  • 41. Data: 2010-05-07 23:07:44
    Temat: Re: Dwuramienne dyski twarde.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sergiusz Rozanski" s...@d...media-lab.com.
    pl

    > Hmm, tylko by nie działał :)

    Dlaczego?

    > Problem w tym że jedena głowica pozycjonuje głowice nad talerzami

    To znaczy? Możesz rozwinąć tę myśl?
    (i dopisać, z którego dziesięciolecia ubwieku pochodzi ów sposób pozycjonowania)

    > i istotne jest przesunięcie między głowicami,
    > co jest imo kalibrowane per zestaw blok głowic/talerze i dopasowanie
    > dwóch bloków głowic było by trudne/niemożliwe/skomplikowane/upierdliwe,

    Jak można pozycjonować głowicę na jednym ramieniu, można tak samo na dwóch.

    > z reszta na horyzoncie ssd...

    Od dawna są na horyzoncie. Najpierw na horyzoncie pojawiły się ,,mikrodyski''
    (na przykład Toshiby) ale zostały wyparte przez karty pamięci, dlatego teraz
    konstruktorzy nowinek są ostrożni.

    -=-

    Dysk z wieloma nieruchomymi głowicami (liczba głowic==liczbie cylindrów)
    byłby świetny, ale zapewne trudny do kontroli z uwagi choćby na zmiany
    termiczne. Ponadto jak zdystansować taki pierścionek z głowicami od talerzyka?
    Jedna głowica utrzyma się na poduszce powietrznej, dwie też, ale nie cały
    krążek z głowicami. Można oczywiście wrzucać powietrze przy osi talerzyka
    tak, aby wychodząc krawędziami talerzyka tworzyło poduszkę, ale byłoby to
    już zupełnie inne rozwiązanie -- być może zbyt ryzykowne.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 42. Data: 2010-05-09 00:34:15
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    napisał w wiadomości news:hs26lg$eqg$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > pozycjonowania)

    > Jak można pozycjonować głowicę na jednym ramieniu, można tak samo na

    No chyba nie do konca....
    Poczytaj:
    http://www.pcguide.com/ref/hdd/op/actServo-c.html

    opisana jest tutaj metoda, jaka jest uzywana do pozycjonowania glowicy na
    dysku.
    Generalnie metody pozycjonowania glowicy polegaja na tym, ze glowica
    zapisuje informacje pozycjonujace na dysku, a potem ja odczytuje... Jesli
    odczyta ja w spodziewanym miejscu, to jest OK (i mozna odczytac/zapisac
    dane), jesli w spodziewanym miejscu nie ma spodziewanych informacji
    pozycjonujacych, to przeprowadza proces pozycjonowania.
    Problem w tym, ze 2 niezalezne glowice, to 2 niezalezne systemy
    pozycjonowania.. a co za tym idzie - 2 niezalezne systemy odczytu/zapisu
    danych... Jedna glowica nie moze odczytac danych z drugiej, poniewaz musi
    sie niezaleznie pozycjonowac... Czyli moga sie nadpisywac, nachodzic na
    siebie czesciowo, itp...

    Pozdrawiam
    Michal

  • 43. Data: 2010-05-09 02:03:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michal AKA Miki" hs4vu8$pkl$...@i...gazeta.pl

    > No chyba nie do konca....
    > Poczytaj:
    > http://www.pcguide.com/ref/hdd/op/actServo-c.html

    > opisana jest tutaj metoda, jaka jest uzywana do pozycjonowania glowicy na dysku.

    Chyba co najmniej dwie metody są opisane.
    (jedna -- prehistoryczna)

> [...]

    musi sie niezaleznie pozycjonowac... Czyli
    > moga sie nadpisywac, nachodzic na siebie częściowo, itp...

    Mogą się nadpisać -- dokładnie tak samo może się nadpisać jednoramienna głowica.
    (i czasami się nadpisuje -- zapomnij o wyłączeniu notebooka i zbiegnij (po schodach)
    radośnie (w podskokach) -- ja tak zbiegałem niedawno, ale mnie ,,obudziły'' odgłosy
    dobywające się z plecaka, więc zatrzymałem się) a zobaczysz, że dysk (zapis) oberwał.
    :)

    Dwuramienne są dziwolągiem, który może uda się sprzedać, a może nie uda.
    Ja suwmiarką (zanim przeczytałem Twój post -- nie z powodu Twego postu)
    zmierzyłem dyski, aby wiedzieć, czy mogę sobie wstawić upragnionego
    momentusa. Dysk z dwoma ramionami byłby eksperymentem niebezpiecznym
    z marketingowej strony. Ludzie baliby się i rozmiarów (byłby nieco
    dłuższy) i zawodności, i w ogóle nowości. Do notebooka może nie
    wejść, a do stacjonarnego można dać RAIDy... No i trzeba jakoś
    zsynchronizować te operacje -- sporo zachodu a zysk być może mierny.
    Ci, którym zależy na czasie, zbudują RAIDy z dowolnych dysków, mając
    gwarancję niezawodności lepszej niż przy eksperymencie, zaś innym nie
    zależy na czasie, ale zależy na cenie. Dwuramienne byłyby na początku
    bardzo drogie. Kto z kupujących (jaki procent) zwraca uwagę na czas
    dostępu (liczony na wiele sposobów) czy transfer (także różnie liczony)
    zamiast tylko na pojemność i cenę? Zaawansowani wybiorą sprawdzone
    rozwiązanie, zaś inni wybiorą tanie. :)

    Co więcej -- można by podzielić głowice: na jednym ramieniu te talerze,
    na innym inne lub na tym ramieniu te cylindry (początek dysku) na drugim
    inne (koniec dysku) lub jeszcze inaczej. IMO problem leży po stronie
    marketingu i nienaturalnych gabarytów, nie techniki.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 44. Data: 2010-05-09 13:46:44
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Michal AKA Miki pisze:

> [...]
    > danych... Jedna glowica nie moze odczytac danych z drugiej, poniewaz musi
    > sie niezaleznie pozycjonowac... Czyli moga sie nadpisywac, nachodzic na

    Ale to jest dosyć proste - dwie głowice od przodu - jedna na górze
    talerza, druga pod, drugie ramie to samo. W jednym ramieniu pozycjonuje
    się głowica górna, a w drugim głowica dolna i niczym sobie nie
    przeszkadzają. A normalnie pracują 4 głowice..

  • 45. Data: 2010-05-09 14:56:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BQB" 4be6bd09$...@n...home.net.pl

> [...]
    > pozycjonuje się głowica górna, a w drugim głowica dolna i niczym
    > sobie nie przeszkadzają. A normalnie pracują 4 głowice..

    Niby tak, ale w istocie głowica inaczej orientuje się na powierzchni
    dysku. Może być nawet jedna głowica -- jednostronnym talerzykiem.
    I często tak bywa, że liczba głowic nie jest parzysta. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 46. Data: 2010-05-09 20:50:13
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > cENA SSD to nie REALNY koszt produkcji a tzw Know how, i tak dlugo jak nie
    > pojawi sie konkurencja z nizsza cena bedziesz placic jak za zboze.

    a slyszales o czyms takim jak koszty badan nad nowym produktem ?
    technologia SSD nie spadla z nieba tylko firmy inwestowaly w rozwoj tej
    technologi mase pieniedzy i nadal inwestuja w celu rozwoju tej technologi.

    wybacz ale chyba nie masz pojecia o czym piszesz skoro dla ciebie koszt
    koncowy produktu to tylko i wylacznie koszt podzespolow z jakich jest
    wyprodukowany.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 47. Data: 2010-05-09 20:55:57
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-09 22:50, Użytkownik Piotrek napisał:

    > a slyszales o czyms takim jak koszty badan nad nowym produktem ?
    > technologia SSD nie spadla z nieba tylko firmy inwestowaly w rozwoj tej
    > technologi mase pieniedzy i nadal inwestuja w celu rozwoju tej technologi.

    Tyle że dyski SSD powstały w oparciu o produkt którego badania
    sfinansowano wcześniej. Wrzucenie pamięci na większą płytkę
    i dorobienie interfejsu ATA/SATA nie wymagało specjalnie kosztownych
    badań.

    > wybacz ale chyba nie masz pojecia o czym piszesz skoro dla ciebie koszt
    > koncowy produktu to tylko i wylacznie koszt podzespolow z jakich jest
    > wyprodukowany.

    Wybacz ale nie masz pojęcia o faktycznym koszcie wprowadzenia
    na rynek dysków SSD.

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2010-05-10 10:29:22
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> wrote in message

    > A jak będziesz miał połowę talerza to będzie bez przeplotu? ;)

    Czesto talerze w dysku pekaja na pol?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 49. Data: 2010-05-10 10:31:56
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "RadoslawF" <r...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > sfinansowano wcześniej. Wrzucenie pamięci na większą płytkę
    > i dorobienie interfejsu ATA/SATA nie wymagało specjalnie kosztownych

    Wyjasnij wiec, dlaczego kilku chinskich producentow probujacych sprzedawac
    SSD o polowe taniej niz "firmowe" dyski zazwyczaj wypuszcza na rynek wolne i
    zawodne buble?

    > Wybacz ale nie masz pojęcia o faktycznym koszcie wprowadzenia
    > na rynek dysków SSD.

    A Ty masz? Pracujesz dla OCZ, czy wzorem kazdego polaka znasz sie najlepiej
    na pilce noznej, medycynie i produkcji dyskow SSD?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 50. Data: 2010-05-10 11:37:04
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-10 12:31, Użytkownik kamil napisał:

    > Wyjasnij wiec, dlaczego kilku chinskich producentow probujacych
    > sprzedawac SSD o polowe taniej niz "firmowe" dyski zazwyczaj wypuszcza
    > na rynek wolne i zawodne buble?

    Bo za takie zapłacił fabryce zlecający produkcję biznesmen.
    Chcesz zleć produkcję towaru o odpowiedniej jakości, tylko
    zapłacić trzeba będzie przed wykonaniem. :-)

    > A Ty masz? Pracujesz dla OCZ, czy wzorem kazdego polaka znasz sie
    > najlepiej na pilce noznej, medycynie i produkcji dyskow SSD?

    Zmartwię Cię, nie jetem wzorem polaka, nie interesuje sie piłą
    nożną i nie znam się na medycynie.