    > Odebrałeś osobiście moje słowa do niego. Zaszedł wk.rw:) Reakcją było

    Zaczynasz sie tlumaczyc a ponoc, "tylko winni sie tlumacza".

> [...]
    > odpowiedzialno ci za swoje s owa.
    > A przy okazji. Ja wystarczaj co mocno czuj w asne ograniczenia i swoj
    > glupot . Nie rusza mnie czyja ironia bo mog m wi do siebie wprost, bez
    > owijania w bawe n . Po prostu s ysz swoje s owa. Jestem w stanie skaleczy
    > si o siebie dziesi razy mocniej ni o czyj s abo . A ja chc si
    > kaleczy bo chc wiedzie wi cej. Dlatego t umacz adalom co nale y zrobi .
    >
    > Może tego nie rozumiesz, może uznajesz za belkot właśnie z tego powodu. Ja
    > jednak wiem co mówię i wiem do kogo i po co. I dlatego mówię;)

    Mow do mnie jeszcze,
    ludzie nas nie slysza,
    twe slowa dziwnie koja i kolysza... ;)

    Ja lubie poslugiwac sie ironia i uwazam, ze to jest najlepsza metoda
    rozruszania dyskutanta.
    Zdaje sobie sprawe, ze dla wielu jest to niezrozumiale ale ja juz sie
    nie zmienie - nawet nie chce sie juz zmieniac.
    Wiem, ze moja metoda doskonale zdala egzamin w wielu wypadkach.
    Wymusza czesto logiczne myslenie.

    Na zakonczenie specjalna napisana na predce przezemnie zwrotka
    inspirowana pewnym wierszem Norwida.

    Gdy nie wyczuwa sie ironii,
    Nie jest ona twym cierpieniem,
    Lecz kiedy juz cie dogoni,
    Uznasz, ze jest koniecznym bytu cieniem.

    veri

  • 49. Data: 2011-02-07 06:17:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Zygmunt Dariusz wrote:

    > Na tej grupie najbardziej trzeba przepraszac za to, ze sie napisze
    > prawde, zastepnie za to ze sie zyje.
    > Jesli sie pisze prawde z zagranicy, to juz zadne przeprosiny nie
    > pomoga, bo wybaczania takiej zniewagi nie ma.

    po pierwsze tnij cytaty chyba, że sie naprawde odnosisz do czegoś...

    po drugie, ciągła zmiana nicków zwykle wskazuje na trolla
    "Troll - zwykle wielkie, tępe, powolne, brutalne stworzenie fantastyczne
    unikające słońca (często zmienia się pod jego działaniem w kamień).
    Zazwyczaj jego atrybutem jest wielka maczuga."

    po trzecie to co ty piszesz nie wnosi do dyskusji kompletnei niczego, i
    nigdy nie wnosiło od tak dawa jak nawiedzasz tę grupę ze swoimi wysiękami.
    Czy napisałeś coś na temat? NIC.

  • 50. Data: 2011-02-07 06:40:46
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 7, 1:17 am, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > nigdy nie wnosiło od tak dawa jak nawiedzasz tę grupę ze swoimi wysiękami.

    Najgorszy troll jest lepszy od takiego jak ty kutafona udzielajacego
    rady:
    "w sumie to wypadki chodzą po ludziach, dom może sie zapalić, mogą go
    bandyci
    okraść, tyle złego sie teraz w świecie dzieje".

    Tylko dlatego, ze:
    "jak trafisz na skurwysyna mającego układy to gówno w sądach zrobisz,
    nie
    widzisz że z opowiastki wynika wprost że facet jest dobrze ustawiony
    miejscowe sądy i prokuratura tańczą tak jak on im gra?"

    A nastepnie piszacego:
    "Czy zdajesz sobie sprawę że obrażasz w tej chwili spore grono
    uczciwych
    wykonawców którzy starają się wykonać swoją pracę jak najlepiej?"

    Wszystkie powyzsze cytaty pochodza z jednego watku.

    I ty kmiocie uwazasz sie za uczciwego, rznacego tutaj elite od dobrego
    gustu?
    Tfu.

    veri