  • 51. Data: 2010-05-10 14:37:15
    Temat: Re: Dwuramienne dyski twarde.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kamil" hs8n64$n0l$...@i...gazeta.pl

    > A jak będziesz miał połowę talerza to będzie bez przeplotu? ;)

    : Czesto talerze w dysku pekaja na pol?

    Bardzo rzadko. Zwykle są to inne proporcje. ;)

    -=-

    Odzysk z HDD jest prostszy -- więcej jest takich dysków
    i jest większe prawdopodobieństwo natrafienia na taki
    sam, też częściowo popsuty, ale popsuty nieco inaczej.

    Domowymi metodami nikt nie odczyta danych z samego talerzyka
    (gdy padnie głowica, ale talerzyk jest cały) i nikt nie odczyta
    danych domowymi metodami z pojedynczych kości wydrapanych z SSD. :)

    A n niedomowymi? Jedno i drugie jest teoretycznie proste.
    Gorzej z praktyką. :) I ceną. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 52. Data: 2010-05-10 17:55:52
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Tyle że dyski SSD powstały w oparciu o produkt którego badania
    > sfinansowano wcześniej. Wrzucenie pamięci na większą płytkę
    > i dorobienie interfejsu ATA/SATA nie wymagało specjalnie kosztownych
    > badań.

    tak jasne, tylko cos z tymi pojemnosciami SSD cos nie tak bo ciagle sa w
    tyle w porownaniu do HDD.
    ciekawe czemu skoro to tylko wrzucenie pamieci na wieksza plytke :)
    wyjasnisz moze to zjawisko skoro to wszystko takie proste dla Ciebie ?

    --
    pzdr
    piotrek

  • 53. Data: 2010-05-10 19:35:58
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-10 19:55, Użytkownik Piotrek napisał:

    > tak jasne, tylko cos z tymi pojemnosciami SSD cos nie tak bo ciagle sa w
    > tyle w porownaniu do HDD.

    Bo cena na większe pojemności jest mało opłacalna.

    > ciekawe czemu skoro to tylko wrzucenie pamieci na wieksza plytke :)
    > wyjasnisz moze to zjawisko skoro to wszystko takie proste dla Ciebie ?

    Proszę bardzo, aby prędkościami odczytu i zapisu zbliżyć się do
    dysków mechanicznych struktura wewnętrzna takiego dysku to dwa
    mniejsze spięte w raid.
    Czyli robiąc dysk ponosisz koszty pamięci, interfejsu sata/ata
    a w szybszych jeszcze raid. A to musi kosztować.

    Pozdrawiam

  • 54. Data: 2010-05-11 20:56:04
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <...@...ru> napisał w wiadomości

    > tak jasne, tylko cos z tymi pojemnosciami SSD cos nie tak bo ciagle sa w
    > tyle w porownaniu do HDD.

    1TB to w tyle za HDD? Są już takie SSD.

    > ciekawe czemu skoro to tylko wrzucenie pamieci na wieksza plytke :)
    > wyjasnisz moze to zjawisko skoro to wszystko takie proste dla Ciebie ?

    Właśnie sie wrzuca. Wewnątrz Colossusa (bo o nim mowa) są spięte dwa
    Verteksy w RAID. Tyle, że jest tylko jeden taki model, a pojedynczych SSD
    jest cała chmara. Jak zwykle decyduje popyt i cena.

  • 55. Data: 2010-05-11 21:29:15
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-11 22:56, Użytkownik MC napisał:

    > 1TB to w tyle za HDD? Są już takie SSD.

    W ofercie producenta, w sklepach brak, a 2TB sobie kupiłem
    niedawno w SSD to nawet w ofercie takich nie spotkałem. :-)

    Pozdrawiam

  • 56. Data: 2010-05-12 05:41:08
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W ofercie producenta, w sklepach brak, a 2TB sobie kupiłem
    > niedawno w SSD to nawet w ofercie takich nie spotkałem. :-)

    To wynika z ceny a nie braku możliwości technicznych.

  • 57. Data: 2010-05-12 16:29:04
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    > To wynika z ceny a nie braku możliwości technicznych.

    przeciętnego Polaka - Katolika niestety jeszcze długo na to nie będzie
    stać :(

  • 58. Data: 2010-05-12 16:41:54
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-12 18:29, Użytkownik Gupik napisał:

    > przeciętnego Polaka - Katolika niestety jeszcze długo na to nie będzie
    > stać :(

    Niektórzy są zwolennikami teorii że lepiej nie mieć lepszego niż mieć
    gorszy. I będą tej teorii bronić do krwi ostatniej.

    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2010-05-17 14:31:00
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Deep inside the Matrix, convinced that Fri, 7 May 2010 18:34:13 +0200
    is the real date, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Zysk ogromny -- wąskim gardłem jest właśnie transfer wewnętrzny.

    Nawet jeśli, to kosztem zwiększonego zapotrzebowania na prąd,
    zwiększonej awaryjności, zwiększonych kosztów produkcji... Patent
    jest, więc na pewno ktoś już dawno usiadł, policzył i wyszło mu, że
    się zupełnie nie opłaca. Ani kilka lat temu, gdy dyski nie były tak
    doskonałe mechanicznie jak teraz, ani dzisiaj, gdy do gry wchodzą SSD.

    >Po co więc zwiększa się wydajność pojedynczych dysków,
    >skoro można stosować RAIDy?

    Bo pozwalają na to postępy w nauce i technologiach, a RAIDa nie każdy
    potrzebuje. Współczesne dyski są _wystarczająco_ szybkie do większości
    zastosowań, dzięki coraz prostszej konstrukcji są też wystarczająco
    tanie. Kto potrzebuje więcej i szybciej, robi sobie RAID - nigdy nie
    było to tak proste i tanie jak dziś.
    Ekonomiczniej jest zwiększać upakowanie danych i prędkość obrotową
    talerzy niż dodawać dodatkowe ramię z głowicami. Na pewno też takie
    zmiany są prostsze we wdrożeniu. Konstrukcje mechaniczne dysków są
    stale upraszczane, a mnożenie ruchomych elementów to krok w przeciwnym
    kierunku, ryzykowny i nieopłacalny.

    >W notebooku wrzucisz naraz
    >ile dysków? :) A do netbooka? :)

    Mhm, a prąd do zasilania drugiego ramienia z głowicami czy drugiego
    dysku to się z powietrza weźmie? Konstrukcja komputerów przenośnych
    (i dysków twardych też) to zawsze efekt kompromisów. Kto tego nie
    rozumie, zawsze będzie rozczarowany.

    Pozdrawiam,
    Mordazy.

    --
    REMOVE-IT. from my address when replying.

    THE ONLY THING WORTH WAITING FOR
    IS A WORLD-WIDE DISASTER.

  • 60. Data: 2010-05-17 22:41:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Holdowanski" d...@4...com

> [...]
    > dysku to się z powietrza weźmie? Konstrukcja komputerów przenośnych
    > (i dysków twardych też) to zawsze efekt kompromisów. Kto tego nie

    Nieruchome ramię nie ciągnie dużo prądu. A jeśli naraz pracują dwa,
    pracują zdecydowanie krócej niż jedno, choć chwilowo biorą więcej
    niż jedno.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'