  • 1. Data: 2009-09-07 19:42:51
    Temat: Czy warto zamienić Olympus E-500 na E-620 ?:)
    Od: "Benek" <a...@g...pl>

    Mam już rewelacyjny obiektyw Zuiko 14-54 II z detekcją kontrastu oraz od ok.
    3 lat Olympus E-500.
    Myślę nad zamianą E-500 na E-630 który ma zupełnie skrajne oceny
    (zagraniczna prasa pisze o dobrej dyamice tonalnej (lepszej niż D500 oraz
    Sony F700 a fotopilis przeciwnie....)
    Testował ktoś te 2 aparaty ?
    W E-500 podobają mi sie kolory chciałbym nie mieć gorszych w E-620

  • 2. Data: 2009-09-07 21:01:10
    Temat: Re: Czy warto zamienić Olympus E-500 na E-620 ?:)
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Benek pisze:
    > Mam już rewelacyjny obiektyw Zuiko 14-54 II z detekcją kontrastu oraz od
    > ok. 3 lat Olympus E-500.

    Detekcja kontrastu to "umiejętność" puszki, nie obiektywu, chociaż w
    Olympusie ( i Panasoniku) zadziwiająco dużo rzeczy zależy od apgrejdu
    oprogramowania obiektywu :/

    > Myślę nad zamianą E-500 na E-630 który ma zupełnie skrajne oceny
    > (zagraniczna prasa pisze o dobrej dyamice tonalnej (lepszej niż D500
    > oraz Sony F700 a fotopilis przeciwnie....)
    > Testował ktoś te 2 aparaty ?

    E-500 a E-620/E-600 to przepaść pod tym względem, chociaż ledwie
    dorównują lepszym APS-C. Olympus zapowiedział koniec wyścigu na
    megapiksele (było oczywiste, że on pierwszy to zrobi, nie było wiadomo
    tylko, przy ilu mpx to zrobi). Powiedział, że teraz skupi się na innych
    cechach rejestrowanego obrazu (czytaj: szumach, dynamice). Sądzę, że w
    następnych generacjach matryc będzie jeszcze lepiej, chociaż matryca
    E-500 a E-620 to niebo a ziemia(czyli kilka generacji matryc różnicy -
    to widać).

    > W E-500 podobają mi sie kolory chciałbym nie mieć gorszych w E-620
    Trudno mi się w tej kwestii wypowiadać. Na plastyce w podstawówce miałem
    12 kolorowe kredki i tak mi zostało ( z rozróżnianiem kolorów). ;)

    A czy warto wymieniać, to twoja decyzja. Masz E-500, więc masz jakieś
    doświadczenie. Zapoznaj się więc ze specyfikacją E-620 i zobacz, co ci w
    E-500 doskwiera, że miałbyś chęć wyłożyć te parę tysięcy złotych. :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-09-07 21:14:42
    Od: "Benek" <a...@g...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > doświadczenie. Zapoznaj się więc ze specyfikacją E-620 i zobacz, co ci w
    > E-500 doskwiera, że miałbyś chęć wyłożyć te parę tysięcy złotych. :D

    Chodziło mi o dynamike, piszesz ogólnikowo, chodzi mi czy E-500 jest pod tym
    wzgl. lepszy czy gorszy.

  • 4. Data: 2009-09-07 21:28:41
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Benek pisze:
    > Chodziło mi o dynamike, piszesz ogólnikowo, chodzi mi czy E-500 jest pod
    > tym wzgl. lepszy czy gorszy.

    Na pewno lepszy, chociaż tutaj zgaduję. Jeśli bardzo zależy ci na
    dynamice, to kup Nikona D3/D3x. Jeśli nie stać cię na tego Nikona, to
    kupi Fuji S5Pro (system mocowania obiektywów Nikona).
    Na www.dpreview.com są testy, między innymi dynamiki, ale nie wiem, czy
    przez te parę lat, które dzieli oba aparaty nie zmieniła się metodyka
    wykonywania tych testów i czy w związku z tym można porównywać te wyniki.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-09-07 21:58:00
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    BTW.
    Czy ktoś mi wyjaśni, jakim cudem E-620 ma większą dynamikę niż: Canon
    500D, Nikon D5000 i co najdziwniejsze - Panasonic GF-1 ???
    (powyższe z testu dpreview)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-09-07 22:03:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
    > Czy ktoś mi wyjaśni, jakim cudem E-620 ma większą dynamikę niż: Canon
    > 500D, Nikon D5000 i co najdziwniejsze - Panasonic GF-1 ???
    > (powyższe z testu dpreview)

    No właśnie takim, że ktoś chce mierzyć coś, co przypomina pomiar
    zmniejszenia zmarszczek po stosowaniu kremu.
    Pomiary dynamiki w jednostkach konkretnych nie mają sensu, bo wyniki
    wychodzą sobie, owszem, ale to co widać jest zupełnie inną inszością.
    Wszystko zależy od akceptacji jakości cieni, może się zdarzyć, że
    bardziej dynamiczne urządzenie w praktyce w cieniach robi chlewik i nikt
    nie będzie ciągnął ostatnich ev.
    Jak matryce przestaną szumieć to wrócimy do tematu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 7. Data: 2009-09-08 07:26:24
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze "Paweł W.":

    > Czy ktoś mi wyjaśni, jakim cudem E-620 ma większą dynamikę niż: Canon
    > 500D, Nikon D5000 i co najdziwniejsze - Panasonic GF-1 ???
    > (powyższe z testu dpreview)

    Używaj DXOmark, tam przynajmniej mają stałe i w miarę naukowe kryteria
    oceny, a nie wykres na którym nie widać odszumiania.

  • 8. Data: 2009-09-08 07:31:17
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 7 Wrz, 23:01, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Sądzę, że w
    > następnych generacjach matryc będzie jeszcze lepiej, chociaż matryca
    > E-500 a E-620 to niebo a ziemia(czyli kilka generacji matryc różnicy -
    > to widać).

    Może kilka przykładów tych widocznych różnic?

  • 9. Data: 2009-09-08 07:32:01
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 7 Wrz, 23:14, "Benek" <a...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomościnews:h83s92$jl5$1@news.onet.pl...

    > Chodziło mi o dynamike, piszesz ogólnikowo, chodzi mi czy E-500 jest pod tym
    > wzgl. lepszy czy gorszy.

    A gdzie Ci tej dynamiki brakuje?

  • 10. Data: 2009-09-08 07:36:25
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 7 Wrz, 21:42, "Benek" <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Sony F700 a fotopilis przeciwnie....)
    > Testował ktoś te 2 aparaty ?
    > W E-500 podobają mi sie kolory chciałbym nie mieć gorszych w E-620

    Czego brakuje Ci w E-500?
    Czego oczekujesz po E-620?