-
Data: 2015-06-02 10:21:17
Temat: DPF ciąg dalszy
Od: twistedme <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Witam,
uwaga, znów będzie długie :)
Dla tych, którzy nie pamiętają. Chevrolet Captiva 2l, przejechane 125
tys. Filtr DPF wypala się co 50 km. Przez ten czas kilku mechaników
(ogólnie niekompetencja poraża) oraz ASO. Pierwszych 3 mechaników
diagnoza - wszystko ok, nie kopci, nie ma błędów jeździć i się nie
zastanawiać, tankować lepsze paliwo. ASO stwierdziło podkładki pod
wtryskami. Wymieniał mi je mechanik z mojej miejscowości. Sytuacja bez
zmian.
Za radą grupy uzbroiłem się w OBD, Torque i aplikację DPF info. Okazał
się, że to są bez najmniejszych wątpliwości objawy wypalania się filtra.
Ta aplikacja (komputer bosch i delphi(?)) pokazuje jakieś dziwne
wartości % tzn: przez większość czasu zapełnienie filtra jest na
poziomie 4%, jak wejdzie na 6% zaczyna się procedura wypalania, spada
potem do 4%, 2%, 0%, po czym procedura się kończy i po kilku kilometrach
wchodzi znowu na 4%.
Okresowo także pojawiał się błąd p0401 (niedostateczny przepływ w
zaworze egr). Wymieniłem ze znajomym egr na nowy (oryginalny), żeby już
nie bawić się w czyszczenie (był tylko lekko brudny od sadzy, żadnej
smoły) i bez najmniejszych wątpliwości wykluczyć ten element. Niestety
błąd pojawia się nadal.
Podsumowałem to wszystko, pojechałem do lepszego warsztatu (Bosch) i
powiedziałem żeby sprawdzili wszystko jak leci. Diagnoza - turbina do
wymiany (pokrzywione, połamane łopatki, leci z niej olej), podkładki pod
wtryskami nie ruszone od nowości (!!!), w zasadzie ich nie ma,
przedmuchy jak cholera, do wymiany także końcówka jednego wtryskiwacza,
była jakaś spuchnięta.
Okazało się, że poprzedni mechanicy nie zrobili NIC poza wymianą oleju.
Turbina nowa (regenerowana), wszystko zrobione, wyczyszczone, wtryski
parametry jak nowe. Powiedzieli, że ten błąd to też pewnie od tych
przedmuchów, i że filtr powinien się już tak nie wypalać, a błąd
zniknąć. Co ciekawe, tak naprawdę to poza ładnym gwizdem turbiny nie ma
żadnych zmian w mocy czy kulturze pracy silnika (czyli ok)...
Niestety sytuacja nadal constans. A nawet gorzej, bo 2x zapaliła mi się
kontrolka DPF, co wcześniej nie miało miejsca.
Znalazłem ofertę regeneracji filtrów przez wypalanie w piecu - niby
usuwa 99% osadów, opinie są dobre. Podjechałem, facet podłączył manometr
(nie można było tak od razu?) - filtr zapchany praktycznie na max.
Pomyślałem, że musiałem go zapchać przez jazdę z uszkodzoną turbiną i
wtryskiwaczem. Czyli wszystko jasne, euforia, że to już koniec sprawy.
Wypalili filtr. Poniżej skan:
http://pokazywarka.pl/srn7g1/
Odebrałem auto. Wskazanie dpf info 0%, wszystko zresetowali. Jadę, po 2
km 2%, zaraz potem 4% no i pierwsze wypalanie po 18km od wyjechania z
warsztatu (?!). Zrobiłem ponad 200km i wypalanie miało miejsce od
początku do końca 4 razy. Błąd p0401 nadal się okresowo pokazuje, a ja
już jestem siwy...
Wymienione:
- czujnik ciśnienia filtra DPF
- zawór egr
- podkładki pod wtryskami (nie ma żadnych przedmuchów)
- turbina
- sprawdzone wtryski
- zregenerowany dpf
Sprawę traktuję już ambicjonalnie i muszę wypić to piwo, którego sobie
pośrednio naważyłem jak stwierdziłem, że używany diesel, to może nie
taki zły pomysł :)
Co jeszcze można zrobić? Poza wycinką filtra oczywiście :) Ktoś wie
jakie elementy jeszcze poza czujnikiem różnicy ciśnień inicjują
rozpoczęcie procedury regeneracji? Czy i jak p0401 może być powiązany z
tym zbyt częstym wypalaniem?
pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 02.06.15 10:43 atm
- 02.06.15 10:54 Myjk
- 02.06.15 11:07 twistedme
- 02.06.15 12:02 Myjk
- 02.06.15 12:20 twistedme
- 02.06.15 12:38 p...@g...com
- 02.06.15 12:41 yabba
- 02.06.15 12:53 Myjk
- 02.06.15 12:59 twistedme
- 02.06.15 13:03 twistedme
- 02.06.15 13:05 atm
- 02.06.15 13:12 yabba
- 02.06.15 13:17 yabba
- 02.06.15 13:30 Myjk
- 02.06.15 13:30 twistedme
Najnowsze wątki z tej grupy
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
Najnowsze wątki
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida