eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDPF ciąg dalszyDPF ciąg dalszy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin1!gobli
    n.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.n
    ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 02 Jun 2015 10:21:17 +0200
    From: twistedme <t...@o...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/31.7.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: DPF ciąg dalszy
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 150601-1, 2015-06-01), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 78
    Message-ID: <556d677d$0$8386$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 213-92-229-127.serv-net.pl
    X-Trace: 1433233277 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8386 213.92.229.127:55688
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2563498
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    uwaga, znów będzie długie :)

    Dla tych, którzy nie pamiętają. Chevrolet Captiva 2l, przejechane 125
    tys. Filtr DPF wypala się co 50 km. Przez ten czas kilku mechaników
    (ogólnie niekompetencja poraża) oraz ASO. Pierwszych 3 mechaników
    diagnoza - wszystko ok, nie kopci, nie ma błędów jeździć i się nie
    zastanawiać, tankować lepsze paliwo. ASO stwierdziło podkładki pod
    wtryskami. Wymieniał mi je mechanik z mojej miejscowości. Sytuacja bez
    zmian.

    Za radą grupy uzbroiłem się w OBD, Torque i aplikację DPF info. Okazał
    się, że to są bez najmniejszych wątpliwości objawy wypalania się filtra.
    Ta aplikacja (komputer bosch i delphi(?)) pokazuje jakieś dziwne
    wartości % tzn: przez większość czasu zapełnienie filtra jest na
    poziomie 4%, jak wejdzie na 6% zaczyna się procedura wypalania, spada
    potem do 4%, 2%, 0%, po czym procedura się kończy i po kilku kilometrach
    wchodzi znowu na 4%.

    Okresowo także pojawiał się błąd p0401 (niedostateczny przepływ w
    zaworze egr). Wymieniłem ze znajomym egr na nowy (oryginalny), żeby już
    nie bawić się w czyszczenie (był tylko lekko brudny od sadzy, żadnej
    smoły) i bez najmniejszych wątpliwości wykluczyć ten element. Niestety
    błąd pojawia się nadal.

    Podsumowałem to wszystko, pojechałem do lepszego warsztatu (Bosch) i
    powiedziałem żeby sprawdzili wszystko jak leci. Diagnoza - turbina do
    wymiany (pokrzywione, połamane łopatki, leci z niej olej), podkładki pod
    wtryskami nie ruszone od nowości (!!!), w zasadzie ich nie ma,
    przedmuchy jak cholera, do wymiany także końcówka jednego wtryskiwacza,
    była jakaś spuchnięta.

    Okazało się, że poprzedni mechanicy nie zrobili NIC poza wymianą oleju.

    Turbina nowa (regenerowana), wszystko zrobione, wyczyszczone, wtryski
    parametry jak nowe. Powiedzieli, że ten błąd to też pewnie od tych
    przedmuchów, i że filtr powinien się już tak nie wypalać, a błąd
    zniknąć. Co ciekawe, tak naprawdę to poza ładnym gwizdem turbiny nie ma
    żadnych zmian w mocy czy kulturze pracy silnika (czyli ok)...

    Niestety sytuacja nadal constans. A nawet gorzej, bo 2x zapaliła mi się
    kontrolka DPF, co wcześniej nie miało miejsca.

    Znalazłem ofertę regeneracji filtrów przez wypalanie w piecu - niby
    usuwa 99% osadów, opinie są dobre. Podjechałem, facet podłączył manometr
    (nie można było tak od razu?) - filtr zapchany praktycznie na max.

    Pomyślałem, że musiałem go zapchać przez jazdę z uszkodzoną turbiną i
    wtryskiwaczem. Czyli wszystko jasne, euforia, że to już koniec sprawy.
    Wypalili filtr. Poniżej skan:

    http://pokazywarka.pl/srn7g1/

    Odebrałem auto. Wskazanie dpf info 0%, wszystko zresetowali. Jadę, po 2
    km 2%, zaraz potem 4% no i pierwsze wypalanie po 18km od wyjechania z
    warsztatu (?!). Zrobiłem ponad 200km i wypalanie miało miejsce od
    początku do końca 4 razy. Błąd p0401 nadal się okresowo pokazuje, a ja
    już jestem siwy...

    Wymienione:
    - czujnik ciśnienia filtra DPF
    - zawór egr
    - podkładki pod wtryskami (nie ma żadnych przedmuchów)
    - turbina
    - sprawdzone wtryski
    - zregenerowany dpf

    Sprawę traktuję już ambicjonalnie i muszę wypić to piwo, którego sobie
    pośrednio naważyłem jak stwierdziłem, że używany diesel, to może nie
    taki zły pomysł :)

    Co jeszcze można zrobić? Poza wycinką filtra oczywiście :) Ktoś wie
    jakie elementy jeszcze poza czujnikiem różnicy ciśnień inicjują
    rozpoczęcie procedury regeneracji? Czy i jak p0401 może być powiązany z
    tym zbyt częstym wypalaniem?

    pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: