  • 1. Data: 2009-09-07 18:50:04
    Temat: Aparat 3000 zł ?
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Witam,

    Jestem amatorem, który otrzymał podarunek w postaci pewnej kwoty na
    aparat fotograficzny. Mam na to 3000 zł brutto.

    http://www.ceneo.pl/Lustrzanki_cyfrowe;004+m2475+n32
    89;017P4-38315P5-10551P7-150661.htm

    Co z tego wybrać? Co Wy kupilibyście znając marki, podróbki, kopie
    wnętrz w nowych obudowach itd?

    CO chcę robić?
    - wyraźne zdjęcia wieczorem
    - móc nakręcać filmy
    - no i żeby "ładne, no te... zdjęcia robiło" ;-)

    Dziękuję z góry

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 2. Data: 2009-09-07 19:14:02
    Temat: Re: Aparat 3000 zł ?
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 07 Sep 2009 20:50:04 +0200, Grzegorz Brycki napisał(a):

    > CO chcę robić?
    > - wyraźne zdjęcia wieczorem
    > - móc nakręcać filmy
    > - no i żeby "ładne, no te... zdjęcia robiło" ;-)
    >
    > Dziękuję z góry

    Canon G11, resztę na panienki.
    Piotr

  • 3. Data: 2009-09-07 19:34:37
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Jestem amatorem, który otrzymał podarunek w postaci pewnej kwoty na aparat
    > fotograficzny. Mam na to 3000 zł brutto.

    Widze standardowe podejscie.. mam troche kasy to od razu wszystko laduje w
    puszke :) Ile razy to juz widzialem... ale czlwke sie nigdy niczego nie
    nauczy jak widac...

    Jak jestes amatorem, takim co chce sie naprawde nauczyc tego i owego i "z
    czym sie je fotografie":) to kup sobie na allegro z heliosem Zenita TTL
    (zeby bylo latwiej bez plytki pomiarowej:) znanej z ET) i ksiazke do
    fotografii/badz poprzegladaj strony internetowej o fotografii (jest pelno
    poradnikow, czesto bardzo ciekawych) i poprobuj + a do filmow kamerke badz
    cyfraczka cos powiedzmy PS A620 :)

    Gwarantuje, ze jesli nie jestes obeznany w temacie, a zakupisz sobie DSLRa
    za taka kase to zawiedziesz sie na fotografiach, bo nie beda ukazywac tej
    jakosci (ogolnej) jaka pokazuja na reklamach.

    Tak na marginesie... jesli juz naprawde chcesz koniecznie kupic sobie i
    powiesic na szyi aby szalu narobic, to kup sobie jakies podstawowe body,
    powiedzmy A200, C1000D, D40 czy E-420 i dobre szklo, ale nie kupuj drogiego
    body z jakims szalowym kitem badz prosta stalka 50mm bo zrobisz podstawowy
    blad jaki robia ludzie, ktorzy napalili sie na foto, nie majac umiejetnosci
    badz szczatkowe i rzucaja sie na najdrozszy jaki tylko moga sobie kupic, a
    potem wielkie zawiedzenie czemu to... czemu tamto.

  • 4. Data: 2009-09-07 19:38:01
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Piotr pisze:

    > Canon G11, resztę na panienki.

    wieczorem to raczej one wyraźne nie będą tym G11 ;). Raczej niech kupi
    Olympusa E-P1 i zacznie robić dobre zdjęcia, niektóre panienki płacą za
    dobre portfolio ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 5. Data: 2009-09-07 19:52:58
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Gamariel pisze:
> [...]
    > poradnikow, czesto bardzo ciekawych) i poprobuj + a do filmow kamerke badz

    Trochę zbyt sarkastyczna ta porada i totalnie nonsensowna. Ma 3tyś niech
    kupi E-P1 który ma wszystko co mu potrzebne: sensowne wysokie ISO jak na
    tak wygodne wymiary, filmy które świetnie podają się resize do
    dvd-video, photoshopowe efekty prosto z puszki, w gratisie dostaje
    histogram na żywo i świetną dynamikę. No i sam aparat jest takich
    wymiarów że może być zawsze przy właścicielu.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 6. Data: 2009-09-07 19:55:15
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Piotr pisze:

    > Canon G11, resztę na panienki.
    > Piotr

    Nie powiem żeby mnie nie ujął (jako oczywiście niezznawcę) ten odchylany
    ekranik - przyjemne :) ae to nie jest lustrzanka, czy ktoś może mi
    powidzieć... do czego mi listrzanka? :) Bez żartów proszę, serio pytam:
    o co biega z tymi lustrzanami?

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 7. Data: 2009-09-07 20:05:21
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Grzegorz Brycki pisze:

> [...]
    > ekranik - przyjemne :) ae to nie jest lustrzanka, czy ktoś może mi
    > powidzieć... do czego mi listrzanka? :) Bez żartów proszę, serio pytam:

    przeczytaj te artykuły:
    http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/co_to_jes
    t_lustrzanka
    http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/jak_skute
    cznie_wykorzystac_ogniskowa_wprowadzenie
    http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/szumy_czy
    li_cyfrowe_ziarno
    http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/histogram
    http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/glebia_os
    trosci
    i więcej konkretów:
    http://www.szerokikadr.pl/poradnik/
    jak po tym nie wiesz co kupić to znaczy że lustrzanka nie jest dla
    Ciebie ;) i szukaj nowego hobby a tu kup jakiś kompakt :).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 8. Data: 2009-09-07 20:07:22
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    > ekranik - przyjemne :) ae to nie jest lustrzanka, czy ktoś może mi
    > powidzieć... do czego mi listrzanka? :) Bez żartów proszę, serio pytam: o

    Głównie "biega" o szybki (choć niekoniecznie celny) autofokus, o wizjer, o
    dużą (lub stosunkowo dużą) matrycę (co zapewnie znośne szumy dla wysokich
    ISO) i o wymienne obiektywy. Część z tych rzeczy możesz mieć również w
    aparatach, które nie są lustrzankami.

    --
    Lol

  • 9. Data: 2009-09-07 20:11:25
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 07 Sep 2009 21:38:01 +0200, cichybartko napisał(a):

    > wieczorem to raczej one wyraźne nie będą tym G11 ;). Raczej niech kupi
    > Olympusa E-P1 i zacznie robić dobre zdjęcia, niektóre panienki płacą za
    > dobre portfolio ;).

    Ma trzy tysiące, na ep1 mu nie styknie. A na G11 spoko z dużym
    zapasem.
    Piotr

  • 10. Data: 2009-09-07 20:32:57
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Gamariel pisze:
> [...]
    > badz szczatkowe i rzucaja sie na najdrozszy jaki tylko moga sobie kupic, a
    > potem wielkie zawiedzenie czemu to... czemu tamto.

    No a porada jakaś konkretna? Bo jak zauważyłeś nie mam ambicji
    fotografika, nie mam zamiaru kupować zorki żeby uczyć się od podstaw i
    ze schyloną głową poznawać tajemnice sztuki fotografi, która wielką
    jest. Pytam bezpretensjonalnie, bez gadżeciarstwa jaki mam kupić aparat
    w tej cenie - taki, który zapewni mi naprawdę dobre zdjęcia, pozwoli je
    roić wieczorem, pozwoli kręcić filmy - co do efektów - nie dziękuję :-)
    sam sobie je w PhotoPainicie np. porobię jeśli w ogóle będą konieczne.

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?