  • 1. Data: 2009-09-07 13:59:00
    Temat: Problem z kolorem kwiatka - lobelia
    Od: krzysieksx <k...@g...com>

    Zrobiłem zdjęcie ww kwiatka, na żywo jest on błękitny ( to zdjęcie u
    mnie dość dobrze oddaje kolor: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1e/L
    obelia_erinus_0.03_R.jpg
    ), na fotkach z kliszy też jest błękitny, a na zdjęciu z canona 350d
    różowy... (podobnie jak na fotce: http://theseedsite.co.uk/profile687.gif
    , może nie dokładnie taki, ale nie mam pod ręką mojego zdjęcia więc
    coś z netu daje żeby mieć pogląd)
    Ma ktoś podobne doświadczenia? Czyżby kwiatek odbijał dużo
    podczerwieni, co jest rejestrowane przez czerwony kanał aparatu i
    wpływa na wynikowy kolor?

    pozdrawiam Krzysiek

  • 2. Data: 2009-09-07 14:14:23
    Temat: Re: Problem z kolorem kwiatka - lobelia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysieksx" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
> [...]
    >różowy... (podobnie jak na fotce:
    >http://theseedsite.co.uk/profile687.gif
    >, może nie dokładnie taki, ale nie mam pod ręką mojego zdjęcia

    Ja tu widze piekny niebieski, moze masz cos z monitorem ?
    Acha - tu jest jakis szum wrzucony, czesc pixeli moze nawet i jest
    rozowa.

    Zobacz http://en.wikipedia.org/wiki/CIE_1931_color_space

    >Ma ktoś podobne doświadczenia? Czyżby kwiatek odbijał dużo
    >podczerwieni, co jest rejestrowane przez czerwony kanał aparatu i

    Niekoniecznie tylko czerwony. Sfotografuj pilota od TV w akcji -
    czerwona czy biala bedzie dioda IR ?

    >wpływa na wynikowy kolor?

    Teoretycznie mozliwe, ale pytanie czym oswietlony ?

    Tak czy inaczej - bez dokladnych pomiarow nie rozbieriosz, moze
    pomoc fotka widma slonca przez siatke dyfrakcyjna czy w plycie CD

    Sam dawalem niedawno ciekawy przyklad z panasonica.

    J.

  • 3. Data: 2009-09-07 14:18:47
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 7 Wrz, 15:59, krzysieksx <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > Ma ktoś podobne doświadczenia? Czyżby kwiatek odbijał dużo
    > podczerwieni, co jest rejestrowane przez czerwony kanał aparatu i

    Kwiatek z pierwszego linku jest błękitny, tyle, że mocno nieostry.

  • 4. Data: 2009-09-07 14:29:06
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    krzysieksx wrote:

> [...]
    > Ma ktoś podobne doświadczenia? Czyżby kwiatek odbijał dużo
    > podczerwieni, co jest rejestrowane przez czerwony kanał aparatu i

    Zrób RAWa i ustaw dobrze balans bieli (albo przy JPG balans bieli ustaw
    manualnie na białą kartkę), powinno być OK.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 5. Data: 2009-09-07 14:44:03
    Od: Czarek <4...@g...de>

> [...]

    1/1e/Lobelia_erinus_0.0...
    > ), na fotkach z kliszy też jest błękitny, a na zdjęciu z canona 350d

    A teraz?
    http://dybowski.pl/inne/profile687a.gif

    Czarek

  • 6. Data: 2009-09-07 16:55:32
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Użytkownik "Czarek" <4...@g...de> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 7 Wrz, 15:59, krzysieksx <k...@g...com> wrote:
    A teraz?
    http://dybowski.pl/inne/profile687a.gif

    nie znam sie ale chyba ciezko bedzie 256 kolorowym gifem uzyskac Ci
    cokolwiek sensownego...

    pozdr
    piotrek

  • 7. Data: 2009-09-09 10:48:17
    Od: krzysieksx <k...@g...com>

    On 7 Wrz, 16:14, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Ja tu widze piekny niebieski, moze masz cos z monitorem ?
    > Acha - tu jest jakis szum wrzucony, czesc pixeli moze nawet i jest

    to tylko przykładowe zdjecia dla zobrazowania co jest a co powinno być
    - otwórz sobie oba obok siebie w przeglądarce i to z wikimedii ma
    kolor bardziej właściwy - błękitny, a ten gif ma kolor niebieski
    zaróżowiony...

    > Teoretycznie mozliwe, ale pytanie czym oswietlony ?

    słońcem, czyli dużo IR jest

    > Tak czy inaczej - bez dokladnych pomiarow nie rozbieriosz, moze
    w sumie to mi to aż tak nie dokucza, żeby robić pomiary :)

    pozdrawiam Krzysiek

  • 8. Data: 2009-09-09 10:48:43
    Od: krzysieksx <k...@g...com>

    On 7 Wrz, 16:18, Nieznajomy <j...@g...pl> wrote:

    > Kwiatek z pierwszego linku jest błękitny, tyle, że mocno nieostry.

    no właśnie taki kolor ma być, a wychodzi w kolorze jak na drugim
    zdjęciu...

  • 9. Data: 2009-09-09 10:52:21
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 9 Wrz, 12:48, krzysieksx <k...@g...com> wrote:

    > no właśnie taki kolor ma być, a wychodzi w kolorze jak na drugim
    > zdjęciu...

    Gdzie wychodzi niewłaściwie?

    Bo ja na swoim monitorze widzę błękitne kwiatki.

  • 10. Data: 2009-09-09 11:20:28
    Od: krzysieksx <k...@g...com>

    On 7 Wrz, 16:29, "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*...@nospam.com> wrote:
    Lobelia_erinus_0.0...

    > Zrób RAWa i ustaw dobrze balans bieli (albo przy JPG balans bieli ustaw
    > manualnie na białą kartkę), powinno być OK.

    mam rawa, kilka ujęć , na wszystkich to samo, balansem bieli owszem da
    się skorygować niebieski, ale za to wtedy wszystkie inne kolory się
    psują, łącznie z szarym, oświetlonym tym samym światłem elementem
    obrazka, który robi się zielony (żeby rozwiać wątpliwości co do
    monitora - szary ma składowe przykładowo 150 150 150 a po ustawieniu
    balansem bieli właściwego koloru 170 200 140 , więc w stronę żółto-
    zielonego się przemieszcza)
    tak, że niestety balansem bieli tego nie ugryzę. Sprawdzałem jeszcze
    różne wywoływaczki do rawów - rawshooter, adobe raw, rawtherapee,
    ufrawa, dcrawa - z drobnymi różnicami wszystkie na tych moich rawach
    dają kolor różowy a nie błękitny :)

    pozdrawiam Krzysiek