  • 41. Data: 2009-09-09 21:05:29
    Temat: Re: Czy warto zamienić Olympus E-500 na E-620 ?:)
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 9 Wrz, 20:56, "Benek" <a...@g...pl> wrote:

    > Nie chodziło mi o panoramę (źle to ująłem) a o widoki, zdjecia zabytków itp
    > gdzie trzeba się nakombinować aby ładnie wykadrować i nie wyciąć czegoś
    > ciekawego ale nie jest źle.

    Mówisz o zdięciach we wnętrzach? Czy na zewnątrz?

    > A kto ogląda 1:1 ??? pewnie jeszcze sugerujesz że przesuwam suwakiem aby
    > obejżeć całe zdjęcie ?:D
    > zazwyczaj zdjęcia dopasowuje sie automatycznie do wielkości ekranu aby było
    > całe widoczne na ekranie i wygląda extra.

    Monitora o jakiej rozdzielczości używasz do oglądania zdięć?

  • 42. Data: 2009-09-09 21:07:52
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Nieznajomy:

    > Jeśli jesteś pasjonatem (aczkolwiek amatorem) fotografii ciemnych
    > zdięć to kup sobie Zuiko 7-14mm/4. Piękniie spisuje się od pełnej
    > dziurki, a tak szeroki kąt, poza oczywistymi zaletami w fotografii
    > wnętrz, daje możliwość fotografowania na długich czasach rzędu 1/4
    > sekundy. Z ręki robiłem z wolnej ręki wnętrza kościołów w Goreme
    > (Turcja) za pomocą E-1 i właśnie 7-14, wystarczyło iso 400. A tam nie
    > ma żadnego oświeetlenia i okien też nie ma. Dodatkowym plusem jest
    > doskonały mechanizm lustra w E-1 - brak walenia i telepania.

    A w czym on jest lepszy od Sigmy 10-20?

  • 43. Data: 2009-09-09 21:08:44
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Nieznajomy:

    > Trudno jest prowadzić dyskusję z kimś kto kompletnie nie łapie o co
    > biega, Mateuszku. A naprawdę nie mam ochoty wyjaśniać ci oczywistych
    > rzeczy. Oczywiście oczywistych dla tych co mają możliwośc robienia
    > fotek różnymi szkiełkami Olka, i kitami i tymi z najwyższej półki.

    Czym się różni zdjęcie nie przymkniętego 14-54 od nie przymkniętego T17-50?
    Oczywiście nie w powiększeniu.

  • 44. Data: 2009-09-10 07:01:34
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 9 Wrz, 23:08, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > Czym się różni zdjęcie nie przymkniętego 14-54 od nie przymkniętego T17-50?
    > Oczywiście nie w powiększeniu.

    No widzisz Mateuszku, nawet przykłady dajesz bezsensowne, bo raczej
    żadnego Tamrona nie przykręcisz do puszki 4/3.

    A tak dokładnie to rozmowa tyczy się, czym się na przykład różnią
    fotki z 40-150(stara wersja) na 50mm z f=5.6 od fotek z 35-100 na 50mm
    z f=5.6. Ja wiem, ty raczej nie za bardzo.

  • 45. Data: 2009-09-10 07:06:09
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 9 Wrz, 23:07, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Rzecze Nieznajomy:

    > A w czym on jest lepszy od Sigmy 10-20?

    - na korpusie 4/3 7-14 daje większe kąty
    - 7-14 jest uszczelniony i o niebo lepiej wykonany
    - 7-14 jest lepiej skorygowany
    - 7-14 jest lepszy optycznie (winieta, ostrość, ostroćś na brzegach,
    winieta)

    to tak na szybko.

    Mateuszku ty tak naprawdę mało wiesz?

  • 46. Data: 2009-09-10 07:19:38
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Nieznajomy:

    > No widzisz Mateuszku, nawet przykłady dajesz bezsensowne, bo raczej
    > żadnego Tamrona nie przykręcisz do puszki 4/3.